M54B25 - гасне на празен ход (с видео)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 4.05.2014
Пол: Мъж

M54B25 - гасне на празен ход (с видео)

Мнение от rzr » 05 Дек 2015, 18:33

Здравейте, колеги. Колата е с газов инжекцион BRC, монтиран в Германия, така я купих. Проблемът е, че гасне на празен ход, след като съм се движил преди това. Какво имам предвид - сега ако я запаля и стоя на едно място, всичко е ок, но като тръгна и спра на следващия светофар примерно, се получава следното нещо - https://vid.me/GN1K - тук в случая заклаща яко оборотите и гасне, друг път заклаща по-леко, но не успява да загасне и се стабилизира, а трети път пък изобщо не заклаща. Това с гасненето се случва основно на газ, но и на бензин заклаща оборотите преди да застанат стабилно, дори също се случва и да гасне понякога, но по-трудно и доста по-рядко.

Другото, което съм забелязал е, че ако спирам без да изключвам от скорост до последно, докато оборотите не паднат до към 1200 и надолу и чак тогава изключа от скорост, не се получава това нещо - не гасне така, а и почти не приклаща повечето пъти, застават си стабилно оборотите. Основно става само ако натисна съединител и спирачка рязко, за да спра на светофар/кръстовище или каквото и да е или когато я пусна по инерция и освободя от скорост отдалеч, без да спирам на моторна спирачка.

Ето тук се вижда как заклаща без да гасне, както прави понякога, после аз подавам газ на място и гасне - https://vid.me/HwJy

Колата беше в сервиз, разглобяваха, уж сменяха всички маркучи по колектора, откъдето може да взима въздух, къде що е имало нацепено, маркуча на картерните газове, който влиза горе в главата беше скъсан, смениха го и него с оригинален. Сглобиха колата, в началото уж беше добре като я пробвах, взех си я и след малко установих, че пак е същата работа. Купих нов клапан на картерните газове, оригинален, смениха го - пак същата работа. Накрая се осъмниха да не е дросел или стъпков мотор, но казаха, че е възможно да е от газовото, нещо да обърква компютъра на колата. Ходих при доста добър газаджия, обясних му проблема, казах му какво е сменяно и само докато му я запалих, каза хубаво, ама тя пак дърпа въздух отнякъде и ми обясняваше за маркуча, който влиза в щеката за маслото, че често бил той проблема. Сега последно се разбрахме с газаджията, той да я разглобява, да търси откъде дърпа въздух.

Вчера ми светна чека, който светваше и изгасваше когато си иска и преди ремонтите. Та отидох да я закачат да видим какво има, излезе богата смес и детонации. Тези грешки не знам дали изобщо са свързани с гасненето, защото има едно прекъсване в ниските при подаване на газ (само когато работи на газ), но това мисля че е друга тема и не вярвам да има общо с проблема.

Полудях вече с този проблем, ако някой го оправи, трябва да се ощипя, че не сънувам. Дайте мнение, възможно ли е да е дросел, степ мотор или диса?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)

Мнение от dr.peshev » 05 Дек 2015, 18:51

Провери си как са токовете по колата: акумулатор , алтернатор , маси преди да търсите паразитен въздух.
p.s. Как ти е нивото на маслото и кога за последно е сменяно?!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 4.05.2014
Пол: Мъж

Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)

Мнение от rzr » 05 Дек 2015, 19:09

Маслото го смених преди около 3000км, вчера го проверих, добре беше. Ако имаш предвид лампата, която свети на таблото - датчика е заминал.

За алтернатора и аз се чудех дали е възможно да е от него, защото ме беше оставила на пътя един път лятото. Пак си го имаше този проблем, който описвам по-горе, само че един път както стоях на една бензиностанция, ми насвяткаха 100 лампи по таблото, тръгнах към вкъщи и точно до нас ми загасна в движение, опитах се да запаля и се чуваше само так-так-так-так и нищо. Та тогава я водих да ремонтират алтернатора и уж казаха, че са го оправили. Възможно ли е целия филм да идва от алтернатора?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)

Мнение от NAPSTERS » 05 Дек 2015, 22:19

dr.peshev написа:Провери си как са токовете по колата: акумулатор , алтернатор , маси преди да търсите паразитен въздух.
p.s. Как ти е нивото на маслото и кога за последно е сменяно?!

Докторе ти мина по този път :mhihi:
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 4.05.2014
Пол: Мъж

Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)

Мнение от rzr » 05 Дек 2015, 22:45

А какво е обяснението, че проблема е много по-изразен на газ? На бензин пак си заклаща оборотите, но повечето пъти доста по-леко и си се стабилизират след това, но понякога си заиграват и като на първия клип и гасне. Ако е от тоците не би ли трябвало да няма значение дали работи на газ или бензин?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)

Мнение от NAPSTERS » 05 Дек 2015, 23:24

съвсем нормално,е на газ колата да е по чувствителна, с Dr. Peshev имахме същия проблем,като неговата кола няма газ и никога не е имала, винаги е подържана безкомпромисно и само с оригинални части, та проблема се оказа точно в алтернатора. носихме го 3 пъти на ремонт и нищо. накрая купи нов и проблема изчезна.
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 4.05.2014
Пол: Мъж

Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)

Мнение от rzr » 06 Дек 2015, 1:50

Имам усещането, че и при мен ще се окаже това, особено като се има предвид, че съм в много подобна ситуация, щом вие даже 3 пъти сте го ремонтирали...

Ще пробвам с някой втора ръка, защото за нов цифрата ще е грозна. Ще ме насочите ли какъв да търся, доколкото знам трябва да е Bosch 120A ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)

Мнение от dr.peshev » 06 Дек 2015, 12:43

Точно бош 120а
Валео не слагай
Провери акумулатора,преди да купуваш алтернатор
И най-добре една читава диагностика,преди да набиваш пари
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)

Мнение от (bubsa) » 30 Юли 2016, 16:21

Ще използвам тази тема за да не правя нова.
Същия проблем го имах и аз на моята кола,но не гаснеше,а само оборотите падаха до 500 като изключа от скорост в движение за секунда и после се нормализират.На място не ги мени грам.
Сега рециклирах алтернатора и се оправи,но почти.Демек пак си падат,но по-рядко.
С новото реле зарежда 13,8 до 14.Трябва ли да е повече в движение с 2-3000 оборота?
Другото което ми направи впечатление е,че преди да запаля от скритото меню гледам,че акумулатора е 12.2-3,а когато завъртя пада до 8.6-9.2.
Може ли проблема да е в акумулатора и да е тръгнал.Оригиналния на БМВ 70А си е.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)

Мнение от zvetiko » 30 Юли 2016, 17:43

(bubsa) написа:Ще използвам тази тема за да не правя нова.
Същия проблем го имах и аз на моята кола,но не гаснеше,а само оборотите падаха до 500 като изключа от скорост в движение за секунда и после се нормализират.На място не ги мени грам.
Сега рециклирах алтернатора и се оправи,но почти.Демек пак си падат,но по-рядко.
С новото реле зарежда 13,8 до 14.Трябва ли да е повече в движение с 2-3000 оборота?
Другото което ми направи впечатление е,че преди да запаля от скритото меню гледам,че акумулатора е 12.2-3,а когато завъртя пада до 8.6-9.2.
Може ли проблема да е в акумулатора и да е тръгнал.Оригиналния на БМВ 70А си е.


Акумулатора е проблемен- не е нормално напрежението да пада до 8.6, при това отчетено от скритото меню. Ако се отчете с уред, ще е още по-ниско. Сигурно стартовият ток на акумулатора е силно намалял- точно с колко, може да се види с тестер. Зареждането може само да изглежда, че е 13,8 до 14 В- ако се измерва с мултицет, се виждат само усреднени стойности, но не и сривове, а те товарят алтернатора, а той двигателя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)

Мнение от (bubsa) » 30 Юли 2016, 17:48

Нещо не схванах :roll:
Какво да направя при това положение?Да купя друг акумулатор ли?
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)

Мнение от Lenco » 30 Юли 2016, 18:26

(bubsa) написа:....

Откачи плюса от динамото, една гайка 8мм го държи, за да разбереш, че не е от него проблема.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)

Мнение от (bubsa) » 30 Юли 2016, 19:03

Lenco написа:
(bubsa) написа:....

Откачи плюса от динамото, една гайка 8мм го държи, за да разбереш, че не е от него проблема.

То не е от него.Днес му сменихме всичко.Реле сложихме оригинално Бош за 85лв и нови лагери.Все пак е странно,че не качва до 14.2-14.3 дори и при 5к оборота,а зарежда 13.8-14.
Интересно ми е акумулатора при положение,че си върти без замисляне и каквито и да е признаци дали може да е дал фира.
При даване на контакт показва 12.2-12.3А,като завъртя да паля пада около и под 9А.
Моля по-запознатите с токовете да ми разяснят малко тънките моменти с токовете :bchug:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)

Мнение от Lenco » 30 Юли 2016, 19:45

Намери точен-калибриран волтмер и мери, ама отзад на акумулатора (предполагам е там). Пиши, какъв е резултата и ще коментираме. Нормално е при стартиране да пада, но мисля не падаше под 10в, но явно ти ползваш таблото, което не мери на акумулатора.
За "клатенето" на оборотите е по-сложно. Има специалисти, които да обяснят, кво прави ЕКУ-то с горивото, според ТПС-а и оборотите.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)

Мнение от (bubsa) » 30 Юли 2016, 19:56

Lenco написа:Намери точен-калибриран волтмер и мери, ама отзад на акумулатора (предполагам е там). Пиши, какъв е резултата и ще коментираме. Нормално е при стартиране да пада, но мисля не падаше под 10в, но явно ти ползваш таблото, което не мери на акумулатора.
За "клатенето" на оборотите е по-сложно. Има специалисти, които да обяснят, кво прави ЕКУ-то с горивото, според ТПС-а и оборотите.

Отпред на клемата даваше 14.1 при 13.8 на таблото.На акумулатора не е мерено,но при първа възможност ще го премеря и там :yes:
И аз знам,че не трябва да пада толкова при палене,но е факт.Други признаци,че акумулатора си е тръгнал няма :dunno:

ПС Ако решът да се изкажат спецялистите по въпроса ще съм много благодарен :bchug:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook