Забиване или поредна драма с е46 320D 136к.с.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 12.04.2011
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320D

Забиване или поредна драма с е46 320D 136к.с.

Мнение от didZ » 17 Мар 2016, 15:33

Здравейте. Пускам тема тук защото съм в безизходица. Софтуера на майсторите при които ходя (4ма) дават различни и двусмислени грешки. Прикачам и снимка от последния който е с читав софт (устройството е bosch).

А ето и в какво се състои проблема. Колата гори много (6.5 по борд на равно при скорост 100км/ч), и доста често губи мощност. На свободна си стига до 5000об./мин. но ужасно мудно и разходомера стига едва до 12 а не над 20. Отделно има странен резонанс в цялата кола между 1700 и 2500 об./мин. (Изпускателната система я смених не е от нея).

По колата съм сменял демпферен маховик, съединител и горивната помпа е рециклирана. ЕГР-а беше затапен и пукнат, купив нов и го сложих ефект - никакъв. Един от майсторите забеляза теч на масло от някаква тръбичка която влиза в турбото. Но трябвало да се откача двигателя от тампоните за да се стигне до там.

При друг майстор пък излезе проблем в умната дюза и съответно недостатъчно или никакво предварение.

Надявам се вие да ми дадете някакъв съвет.

Прикачам и снимка от последната диагностика която не се вижда добре но ето какво пише:

66 EEPROM грешка
10 Регулиране на начало на впръскването
101 Вентил налягане принудит. пълнене
Недействителни данни
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
-Как говориш, след като нямаш мозък?- попита Дороти. -Не знам-каза Плашилото-но тези,които нямат мозък,много обичат да говорят.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Забиване или поредна драма с е46 320D 136к.с.

Мнение от oci » 17 Мар 2016, 21:03

didZ написа:Здравейте. Пускам тема тук защото съм в безизходица. Софтуера на майсторите при които ходя (4ма) дават различни и двусмислени грешки. Прикачам и снимка от последния който е с читав софт (устройството е bosch).

А ето и в какво се състои проблема. Колата гори много (6.5 по борд на равно при скорост 100км/ч), и доста често губи мощност. На свободна си стига до 5000об./мин. но ужасно мудно и разходомера стига едва до 12 а не над 20. Отделно има странен резонанс в цялата кола между 1700 и 2500 об./мин. (Изпускателната система я смених не е от нея).

По колата съм сменял демпферен маховик, съединител и горивната помпа е рециклирана. ЕГР-а беше затапен и пукнат, купив нов и го сложих ефект - никакъв. Един от майсторите забеляза теч на масло от някаква тръбичка която влиза в турбото. Но трябвало да се откача двигателя от тампоните за да се стигне до там.

При друг майстор пък излезе проблем в умната дюза и съответно недостатъчно или никакво предварение.

Надявам се вие да ми дадете някакъв съвет.

Прикачам и снимка от последната диагностика която не се вижда добре но ето какво пише:

66 EEPROM грешка
10 Регулиране на начало на впръскването
101 Вентил налягане принудит. пълнене
Недействителни данни



Проблема е в аванса на помпата

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 12.04.2011
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320D

Re: Забиване или поредна драма с е46 320D 136к.с.

Мнение от didZ » 17 Мар 2016, 21:09

Благодаря, чувствам се екзалтиран че някой ми отговори в този форум! :) Наистина първия майстор ми каза че вероятно е това + умна дюза, но понеже помпата е рециклирана реших да събера малко мнения. Разбира се, каквото и да последва оттук натам ще споделя в темата. Надявам се регулирането на аванса да не е трудоемко и скъпо. Благодаря отново!
-Как говориш, след като нямаш мозък?- попита Дороти. -Не знам-каза Плашилото-но тези,които нямат мозък,много обичат да говорят.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 19.08.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318 i touring,520d touring
Детайли за колата: 318i 1999год. ,520d 2010год.

Re: Забиване или поредна драма с е46 320D 136к.с.

Мнение от cezarre » 17 Мар 2016, 21:19

Здравей колега.Провери също и вакуум магистралата,защото мудността понякога идва от турбото.То пък има клапан на вторичната турбина,който притваря притока на въздух.После търси проблем с турбото(теча на масло,за който говориш)
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2230
провери 10,11,12.Провери лостчето на клапана закачен на турбото,в който влиза маркуч 12.Трябва да се движи свободно.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2109
провери позиция 5.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2229
провери 3 и 4.

Много други причини могат да са виновни за неправилната работа на мотора. :banghead:


Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: плевен
Пол: Мъж
Кара: е46 320д

Re: Забиване или поредна драма с е46 320D 136к.с.

Мнение от VALCATA82 » 17 Мар 2016, 22:13

Капни малко,2т масалце. :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 12.04.2011
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320D

Re: Забиване или поредна драма с е46 320D 136к.с.

Мнение от didZ » 19 Мар 2016, 12:23

Вчера ходих при двама нови майстора. Единия каза че помпата не била зацепена правилно.. А човека който я зацепва казва че е невъзможно. Проблема с колата бил че няма предварение. Пусна и някаква автонастройка и ме одра като агне - разлика обаче няма. Обаче каза нещо много интересно. Показах му схемите за проверка на вакумите към турбото и оня вика -- Ооо ти не си ли си махнал още резервоара за вакум.. Махни го да видиш как ще литне тая кола.. Дупката му е само два милиметра а маркуча е 6 и то спъва цялата работа.. Истина ли говори?! :D
-Как говориш, след като нямаш мозък?- попита Дороти. -Не знам-каза Плашилото-но тези,които нямат мозък,много обичат да говорят.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Забиване или поредна драма с е46 320D 136к.с.

Мнение от zvetiko » 19 Мар 2016, 13:09

Колега, намери някой, който може да види на живи данни какъв е фактическият и зададеният ъгъл на впръскване и от там ще се отговори на доста въпроси. Умната дюза също може да се провери в какво състояние е.
По отношение на вакум- ресивъра- има една теория, че ако се премахне, турбината ще се управлява по-директно, но не съм убеден в нея. ;) С една дума- с премахването му няма да си решиш проблема

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 19.01.2010
Местоположение: София/Сливен
Пол: Мъж
Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07

Re: Забиване или поредна драма с е46 320D 136к.с.

Мнение от armagedon01 » 19 Мар 2016, 20:27

Някой колега да ти я закачи с ДИС там има опция да видиш как трябва да е зацепена помпата и как е реално ....


Sent from my iPhone using Tapatalk
На улицата се пазя не от крадци,а от полицията да не ми вземе парите.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 19.08.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318 i touring,520d touring
Детайли за колата: 318i 1999год. ,520d 2010год.

Re: Забиване или поредна драма с е46 320D 136к.с.

Мнение от cezarre » 19 Мар 2016, 23:15

Здравей колега.Тук в този форум се опитваме да обменим инфо и сами да се справим с проблемите на своите любими Бими.Съвет:от "майстори" само главата те боли и джоба ти изтънява.Със съвета за махането на еди коя си част,ще е по-добре.....забрави.Немските мозъци са го сметнали и така трябва да е.Друг е въпроса какво иска всеки един от нас:по-бърза кола и да гори като ZIPO.Втори съвет:на майстор само в краен случай и добре проверен,такъв който да не те пуска докато не реши проблема.Има такива не са кът.
При не зацепена правилно помпа,трудно ще палиш дори невъзможно.Между другото не споменаваш за предисторията на автомобила:километри,защо е ремонтирана гнп-то,вие ли турбото и ли е задръстена в първичния"охлюв".Защо е затапен ЕГР-ра.Този преди теб май е пийнал соса на мотора. :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 12.04.2011
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320D

Re: Забиване или поредна драма с е46 320D 136к.с.

Мнение от didZ » 21 Мар 2016, 10:03

cezarre написа:Здравей колега.Тук в този форум се опитваме да обменим инфо и сами да се справим с проблемите на своите любими Бими.Съвет:от "майстори" само главата те боли и джоба ти изтънява.Със съвета за махането на еди коя си част,ще е по-добре.....забрави.Немските мозъци са го сметнали и така трябва да е.Друг е въпроса какво иска всеки един от нас:по-бърза кола и да гори като ZIPO.Втори съвет:на майстор само в краен случай и добре проверен,такъв който да не те пуска докато не реши проблема.Има такива не са кът.
При не зацепена правилно помпа,трудно ще палиш дори невъзможно.Между другото не споменаваш за предисторията на автомобила:километри,защо е ремонтирана гнп-то,вие ли турбото и ли е задръстена в първичния"охлюв".Защо е затапен ЕГР-ра.Този преди теб май е пийнал соса на мотора. :driving:


Колата я взех от приятел на който му побеля косата от нея. В смисъл типичното. Къса маховик чупи вал. От там е с чисто нов маховик, нов вал, нов блок, сегменти шлайфана глава и тнт. После му умря помпата - рециклиране и зацепване от уж човек който се води че разбира в Разград + хиляди други малки проблеми. ЕГР-а го беше затапил защото му казали че е само за екология и без него ще върви повече. После я навря в един гараж и си купи тойота. Аз реших да я купя, защото нали всички страхотии уж са минали а той вече я ненавиждаше. Съответно и аз от 4ри месеца по-често ползвам такси за да ходя да я видя по сервизите. Динамото ми спря, хвърли маслото през дупчицата за болт на пластмасата (някой беше навил по-дълъг болт) на капака на клапаните сменях носачи и какво ли още не. Наистина пали една идея по трудно, в смисъл завърта за 2-3 секунди преди да запали. Скачам на него от пежо 307 и то помирисваше ключа само но все пак беше комън-рейл а това повече ми прилича на трактор :D .. Това със забиването е меко казано плашещо защото може да ми го направи докато изпреварвам, а аз возя сина си.. :( Турбото си свирка доста иначе, особено около 1500 оборота. А не че искам да върви а да не гори. Разхода и е 6.5 по борд (над 7 реален) при ИДЕАЛНИ условия. В смисъл на най-малкия наклон на горе или леко подаване на газ заминава доста над 10. Карал съм доста дизели и не мисля че е нормално. В градски условия варира около 11-12 по борд като за да тествам карам като охлюв.. Ако карам както ми се кара - градско 13-14 извънградско 8-9.. Нито е много тежка, нито мотора е 300 коня.. Не знам, ако кажете че е нормален този разход започвам да нищя само забиването което е меко казано трудна работа защото миналия месец ходих до Пловдив и на отиване го направи само веднъж и то след като слязох от магистралата и влязох в града.. Разстоянието е 350км. А тази неделя ходих до Русе (70км) и го направи поне 10 пъти.. А де.. Ужас :(
-Как говориш, след като нямаш мозък?- попита Дороти. -Не знам-каза Плашилото-но тези,които нямат мозък,много обичат да говорят.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 365
Регистриран на: 16.01.2013
Пол: Мъж
Кара: 320d & 322ci
Мечтае да кара: e30 с V8

Re: Забиване или поредна драма с е46 320D 136к.с.

Мнение от Silverlight » 21 Мар 2016, 13:03

Кой е този майстор дето ходиш при него? :angel:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 19.08.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318 i touring,520d touring
Детайли за колата: 318i 1999год. ,520d 2010год.

Re: Забиване или поредна драма с е46 320D 136к.с.

Мнение от cezarre » 21 Мар 2016, 19:44

Здравей колега.От описаното от теб нещата вървят към зоната на здрача. :paranoid: Сериозно сега първо потърси колега с програми DIS,INPA или BMW scaner1.40 да прочетем малко по-добре компа на автомобила.Провери си все пак вакуум магистралите,имах проблем с един накрайник когато сменях маркучите и от там влизаше въздух.Системата отчиташе неизправност в управлението на турбото и колата беше мудна с доста висок разход.При теб маркучите може да са ОК но датчика отчитащ вакуума може да не работи коректно и да се случва забиването,за което се притесняваш.То е от липса на мощност,а автомобила все пак е сметнат да работи с нагнетяване на входящия въздух.Този датчик пък ще подава невярна информация към компа,съответно ще се променя и момента на впръскването и количеството на горивото.От там пък датчиците на разпределителните валове ще подават невярна информация,пък може и да имаш не работещ такъв.Доста са навързани нещата и затова ако намериш подходящ софт я прочети и пиши какви грешки дава :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 5.11.2010

Re: Забиване или поредна драма с е46 320D 136к.с.

Мнение от donpatrona » 22 Мар 2016, 10:09

Колега, това на снимката ми прилича на KTS. Баварките хич не го обичат KTS-a. А и той не ги разбира. Бягай от майстори, които казват че ще ти диагностицират и оправят баварката със софтуер различен от INPA, GT1 DIS, SSS/Progman, ISTA (ISSS, ISIS) ... Нормално е да не е зацепена помпата правилно и да ти бяга аванса. Също така както казват колегите проблем с вакумите на турбото. Проблем със самото турбо. Свали въздуховода от Дебитомера към турбото и виж оста на турбото дали има някакъв луфт - аксиален или радиален. Откачи дебитомера и виж как върви - дали ще го има това забиване. Жизнено важно е да се видят "живи" данни. Мога да те насоча към правилните хора в София, Пловдив и Пазарджик, които ще ти решат проблемите. Аз карам същата. Успех.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 12.04.2011
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320D

Re: Забиване или поредна драма с е46 320D 136к.с.

Мнение от didZ » 22 Мар 2016, 15:16

Сега искат утре да ми сменят умната дюза.. А чета тук из форума че повечето хора си карат с неработеща такава и си свиркат.. Дали ме мятат? И няма ли начин да се ремонтира а не да се купува нова.. И възможно ли е да е от нея?
-Как говориш, след като нямаш мозък?- попита Дороти. -Не знам-каза Плашилото-но тези,които нямат мозък,много обичат да говорят.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 5.11.2010

Re: Забиване или поредна драма с е46 320D 136к.с.

Мнение от donpatrona » 22 Мар 2016, 17:00

Аз карах 4 години с изплякала умна дюза. Нямаше да я сменя, ако не се отлепи пластмасата на електрониката от самата дюза и да цвърка нафта от там. Работата на умната дюза, до колкото знам е да определя работата на EGR-a. Колко да отваря и да пуска изгорели газове вместо чист въздух. Ако не ти работи електрониката на умната дюза няма да ти работи EGR-a. Все едно си го затапил. Много колеги с работещи умни дюзи принудително си затапват EGR-ите за да стане по-пъргава колата на ниските скорости и обороти.
Моето мнение - смени майсторите. Намери си майстор с качествен софтуер. Гледайте живи данни.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook