Малко проблеми с 318 ci - 143кс

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 24.05.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW 318ci e46 coupe,Honda CBR 919RR
Мечтае да кара: BMW 335i e92 coupe

Малко проблеми с 318 ci - 143кс

Мнение от eng.arnaudov » 12 Юни 2016, 13:11

Здравейте колеги ! От около месец съм притежател на въпросното bmw. Допреди него съм имал опели и рена и след като се качих в тази кола просто се влюбих. Както и да е имам няколко проблема по колата и мисля през седмицата да се заема да си ги отстраня:
- чува се тракане на повдигач или клапан - не съм сигурен кое от двете ще да е, но мисля да ги сменя всичките за да ми е мирна главата;
- колата припушва от време на време светло сив пушек и понамирисва на масло предполагам ще се оправи като сменя клапаните, гумичките и повдигачите. Ако според вас причината може да е от някъде другаде - моля дайте съвет;
- отдолу точно под таблото някъде има една пластмасова тапа с два болта и забелязах, че от там прокапва малко масълце, но не знам точно как се води тази част, понеже мисля че има о-ринг там който да сменя. Ако можете да помогнете като кажете как се води за да си поръчам;
-нямам прекъсвач - това ме притеснява и не съм сигурен дали разпредвала е тръгнал да заминава или някой от датчиците прави проблем. По принцип съм електричар, но не знам на какъв принцип работят датчиците (какъв сигнал подават - дали са нормално отворени или нормално затворени или пък са електросъпротивителни или на принципа на термодвойките). Ако някой знае моля да сподели за да си ги замеря в най-скоро време преди да сменям клапани и повдигачи.

По таблото не ми свети нищо друго освен, че тракшън контрола ми е изключен понеже имам прецакан датчик на АБС, който мисля да намеря утре като отида на диагностика.

и последно - понеже скоро смених маслото, сега като забелязах че има прокапване отдолу на масло видях че маслото е станало доста черно, та да кажете каква добавка да си взема, която да сипя вътре в картера да ми изчисти мизериите и да сменя отново маслото.
П.С. - маслото което сложих е мобил 10в40 ако мислите, че трябва да сложа друго - давайте акъл отново.

Благодаря предварително !
Поздрави,
Арнаудов
Изображение
Burn the rubber, not your soul !!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с Adaptive Drive
Мечтае да кара: F06 с B58

Re: Малко проблеми с 318 ci - 143кс

Мнение от 100imenov » 13 Юни 2016, 9:20

Като за начало този мотор работи по-странно и има причукване от валветроника, та реално преди да почнеш да сменяш се поинтересувай! Прекъсвч нямаш, не защото имаш развален датчик, а така е програмирано ЕКУ-то, ако ти е толкова проблем, можеш да отидеш при някой мапер и ще ти го "напише". N42 имат проблем с гумички на клапани, следователно разход на масло, като вискозитет 5w40 ми се струва по-разумно.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 24.05.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW 318ci e46 coupe,Honda CBR 919RR
Мечтае да кара: BMW 335i e92 coupe

Re: Малко проблеми с 318 ci - 143кс

Мнение от eng.arnaudov » 13 Юни 2016, 14:50

Здравей. Благодаря за бързия отговор - поне ме успокои за прекъсвача, но тракането все още ме безпокои - работи си малко като дизел. Ще сложа линк към клип, който направих вчера за да чуеш как се чува. Един приятел, който от доста време кара Е46 ми каза, че най-вероятно е ваноса, но това пък от своя гледна точка ме навежда към въпроса защо пропушва от време на време колата. Ясно е, че ще се ходи в сервиз, но ако може да ме насочите кои неща да проверя защото не искам да ми разбъзикват нещо по колата, което си работи нормално.

Ето го и клипа:
https://www.youtube.com/watch?v=vMMrW_vo4S0

Поздрави
Изображение
Burn the rubber, not your soul !!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Малко проблеми с 318 ci - 143кс

Мнение от dr.peshev » 13 Юни 2016, 16:17

viewtopic.php?f=34&t=232131
Попрочети , позапознай се с проблемите на този двигател!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 27.07.2011
Пол: Мъж

Re: Малко проблеми с 318 ci - 143кс

Мнение от azarovlado » 13 Юни 2016, 16:40

Един съвет- проучи за добър сервиз в твоя град,защото малко са местата където могат да го съберат след като са го разглобили.За Пловдив мога да помагам :) :) .Иначе двигателя наистина е шибан и заради някой дребен проблем спокойно може да се разделиш с едни 300 400 лева просто ей така.Затова чети внимателно темите за този двигател!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Малко проблеми с 318 ci - 143кс

Мнение от ivoaudi » 14 Юни 2016, 4:40

Аз не съм виждал поне до сега не тракащ Н42. Много е дразнещо това, на празен ход работи точно като хубав тих дизел, но все пак дизел. Моя е така от вече 300хил.км и при разглобяванията какво ли не съм му гледал, всичко е топ и пак трака. Аз си мисля, че е от дюзите и точно на това ми звучи, но интересното е, че като е студен работи много тихо, тоест, не би трябвало да са дюзи, мистерия. Ако както казва Стоименов за Валвтроника това обяснява нещата. Ако не е проблем да обясни още, аз самия не виждам коя част на Валвтроника ще щрака така?? По въпроса с прекъсвача също не съм съгласен, прекъсвач има и още как, всъщност именно Валвтроника не обича никак високи обороти.
По въпроса с пропушването, вложки клапани и НИЩО друго!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 24.05.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW 318ci e46 coupe,Honda CBR 919RR
Мечтае да кара: BMW 335i e92 coupe

Re: Малко проблеми с 318 ci - 143кс

Мнение от eng.arnaudov » 14 Юни 2016, 11:47

Закарах я при един приятел, който се занимава с БМВ от доста време и ми каза, че най-вероятно са клапаните. Но снощи стана и друг гаф - разтропа ми се кардана мисля ... дори и на празен ход се чува и осеща едно стържене отдолу някъде около седалките.
"Най-вероятно е от висящ лагер на кардана" така ми каза моят човек. Не знам какво става с тая кола всеки ден нещо ново излиза ... :kuku:
Изображение
Burn the rubber, not your soul !!!

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 24.05.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW 318ci e46 coupe,Honda CBR 919RR
Мечтае да кара: BMW 335i e92 coupe

Re: Малко проблеми с 318 ci - 143кс

Мнение от eng.arnaudov » 14 Юни 2016, 22:09

Понеже днес обиколих всички сервизи в моя град и никой не се нае да ми смени лагера на кардана отидох при един мой братовчед, който има канал в тях и решихме да огледаме как е положението. Оказа се селеновата втулка на преден ляв носач, както и накладките на ръчната (чоповете с пружините, които държат феродото бяха се откачили и тропането беше от там). Както и да е видяхме, че ламарината където се хващат чоповете е разядена и чоповете не могат да се задържат там, но намерихме решение - нови пружинки +болт с гайка 5мм и шайби и положението се оправи. Даже си оправих и ръчната да хваща :lol:
Относно останалите работи по ходовата част всичко е добре, което малко ми повдигна настроението понеже последно време с тези работи почнах да се отчайвам, че съм взел най-големия кенеф в България.
След 5-6 дена като се кача на кораба и колата отива да й се оправи и тропането на двигателя, а утре или вдругиден отива на диагностика да видя кой е този датчик за АБС дето се ебава.

Целият ремонт по тропането - 50 лв за тампона и 10 лева за бира и мезе.
Изображение
Burn the rubber, not your soul !!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Малко проблеми с 318 ci - 143кс

Мнение от ivoaudi » 14 Юни 2016, 22:51

Аз едва сега пуснах клипа, според мен също чукат клапани и дори се чуват съвсем отчетливо. Не е вината в тях обаче, а в повдигачите или маслото. Първо него бих сменил.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Малко проблеми с 318 ci - 143кс

Мнение от pimpo » 14 Юни 2016, 23:37

eng.arnaudov написа:- чува се тракане на повдигач или клапан - не съм сигурен кое от двете ще да е, но мисля да ги сменя всичките за да ми е мирна главата;

Не бързай да правиш нищо по този въпрос. Този мотор така си звучи! Е може би като нов е бил малко по-тих, но и аз не съм чувал Н42 който да го няма това тракане. Включително и моя, за който мога отговорно да кажа, че няма абсолютно никакви проблеми! Моя съвет е да покараш така и да следиш за разход на масло или други притеснителни признаци. Ако колата върви добре и не харчи масло, разхода ако е нормален, просто няма смисъл да се пипа. Пък дори и да има някаква начална фаза на проблем.

eng.arnaudov написа:- колата припушва от време на време светло сив пушек и понамирисва на масло предполагам ще се оправи като сменя клапаните, гумичките и повдигачите. Ако според вас причината може да е от някъде другаде - моля дайте съвет;

Пак така ще кажа - не пипай клапаните. Провери си картерната вентилация (клапан / маслоотделител и маркучите около него). Това е задължителна процедура за кола "нов внос". Най-лесното което можеш да направиш по този въпрос е: Сваляш декоративната пластмаса над всмукателните колектори (два болта са само) и под нея ще видиш един маркуч, който идва отдолу и влиза в смукателя. Това е изхода на клапана на картерните газове. Извади го и виж отвътре дали е чист. За да си още по-сигурен дали ти прави проблеми, извади го откъм стрелката (на снимката долу) и го запуши с нещо. Покарай и виж дали ще имапромяна. Ако има, сменяй, заедно с маркучите около него.
Изображение
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 17.11.2009
Пол: Мъж
Кара: Audi A3
Мечтае да кара: Lexus

Re: Малко проблеми с 318 ci - 143кс

Мнение от milenvg » 16 Юни 2016, 19:31

Направи това което казва pimpo защото зацепването след махане на главата е малка драма на тоя мотор. Мене ме тормози една кодина това Н42 и се отказах накрая с много нерви изхабени и пари. :bang: иначе върви добре и харчи малко

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 24.05.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW 318ci e46 coupe,Honda CBR 919RR
Мечтае да кара: BMW 335i e92 coupe

Re: Малко проблеми с 318 ci - 143кс

Мнение от eng.arnaudov » 17 Юни 2016, 15:19

Направих нещата, които pimpo каза и се оказа че въпросният маркуч беше почти запушен ... Когато го извадих откъм страната на стрелката където си посочил абсолютно нищо не се промени, но когато го извадих от другата страна колата угасна. Избягах набързо до магазина и взех нов за картерни газове и го сложих. Сега от време на време колата вдига до 1500 оборота и веднага пада. Да сменям ли и клапана или той работи ?
Изображение
Burn the rubber, not your soul !!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Малко проблеми с 318 ci - 143кс

Мнение от luizov » 17 Юни 2016, 19:22

И аз преди имах баварка с този мотор. Само един съвет да дам, свързан с вакумната помпа зад двигателя, която в 99% от случаите тече. Много често се случва от вакумната помпа да върне масло в сервото и мембраната му с времето се къса. Откачи маркуча и с нещо бръкни до дъното на сервото да провериш дали има масло ( моето беше пълно до средата с масло).
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Малко проблеми с 318 ci - 143кс

Мнение от pimpo » 23 Юни 2016, 13:32

eng.arnaudov: Направи ли теста със запушен маркуч, както писах по-горе? Ако не си - това е начина да разбереш дали клапана ти прави проблеми.
Всъщност, щом е бил запушен маркуча, вероятно клапана е заминал отдавна. Освен ако не е запушен умишлено.Но ако е бил затлачен с мазнотия, то тогава няма как клапана да е здрав.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 27.07.2011
Пол: Мъж

Re: Малко проблеми с 318 ci - 143кс

Мнение от azarovlado » 23 Юни 2016, 16:16

И аз трябва да направя този тест с маркуча щото моята започва да пуши като загрее, но не всеки път :mhihi: :mhihi: и не ми се дават отново пари по тоя двигател,че повече давам отколкото го карам :ranting: :ranting:

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook