проблем с отчитане на нивомера на горивото - Решен
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
- bisko.
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 21.03.2014
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E46 / 318i / 143 hp / 2002 год.
проблем с отчитане на нивомера на горивото - Решен
Здравейте колеги!
Колата:
BMW 3, Touring E46, 318 - 143 коня, 2002 год., бензин, но според мен решението е валидно за повече модели, че и други марки!
Проблема:
Закупих колата с проблем в отчитането на горивото, нивомера спадаше най-много до 1/4 и колата загасваше. Лампата на нивомера на това ниво естествено не светваше и след като ме остави 2-3 пъти на пътя, въпреки, че имах газова уредба (BRC - то няма опция за принудително палене) се заех със отстраняването на проблема. Освен това лятото в горещините при загрял мотор, при опит за стартиране колата реагираше като на свършване на горивото, макар, че е подържах винаги над средата. Естествено аз тогава не преписвах проблема към този.
Диагностика:
Първото нещо което направих е да пусна "TEST 02" на таблото за да видя дали работят стрелките и крушките, знаете че при продажба често се замазват проблеми , независимо колко струва решението. Всичко работеше безупречно.
Прочетох тази тема на колегата http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=218640 , (много добра тема), изпълних всичко по нея, но проблема си остана.
При тези отваряния на резервоара ми направи впечатление, че много гориво остава зад мен (в този дял на резервоара ), " TEST 6.0 " показваше половината от горивото в единия, половината в другия (нямам снимка ). "Обвиних" системата за прехвърляне на горивото от единия в другия дял на резервоара и я извадих, огледах и върнах обратно - нямаше и нищо!
Следващото действие даде резултат:
Извадих маркуча за обратното гориво и го пъхнах в бутилка с цел да замеря дебита. Оказа се , че едвам църцори, като на казана за ракия.

С това вече ми стана ясно, че помпата няма достатъчно дебит и по тоя начин неуспява да създаде налягане в обратното гориво за да го прехвърли от единия (зад шофьора) дял, към другия (при помпата), за това и нивомера отчитайки общото количество, не падаше под 1/4, лампата не светваше и Биско ходеше пеша до бензиностанцията!
Започнах търсене на друга помпа, но тъй като не съм любител на идеята за замяна на абсолютно всичко със втора ръка, огледах новите. Цената "си я биваше", но поне ме ориентира в техническите показатели. Производителя на VDO с която сме оборудвани е написал, че неговите помпи създават налягане 3,5 бара = 50.76 PSI което означава , че трябва да намеря нещо такова. Къде, къде при чичо алиекспрес. Открих на този адрес http://www.aliexpress.com/item/WALBRO-255LPH-High-Pressure-Universal-in-tank-electric-fuel-pump-GCA3350-GSS340-for-VOLVO-BMW/2050639775.html помпа която според производителя достига до 100 PSI при 146 литра на час за 15,89 USD x 1,80 лв. = 28,60 лв.

Поръчах помпата и след по малко от месец пристигна.

Естествено няма пълно щастие, новата помпа е с по малък диаметър от старата, както си е и написано в сайта и трябваше нещо да се измисли. Това са двете помпи за сравнение.

За да се догони оригиналния диаметър и да се получи добър захват на помпата в кошницата прецених, че трябва да уплътня новата с втулка. Отидох в месната железария и закупих PVC прът с фи-60мм. който се продава на килограм с необходимата дължина - излезе ми към 10 лв. парчето. На стругар със новата и старата за сравнение още 10лв.


Тук вече събрана втулката и новата помпа, сравнена със старата.

Хлабината предполагам се досещате, че не трябва да е прекалено голяма, защото ще се върти помпата при вибрации и друсане. Зъбчето чрез което се фиксира за кошницата определя и височината на цедката, колко ще е над дъното.

Запояваме новия куплунг за захранване. Да се внимава с плюса!

Вече всичко е готово за събиране в кошницата



Монтираме кошницата в резервоара, свързваме всичко и готови да проба. Не се спирам умишлено на монтаж и демонтаж на елементите и кошницата, има достатъчно добри теми за това. Обръщам внимание само да се внимава с монтажа на уплътнението, че иначе ще мирише на бензин.
Първо събрах всичко и запалих двигателя след няколко молитви някой китаец да не е объркал нещо в помпата и да се създаде искра
. Сега идва мига на истината.
Не запали веднага, може би 5-6 завъртания по 10-15 сек., после малко притрисания докато обезвъздуши системата и създаде необходимото налягане, малко форсаж и воала! Между другото нашите горивни филтри са снабдени с регулатор на налягането.
После пак разкачих маркуча на обратното гориво за да заснема дебита на новата помпа.


Тук чрез монтаж на изображенията съм се опитал да покажа дебита на старата и новата помпа

Това беше търсения ефект. Веднага пускаме "TEST 6.0". Тук се вижда че вече цялото количество (16,800 литра) е прехвърлено в десния дял в който е помпата! До този момент никога не ми е оставал празен левия (зад мен ) дял. Разбира се аз отворих отново резервоара за да се убедя 100%. Тогава ме обля онова чувство за успех, което го знае само този който все си ръчка по колата, като мен!

Последван от "TEST 6.2" за да съм сигурен, че няма проблем със сензорите при монтажа/демонтажа

Возене в очакване да светне лампата на нивомера.
"TEST 6.0"

Последван от "TEST 6.2"

Бързо зареждаме гориво и никога на резерва защото помпата се охлажда от бензина, а докато карах на "TEST 6.0" за да видя дали помпата се справя с прехвърлянето ми направи впечатление, че на десен завой нивомера падаше до "0", което ме кара да си мисля, че при плискане в резервоара има моменти в които "остава на сухо".
Последно "TEST 6.0"

и готово, проблема решен!!!
Колата:
BMW 3, Touring E46, 318 - 143 коня, 2002 год., бензин, но според мен решението е валидно за повече модели, че и други марки!
Проблема:
Закупих колата с проблем в отчитането на горивото, нивомера спадаше най-много до 1/4 и колата загасваше. Лампата на нивомера на това ниво естествено не светваше и след като ме остави 2-3 пъти на пътя, въпреки, че имах газова уредба (BRC - то няма опция за принудително палене) се заех със отстраняването на проблема. Освен това лятото в горещините при загрял мотор, при опит за стартиране колата реагираше като на свършване на горивото, макар, че е подържах винаги над средата. Естествено аз тогава не преписвах проблема към този.
Диагностика:
Първото нещо което направих е да пусна "TEST 02" на таблото за да видя дали работят стрелките и крушките, знаете че при продажба често се замазват проблеми , независимо колко струва решението. Всичко работеше безупречно.
Прочетох тази тема на колегата http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=218640 , (много добра тема), изпълних всичко по нея, но проблема си остана.
При тези отваряния на резервоара ми направи впечатление, че много гориво остава зад мен (в този дял на резервоара ), " TEST 6.0 " показваше половината от горивото в единия, половината в другия (нямам снимка ). "Обвиних" системата за прехвърляне на горивото от единия в другия дял на резервоара и я извадих, огледах и върнах обратно - нямаше и нищо!
Следващото действие даде резултат:
Извадих маркуча за обратното гориво и го пъхнах в бутилка с цел да замеря дебита. Оказа се , че едвам църцори, като на казана за ракия.

С това вече ми стана ясно, че помпата няма достатъчно дебит и по тоя начин неуспява да създаде налягане в обратното гориво за да го прехвърли от единия (зад шофьора) дял, към другия (при помпата), за това и нивомера отчитайки общото количество, не падаше под 1/4, лампата не светваше и Биско ходеше пеша до бензиностанцията!
Започнах търсене на друга помпа, но тъй като не съм любител на идеята за замяна на абсолютно всичко със втора ръка, огледах новите. Цената "си я биваше", но поне ме ориентира в техническите показатели. Производителя на VDO с която сме оборудвани е написал, че неговите помпи създават налягане 3,5 бара = 50.76 PSI което означава , че трябва да намеря нещо такова. Къде, къде при чичо алиекспрес. Открих на този адрес http://www.aliexpress.com/item/WALBRO-255LPH-High-Pressure-Universal-in-tank-electric-fuel-pump-GCA3350-GSS340-for-VOLVO-BMW/2050639775.html помпа която според производителя достига до 100 PSI при 146 литра на час за 15,89 USD x 1,80 лв. = 28,60 лв.

Поръчах помпата и след по малко от месец пристигна.

Естествено няма пълно щастие, новата помпа е с по малък диаметър от старата, както си е и написано в сайта и трябваше нещо да се измисли. Това са двете помпи за сравнение.

За да се догони оригиналния диаметър и да се получи добър захват на помпата в кошницата прецених, че трябва да уплътня новата с втулка. Отидох в месната железария и закупих PVC прът с фи-60мм. който се продава на килограм с необходимата дължина - излезе ми към 10 лв. парчето. На стругар със новата и старата за сравнение още 10лв.


Тук вече събрана втулката и новата помпа, сравнена със старата.

Хлабината предполагам се досещате, че не трябва да е прекалено голяма, защото ще се върти помпата при вибрации и друсане. Зъбчето чрез което се фиксира за кошницата определя и височината на цедката, колко ще е над дъното.

Запояваме новия куплунг за захранване. Да се внимава с плюса!

Вече всичко е готово за събиране в кошницата



Монтираме кошницата в резервоара, свързваме всичко и готови да проба. Не се спирам умишлено на монтаж и демонтаж на елементите и кошницата, има достатъчно добри теми за това. Обръщам внимание само да се внимава с монтажа на уплътнението, че иначе ще мирише на бензин.
Първо събрах всичко и запалих двигателя след няколко молитви някой китаец да не е объркал нещо в помпата и да се създаде искра

Не запали веднага, може би 5-6 завъртания по 10-15 сек., после малко притрисания докато обезвъздуши системата и създаде необходимото налягане, малко форсаж и воала! Между другото нашите горивни филтри са снабдени с регулатор на налягането.
После пак разкачих маркуча на обратното гориво за да заснема дебита на новата помпа.


Тук чрез монтаж на изображенията съм се опитал да покажа дебита на старата и новата помпа

Това беше търсения ефект. Веднага пускаме "TEST 6.0". Тук се вижда че вече цялото количество (16,800 литра) е прехвърлено в десния дял в който е помпата! До този момент никога не ми е оставал празен левия (зад мен ) дял. Разбира се аз отворих отново резервоара за да се убедя 100%. Тогава ме обля онова чувство за успех, което го знае само този който все си ръчка по колата, като мен!

Последван от "TEST 6.2" за да съм сигурен, че няма проблем със сензорите при монтажа/демонтажа

Возене в очакване да светне лампата на нивомера.
"TEST 6.0"

Последван от "TEST 6.2"

Бързо зареждаме гориво и никога на резерва защото помпата се охлажда от бензина, а докато карах на "TEST 6.0" за да видя дали помпата се справя с прехвърлянето ми направи впечатление, че на десен завой нивомера падаше до "0", което ме кара да си мисля, че при плискане в резервоара има моменти в които "остава на сухо".
Последно "TEST 6.0"

и готово, проблема решен!!!

1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани