БМВ 320Д 2005 Безкрайни проблеми - работи на 2 цилиндъра
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- vvaskoo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 30.08.2008
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: E92 335d
БМВ 320Д 2005 Безкрайни проблеми - работи на 2 цилиндъра
Колата е Е46 320д 2005
Колеги всичко беше наред докато ..... не ми замина турбото.
Както и да е - рециклираха ми турбото , сложих го и... не надува достатъчно и съответно нулев вървеж (искам да спомена че мотора си работеше добре)
Проверих всички турбо пътища и всичко е наред , вакумите - наред. Незнам защо но моето турбо е с вакумния акуратор , мислих че по новите 320ки са със електрическия но както и да е. Съмненията ми паднаха на акуратора на турбото на ръка се движи нормално но при запален мотор с пълна газ правеше само 1/3 от хода на буталцето.
И до тук добре (искам да спомена че мотора си работеше перфектно). Тъй като беше разколачена колата реших да сваля колекторите , егр-а , маф-а за почистване и да сменя профилактично филтъра за картерните газове. Накиснах колекторите в сода , минах ги на водоструйка и светнаха ... ама покрай колекторите реших да накисна и ЕГР-а в сода каустик
Кой да ти учи химия навремето че да знае че содата разяжда алуминия , като го извадих половината ЕГР липсваше . Както и да е купих нов , сглобих всичко ... паля .... иииии... едвам запали и то на 2 цилиндъра. Гледах какво ли не всичко е закачено на мястото си , колата няма пеперудки така че и тази теза отпада. Възможно ли е и 2те дюзи да сдадът багажа така едновременно? Малко невероятно ми се струва. Забравих да спомена че единтвената грешка която направих при сглобяването е че обърнах каблите на дюзите наобратно , този за 1ви цилиндър го сложих на 4ти и тн. Така изобщо не искаше да пали , като се усетих че съм ги завартял , запали . Но уви , на 2 цилиндъра.
Междувременно съм поръчал 4 дюзи 2ра ръка и здраво турбо пак 2ра ръка за тест. Единственото което не съобразих е че моята е 2005-та , мисля че евро 5 се водеше а дюзите и турбото са от кола 2002ра . Дали ще има разлика ?
Колеги всичко беше наред докато ..... не ми замина турбото.
Както и да е - рециклираха ми турбото , сложих го и... не надува достатъчно и съответно нулев вървеж (искам да спомена че мотора си работеше добре)
Проверих всички турбо пътища и всичко е наред , вакумите - наред. Незнам защо но моето турбо е с вакумния акуратор , мислих че по новите 320ки са със електрическия но както и да е. Съмненията ми паднаха на акуратора на турбото на ръка се движи нормално но при запален мотор с пълна газ правеше само 1/3 от хода на буталцето.
И до тук добре (искам да спомена че мотора си работеше перфектно). Тъй като беше разколачена колата реших да сваля колекторите , егр-а , маф-а за почистване и да сменя профилактично филтъра за картерните газове. Накиснах колекторите в сода , минах ги на водоструйка и светнаха ... ама покрай колекторите реших да накисна и ЕГР-а в сода каустик

Междувременно съм поръчал 4 дюзи 2ра ръка и здраво турбо пак 2ра ръка за тест. Единственото което не съобразих е че моята е 2005-та , мисля че евро 5 се водеше а дюзите и турбото са от кола 2002ра . Дали ще има разлика ?

- vvaskoo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 30.08.2008
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: E92 335d
Re: БМВ 320Д 2005 Безкрайни проблеми - работи на 2 цилиндъра
Незнайно защо темата се появи 3 пъти . Ако не ви затруднява модератори , изтрийте другите 2 


- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: БМВ 320Д 2005 Безкрайни проблеми - работи на 2 цилиндъра
vvaskoo написа:Колата е Е46 320д 2005
Колеги всичко беше наред докато ..... не ми замина турбото.
Както и да е - рециклираха ми турбото , сложих го и... не надува достатъчно и съответно нулев вървеж (искам да спомена че мотора си работеше добре)
Проверих всички турбо пътища и всичко е наред , вакумите - наред. Незнам защо но моето турбо е с вакумния акуратор , мислих че по новите 320ки са със електрическия но както и да е. Съмненията ми паднаха на акуратора на турбото на ръка се движи нормално но при запален мотор с пълна газ правеше само 1/3 от хода на буталцето.
И до тук добре (искам да спомена че мотора си работеше перфектно). Тъй като беше разколачена колата реших да сваля колекторите , егр-а , маф-а за почистване и да сменя профилактично филтъра за картерните газове. Накиснах колекторите в сода , минах ги на водоструйка и светнаха ... ама покрай колекторите реших да накисна и ЕГР-а в сода каустикКой да ти учи химия навремето че да знае че содата разяжда алуминия , като го извадих половината ЕГР липсваше . Както и да е купих нов , сглобих всичко ... паля .... иииии... едвам запали и то на 2 цилиндъра. Гледах какво ли не всичко е закачено на мястото си , колата няма пеперудки така че и тази теза отпада. Възможно ли е и 2те дюзи да сдадът багажа така едновременно? Малко невероятно ми се струва. Забравих да спомена че единтвената грешка която направих при сглобяването е че обърнах каблите на дюзите наобратно , този за 1ви цилиндър го сложих на 4ти и тн. Така изобщо не искаше да пали , като се усетих че съм ги завартял , запали . Но уви , на 2 цилиндъра.
Междувременно съм поръчал 4 дюзи 2ра ръка и здраво турбо пак 2ра ръка за тест. Единственото което не съобразих е че моята е 2005-та , мисля че евро 5 се водеше а дюзите и турбото са от кола 2002ра . Дали ще има разлика ?
Има нещо което не е наред 2005 година е гаранция с ел. актуатор на турбото и е Евро 4.
Не си сглобил нещо като хората трябва да се провери как работят дюзите и дали еку-то ги управлява да си оплескаш нещата като си ги разменил.
- vvaskoo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 30.08.2008
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: E92 335d
Re: БМВ 320Д 2005 Безкрайни проблеми - работи на 2 цилиндъра
За акуратора и аз останах много учуден. Мотора не е смянян номерата отговарят с тези на талона (колата е англичанка и номера на мотора се вписва при 1ва регистрация) дори и да е сменян не вярвам някой да си е играл да прокарва вакум пътища наново. Ако трябва да съм честен е единствената по "нова" 320ка която съм въждал с вакум турбо.... мистерия
Дюзите ще ги проверя дали работят но ако трябва да съм напълно честен силно се съмнявам и 2те така едновременно да се прецакат.
На диагностика ми излиза Дебитометър и Подгревни свещи+модул но нито едно от посочените не би трябвало да прави мизерий на дюзите.
ЕКУ-то има ли вариант да го проверя по някакъв начин? Сега ме накара да се замисля , имах пак една бензинова Е39ка 520и и пак така работеше на 4ри цилиндъра обаче там даваше грешка (Injector 1,2 Cylinder Activation) и се оказа заминало ЕКУ , сменихме го с ново и запя.
Дюзите ще ги проверя дали работят но ако трябва да съм напълно честен силно се съмнявам и 2те така едновременно да се прецакат.
На диагностика ми излиза Дебитометър и Подгревни свещи+модул но нито едно от посочените не би трябвало да прави мизерий на дюзите.
ЕКУ-то има ли вариант да го проверя по някакъв начин? Сега ме накара да се замисля , имах пак една бензинова Е39ка 520и и пак така работеше на 4ри цилиндъра обаче там даваше грешка (Injector 1,2 Cylinder Activation) и се оказа заминало ЕКУ , сменихме го с ново и запя.

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: БМВ 320Д 2005 Безкрайни проблеми - работи на 2 цилиндъра
vvaskoo написа:За акуратора и аз останах много учуден. Мотора не е смянян номерата отговарят с тези на талона (колата е англичанка и номера на мотора се вписва при 1ва регистрация) дори и да е сменян не вярвам някой да си е играл да прокарва вакум пътища наново. Ако трябва да съм честен е единствената по "нова" 320ка която съм въждал с вакум турбо.... мистерия
Дюзите ще ги проверя дали работят но ако трябва да съм напълно честен силно се съмнявам и 2те така едновременно да се прецакат.
На диагностика ми излиза Дебитометър и Подгревни свещи+модул но нито едно от посочените не би трябвало да прави мизерий на дюзите.
ЕКУ-то има ли вариант да го проверя по някакъв начин? Сега ме накара да се замисля , имах пак една бензинова Е39ка 520и и пак така работеше на 4ри цилиндъра обаче там даваше грешка (Injector 1,2 Cylinder Activation) и се оказа заминало ЕКУ , сменихме го с ново и запя.
М... да и аз съм сменил няколко компютри точно на 320 д, 150 кс поръди същата причина, но провери първо преди да сменяш.
- vvaskoo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 30.08.2008
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: E92 335d
Re: БМВ 320Д 2005 Безкрайни проблеми - работи на 2 цилиндъра
Малко упдейт
Смених и 4-те дюзи с рециклирани и като по чудо заработи перфектно на 4ри цилиндъра.
Проблема с турбото обаче остана, не иска да надува както трябва и така. Мисля да сменя всички вакуум пътища и да огледам за течове. Ако това не помогне ще посъветвате ли накъде да се насоча? МАП сензора може ли да прави мизерий?

Смених и 4-те дюзи с рециклирани и като по чудо заработи перфектно на 4ри цилиндъра.
Проблема с турбото обаче остана, не иска да надува както трябва и така. Мисля да сменя всички вакуум пътища и да огледам за течове. Ако това не помогне ще посъветвате ли накъде да се насоча? МАП сензора може ли да прави мизерий?

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: БМВ 320Д 2005 Безкрайни проблеми - работи на 2 цилиндъра
vvaskoo написа:Малко упдейт![]()
Смених и 4-те дюзи с рециклирани и като по чудо заработи перфектно на 4ри цилиндъра.
Проблема с турбото обаче остана, не иска да надува както трябва и така. Мисля да сменя всички вакуум пътища и да огледам за течове. Ако това не помогне ще посъветвате ли накъде да се насоча? МАП сензора може ли да прави мизерий?
Може, особено ако не му е сложена буксата- изглежда недопустимо, но вече съм го виждала на живо на няколко коли.

- Marinkov0484
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 16.11.2015
Re: БМВ 320Д 2005 Безкрайни проблеми - работи на 2 цилиндъра
Колега дюзите със същия номер като твойте ли са ? Имах същия проблем и го реших със смяна на компа понеже ми дадоха дюзи със 7 знака а мойте бяха със 6
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- IvanchoM65
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320D
Re: БМВ 320Д 2005 Безкрайни проблеми - работи на 2 цилиндъра
Привет 
Не се притеснявай, Срещал съм още 2 е46 320д края на 2004 и юли 2005 деснячки, които наистина са с вакумно регулиран актуатор на турбото. Дюзите в този случай са с 6 цифрен корекционен код и тези от 2002г. стават (в някой случай при пекодиране с DIS съм виждал "incorect time criterion IMA adjustment, но и този момент минава след проверка на стенд на дюзите и генериране на нови кодове).
Това което мога да споделя на базата на скорошен проблем с 136кс. двигателя и некоректно управление на вакумният актуатор е: силно окислили пинове на ECU-то. Внимателно почистени от окисите. След манипулацията колата е почти добре. От ненадуване до почти нормално.
Последва рефлашване на ECU-то с DIS, но не ъпдейт, ръчно избран същият наличен софт. Резултат 100% коректен надув.
При 150кс. по-спомени може и да се ъпдейтне блока без да се гледа номера на дебитомера. Мисля само че при EU4, когато той се замени с BOSCH 529 е задължителен ъпдейта на софта. При EU3, каквато е и твоята мисля, че може и ъпдейт бе з да се гледа номера на дебитомера. Но ако съм в грешка нека колегите по-знаещи от мен да споделят.

Не се притеснявай, Срещал съм още 2 е46 320д края на 2004 и юли 2005 деснячки, които наистина са с вакумно регулиран актуатор на турбото. Дюзите в този случай са с 6 цифрен корекционен код и тези от 2002г. стават (в някой случай при пекодиране с DIS съм виждал "incorect time criterion IMA adjustment, но и този момент минава след проверка на стенд на дюзите и генериране на нови кодове).
Това което мога да споделя на базата на скорошен проблем с 136кс. двигателя и некоректно управление на вакумният актуатор е: силно окислили пинове на ECU-то. Внимателно почистени от окисите. След манипулацията колата е почти добре. От ненадуване до почти нормално.
Последва рефлашване на ECU-то с DIS, но не ъпдейт, ръчно избран същият наличен софт. Резултат 100% коректен надув.
При 150кс. по-спомени може и да се ъпдейтне блока без да се гледа номера на дебитомера. Мисля само че при EU4, когато той се замени с BOSCH 529 е задължителен ъпдейта на софта. При EU3, каквато е и твоята мисля, че може и ъпдейт бе з да се гледа номера на дебитомера. Но ако съм в грешка нека колегите по-знаещи от мен да споделят.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани