Турбото грам не надува....помощ
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ludiq-manqk
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 2.10.2015
- Местоположение: Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: 320D
Турбото грам не надува....помощ
Здравейте колеги!
От няколко седмици съм горд собственик на е46 320д фейса,но още в началото започнаха и моите ядове.Колата е още с транзитните номера,даже още не съм видял истинските и възможности.Та значи историята на кратко е следната:
Взех колата от автокъща във Враца(чрез мой братовчед нооо........)когато се прибирах започна да пуши адски много,гореше и миришеше на масло-ясно беше че е турбина.Както и да е прибрах се и смъкнах турбото и и го пратих във Варна да видим колко ще излезе рециклажа,казаха 900,аз си го прибрах и така започнах да търся друга турбина.Намерих втора ръка турбо,видимо в добро състояние с почти незабележим луфт,но когато започнах да го монтиран забелязах,че топлия охлюв е завъртян.Махнах го и видях,че геометрията е мръсна но не разбирам и я затворих и монтирах.Сега обаче като я закачихме на диагностика и не прави никакво налягане.Колата не пуши,но и не върви грам.Всички вакуми са закачени,акуатора се движи,но не обърнах внимание точно колко.Според вас възможно ли е акуатора да работи и да се движи лостчето,а геометрията са е блокирала в затворено положение и да не развърта турбината?Може ли геометрията да се чисти на пясъкоструйка или само с обезмаслители?По принцип повечето неща които четох са,че турбините пренадуват а мойта не надува и грам.Някакви пресни предположения?
п.с.Лошото е,че аз съм във Франция и колата е в жената и трябва да се доверя само на майсторите.....а като ги знам какви са повечето в моя град.....не ми се мисли.Благодаря предварително на отзовалите се колеги
От няколко седмици съм горд собственик на е46 320д фейса,но още в началото започнаха и моите ядове.Колата е още с транзитните номера,даже още не съм видял истинските и възможности.Та значи историята на кратко е следната:
Взех колата от автокъща във Враца(чрез мой братовчед нооо........)когато се прибирах започна да пуши адски много,гореше и миришеше на масло-ясно беше че е турбина.Както и да е прибрах се и смъкнах турбото и и го пратих във Варна да видим колко ще излезе рециклажа,казаха 900,аз си го прибрах и така започнах да търся друга турбина.Намерих втора ръка турбо,видимо в добро състояние с почти незабележим луфт,но когато започнах да го монтиран забелязах,че топлия охлюв е завъртян.Махнах го и видях,че геометрията е мръсна но не разбирам и я затворих и монтирах.Сега обаче като я закачихме на диагностика и не прави никакво налягане.Колата не пуши,но и не върви грам.Всички вакуми са закачени,акуатора се движи,но не обърнах внимание точно колко.Според вас възможно ли е акуатора да работи и да се движи лостчето,а геометрията са е блокирала в затворено положение и да не развърта турбината?Може ли геометрията да се чисти на пясъкоструйка или само с обезмаслители?По принцип повечето неща които четох са,че турбините пренадуват а мойта не надува и грам.Някакви пресни предположения?
п.с.Лошото е,че аз съм във Франция и колата е в жената и трябва да се доверя само на майсторите.....а като ги знам какви са повечето в моя град.....не ми се мисли.Благодаря предварително на отзовалите се колеги
- ludiq-manqk
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 2.10.2015
- Местоположение: Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: 320D
Re: Турбото грам не надува....помощ
Хайде колеги никой ли не може да помогне малко?Ако може поне някой да каже за геометрията дали може да е запекла,а акуатора да се движи?Благодаря
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Турбото грам не надува....помощ
ludiq-manqk написа:Здравейте колеги!
От няколко седмици съм горд собственик на е46 320д фейса,но още в началото започнаха и моите ядове.Колата е още с транзитните номера,даже още не съм видял истинските и възможности.Та значи историята на кратко е следната:
Взех колата от автокъща във Враца(чрез мой братовчед нооо........)когато се прибирах започна да пуши адски много,гореше и миришеше на масло-ясно беше че е турбина.Както и да е прибрах се и смъкнах турбото и и го пратих във Варна да видим колко ще излезе рециклажа,казаха 900,аз си го прибрах и така започнах да търся друга турбина.Намерих втора ръка турбо,видимо в добро състояние с почти незабележим луфт,но когато започнах да го монтиран забелязах,че топлия охлюв е завъртян.Махнах го и видях,че геометрията е мръсна но не разбирам и я затворих и монтирах.Сега обаче като я закачихме на диагностика и не прави никакво налягане.Колата не пуши,но и не върви грам.Всички вакуми са закачени,акуатора се движи,но не обърнах внимание точно колко.Според вас възможно ли е акуатора да работи и да се движи лостчето,а геометрията са е блокирала в затворено положение и да не развърта турбината?Може ли геометрията да се чисти на пясъкоструйка или само с обезмаслители?По принцип повечето неща които четох са,че турбините пренадуват а мойта не надува и грам.Някакви пресни предположения?
п.с.Лошото е,че аз съм във Франция и колата е в жената и трябва да се доверя само на майсторите.....а като ги знам какви са повечето в моя град.....не ми се мисли.Благодаря предварително на отзовалите се колеги
Ще се опитам да ти отговоря възможно най-подробно, за да разбереш защо никой не ти отговаря.
1. Има теми за турбини, които е редно да си изчел още преди да започнеш да се занимаваш с твоята - от поста ти се приема, че си аматьор и си решил сам да си оправяш колата. След като не разбираш от турбини си отварял геометрията на турбина 2-ра ръка и си завъртал охлюва и се чудиш защо не работи. Само можем да гадаем дали си сглобил всичко правилно и на какъв хал е тая турбина 2-ра употреба. Тук, мисля, няма гадатели. Общо взето за всичките ти въпроси се изисква някой компетентен да погледне на място, за да ти отговори, а не да гледа в тавана и да предполага, както очакваш ти. Във форума има обяви на компетентни майстори. Провери, може да има и от твоя град или наоколо.
2. Хич не ми се връзва това, което казваш "сега я закачихме на диагностика" и след два реда "Аз съм във Франция и колата е в жената". Какво се предполага, че ние ще дадем някаква вероятна диагноза и ти ще кажеш на жена ти да иде да търси майстор и да му дава инструкции какво сме казали и той да слуша и да изпълнява? Сам можеш да предположиш колко абсурдно звучи. Малко е безсмислено да очакваш някой да си прави труда да дава някакви мнения при тази ситуация.
3. Очевидно е, че искаш да спестиш някой лев, но май вече си се набутал и ако не си прецакал сам работеща турбина, може и да си купил боклук. Отделно не е ясно дали въпросната турбина изобщо е за твоя автомобил. Също не знам защо така си се хванал за тази геометрия. Принципно дори и да е блокирала геометрията, турбината трябва да дава някакво налягане. Доколкото съм запознат геометрията няма напълно затворено положение, т.е. не може грам да не работи. Ако е от геометрията трябва колата да върви или на само ниски или само на високи обороти, а не грам да не върви.
Един съвет: Докато не си направил някоя беля с двигателя, давай старата на рециклаж и се отърви само с още 900лв. Имал си вече зверски късмет, че си избегнал "Runaway diesel". Не насилвай нещата повече от необходимото. И вземи намери читав майстор да ти я монтира. Едва ли в Силистра няма хич дизелови Е46-ци, че да не се е научил някой да ги прави.
Не се обиждай, надявам се си разбрал как стоят нещата. Похвално е, че си се опитал сам да свършиш работата, но турбините са доста пипкава материя.
Успех!

- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Турбото грам не надува....помощ
Колега , прочети тази тема : viewtopic.php?f=34&t=285591&hilit=Runaway
- ludiq-manqk
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 2.10.2015
- Местоположение: Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: 320D
Re: Турбото грам не надува....помощ
Колега вярно е,че съм аматьор в тази област,но мисля че ръцете ми не са в г..а и мога да демонтиран и да монтиран обратното тази турбина.Това с покупката на турбина втора ръка беше малко прибързано решение,но то вече е факт и няма връщане назад.Турбото не съм го разглобявал цялото просто като го взех и топлия охлюв незнайно защо беше завъртян.Развих само 6 болтчета и завъртях охлюва,не мисля че това е нарушило работата на турбото(ако въобще е работило).Наистина въпроса ми не беше синтезиран правилно за което се извинявам.Смятам че е от геометрията,защото когато го отворих охлюва да го завъртя геометрията беше доста зацапана,това ме наведе на мисълта ,че може да е от нея.Като знам повечето майстори в моя град какви аматьори са,мисля че ще продължа да си правя колата сам поне дотолкова доколкото си мисля че ми стигат знанията и силите.Благодаря колега все пак за градивната критика.Ще започна с пращането на турбото в Унитех Варна после ще видим какво ще стане. 

- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Турбото грам не надува....помощ
Благодаря, че не си се засегнал!
Просто турбото в-ра ръка винаги е много по-голям хазарт от рециклажа. А не се знае и колко още ще живее. При рециклажа на оригинално турбо, то става почти като ново. Ако е вярно това, че колата изобщо не иска да набира, почти гаранция, че не е геометрията основния проблем. Поздравления за взетото решение!
P.S. И да пратиш турбото, което е било оригинално на колата, не второто.
Просто турбото в-ра ръка винаги е много по-голям хазарт от рециклажа. А не се знае и колко още ще живее. При рециклажа на оригинално турбо, то става почти като ново. Ако е вярно това, че колата изобщо не иска да набира, почти гаранция, че не е геометрията основния проблем. Поздравления за взетото решение!

P.S. И да пратиш турбото, което е било оригинално на колата, не второто.

- ludiq-manqk
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 2.10.2015
- Местоположение: Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: 320D
Re: Турбото грам не надува....помощ
То колега турбото не се знае дали е и оригиналното.В последствие разбрах,че колата е била с гръмнала турбина и е сменено с моргово.Колега а възможно ли е,колата да е влязла в авариен режим поради някой скапал се датчик,и затова да не е сработвала и другата турбина.В интерес на истината когато карах колата с така наречената "нова" турбина,колата не вдигаше повече от 2000-2500 оборота и сменяше скоростите?Така или иначе турбото е пратено за рециклиране и след няколко дни ще видим резултата.
- ludiq-manqk
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 2.10.2015
- Местоположение: Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: 320D
Re: Турбото грам не надува....помощ
Здравейте колеги.Малко развитие по темата.
Проблема стана доста голям.Турбото е направено,дебитомера сменен поради причината,че е изгорял от омасляване.Колата е закачена на диагностика и всичко работи нормално,но майстора каза,че пълнела горе всичко с масло(каквото и да означава това)
При дебитомера също има масло.Кулера също е в масло.Направо незнам какво да правя.Ясно е,че трябва да се отваря мотора.Този който е правил диагностиката се съмнява за спукано бутало.Аз мисля че може да са сегменти.Филтъра за картерните газове е сменен.Ха сега всичко работи а маслото е навсякъде.....дори и там където не трябва.Според вас кое е по-добре да отварям мотора или да търся друг?
Незнам вече в шах съм
Проблема стана доста голям.Турбото е направено,дебитомера сменен поради причината,че е изгорял от омасляване.Колата е закачена на диагностика и всичко работи нормално,но майстора каза,че пълнела горе всичко с масло(каквото и да означава това)
При дебитомера също има масло.Кулера също е в масло.Направо незнам какво да правя.Ясно е,че трябва да се отваря мотора.Този който е правил диагностиката се съмнява за спукано бутало.Аз мисля че може да са сегменти.Филтъра за картерните газове е сменен.Ха сега всичко работи а маслото е навсякъде.....дори и там където не трябва.Според вас кое е по-добре да отварям мотора или да търся друг?
Незнам вече в шах съм

- benjito
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 30.08.2015
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: e46 cabrio
Re: Турбото грам не надува....помощ
След като си отремонтирал турбото почисти ли турбо пътищата и кулера?
- ludiq-manqk
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 2.10.2015
- Местоположение: Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: 320D
Re: Турбото грам не надува....помощ
Почистени са турбо пътищата и килера беше измит на автомивка.Проблема явно идва от голямо март едно налягане, не духа от щеката,компресията ще се замери.Моята чуденка е защо има толкова масло във всмукателния колектор.Кулера е пак пълен с масло а колата е карана няколко километра само да се види какво става на компютъра.Може ли от сегментите да се получава картерното налягане и да избива масло отвсякъде?
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Турбото грам не надува....помощ
Означава, че или майсторът, който е монтирал турбината го е мързяло да почисти турбопътищата от масло или турбината не е ремонтирана както трябва. Трябва да се свалят всички въздуховоди и интеркулера и да се почистят от маслото. Ако продължава след това да омаслява, значи турбината има още какво да и се оправя. Помисли логично дали е възможно от спукано бутало или сегменти да ти омасли въздушните пътища? Според мен в невъзможно. И за в бъдеще давай по-подробна информация какво сте правили с майстора ти, защото при тези епизоди, които даваш нищо не се връзва. Това е за да не се чудиш защо никой не ти отговаря. Според мен спестяваш доста информация по процедурите, която би могла да е полезна - чистили ли сте въздуховоди, подреди малко във времето нещата с маслото, защото изобщо не е ясно кога и как пълни с масло и т.н.
- ludiq-manqk
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 2.10.2015
- Местоположение: Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: 320D
Re: Турбото грам не надува....помощ
Да знам че е така за което се извинявам,но всичката информация която получавам е само по телефона и с моите познания ми е малко трудно да я синтезирам,и да ви я предам точно.Знам че е малко хаотично всичко и съжалявам,но ще се опитам да събера малко нещата.
Не съм в България.Ще се прибирам след няколко месеца а исках да пооправят малко колата....нооо май няма да я бъде сега.
Турбото е пращано в София(не мога да кажа точно къде)но се предполага,че е направено добре,защото на диагностиката в реално време показва че са добри параметрите.Дали е така......Кулера преди това беше напълно чист(лично съм го чистил)за другите пътища незнам,защото вече не бях там.След като е монтирано турбото колата е карана малко за да се види на компютъра дали всичко е наред.При 120км някъде колата започнала да забива,майсторчето я прибрал и остановил,че дебитомера е заминал поради омасляване.Това може би е станало от предното турбо,защото там не бях го чистил.Дали е изгорял това не знам но няма и значение.Купихме друг дебитомер.
преди да го сложи е чистил маркуча,който е от въздушния филтър до турбото там е имало масло(а има и едно малко маркуче което се намира посредата на този въздуховод и влиза в двигателя ли и аз не знам от там направо капело масло).
След като сложили новия дебитомер покарали няколко километра и нещо изтракало и той я загасил и я закарали(незнам как)до сеевиза.Като проверил пак при дебитомера пак имало масло и ми каза,че и малко масло да попадне на дебитомера и можело да изгори.Каза нещо за някакъв маслен удар но това така и не го разбрах.Другото което спомена в,че показателите на диагностиката били добри.Не го питах обаче дали колата пуши.Колата за сега е така и лошото е,че аз нищо не мога да направя или да контролирам нещата и май ще стои така докато се прибера.Това е което мога да дам като обяснения но ако някой може да даде някакви предположения ще е супер....ако ли не благодаря все пак че се отзовахте и се опитвате да помогнете по някакъв начин.
п.с.Да ти кажа и аз се замислих пак за турбото.Ще трябва да го питам къде е правено и дали има някаква гаранция и прочие.
Не съм в България.Ще се прибирам след няколко месеца а исках да пооправят малко колата....нооо май няма да я бъде сега.
Турбото е пращано в София(не мога да кажа точно къде)но се предполага,че е направено добре,защото на диагностиката в реално време показва че са добри параметрите.Дали е така......Кулера преди това беше напълно чист(лично съм го чистил)за другите пътища незнам,защото вече не бях там.След като е монтирано турбото колата е карана малко за да се види на компютъра дали всичко е наред.При 120км някъде колата започнала да забива,майсторчето я прибрал и остановил,че дебитомера е заминал поради омасляване.Това може би е станало от предното турбо,защото там не бях го чистил.Дали е изгорял това не знам но няма и значение.Купихме друг дебитомер.
преди да го сложи е чистил маркуча,който е от въздушния филтър до турбото там е имало масло(а има и едно малко маркуче което се намира посредата на този въздуховод и влиза в двигателя ли и аз не знам от там направо капело масло).
След като сложили новия дебитомер покарали няколко километра и нещо изтракало и той я загасил и я закарали(незнам как)до сеевиза.Като проверил пак при дебитомера пак имало масло и ми каза,че и малко масло да попадне на дебитомера и можело да изгори.Каза нещо за някакъв маслен удар но това така и не го разбрах.Другото което спомена в,че показателите на диагностиката били добри.Не го питах обаче дали колата пуши.Колата за сега е така и лошото е,че аз нищо не мога да направя или да контролирам нещата и май ще стои така докато се прибера.Това е което мога да дам като обяснения но ако някой може да даде някакви предположения ще е супер....ако ли не благодаря все пак че се отзовахте и се опитвате да помогнете по някакъв начин.
п.с.Да ти кажа и аз се замислих пак за турбото.Ще трябва да го питам къде е правено и дали има някаква гаранция и прочие.
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Турбото грам не надува....помощ
Продавай колата.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Турбото грам не надува....помощ
ludiq-manqk написа:Здравейте колеги.Малко развитие по темата.
Проблема стана доста голям.Турбото е направено,дебитомера сменен поради причината,че е изгорял от омасляване.Колата е закачена на диагностика и всичко работи нормално,но майстора каза,че пълнела горе всичко с масло(каквото и да означава това)
При дебитомера също има масло.Кулера също е в масло.Направо незнам какво да правя.Ясно е,че трябва да се отваря мотора.Този който е правил диагностиката се съмнява за спукано бутало.Аз мисля че може да са сегменти.Филтъра за картерните газове е сменен.Ха сега всичко работи а маслото е навсякъде.....дори и там където не трябва.Според вас кое е по-добре да отварям мотора или да търся друг?
Незнам вече в шах съм
Колега, не може всичко при диагностика да е нормално и същевременно да има съмнения за спукано бутало- ако диагностика знае какво и как да го направи, може и да посочи проблемният цилиндър. За мен най-добрият ти вариант е друг двигател- като гледам какво е развитието до тук, мога да си представя какво ще е след отваряне на двигателя.
- ludiq-manqk
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 2.10.2015
- Местоположение: Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: 320D
Re: Турбото грам не надува....помощ
Колега...ПРЕДНИЯ си е казал и той така....дай да набутам някой той да се спасява.Не съм такъв човек,че да набутам колата на някой и да кажа е..ал съм го,а и искам да си я карам.Така или иначе още нямам навъртяни и 100км,и на съм и се нарадвал още.Затова и всичко в нашата държава е в това положение,защото всеки гледа да набута другия.Искам да си направя колата и да и се радвам,затова и съм се обърнал към вас.В моя град явно няма свястни майстори които могат да я оправят(или по скоро не им се занимава).Тъй като ще се прибирам чак февруари,засега малко ще замразя темата,но като се прибера и като видя какво е положението пак ще ви занимавам.
Благодаря на всички които все пак се опитаха да помогнат.
Благодаря на всички които все пак се опитаха да помогнат.

20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани