да ми е честита Е46...започва се
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- silverstone
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Свети Влас
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i N46 седан
- Мечтае да кара: чисто ново BMW
- Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46
да ми е честита Е46...започва се
Здравейте колеги, радостен съм че от днес в семейството има още едно бмв е46 . Колата е 318 / 87kw / 2000г/ седанче. Външен вид и вътре е голяма симпатяга. Има си и забележките. Ще се радвам ако някой помогне с информация.
първо- двете ел стъкла не работят. Чува се релето като се натисне копчето но до там. Разглобих кората за да видя дали изобщо има машинки. Да, има.
Сега въпросът е как работят - масата идва от купето а на двете кабелчета сменя " + " ли ? Искам да пробвам машинката с външен акумулатор дали работи. Защото , релето цъка , което значи че ток до там идва , ако и машинката работи, значи проблема е по кабелите и вероятно връзката между вратата и купето.
Втория въпрос - на какъв принцип работи централното ( с ромбоидния ключ е) , защото дясната врата не реагира. При разглобяването видях че е с жило и не успях да разбера как го " изтегля" при заключване ?
Трети проблем,
капка в ляво под радиатора!! Видях го от къде е , или поне така мисля. Точно там дето е капсоловано опитах се да снимам. Най вероятно ако има гумено уплътнение е заминало и трябва да се смени.
Моля препоръчайте ми сервиз в София на човек дето разбира от такива радиатори. Бих опитал и сам да го разглобя и да сменя този пръстен. За сега взех антифриз концентрат 5л и 2.5 дестилирана вода в багажника. Капе съвсем малко - капки!, но е недопустимо да остане така.
И последно - свети ми индикацията на въздушната възглавница. Мисля че е от кантара на дясната седалка. Има ли как да се изключи тази шибания или да се излъже и да спре да свети?
Благодаря на всички дали някаква информация.







първо- двете ел стъкла не работят. Чува се релето като се натисне копчето но до там. Разглобих кората за да видя дали изобщо има машинки. Да, има.
Сега въпросът е как работят - масата идва от купето а на двете кабелчета сменя " + " ли ? Искам да пробвам машинката с външен акумулатор дали работи. Защото , релето цъка , което значи че ток до там идва , ако и машинката работи, значи проблема е по кабелите и вероятно връзката между вратата и купето.
Втория въпрос - на какъв принцип работи централното ( с ромбоидния ключ е) , защото дясната врата не реагира. При разглобяването видях че е с жило и не успях да разбера как го " изтегля" при заключване ?
Трети проблем,


И последно - свети ми индикацията на въздушната възглавница. Мисля че е от кантара на дясната седалка. Има ли как да се изключи тази шибания или да се излъже и да спре да свети?
Благодаря на всички дали някаква информация.








- red_bull92
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 580
- Регистриран на: 20.12.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)
Re: да ми е честита Е46...започва се
Проблема с централното на вратата ти е, че ти е изгоряла машинката за централното във вратата и трябва да я смениш. 

Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: да ми е честита Е46...започва се
red_bull92 написа:Проблема с централното на вратата ти е, че ти е изгоряла машинката за централното във вратата и трябва да я смениш.
За моторчето за стъклото си се ориентирал правилно. Радиатора се сменя с нов- рано или късно ще го направиш, но може да минеш и през разглобяване, лепене и т.н, по-добре си го спести.

- dido_06
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 16.04.2014
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39 530d 2001 sedan automatic
- Мечтае да кара: Нещо М
Re: да ми е честита Е46...започва се
Да кажа и аз за еърбега. Ако е от кантара, както почти всяка е46-ца, се оправя лесно на диагностика. Залъгва се компютъра на колата, че винаги има седнал човек до теб, поне при мен така го направиха.
- shopa_bs
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 189
- Регистриран на: 22.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e46 330ci
- Мечтае да кара: e92 m3
- Детайли за колата: Добра е , но има някои пропуски!
Re: да ми е честита Е46...започва се
dido_06 написа:Да кажа и аз за еърбега. Ако е от кантара, както почти всяка е46-ца, се оправя лесно на диагностика. Залъгва се компютъра на колата, че винаги има седнал човек до теб, поне при мен така го направиха.
Тук има вариант и за хардуерно залъгване на кантара. Има писано доста, ето и примерна тема: viewtopic.php?f=35&t=198667&hilit=%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%BA+airbag
ASC off -> FUN on
- silverstone
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Свети Влас
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i N46 седан
- Мечтае да кара: чисто ново BMW
- Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46
Re: да ми е честита Е46...започва се
привет отново. Ето я равносметката от днешния ден. Добре че съм отпуск, за да мога спокойно да разглобяваммм
1. Принципа на работа на моторчето не е както го мислих - има само две клеми + и - . И копчето ги обръща. Опитах директен контакт от акумулатора - моторчето върти ( свалих го от машинката) то е като роторче, кожух и четките. Та моторчето върти яко. Сложих го на колата затехнах го към шината му - не, пак подадох ток директно - няма никой! Размърдах стъклото, то залепнало за уплатнението. С ръка го раздижих, закачих пак към акумулатора и о- чудо - тръгна да слиза стъклото
Обаче като дойде време за качване - не ще да качва. Само сгъва пружинката и до там. Като му помагам с ръка - вдига, обаче му помагам яко.. Свалих целия механизъм да видя да няма кривини нещо, изглежда ОК. Като е без стъкло вдига- сваля - няма грешка. Пак го слагам - само сваля и с помощ вдига! Може би ако си му идва ток по инсталацията е по- силен или е през релета . Нямам идея, но знам че едно моторче или работи или не работи. Няма как да работи слабо.
2. След като свалих шините за ел. системата ми се откри достъп до бравата и респективно до механизма дето следва да заклюва. Не успях да разгадая как да сваля само машинката за заключване. Има едни пластмасови щракалки но има и звезда и не знам дали няма да се разхвърчи вътре частички ако го отворя. Търсих тема, обаче има една и няма снимките само обяснението..
3. най- интересно и забавно, все пак реших да видя и как са копчетата на конзолата, отвих двете видиики и О чудо! на лявото копче буксата я няма! Кабелите увити с тиксо!!! Няма букса, а аз чакам да ми свали стъклото! Кабелите са 4 и буксата е различна от дясната. - квадратна е.
Ако някой колега бъде така мил и любезен и сподели при него в кой ред са кабелите на буксата , те са 4 кабелчета ще съм Мноого благодарен!!!. Така ще намеря начин да ги поставя на местата им и да видя дали стъклото ще ми тръгне.
Относно дясната врата имам съмнения че има проблем с токовете към вратата- абсолютно нищо не работи на нея освен механичните неща ( дръжката), нито двете колони, нито ЦЗА нито ел стъклото. Утре ще се опитам да видя как и от къде минават кабелите. Буксата е с много гадни видии почти на 90 градуса трябва да си завъртя отвертката за да ги отвия. Ще опитвам да видя отвътре на таблото при краката на пътника как се движи тоя сноп и дали не е срязан..






1. Принципа на работа на моторчето не е както го мислих - има само две клеми + и - . И копчето ги обръща. Опитах директен контакт от акумулатора - моторчето върти ( свалих го от машинката) то е като роторче, кожух и четките. Та моторчето върти яко. Сложих го на колата затехнах го към шината му - не, пак подадох ток директно - няма никой! Размърдах стъклото, то залепнало за уплатнението. С ръка го раздижих, закачих пак към акумулатора и о- чудо - тръгна да слиза стъклото

2. След като свалих шините за ел. системата ми се откри достъп до бравата и респективно до механизма дето следва да заклюва. Не успях да разгадая как да сваля само машинката за заключване. Има едни пластмасови щракалки но има и звезда и не знам дали няма да се разхвърчи вътре частички ако го отворя. Търсих тема, обаче има една и няма снимките само обяснението..
3. най- интересно и забавно, все пак реших да видя и как са копчетата на конзолата, отвих двете видиики и О чудо! на лявото копче буксата я няма! Кабелите увити с тиксо!!! Няма букса, а аз чакам да ми свали стъклото! Кабелите са 4 и буксата е различна от дясната. - квадратна е.
Ако някой колега бъде така мил и любезен и сподели при него в кой ред са кабелите на буксата , те са 4 кабелчета ще съм Мноого благодарен!!!. Така ще намеря начин да ги поставя на местата им и да видя дали стъклото ще ми тръгне.
Относно дясната врата имам съмнения че има проблем с токовете към вратата- абсолютно нищо не работи на нея освен механичните неща ( дръжката), нито двете колони, нито ЦЗА нито ел стъклото. Утре ще се опитам да видя как и от къде минават кабелите. Буксата е с много гадни видии почти на 90 градуса трябва да си завъртя отвертката за да ги отвия. Ще опитвам да видя отвътре на таблото при краката на пътника как се движи тоя сноп и дали не е срязан..







- silverstone
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Свети Влас
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i N46 седан
- Мечтае да кара: чисто ново BMW
- Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46
Re: да ми е честита Е46...започва се
Успях да намеря букса за 4 пина от магазин за електронни компоненти. Пасна идеално, все едно винаги си е била там. Сега остава да разбера по кой ред са навързани кабелчетата от колата на предно ляво ел стъкло. Кабелите са :
Дебел кафяв с черна ивица
Тънко бяло с оранжева ивица
Тънко бяло с червена ивица
Тънко бяло с черна ивица.
Ето я и новата букса, там цветовете са различни:

Дебел кафяв с черна ивица
Тънко бяло с оранжева ивица
Тънко бяло с червена ивица
Тънко бяло с черна ивица.
Ето я и новата букса, там цветовете са различни:


- silverstone
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Свети Влас
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i N46 седан
- Мечтае да кара: чисто ново BMW
- Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46
Re: да ми е честита Е46...започва се
E малко късмет и за мен. Намерих от моргата букса и си я отрязах. Кабелчетата са същите само ги споих и стъклото тръгна! Много съм щастлив. А до дасната врата не стига ток , защото на буксата на моторчето няма никакакъв сигнал като се натиска копчето. А релето се чува че цъка. Ще разглобявам да видя там как е в меката връзка.





- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: да ми е честита Е46...започва се
Потърси в някой от тези сайтове:
http://etk.bmwsar.ru/wds/
http://f.b-m-w.ru/wds/
http://bmwclub.pro/forum/viewtopic.php?t=402
http://etk.bmwsar.ru/wds/
http://f.b-m-w.ru/wds/
http://bmwclub.pro/forum/viewtopic.php?t=402
- silverstone
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Свети Влас
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i N46 седан
- Мечтае да кара: чисто ново BMW
- Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46
Re: да ми е честита Е46...започва се
Мерси колега , оправих се със стъклата. Едното работи на другото знам кое му е проблема.
Утре съм за радиатор, предпочетох нов поне да знам че е ок. Не избрах китайския
тъкмо ще сменя и антифриза , казаха че бил червен..
Нещо друго забелязвам- педала на газта при натсикане леко задържа, не знам как точно да го обясня. Като леко задържане при първоначално натискане след това си се движи плавно. Като го пусна после пак леко задържа . Някой имал ли е такъв проблем, гледах отпред дето отива жилото в дросела движи се леко все пак смазах с фина грес но си остава това и леко дразни..
Иначе дребни нещица оправих- изчистих гадния надпис "oil inspection -12 000km"
И интериорната лайсна точно дето се снаждат над радиото в дясно се беше разтворило. Благодарение на форума видях как се свалят и се оказа че пластмасовия държач точно там е счупен. Тък като над жабката са 3. , извадих средният и го сложих като най краен. Стана бетон и фугата се прибра. Става все по симпатична.
Утре съм за радиатор, предпочетох нов поне да знам че е ок. Не избрах китайския

Нещо друго забелязвам- педала на газта при натсикане леко задържа, не знам как точно да го обясня. Като леко задържане при първоначално натискане след това си се движи плавно. Като го пусна после пак леко задържа . Някой имал ли е такъв проблем, гледах отпред дето отива жилото в дросела движи се леко все пак смазах с фина грес но си остава това и леко дразни..
Иначе дребни нещица оправих- изчистих гадния надпис "oil inspection -12 000km"

И интериорната лайсна точно дето се снаждат над радиото в дясно се беше разтворило. Благодарение на форума видях как се свалят и се оказа че пластмасовия държач точно там е счупен. Тък като над жабката са 3. , извадих средният и го сложих като най краен. Стана бетон и фугата се прибра. Става все по симпатична.


Re: да ми е честита Е46...започва се
По-добре си вземи от оригиналния антифриз. Цветът му е синьо-зелен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- silverstone
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Свети Влас
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i N46 седан
- Мечтае да кара: чисто ново BMW
- Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46
Re: да ми е честита Е46...започва се
Да той 16 г чичо Ханс е карал с антифриз без да се сменя, сега ще му търся оригинален и то пак ще няма нищо общо с оригиналния освен етикета. Сипахме му НОВ антифриз 1:2 с дестилирана вода и излиза на -27 градуса.
Така и така живи и здрави ще го сменяме на 5 г. както си трябва. Марка "hepu"1.5л. в разфасовка. ЮРадиатора е Valeо, за сега колата се чуства добре с него, климтроника продължава да си работи, което ме прави много щастлив.
Стария антифриз който беше останал в радиатора беше задоволително чист, което ме радва за състоянието на мотора..
Така и така живи и здрави ще го сменяме на 5 г. както си трябва. Марка "hepu"1.5л. в разфасовка. ЮРадиатора е Valeо, за сега колата се чуства добре с него, климтроника продължава да си работи, което ме прави много щастлив.
Стария антифриз който беше останал в радиатора беше задоволително чист, което ме радва за състоянието на мотора..

- guBaHeTo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 31.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: колкото може
- Мечтае да кара: BMW M5 или M3
- Детайли за колата: 320d, 6 speed, 2003, 150 P.S.
525d LCI
Re: да ми е честита Е46...започва се
MMG написа:По-добре си вземи от оригиналния антифриз. Цветът му е синьо-зелен.
Колега, освен ако е закупен от БМВ няма как да си сигурен, че е оригинален, на пазара се е заринало от ментета с маркови етикети и опаковки.
Относно антифриза дето е взел автора на темата, идеален е антифриза

- silverstone
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Свети Влас
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i N46 седан
- Мечтае да кара: чисто ново BMW
- Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46
Re: да ми е честита Е46...започва се
Здравейте,
ще си ползвам "моята" тема, за да задам още един въпрос...пореден. Освен лампата за "кантар" която се оказа че от ДаруКар ще я оправят по Сервизната акция за тяхна сметка ми свети и символа за износени накладки. Те реално не са износени, но явно датчиците са дали "контакт" в миналото или са ги скъсали при подмяната. По моята Е36ца знам, че май бяха само 2 датчика и внимавах много като сменях накладките да не ги скъсам или увердя. Сега тук вече след като свети, ако подменя датчиците ще спре ли да свети или ще трябва да се чисти грешката и има ли вариант да се "излъже" ?

ще си ползвам "моята" тема, за да задам още един въпрос...пореден. Освен лампата за "кантар" която се оказа че от ДаруКар ще я оправят по Сервизната акция за тяхна сметка ми свети и символа за износени накладки. Те реално не са износени, но явно датчиците са дали "контакт" в миналото или са ги скъсали при подмяната. По моята Е36ца знам, че май бяха само 2 датчика и внимавах много като сменях накладките да не ги скъсам или увердя. Сега тук вече след като свети, ако подменя датчиците ще спре ли да свети или ще трябва да се чисти грешката и има ли вариант да се "излъже" ?



- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: да ми е честита Е46...започва се
silverstone написа:Здравейте,
ще си ползвам "моята" тема, за да задам още един въпрос...пореден. Освен лампата за "кантар" която се оказа че от ДаруКар ще я оправят по Сервизната акция за тяхна сметка ми свети и символа за износени накладки. Те реално не са износени, но явно датчиците са дали "контакт" в миналото или са ги скъсали при подмяната. По моята Е36ца знам, че май бяха само 2 датчика и внимавах много като сменях накладките да не ги скъсам или увердя. Сега тук вече след като свети, ако подменя датчиците ще спре ли да свети или ще трябва да се чисти грешката и има ли вариант да се "излъже" ?![]()
Обикновено е или датчика или кабелчето към датчика. Провери да не е скъсано/срязано кабелчето. Датчиците са отпред вляво и отзад вдясно. Иначе за лъгане сигурно може, но някой спец трябва да се произнесе.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани