Жълта лампа за маслото
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- YordanSS
- Потребител
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 27.04.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 1.8i 1998
- Мечтае да кара: BMW M3 E46 CSL
Жълта лампа за маслото
Привет на всички,
От една година имам E46 1.8i от 98 година и имам този често срещан проблем със светещата жълта лампа на маслото. Проблемът е следния: след запалване на двигателя лампата започва да свети в предължение на 10тина секунди след това угасва... направило ми е впечатление, че понякога светва и в движение (по същния начин за няколко секунди, не съм сигурен дали наклонът на пътния участък има някакво значение). Основната причина за този проблем според мненията във форума е повреда в датчика за измерване нивото на маслото, който е в картера. Работата е там, че не съм сигурен дали датчика наистина е повреден, защото когато дръпна щеката маслото ми е около минимума(дори и под минимума), защо датчика не сигнализира постоянно ако нивото на маслото ми е ниско? При доливане на масло, нивото му се покачва според щеката но лампичката продължава да свети по описания начин. Имал съм ситуации, в които нивото на маслото ми е било около минумума, след доливане на около 200 милилитра масло и каране на някакви километри, щеката ми е показвала че малсото ми е почти на макс... Преди известно време по време на едно трипче започна едно хлопане на метал в двигателя, след акто издърпах щеката видях че маслото е на минимума, в рамките на следващите 5 6 дни долях около 3 4 литра масло(трябваше да се прибера до БГ
), нивото след всяко доливане се покачваше малко над минимума и на следващия ден беше пак на минимум... селд като се върнах от трипчето на сутринта дръпнах щеката и маслото беше над максимума... закарах колата при майстори и се оказа, че се е повредил някакъв клапан, който не се отварял и не пускал маслото да премине от картера в двигателя... известо време след ремонта нямах проблеми с нивото на маслото но лампата пак си светеше... сега отново нивото на маслото ми е ниско... Дали отново се е повредил този клапан, дали колата ми гори масло или просто датчика е повреден не знам.
Ако има колеги, които са имали подобни порблеми и са успели да ги разрешат, ще съм много благодарен ако помогнат!
От една година имам E46 1.8i от 98 година и имам този често срещан проблем със светещата жълта лампа на маслото. Проблемът е следния: след запалване на двигателя лампата започва да свети в предължение на 10тина секунди след това угасва... направило ми е впечатление, че понякога светва и в движение (по същния начин за няколко секунди, не съм сигурен дали наклонът на пътния участък има някакво значение). Основната причина за този проблем според мненията във форума е повреда в датчика за измерване нивото на маслото, който е в картера. Работата е там, че не съм сигурен дали датчика наистина е повреден, защото когато дръпна щеката маслото ми е около минимума(дори и под минимума), защо датчика не сигнализира постоянно ако нивото на маслото ми е ниско? При доливане на масло, нивото му се покачва според щеката но лампичката продължава да свети по описания начин. Имал съм ситуации, в които нивото на маслото ми е било около минумума, след доливане на около 200 милилитра масло и каране на някакви километри, щеката ми е показвала че малсото ми е почти на макс... Преди известно време по време на едно трипче започна едно хлопане на метал в двигателя, след акто издърпах щеката видях че маслото е на минимума, в рамките на следващите 5 6 дни долях около 3 4 литра масло(трябваше да се прибера до БГ

Ако има колеги, които са имали подобни порблеми и са успели да ги разрешат, ще съм много благодарен ако помогнат!
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: Жълта лампа за маслото
Мен ми се струва, че важния въпрос е защо изчезва двигателното масло, според щеката - тоест сигурно имаш някакъв проблем с двигателя и трябва да внимаваш да не го оставиш без масло. Моят съвет е да не обръщаш внимание на този датчик, защото явно не работи коректно - или го смени с нов, или просто свали таблото и махни лампичката, за да не ти свети и дразни, а си проверявай маслото ръчно, чрез щеката. Няма какво толкова да го мислиш в посока датчик - явно е за смяна или просто не му обръщай внимание, обърни внимание на проблема, който води до загуба на масло.
Успех
Успех

BMW only!
- cezarre
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 19.08.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 i touring,520d touring
- Детайли за колата: 318i 1999год. ,520d 2010год.
Re: Жълта лампа за маслото
Привет колега.Провери дали конзолата на масления филтър е силно омаслена.Много често доливаш масло и проблемът ти може да е сходен с моя от преди време.На лични мога да дам подробности,а дори и може да обменим инфо на живо.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Жълта лампа за маслото
Аз ще ти дам друг съвет. Сваляш главата и я даваш да и сменят всички гумички, клапани, които не стават, водачи и изобщо всичко по нея, което не става(няма да е едно). Вадиш буталата и замерваш износването им, това на цилиндрите също. В добрия случай ще се разминеш със смяна на сегменти и ремонта на главата. Без тия две неща, тая кола няма да спре да гори масло. Лагерите щом се отваря също добре да си ги смениш. Ако не ти се прави това, правиш както много търговци в БГ - пишеш най-често срещаните екстри в БГ, а именно като нова, реални километри, качваш се и караш, уникат или поръчково изпълнение и се спасяваш от нея. 
Просто колата ти вече е на много километри и/или е износена от съответното каране и/или поддържка и си иска своето.

Просто колата ти вече е на много километри и/или е износена от съответното каране и/или поддържка и си иска своето.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани