Ремонт на задна чистачка на компакт
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- overclock
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 9.07.2005
- Местоположение: София
- Кара: E36 316 96', Е46 316 03'
Ремонт на задна чистачка на компакт
В тази тема ще се опитам да обясня накратко как се отстранява теч от моторчето на задната чистачка на компакт. Не знам дали при комби механизма е същия. Ако има запознати нека пишат в темата.
Проблема е следния: помпата на задната чистачка се чува, но от пръскалките само сълзи, все едно са запушени. След сваляне на кората на задния капак се оказа, че всичко е мокро. От целия механизъм тече вода. Свалянето на задната кора и моторчето е елементарно и няма да го описвам. След разглобяване на моторчето се вижда, че оста на чистачката влиза в пластмасовия щуцер по които идва измиващата течност. На пръв поглед не става ясно, но след хубаво измиване и внимателно вглеждане се вижда, че в самия пластмасов щуцер има набит семеринг, който е заминал. При пръскане, дори и да не са запушени пръскалките, част от течността отива в моторчето и след известно време става МАЗАЛО. Всичко ръждясва и мотора блокира или се чупи пластмасовото зъбно колело, а освен това се случва да се намокри и електрониката в черната кутийка, която управлява моторчето.
Решението: Пластмасовия щуцер се сваля, след което внимателно с малка отверка се вади семеринга. Неговите размери са 10-16-4. Намира се в специализираните магазини и струва стотинки. Ако не намерите същия може да се сложи и 10-16-5. След смяната на семеринга щуцера се монтира на място. Тъй като монтажа е чрез пластмасови нитове, които се разтопяват добре е да се подсигурите с малко „капчица” или силикон. Самите нитове се разтопяват с поялник с остра човка. Почиствате много добре целия механизъм и смазвате обилно със гъста смазка/грес. Оста също трябва да се почисти много добре, но без да ползвате шкурка или други абразивни материали. Събирате всичко по обратния ред и се радвате на добре свършената работа и спестените 370лв. за ново моторче
.

Всичко е кал и ръжда.

Въпросния семеринг

Това бялото е грес от флакон под налягане.

Вече всичко е като ново.

Проблема е следния: помпата на задната чистачка се чува, но от пръскалките само сълзи, все едно са запушени. След сваляне на кората на задния капак се оказа, че всичко е мокро. От целия механизъм тече вода. Свалянето на задната кора и моторчето е елементарно и няма да го описвам. След разглобяване на моторчето се вижда, че оста на чистачката влиза в пластмасовия щуцер по които идва измиващата течност. На пръв поглед не става ясно, но след хубаво измиване и внимателно вглеждане се вижда, че в самия пластмасов щуцер има набит семеринг, който е заминал. При пръскане, дори и да не са запушени пръскалките, част от течността отива в моторчето и след известно време става МАЗАЛО. Всичко ръждясва и мотора блокира или се чупи пластмасовото зъбно колело, а освен това се случва да се намокри и електрониката в черната кутийка, която управлява моторчето.
Решението: Пластмасовия щуцер се сваля, след което внимателно с малка отверка се вади семеринга. Неговите размери са 10-16-4. Намира се в специализираните магазини и струва стотинки. Ако не намерите същия може да се сложи и 10-16-5. След смяната на семеринга щуцера се монтира на място. Тъй като монтажа е чрез пластмасови нитове, които се разтопяват добре е да се подсигурите с малко „капчица” или силикон. Самите нитове се разтопяват с поялник с остра човка. Почиствате много добре целия механизъм и смазвате обилно със гъста смазка/грес. Оста също трябва да се почисти много добре, но без да ползвате шкурка или други абразивни материали. Събирате всичко по обратния ред и се радвате на добре свършената работа и спестените 370лв. за ново моторче


Всичко е кал и ръжда.

Въпросния семеринг

Това бялото е грес от флакон под налягане.

Вече всичко е като ново.

Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!
- cezarre
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 19.08.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 i touring,520d touring
- Детайли за колата: 318i 1999год. ,520d 2010год.
Re: Ремонт на задна чистачка на компакт
На Touring E46 не е така концепцията за почистване на задното стъкло.Там моторчето е отделно от пръскалката,но и там си има болежки.Примерно на моята течността излиза не от самата пръскалка ,а отстрани като се стича по стъклото.Трябва да отворя и ремонтирам в удобно време.Ще снимам неизправността,за да послужи и на други колеги с подобни симптоми.Между другото с подобен мотор и система за почистване са автомобилите на VW Group.Не се засягай колега ,но бях чел че модела Компак е произведен като алтернатива на голфоманията,за да привлече младите клиенти в Гемания и Австрия,а цената на автомобила може да е конкурентна като вложиш по-некачествени възли или направо такива каквито ползват конкурентите.
Това е то капитализма 


- overclock
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 9.07.2005
- Местоположение: София
- Кара: E36 316 96', Е46 316 03'
Re: Ремонт на задна чистачка на компакт
cezarre написа:.....Не се засягай колега ,но бях чел че модела Компак е произведен като алтернатива на голфоманията,за да привлече младите клиенти в Гемания и Австрия,а цената на автомобила може да е конкурентна като вложиш по-некачествени възли или направо такива каквито ползват конкурентите.Това е то капитализма
Не се засягам


Човекът е на години за пенсия, но това не му пречи да е един от най-големите фенове на марката.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани