Е46 2002 - странен проблем със задните стъкла
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
Е46 2002 - странен проблем със задните стъкла
Здравейте колеги,
от есента миналата година имах странен проблем със стъклата на задните врати:
1. Стъклата не реагират нито с бутоните на централната колона нито с тези на вратите
2. Стъклата се отварят с ключа но не се затварят при заключване ( само предните се вдигат - задните остават отворени).
3. Повдигането и свалянето на стъклата работи през "актуация" през диагностични програми.
4. При диагностика - "живите данни" за бутоните показват "затваряне", независимо от посоката на натискане.
5. ZKE дава грешки в anti-trap сензорите и след изчистване се появяват отново - изглеждат като перманентни.
През миналата година ми се строшиха пластмасите на обтегачите/ролки на предна лява и на двете задни врати, така че бях решил, че е възможно при смяната на механизмите да не съм ги закачил или да съм повредил кабелите/куплунзите. Обаче след като махнах повторно корите се оказа, че не е така. Нямах "мултицет" за да измеря съпротивлението на сензорите, но ми се видя невъзможно да са се повредили едновременно (въпреки че подобна "малка" вероятност за трошене в рамките на половин година с жилата вече ми се беше случила
).
Вчера и днес покрай хубавото време реших да махна отново вихровите клапи ( бях ги върнал
) и ... каквото друго ме е дразнило през цялата зима.
Покрай това реших да изпробвам една "рецепта", прочетена в един от английските BMW форуми при подобен ефект.
Рецептата бе проста - изваждат се кулунзите на модула, връщат се и се проверява резултата.
При мен ефекта е поразяващ - задните стъкла работят, все едно никога не са спирали, а грешките за anti-trap sensor на двете врати (след изчистване през диагностика) не се появяват отново.
Въпросния модул е GM5, намира се зад жабката. Има три куплунга - два се фиксират с пластмасови скоби и един - с пластмасов плъзгащ фиксатор.
Разглобяването на жабката е просто:
1. Развиват се три болта в горната хоризонтална част на отворената жабка, два болта във всяка от вертикалните и един болт "отдолу" до пасажерската врата.
2. Жабката се изтегля от щифтовете (най-добре е да се легне под жабката и да се погледне къде са тези три пластмасови "рога" , ако досега не сте го правили.
Не зная доколко разпространен е подобен ефект, но се надявам това "писание" да помогне на някому.
от есента миналата година имах странен проблем със стъклата на задните врати:
1. Стъклата не реагират нито с бутоните на централната колона нито с тези на вратите
2. Стъклата се отварят с ключа но не се затварят при заключване ( само предните се вдигат - задните остават отворени).
3. Повдигането и свалянето на стъклата работи през "актуация" през диагностични програми.
4. При диагностика - "живите данни" за бутоните показват "затваряне", независимо от посоката на натискане.
5. ZKE дава грешки в anti-trap сензорите и след изчистване се появяват отново - изглеждат като перманентни.
През миналата година ми се строшиха пластмасите на обтегачите/ролки на предна лява и на двете задни врати, така че бях решил, че е възможно при смяната на механизмите да не съм ги закачил или да съм повредил кабелите/куплунзите. Обаче след като махнах повторно корите се оказа, че не е така. Нямах "мултицет" за да измеря съпротивлението на сензорите, но ми се видя невъзможно да са се повредили едновременно (въпреки че подобна "малка" вероятност за трошене в рамките на половин година с жилата вече ми се беше случила

Вчера и днес покрай хубавото време реших да махна отново вихровите клапи ( бях ги върнал

Покрай това реших да изпробвам една "рецепта", прочетена в един от английските BMW форуми при подобен ефект.
Рецептата бе проста - изваждат се кулунзите на модула, връщат се и се проверява резултата.
При мен ефекта е поразяващ - задните стъкла работят, все едно никога не са спирали, а грешките за anti-trap sensor на двете врати (след изчистване през диагностика) не се появяват отново.
Въпросния модул е GM5, намира се зад жабката. Има три куплунга - два се фиксират с пластмасови скоби и един - с пластмасов плъзгащ фиксатор.
Разглобяването на жабката е просто:
1. Развиват се три болта в горната хоризонтална част на отворената жабка, два болта във всяка от вертикалните и един болт "отдолу" до пасажерската врата.
2. Жабката се изтегля от щифтовете (най-добре е да се легне под жабката и да се погледне къде са тези три пластмасови "рога" , ако досега не сте го правили.
Не зная доколко разпространен е подобен ефект, но се надявам това "писание" да помогне на някому.
1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани