N42B20 допустима хлабина във водачи клапани?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
N42B20 допустима хлабина във водачи клапани?
Някой случайно да може да даде инфо по въпроса?Интересуват ме поотделно за изпускателни и всмукателни клапани, едва ли са еднакви.Благодаря.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: N42B20 допустима хлабина във водачи клапани?
Входящи - 0,025 - 0,040
Изходящи - 0,040 - 0,055
Това са допуските за нов клапан и водач.
По принцип според БМВ се мери като се отвори клапана толкова, че края на стъблото на клапана да е на нивото на водача и премери колко "играе" главата на клапана. Трябва макисмалното отклонение да е 0,5 мм във всяка посока.
Изходящи - 0,040 - 0,055
Това са допуските за нов клапан и водач.
По принцип според БМВ се мери като се отвори клапана толкова, че края на стъблото на клапана да е на нивото на водача и премери колко "играе" главата на клапана. Трябва макисмалното отклонение да е 0,5 мм във всяка посока.
- itan75
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318и M43TU B19
- Мечтае да кара: БМВ 750
Re: N42B20 допустима хлабина във водачи клапани?
Около 0,03мм или три стотни ми се върти нещо,че беше,но защо точно те интересува? Ако твоят стар водач с клапан е свален отиваш в която и да е по-голяма верига магазини и искаш да ти предложат нов клапан и нов водач.По принцип имат шублер,но ти неможеш я хвана тази хлабина със шублера.Затова поставяш стария твой клапан в стария ти водач в работната им част и разклащаш като държиш с едната ръка водача,а с другата стеблото на клапана.Хлабината много точно се усеща,ако имаш поне малко монтьорски нюх.По принцип най-хубавите водачи на клапани са тези на КолбенШмид,като следват АЕ,Труктек,Метели,ДжиЕф и Фреция.
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: N42B20 допустима хлабина във водачи клапани?
Ей човек, не знаеш колко ми помогна с това инфо.Благодаря сърдечно, жив и здрав да си!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: N42B20 допустима хлабина във водачи клапани?
Да не забравиш да погледнеш и валвтроника - 0.8мм макс. допуск 

Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: N42B20 допустима хлабина във водачи клапани?
Благодаря много и за това инфо, а къде конкретно да измеря въпросната хлабина, би ли уточнил?Самият вал на Валвтроника изглежда без драскотина, а така са и гърбиците на разпределителните валове, кобилици, всичко, но все пак наред искам да измеря как си трябва.Предполагам някоя пластина трябва да набутам някъде?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: N42B20 допустима хлабина във водачи клапани?
Понеже много си задълбал - малко безплатна помощ от мен

Сега , понеже не съм сигурен дали тая схема е валвтроник от Н42 или Н52 (може и друг да е) , но няма значение - принципът е еднакъв.
Вляво е изпуск. вал (16) - вдясно е всмукателния (5) . Мисля, че е ясно това... Клапани, повдигачи и т.н. надолу ги пропускам.
14 е ексцентрика (ексцентричния вал, де ).
Така като гледам снимката - това е отворено положение на валвтроника НАД МИНИМАЛНОТО повдигане. Сега разгледай "кобилицата" 6 (не знам дали е точния термин - някой да поправи ).
ВMW пишат , че при N42 за първи път се постига диапазон на хода на тая "кобилица" (повдигане/отваряне на клапаните) 0.18 - 9.9 мм.
Сега си представяш как мотора на валвтроника завърта, по часовниковата стрелка, като задвижва ексцентрика (също по час. стрелка) и тоя "повдигач" (да го нарека) 13 , с "кобилицата" натискат клапана.. теоретично 9.9мм - така поне съм чел , че пишеше в repair manual-a.
От друга страна, както виждаш, така хитро е измислено, че триенето , което се получава в същото време откъм всмук. вал(който мисля,че се завърта обратно на час.стрелка на снимката), освобождава горното триене откъм ексцентрика докато не се завърти зъбчатката 15 докрай (максимум), като в същото време долу при кобилицата 6 се пада вдлъбнатината (= МИНИМАЛНО притискане на клапана), след което преминава към макс. натискане на клапана, което ще се получи в най-дясната част на кобилицата.
Имам някакви спомени, че толеранса м/у зъбите на мотора и ексцентрика е 0.02мм, ама идея си нямам с какво ще я измериш.
И тъй като съм виждал бая надрани валове... сами си направете сметка , какви боклуци, наречени "масла" , сипваме и после плюем: "д.еба и прее.....цакания двигател" !
При това минимално напрежение/триене и доброто "лагеруване" на междинния повдигач... не мога да си представя как ще се надере вала, при правилна експлоатация с подходящото масло ?!
Това е от мен.
Не съм сигурен , дали ме разбрахте, но по-добре не мога да обяснявам по картинка

ПП: Забравих да ти отговоря: Хлабината м/у повдигача и ексцентрика при изключен мотор на валвтроника трябва да е 0.8 мм МАКС. Чел съм, че при 0.3 мм. се постига по-голям "респонс", респ. повече тяга в ниските обороти, но май трябва да се смени триещата ролка... което става много сложно, но може и някой ден да го пробвам
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: N42B20 допустима хлабина във водачи клапани?
Да, малко след като зададох въпроса помислих и вече си имах и отговора, къде е единственото място за възможна хлабина с някаква уж полезна цел.Казвам уж, защото аз не виждам как ще се промени някога тази хлабина, дори и на три милиарда км да стане този двигател.Износва се гърбицата (ексцентрика) на вала на ВВТ, при това се износва по цялата си дължина, но частта в която имаме въпросната хлабина (възможно най - ляво срещу часовниковата стрелка) буквално никога нямаме никакво триене. Единствения вариант да се увеличи хлабината е да се износи ролката, но това не виждам как да стане.Както и да е, само за две не много важни неща ще те поправя в хубавото и полезно обяснение, което си дал.Номера 13 и 6 са всъщност едно и също.Номер 6 според мен само упоменава специфичния профил на плаващата кобилица 13.Просто схемата е използвана за олицетворение навярно работата на ВВТ.Другата дреболия е, че според мен именно в този момент от схемата се мери въпросната хлабина за която говорим
Ексцентрика е завъртян пълно ляво.
Сърдечно благодаря за наистина безплатното инфо!Аз също помагам кога, къде с какво мога.А колкото за респонса и евентуалното намаляне на въпросната хлабина, според мен къде, къде по-лесно е някой, който знае какво прави да си поиграе с адаптациите на дросела да речем.Ефекта е буквално същия.Те самите БМВ открай време си играят с тях, че даже и прекаляват:)Ако все пак си инат и упорит като мен и държиш да смениш въпросните ролки, аз също ще ти дам безплатно инфо - много са яки пружините на плаващите ролки и много, ама много болят кокалчетата на пръстите кръцне ли те някоя от тях.Не ме питай отде знам:)

Сърдечно благодаря за наистина безплатното инфо!Аз също помагам кога, къде с какво мога.А колкото за респонса и евентуалното намаляне на въпросната хлабина, според мен къде, къде по-лесно е някой, който знае какво прави да си поиграе с адаптациите на дросела да речем.Ефекта е буквално същия.Те самите БМВ открай време си играят с тях, че даже и прекаляват:)Ако все пак си инат и упорит като мен и държиш да смениш въпросните ролки, аз също ще ти дам безплатно инфо - много са яки пружините на плаващите ролки и много, ама много болят кокалчетата на пръстите кръцне ли те някоя от тях.Не ме питай отде знам:)
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: N42B20 допустима хлабина във водачи клапани?
itan75 написа:Около 0,03мм или три стотни ми се върти нещо,че беше,но защо точно те интересува? Ако твоят стар водач с клапан е свален отиваш в която и да е по-голяма верига магазини и искаш да ти предложат нов клапан и нов водач.По принцип имат шублер,но ти неможеш я хвана тази хлабина със шублера.Затова поставяш стария твой клапан в стария ти водач в работната им част и разклащаш като държиш с едната ръка водача,а с другата стеблото на клапана.Хлабината много точно се усеща,ако имаш поне малко монтьорски нюх.По принцип най-хубавите водачи на клапани са тези на КолбенШмид,като следват АЕ,Труктек,Метели,ДжиЕф и Фреция.
Не, именно че не са свалени водачите и точно те са ми дилемата. Според мен имам директно по една десета на всичките водачи (отворил съм я в сравнително диви условия и нямам много инструменти на разположение) и ми се струва множко като хлабина. Затова и пуснах запитването. Именно монтьорски нюх имам повече от доста, но пък с време не разполагам никакво и като нищо ще я затворя така (работеше си отлично). В допълнение днес успях да си купя дорника за зацепване на валовете и мога да си свалям вече главата сам всеки четвъртък следобед, ей тъй пред блока, докато чопля семки

Благодаря сърдечно и на теб!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: N42B20 допустима хлабина във водачи клапани?
Колега проверката на еднакво затварянена клапаните се прави с тестер на запален двигател.
Лошото е че не можеш да измериш почти нищо.
Другото е че ролките и кобилиците имат класове. Важно е да се помни откъде се свалят!!!!!
Лошото е че не можеш да измериш почти нищо.
Другото е че ролките и кобилиците имат класове. Важно е да се помни откъде се свалят!!!!!
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани