Проблем с автоматик -УСПЕШНО РЕШЕН
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Проблем с автоматик -УСПЕШНО РЕШЕН
Здравейте колеги. По молба на един приятел, имам следното питане. Колата е Е46 330D, 184 к.с. 2001 г. комби с автоматик/типтроник кутия. При нормално каране на равен път, без газ, колата си сменя предавките нормално. При подаване на повечко газ или изкачване на наклон, кутията започва да сменя предавките нагоре надолу много начесто, сякаш не може да уцели точната предавка. При каране на ръчен режим на кутията, няма никакви проблеми. И това става между 3 и 4 скорост, както и между 4 и 5. На ниските предавки няма проблем. Някои ако има идея, моля да сподели. Благодаря.
Последна промяна Elesar74 на 27 Яну 2016, 17:05, променена общо 1 път
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с автоматик
Elesar74 написа:Здравейте колеги. По молба на един приятел, имам следното питане. Колата е Е46 330D, 184 к.с. 2001 г. комби с автоматик/типтроник кутия. При нормално каране на равен път, без газ, колата си сменя предавките нормално. При подаване на повечко газ или изкачване на наклон, кутията започва да сменя предавките нагоре надолу много начесто, сякаш не може да уцели точната предавка. При каране на ръчен режим на кутията, няма никакви проблеми. И това става между 3 и 4 скорост, както и между 4 и 5. На ниските предавки няма проблем. Някои ако има идея, моля да сподели. Благодаря.
Колега, може да проверите нивото на маслото и качеството му- от там може да се разберат доста неща за състоянието на кутията. Също така е добре да се закачи и види какви са записаните грешки.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Проблем с автоматик - УСПЕШНО РЕШЕН
Още утре ще бъде закачена на кабела, надявам се, че тука е страшно със снега.
Последна промяна Elesar74 на 27 Яну 2016, 17:04, променена общо 1 път
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
Re: Проблем с автоматик
1. Коя е кутията ?
2. Смяна на масло + филтър
3. Рециклиране на хидротрансформатора и почистване на логиката(мозъка) на кутията
2. Смяна на масло + филтър
3. Рециклиране на хидротрансформатора и почистване на логиката(мозъка) на кутията


- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Проблем с автоматик
Кутията е GM, но не знам означението нататък.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Проблем с автоматик
Има ли този проблем, когато завива често и рязко?
Тогава маслото се разпенва и си губи функциите, защото му е ниско нивото в кутията.
If the level is low, the fluid will become aerated and foamy. This condition is especially noticeable while cornering or going up and down hills. This is because air is being drawn up into the oil pump inlet. Because air is compressible, aerated fluid results in low fluid pressures and delayed gear engagement, buzzing and malfunctioning valves, and slippage between shifts.

Тогава маслото се разпенва и си губи функциите, защото му е ниско нивото в кутията.
If the level is low, the fluid will become aerated and foamy. This condition is especially noticeable while cornering or going up and down hills. This is because air is being drawn up into the oil pump inlet. Because air is compressible, aerated fluid results in low fluid pressures and delayed gear engagement, buzzing and malfunctioning valves, and slippage between shifts.

- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Проблем с автоматик
На високите предавки щом е - по скоро звучи като торк конвертора се чуди дали да заключи или не. В клапанното тяло има два регулатора на налягането на маслото. Единият "управлява" точно съединитея на ТК. Прецакан регулатор скапва съединителя, а съединителя като се износи, парчетата от него правят доста бързо кутията на мармалад ...Това са догадки все пак, с кабела би трябвало да си каже, а смяна на масло и филтър и сие прилежащи чаркалаци ако не е правено досега е задължително.
Ubi dubium, ibi libertas
- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
Re: Проблем с автоматик
hell's angel написа:На високите предавки щом е - по скоро звучи като торк конвертора се чуди дали да заключи или не. В клапанното тяло има два регулатора на налягането на маслото. Единият "управлява" точно съединитея на ТК. Прецакан регулатор скапва съединителя, а съединителя като се износи, парчетата от него правят доста бързо кутията на мармалад ...Това са догадки все пак, с кабела би трябвало да си каже, а смяна на масло и филтър и сие прилежащи чаркалаци ако не е правено досега е задължително.
С кабела нищо не си казва за това което си написал. По добре да се източи старото масло и да се види състоянието му за стружк


- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Проблем с автоматик - УСПЕШНО РЕШЕН
Проблема се оказа от сцепен маркуч, между интеркулера и AGR-a. Де го цепиш, де се пука, както се казва.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Проблем с автоматик -УСПЕШНО РЕШЕН
колега моята сутрин когато е по студеничко като дам на Д и тръгва след няколко секнди после няма проблем. Дали това нее някакав проблем с кутията че всички взеха да ме плашат какви боклуци биле
Re: Проблем с автоматик -УСПЕШНО РЕШЕН
Ако някой може да помогне моля
и благодаря предварително
При студена кола задна е включва веднага но директна мисли около 40 секунди даже и повече.Смених масло и филтера да не каже,че и по зле стана ще съм благодарен на всеки който даде някакъв съвет.
Дали да купя втора употреба или да оправя тази даже ако някои има читава на добра цена да ми пише на лс.Благодаря
и благодаря предварително
При студена кола задна е включва веднага но директна мисли около 40 секунди даже и повече.Смених масло и филтера да не каже,че и по зле стана ще съм благодарен на всеки който даде някакъв съвет.
Дали да купя втора употреба или да оправя тази даже ако някои има читава на добра цена да ми пише на лс.Благодаря
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с автоматик -УСПЕШНО РЕШЕН
dankooo написа:Ако някой може да помогне моля
и благодаря предварително
При студена кола задна е включва веднага но директна мисли около 40 секунди даже и повече.Смених масло и филтера да не каже,че и по зле стана ще съм благодарен на всеки който даде някакъв съвет.
Дали да купя втора употреба или да оправя тази даже ако някои има читава на добра цена да ми пише на лс.Благодаря
Колега, ремонта ще е около 3000- 3500лв.
Re: Проблем с автоматик -УСПЕШНО РЕШЕН
2100лв ми искат но пак са ми много аз за толкова ще купя ударена и ще сменям части докато свят ми се завие.Намерих кутия с монтаж и гаранция за 500лв маи клоня към смяна.
- The Edge
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 18.04.2010
- Местоположение: София - град
- Пол: Мъж
- Кара: тъжно друга марка :(
- Мечтае да кара: Пак BMW
Re: Проблем с автоматик -УСПЕШНО РЕШЕН
dankooo написа:Ако някой може да помогне моля
и благодаря предварително
При студена кола задна е включва веднага но директна мисли около 40 секунди даже и повече.Смених масло и филтера да не каже,че и по зле стана ще съм благодарен на всеки който даде някакъв съвет.
Дали да купя втора употреба или да оправя тази даже ако някои има читава на добра цена да ми пише на лс.Благодаря
Предполагам караш 320d ...
Този проблем с бавното потегляне ( качване на маслото ) мисля, че вече се среща доста често по GM кутийте .. Аз вече повече от година си карам така ; сутрин изчаквам .. Досега май никой не е намерил конкретно решение на проблема

- stefan_suny
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 353
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Проблем с автоматик -УСПЕШНО РЕШЕН
Конкретното решение най-вероятно е сваляне на блока за хидравличното управление на кутията, почистване, почистване на цедките на соленоидите и евентуално смяната им.
Помпите на тези кутии са доста прости и няма как да не подкачват, друг е въпроса ако има пропуски в уплътненията. Предвид че колегата има проблем с Директна, а със Задна не, то няма как да е от помпата. Проблем с помата\по скоро налягането на маслото\ предполага приплъзване на кутията, а не невключване на скорост.Лично аз предполагам запушен соленоид или затегнало буталце. Почистване му е майката. И Редовна смяна на маслото, не чак като се скапе кутията. За тези 2100лв просто без коментар, явно не това е сервиза.
Помпите на тези кутии са доста прости и няма как да не подкачват, друг е въпроса ако има пропуски в уплътненията. Предвид че колегата има проблем с Директна, а със Задна не, то няма как да е от помпата. Проблем с помата\по скоро налягането на маслото\ предполага приплъзване на кутията, а не невключване на скорост.Лично аз предполагам запушен соленоид или затегнало буталце. Почистване му е майката. И Редовна смяна на маслото, не чак като се скапе кутията. За тези 2100лв просто без коментар, явно не това е сервиза.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани