пуши черен дим и не върви
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- kristian_e46
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 11.03.2016
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d
- Мечтае да кара: e60 330d
пуши черен дим и не върви
Здравейте колеги имам е46 320д 136к.с. сменил съм абсолютно всички филтри (горивен, маслен въздушен, картерни газове.) масло 10в40 кастрол за по дълъг живот, ролки ремаци и така нататак колата е с рециклирано турбо сменени клапани на турбото та проблема ми е.
1-во когато давам газ колата забива дори и турбото не надува но като пусна газта и я натисна пак се изтрелва.
2-ро когато съм набрал на 100км и натисна газта до ламарината колата забива муцуна и започва да намаля.
3-то когато и давам рязко газ (примерно от 2-ра на 3-та за изтегляне) забива и пуши много черен дим.
1-во когато давам газ колата забива дори и турбото не надува но като пусна газта и я натисна пак се изтрелва.
2-ро когато съм набрал на 100км и натисна газта до ламарината колата забива муцуна и започва да намаля.
3-то когато и давам рязко газ (примерно от 2-ра на 3-та за изтегляне) забива и пуши много черен дим.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: пуши черен дим и не върви
Дебитомера как е? Диагностика правил ли си?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: пуши черен дим и не върви
Колега, без да се закачи за диагностика колата, няма да стане- колкото и идеи да ти се дадат, пак ще трябва да я закачиш, за да уточниш, коя е правилната. 

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: пуши черен дим и не върви
Ако нямаш вариант за читава диагностика с живи данни и човек, който разбира ,
поне вземи от колега с кола без проблеми дебитомера за 1 ден и тествай!
поне вземи от колега с кола без проблеми дебитомера за 1 ден и тествай!

- kristian_e46
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 11.03.2016
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d
- Мечтае да кара: e60 330d
Re: пуши черен дим и не върви
Колеги правих диагностика преди две седмици и нищо не излезе днес ще ходя пак и ще пиша
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- kristian_e46
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 11.03.2016
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d
- Мечтае да кара: e60 330d
Re: пуши черен дим и не върви
Колеги току що си тръгнах от сервиза и майстора ми вика имаш 3-и грешки изчистихме ги и имам само една номер 72 отклонено впръскване на помпата той вика да пробвам с добавка и ако нестанело да съм правел помпа можете ли да дадете съвети вече и някой знае ли колко пари струва това "смъкване" на помпата моля помагайте много си обичам колата и много труд съм хвърлил
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: пуши черен дим и не върви
На тази кола основен проблем е ГНП-то,
но щом майстора ти говори за грешка с номер(какъвто и да е този номер),
означава поне 2 неща: не четете колата с диагностика на BMW и майсторът
не разбира от BMW-та.За да не правиш помпата 2 пъти , те съветвам да
ремонтираш помпата при хора , които са го правили вече това упражнение.
но щом майстора ти говори за грешка с номер(какъвто и да е този номер),
означава поне 2 неща: не четете колата с диагностика на BMW и майсторът
не разбира от BMW-та.За да не правиш помпата 2 пъти , те съветвам да
ремонтираш помпата при хора , които са го правили вече това упражнение.

- donpatrona
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 5.11.2010
Re: пуши черен дим и не върви
Колега, пиши от къде си да те насочим къде да идеш. Майстора ти е за смяна.
Това на дебитомер мяза. Или турбото пренадува. По това което описваш не мисля, че е помпа - НО без живи данни няма как да разбереш.
Бягай от този майстор на далече...
Карам същата печка. Успех
Това на дебитомер мяза. Или турбото пренадува. По това което описваш не мисля, че е помпа - НО без живи данни няма как да разбереш.
Бягай от този майстор на далече...

- kristian_e46
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 11.03.2016
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d
- Мечтае да кара: e60 330d
Re: пуши черен дим и не върви
От русе съм колега турбото мисля че няма как да е защото е рециклирано преди няколко месеца сменил съм и двата му клапана както казах и по горе и всичко което може да се смени не съм пробвал единствено дебитомер не съм пробвал колата като я купих на вакуум маркучето беше с някаква сачма запушени но незнам защо а на грешката пише точно:
72 рег. Мех. За рег. Впръскване.
Отклонение при регулиране много ми е болно колеги
Sent from my iPhone using Tapatalk
72 рег. Мех. За рег. Впръскване.
Отклонение при регулиране много ми е болно колеги
Sent from my iPhone using Tapatalk
- kristian_e46
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 11.03.2016
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d
- Мечтае да кара: e60 330d
Re: пуши черен дим и не върви
Забравих да добавя че съм преправял и кулера е изваден напред с около 15см и съм направил генерацията двойна дали може от това да са проблемите
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- donpatrona
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 5.11.2010
Re: пуши черен дим и не върви
Запушва се маркучлето за управление на EGR клапана. Това за да не отваря и да вкарва изгорели газове заедно с въздух от турбото. Така ще ти е по-пъргава на ниските. В тоя случай най-много да ти записва грешка за ЕГР-а ... това при работеща умна дюза. Както и да е. Турбо пътища НЕ се запушват. Забиването ти мяза да е от турбо - пренадуващо такова. Когато пренадуе турбото, изключва, потока с въздух към горивната система рязко намалява и колата забива муцуната. Причините може да са примерно - ел.клапана, актуатора на променливата геометрия. Друго което можеш да провериш е дебитомер-а. Ако имаш приятел със същата да ти даде неговия за проба само. Още една причина се сещам ... банална но е често срещана... Катализатори - като се раздробят, запушват тръбите и изгорелите газове няма къде да идат и колата забива ... дебита на вън за саждите ти е прекалено малък за зора който и даваш с "pedal to the metal"
Не вярвай веднага на приказките за ГНП. Още повече, че имаш момент когато отпушва и тръгва колата. При ГНП драмите са други и страшни. Не знам в Русе къде да те насоча за съжаление. В София и Пловдив знам. Успех.

- kristian_e46
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 11.03.2016
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d
- Мечтае да кара: e60 330d
Re: пуши черен дим и не върви
Колеги ние правихме диагностика на живи данни карахме колата и за да бъда честен незнам с какъв софтуер е този майстор но както казах излиза само тази грешка за грешно механично регулиране на впръскване каквото и да значи за дебитомера съм се уговорил с един приятел събота неделя ще пробваме колкото до турбото както казах е напълно рециклирано и клапаните са чисто нови и двата понеже имам бууст метар той показва за надуване до 0,5 а за помпата съм вземал една добавка на бардал за цялостно изчистване на систрмата само не разбрах добре ли е да е запушен егр-а и се извинявам за писането но пиша от телефон докато съм на работа
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- kristian_e46
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 11.03.2016
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d
- Мечтае да кара: e60 330d
Re: пуши черен дим и не върви
Колеги за да можем да доразвием темата по добре и ако може някой който е имал и има същите проблеми да помага и да си помогне сега бях при колата и има следните симптоми:
При запалване изпушва синьо бял пушак после работи малко по шумно чува се едно като тракане и като поработи малко сменя си оборотите и после се оправя като давам газ се получава едно като засечка и после се оправя и пуши черен пушак като я настъпвам било то от 1800об до 3000об и така е и от 3000об нататък така че ако можете споделяйте единственото което показа на живи данни е тази грешка на регулирането на механичното впръскване не съм пробвал единствено дебитомер но ще го пробвам и пак питам за този егр по добре е да е запушен или не е по добре
Sent from my iPhone using Tapatalk
При запалване изпушва синьо бял пушак после работи малко по шумно чува се едно като тракане и като поработи малко сменя си оборотите и после се оправя като давам газ се получава едно като засечка и после се оправя и пуши черен пушак като я настъпвам било то от 1800об до 3000об и така е и от 3000об нататък така че ако можете споделяйте единственото което показа на живи данни е тази грешка на регулирането на механичното впръскване не съм пробвал единствено дебитомер но ще го пробвам и пак питам за този егр по добре е да е запушен или не е по добре
Sent from my iPhone using Tapatalk
- donpatrona
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 5.11.2010
Re: пуши черен дим и не върви
Колега, по-горе ти бях писал за ЕГР-а. Той няма отношение към проблемите ти освен ако не е затлачен със масло и боклуци до степен да не минава нищо през него. Ако е затапен в колата ще влиза само въздух - по-пъргава. Ако работи при постоянни обороти вкарва % от изгорелите газове обратно за доизгаряне с цел екология - резултат по-мудна е колата. Лично моя работи, но софтуерно е ограничен да работи на 50%. (това е за друга тема).
За да доразвием темата - намери си майстор който разполага със SOFTWARE за BMW, а именно един от - ДИС GT1, INPA, ISTA и прочетете колата. Гледайте живи данни. За да коментираме е хубаво да има скрийншоти или поне снимки с телефон-а. Идеята е да видим какво показва.
Това със синьо - белия пушек е малко ... общо казано... Какво имам в предвид:
И моята изпушваше синьо - бяло в началото... после нормално ... след 5-6 месеца това стана постояно ... оказа се че съм хвърлил турбо ... имаше 2-3мм аксиален луфт и хвърляше масло през топлата част на турбото(малкия дявол). След смяна на турбото, при запалване пак изпушваше ... синьо-бяло ... от там - задръстени/пикаещи дюзи на 1-ви и 3-ти цилиндър. Това само като пример...
Причините са много ... и са различни. Могат да се обобщят по следния начин - ако пуши синьо - масло, ако пуши бяло - антифриз. Колата губи ли масло или антифриз или и двете? Какво можеш да провериш - откачи маркуча дебелия дето влиза в ЕГР-а. Това можеш и сам. Би трябвало една кръстата отверка да ти свърши работа за скобата(като махнеш предната и средната кора). Вземи си някой приятел с теб. Запали колата с откачен маркуч. Дай газ и задръж за малко на около 1500 оборота. Твоя човек да сложи един чист бял парцал (от чаршав примерно) пред тръбата дето тряябва да влиза в ЕГР-а. Ако се омасли качествено - в беда си.
Хвани си майстора да откачи тръбата към катализатора от към топлата част на турбото. Трябва да има само сажди на изхода на топлата част на турбото. Има ли масло и сажди - в беда си. Тези два признака са за счупено турбо.
Пикаещи дюзи се откриват трудно или истински майстор или мастор дето разбора от дюзи и има колби да провери твоите.
Ако ти е прецакано авансовото буталце на помпата, се хваща лесно ако ти работи умната дюза. Но майстора ти трябва да разполага с поне един от 3-те софтуера за които ти писах по-горе и естествено да умее да работи с тях. Щото и аз ги имам, ама ми стоят на харда на компа ... за да ги има
))))
Варианти колкото искаш ... но без качестена диагностика тук само си гадаем и хвърляме боб и пилешки кокали какво и е на твоята кола.
За да доразвием темата - намери си майстор който разполага със SOFTWARE за BMW, а именно един от - ДИС GT1, INPA, ISTA и прочетете колата. Гледайте живи данни. За да коментираме е хубаво да има скрийншоти или поне снимки с телефон-а. Идеята е да видим какво показва.
Това със синьо - белия пушек е малко ... общо казано... Какво имам в предвид:
И моята изпушваше синьо - бяло в началото... после нормално ... след 5-6 месеца това стана постояно ... оказа се че съм хвърлил турбо ... имаше 2-3мм аксиален луфт и хвърляше масло през топлата част на турбото(малкия дявол). След смяна на турбото, при запалване пак изпушваше ... синьо-бяло ... от там - задръстени/пикаещи дюзи на 1-ви и 3-ти цилиндър. Това само като пример...
Причините са много ... и са различни. Могат да се обобщят по следния начин - ако пуши синьо - масло, ако пуши бяло - антифриз. Колата губи ли масло или антифриз или и двете? Какво можеш да провериш - откачи маркуча дебелия дето влиза в ЕГР-а. Това можеш и сам. Би трябвало една кръстата отверка да ти свърши работа за скобата(като махнеш предната и средната кора). Вземи си някой приятел с теб. Запали колата с откачен маркуч. Дай газ и задръж за малко на около 1500 оборота. Твоя човек да сложи един чист бял парцал (от чаршав примерно) пред тръбата дето тряябва да влиза в ЕГР-а. Ако се омасли качествено - в беда си.
Хвани си майстора да откачи тръбата към катализатора от към топлата част на турбото. Трябва да има само сажди на изхода на топлата част на турбото. Има ли масло и сажди - в беда си. Тези два признака са за счупено турбо.
Пикаещи дюзи се откриват трудно или истински майстор или мастор дето разбора от дюзи и има колби да провери твоите.
Ако ти е прецакано авансовото буталце на помпата, се хваща лесно ако ти работи умната дюза. Но майстора ти трябва да разполага с поне един от 3-те софтуера за които ти писах по-горе и естествено да умее да работи с тях. Щото и аз ги имам, ама ми стоят на харда на компа ... за да ги има

Варианти колкото искаш ... но без качестена диагностика тук само си гадаем и хвърляме боб и пилешки кокали какво и е на твоята кола.
- kristian_e46
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 11.03.2016
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d
- Мечтае да кара: e60 330d
Re: пуши черен дим и не върви

Това ми излиза колега значи това за турбото лично аз си слагах генерацията и нямаше масло а само сажди това с чаршафа ще го пробвам да ви кажа и на мен не ми се иска да правя помпа ще пробвам и това с дебитомера да го сменя с един приятел но незнам на кой майстор да имам доверие
Sent from my iPhone using Tapatalk
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани