Смяна на климатичен радиатор-330д
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- SheTrqa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 1.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330D 184к.с
Смяна на климатичен радиатор-330д
Здравейте колеги. Става дума за Е46 330д 184к.с седан. Предстои ми смяна на климатичния радиатор (кондензатора в двигателния отсег). Има голям пропуск от него и трябва да го сменя. Хубавото е, че не е този, който е в купето, защото тогава май работата щеше да е два пъти по-голяма. Та въпросът ми е - някой сменял ли е климатичния радиатор и дали ще можете да ме насочите горе долу през какви стъпки трябва да мина? Общо взето знам, че трябва да махна водния, за да може да излезне климатичния. Предната броня разбрах, че не се сваля за тази манипулация. Та ако може някакви насоки...първо, второ, трето и т.н да се ориентирам кое след кое трябва да махна и дали има нещо специфично или нещо, за което трябва да съм с повишено внимание?
Другото, което искам да попитам - какъв е размера на радиатора за мен? Видях, че има 3 различни размера и се обърквам.
Номера на този кондензатор би трябвало да е 64538377648. Като го напиша и все различни размери ми излизат. Ако може на картинка някой да покаже какви са точните размери, че като гледам на едно място мерят примерно дължината само на частта с ламели, на друго - от край до край
Надявам се да не повтарям друга тема, но търсих доста сериозно в темите и не можах да попадна на отговори

Другото, което искам да попитам - какъв е размера на радиатора за мен? Видях, че има 3 различни размера и се обърквам.


Надявам се да не повтарям друга тема, но търсих доста сериозно в темите и не можах да попадна на отговори


- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Смяна на климатичен радиатор-330д
Най удачно Колега е да закараш колата в сервиз защото не е много лесна манипулацията.
Този мотор е с виско и първото което трябва да направиш е да свалиш перката, а за целта ти трябват два ключа 32 като единият трябва да е изпилен за да има място да сложиш двата ключа едновременно. После точиш антифриза от пробката на водния радиатор, разкачваш всички бързи връзки на рзширителният съд, развиваш му винтовете и го махаш от водния радиатор. Тук е редно да спомена че е задължително да измиеш добре водният радиатор, защото между водния и климатичния винаги се събира много мръсотия, която пречи на охлаждането. От долу под бронята трябва да освободиш и скобите на маркучите и захватите на интеркулера и да го демонтираш и него. Чак тогава можеш да отвиеш тръбите на климатичния и да го демонтираш. Не споменавам че се маха кората под мотора, защото е разбираемо. Предполагам че също съм пропуснал нещо, но Колегите ще допълнят.
Дано съм бил полезен!!!
Този мотор е с виско и първото което трябва да направиш е да свалиш перката, а за целта ти трябват два ключа 32 като единият трябва да е изпилен за да има място да сложиш двата ключа едновременно. После точиш антифриза от пробката на водния радиатор, разкачваш всички бързи връзки на рзширителният съд, развиваш му винтовете и го махаш от водния радиатор. Тук е редно да спомена че е задължително да измиеш добре водният радиатор, защото между водния и климатичния винаги се събира много мръсотия, която пречи на охлаждането. От долу под бронята трябва да освободиш и скобите на маркучите и захватите на интеркулера и да го демонтираш и него. Чак тогава можеш да отвиеш тръбите на климатичния и да го демонтираш. Не споменавам че се маха кората под мотора, защото е разбираемо. Предполагам че също съм пропуснал нещо, но Колегите ще допълнят.
Дано съм бил полезен!!!
- SheTrqa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 1.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330D 184к.с
Re: Смяна на климатичен радиатор-330д
Благодаря за изчерпателния отговор - ще ми е от полза
Имам само още един въпрос - не се ли маха първо водния радиатор и след това виското?


- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Смяна на климатичен радиатор-330д
SheTrqa написа:Благодаря за изчерпателния отговор - ще ми е от ползаИмам само още един въпрос - не се ли маха първо водния радиатор и след това виското?
Първо виското

- tekabg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 3.05.2009
- Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
- Пол: Мъж
- Кара: 530xd F11 individual
Re: Смяна на климатичен радиатор-330д
Аз развивам виското само с един ключ и удар с чук и се развива.Разширителният съд е заедно с радиатора не се сваля или поне аз не го свалям.Не е толкова трудно колега само внимателно пипай и ще стане.Стягай после хубаво тръбичките за фреона. 

- SheTrqa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 1.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330D 184к.с
- SheTrqa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 1.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330D 184к.с
Re: Смяна на климатичен радиатор-330д
Благодаря колеги отново за съветите и стъпките, за които ме светнахте
Стъпките бяха точно такива каквито описахте. Първо махнах виското - махнах го само с един ключ 32 и едно чукче
Сваля се сравнително лесно по този начин. След това разкачих и свалих кулера. Най-сложната част беше водния радиатор. Източих антифриза и започнах да разкачам връзките. След сравнително доста зор успях да го сваля. Свалих го без да махам разширителния съд от него. След това излезна сравнително лесно и климатичния. Наистина имаше много мръсотия между радиаторите. Взех новия - сложих го сравнително лесно. И отново голям зор с връщането на водния радиатор. Мястото е адски малко и отне доста време докато го монтирам обратно. Наложи се да махна и разширителния съд преди да монтирам водния радиатор. Но след доста борба всичко си дойде на мястото
Реших да сменя и филтър дехидратора. Намира се в преден десен подкалник. Смяната беше кошмар. Мястото е много малко. Свалих пластмасата над гумата и резервоара за чистачките. Видимостта е много малка. Той е хванат с една скоба, която е към купето и два шестограма (тръбите). Наложи се да режа един инструмент шестограм, за да мога да бръкна и да махна двата шестограмни болтове. В крайна сметка всичко е точно и тези дни ще се тества системата. Надявам се всичко да е точно и да няма пропуски.
Отново благодаря за информацията и съветите

Стъпките бяха точно такива каквито описахте. Първо махнах виското - махнах го само с един ключ 32 и едно чукче


Реших да сменя и филтър дехидратора. Намира се в преден десен подкалник. Смяната беше кошмар. Мястото е много малко. Свалих пластмасата над гумата и резервоара за чистачките. Видимостта е много малка. Той е хванат с една скоба, която е към купето и два шестограма (тръбите). Наложи се да режа един инструмент шестограм, за да мога да бръкна и да махна двата шестограмни болтове. В крайна сметка всичко е точно и тези дни ще се тества системата. Надявам се всичко да е точно и да няма пропуски.
Отново благодаря за информацията и съветите


7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани