Сервиз за смяна на демпферна шайба в София

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 25.04.2016
Пол: Мъж

Сервиз за смяна на демпферна шайба в София

Мнение от Lyubec » 10 Юни 2016, 14:01

Здравейте, господа. Имам въпрос към вас. Преди ден си взех демпферна шайба за Е46 (дизел; 2003 година). Видях как се сменя, но понеже аъм "гъзорък" (по думи на бащата :D ), предпочитам да намеря сервиз, в който да я сменя. Дайте идеи, защото в Bosch ми искат за смяна на демпферна шайба и филтър за картерни газове (и двата ги имам закупени) общо 100 лв... Вижда ми се много... Мнения?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 19.08.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318 i touring,520d touring
Детайли за колата: 318i 1999год. ,520d 2010год.

Re: Сервиз за смяна на демпферна шайба в София

Мнение от cezarre » 10 Юни 2016, 20:48

Предполагам си гледал нещо подобно.
https://www.youtube.com/watch?v=XyzbhCAStBU
То хубаво,но това с тръбата е меко казано т'шак.Шайбата трябва да се стегне с определена сила,с определени нютон метри.Ако някой знае точно с колко да сподели,а филтъра за картерните газове лесно се подменя.Можеш и сам,но е доста демонтаж на кори и капаци по мотора.Това за гъзоръкия не е сериозно..... :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Сервиз за смяна на демпферна шайба в София

Мнение от DiGital » 10 Юни 2016, 20:59

2д или 3д? На 2д ако нее сменяна по-добре си плати 100лв :) на 3д може пред вас дая смениш. Стягането е важно главно само при 2д някъде го дават 360нм някаде е 200нм + доста градуси нещо. Но най-важното е да сложиш хубава шайба. Има един инструмент за тези шайби, ако имат такъв плати си. Играчка е при 2д особенно при автоматика.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Сервиз за смяна на демпферна шайба в София

Мнение от NGneer4eto » 10 Юни 2016, 21:45

DiGital написа:2д или 3д? На 2д ако нее сменяна по-добре си плати 100лв :) на 3д може пред вас дая смениш. Стягането е важно главно само при 2д някъде го дават 360нм някаде е 200нм + доста градуси нещо. Но най-важното е да сложиш хубава шайба. Има един инструмент за тези шайби, ако имат такъв плати си. Играчка е при 2д особенно при автоматика.


Да, защото на 3-ката е песен докато свалиш виско-перката.
Само от любопитство: какво ще стане ако завиеш болта с 250Нм, вместо с 360? При условие, че шайбата се върти на самозатягане, ще се развие ли? Или ще хлопа?

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 25.04.2016
Пол: Мъж

Re: Сервиз за смяна на демпферна шайба в София

Мнение от Lyubec » 10 Юни 2016, 22:33

2д е. До колкото ви разбирам, явно 100 лв е нормална цена. Шайбата иначе е хубава - SWAG. Благодаря отново. Ако имате препоръки за сервиз, целият съм в слух...

П.П - относно несериозността на гъзоръщината ми, то само ще кажа, че преди години си отрязах половината пръст почти, чупейки стъкло с чук :mhihi: Бях малък де, но все пак не може да се отрече, че има резон в думите на бащата :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Сервиз за смяна на демпферна шайба в София

Мнение от DiGital » 11 Юни 2016, 9:25

Блабла, шайбата несе върти, върти се коляновият вал и той върти болта на развиване. На 250нм не съм пробвал, но на 220нм (това беше лимита на ключа) болта се разви след палене на двигателя.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Сервиз за смяна на демпферна шайба в София

Мнение от zvetiko » 11 Юни 2016, 9:50

Lyubec написа:Здравейте, господа. Имам въпрос към вас. Преди ден си взех демпферна шайба за Е46 (дизел; 2003 година). Видях как се сменя, но понеже аъм "гъзорък" (по думи на бащата :D ), предпочитам да намеря сервиз, в който да я сменя. Дайте идеи, защото в Bosch ми искат за смяна на демпферна шайба и филтър за картерни газове (и двата ги имам закупени) общо 100 лв... Вижда ми се много... Мнения?


Колега, нищо не си видял. Трябва специална скоба, с която се блокира маховика- ако мислиш, че ще бръкнеш с ключ и просто отвъртиш винта/ винтовете на демпферната шайба няма да стане. Е може да се блокира и с други методи, но после може да се наложи да купуваш нов маховик+ труда за смяната му. Отвъртането на винта/ винтовете на демпферна шайба също не може да се направи с какъвто и да е инструмент- необходим е върток от комплект за ремонтиране на камиони и съответната вложка, за да имат необходимата здравина и да може да се вкара цялото усилие във винта, а не да пружинира рамото. Затягането се прави най-напред на определени градуси, за което също ти е нужен необходимият инструмент и след това с динамометричен ключ на определени нютонметри, които не са ± 100Nm. За клапан картерни газове- наскоро един колега от подфорума на Е90 търсеше гарнитури втора ръка, защото неговите ги били прищипали при смяната и течело масло, да не говорим колко "незначителни" неща може да се изпочупят, ако не се пипа внимателно и не знаеш какво правиш.
Лично за мен проблема ти е не 100-те лева, а да намериш къде да ги направят смените правилно, за да не дадеш после няколко пъти по 100 и да пускаш теми "Не ходете повече там".

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 25.04.2016
Пол: Мъж

Re: Сервиз за смяна на демпферна шайба в София

Мнение от Lyubec » 11 Юни 2016, 14:22

zvetiko написа:Колега, нищо не си видял. Трябва специална скоба, с която се блокира маховика- ако мислиш, че ще бръкнеш с ключ и просто отвъртиш винта/ винтовете на демпферната шайба няма да стане. Е може да се блокира и с други методи, но после може да се наложи да купуваш нов маховик+ труда за смяната му. Отвъртането на винта/ винтовете на демпферна шайба също не може да се направи с какъвто и да е инструмент- необходим е върток от комплект за ремонтиране на камиони и съответната вложка, за да имат необходимата здравина и да може да се вкара цялото усилие във винта, а не да пружинира рамото. Затягането се прави най-напред на определени градуси, за което също ти е нужен необходимият инструмент и след това с динамометричен ключ на определени нютонметри, които не са ± 100Nm. За клапан картерни газове- наскоро един колега от подфорума на Е90 търсеше гарнитури втора ръка, защото неговите ги били прищипали при смяната и течело масло, да не говорим колко "незначителни" неща може да се изпочупят, ако не се пипа внимателно и не знаеш какво правиш.
Лично за мен проблема ти е не 100-те лева, а да намериш къде да ги направят смените правилно, за да не дадеш после няколко пъти по 100 и да пускаш теми "Не ходете повече там".


Изчерпателно и аргументирано. Благодаря за което. Сега следва въпросът къде е мястото в София, на което като отида, после няма да пиша теми "Не ходете повече там".

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 16.04.2014
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW e39 530d 2001 sedan automatic
Мечтае да кара: Нещо М

Re: Сервиз за смяна на демпферна шайба в София

Мнение от dido_06 » 11 Юни 2016, 15:16

Дано не е проблем, че ползвам темата, но на колко км се сменя филтъра на картерните газове? Говоря за този с филтъра, не онзи "вечния".

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook