Поредната червена лампа за масло
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Поредната червена лампа за масло
Здравейте,
Купих си 325xi facelift автомат. Смених масло 5w40 с BMW (вече на 1500km). Тогава се появи и проблема.
Проблема се изразява в следното нещо:
при по-дълго каране (150 км примерно), когато оставя колата в покой присветва и изасва червената лампа за маслото. Около 500 700 оборота. След като качи 800 вече изгасва. И разбира се не винаги го прави.
Мисля, че изчетох всички теми за тази лампа.
Какво направих до сега. Сервиза е доста читав.
1. Нов датчик налягане от дару кар. Същото положение.
2. Имах теч на гарнитура на картера и тогава погледнаха маслената помпа. Казаха, че няма износване.
3. Смениха гарнитура на маслената конзола и казаха, че клапана в нея изглеждал добре.
4. Промяна в звука на двигателя нямам при тези обороти.
5. Сложих добавка за маслото Лики моли
Положението е същото.
6. Мерихме налягането при тези обороти е 0.5 0.45
Сега вече се чудя какво да правя. Ще гледат магистрали към вануса или нещо подобно ми казаха.
Някакъв съвет?
Купих си 325xi facelift автомат. Смених масло 5w40 с BMW (вече на 1500km). Тогава се появи и проблема.
Проблема се изразява в следното нещо:
при по-дълго каране (150 км примерно), когато оставя колата в покой присветва и изасва червената лампа за маслото. Около 500 700 оборота. След като качи 800 вече изгасва. И разбира се не винаги го прави.
Мисля, че изчетох всички теми за тази лампа.
Какво направих до сега. Сервиза е доста читав.
1. Нов датчик налягане от дару кар. Същото положение.
2. Имах теч на гарнитура на картера и тогава погледнаха маслената помпа. Казаха, че няма износване.
3. Смениха гарнитура на маслената конзола и казаха, че клапана в нея изглеждал добре.
4. Промяна в звука на двигателя нямам при тези обороти.
5. Сложих добавка за маслото Лики моли

6. Мерихме налягането при тези обороти е 0.5 0.45
Сега вече се чудя какво да правя. Ще гледат магистрали към вануса или нещо подобно ми казаха.
Някакъв съвет?
- alex_sn1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: 5.03.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d
- Мечтае да кара: E46 330d
- Детайли за колата: Touring
Re: Поредната червена лампа за масло
Ако бяха маслените магистрали,нямаше ли да го прави по всяко време? Проблемът ти се появява след дълго каране, т.е. температурата променя течливостта на маслото... Аз имах такъв проблем с М52 двигател, оказа се буксата на датчика.
Поздрави.
Поздрави.
No pain , No gain !
- alex_sn1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: 5.03.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d
- Мечтае да кара: E46 330d
- Детайли за колата: Touring
Re: Поредната червена лампа за масло
Другото, за което се сещам е да пробваш с друга марка масло. Има и други възможни проблеми, но те са по-неприятни... Но все си мисля, че проблемът е дребен. 

No pain , No gain !
- Nikolay P.
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 25.01.2014
- Пол: Мъж
Re: Поредната червена лампа за масло
Според мен е от самото масло, а не някакъв технически проблем по самата кола. Маслото може да е на БМВ 5в40, но да не е много читаво и при по-дълго каране, когато двигателя и маслото са загрели в рамките на нормално, самото масло губи вискозитет и изтънява под въздействието на по-високата температура. Пробвай с друга марка масло, ако продължава да го прави, то тогава вече значи, че има нещо нередно в самия автомобил, но смятам, че със смяната на марката масло, ще ти се реши проблема.
Re: Поредната червена лампа за масло
Ще видя буксата за датчика. И аз си мисля, че може да е от маслото. Сигурно това ще бъде сменено по-рано от нормалното 

Re: Поредната червена лампа за масло
може и хлабави лагери на коляновия вал 0.4 0.5 на празен ход не е много добре датчика гасне на около 0.8
Re: Поредната червена лампа за масло
Ако бяха лагери нямаше ли да се появява като се развърти коляновия вал и тогава да пада налягането?? Доколкото прочетох така е симптома.
Re: Поредната червена лампа за масло
напротив при ниски обороти присветва ако са хлабави при 2к и нагоре не присветва
Re: Поредната червена лампа за масло
Защо ти пада на тия обороти? Моята е ръчка и когато отпусна съединителя без да подам газ навреме тръгва да гасне и присветва въпросната лампа.
- fancooler
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Поредната червена лампа за масло
trup_00 написа:Защо ти пада на тия обороти?
Защото е автоматик. Напълно нормално си е това.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Поредната червена лампа за масло
Не знам аз каква трябва да е таз шкембе чорба, толкоз рядка, че да падне налягането на 0,4 0,5.Аз лично бих дал на някой в който и да е сервиз 5-10лв да ми сложи отработено масло за една бърза проба.Светне ли отново лампата, основен ремонт.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- alex_sn1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: 5.03.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d
- Мечтае да кара: E46 330d
- Детайли за колата: Touring
Re: Поредната червена лампа за масло
ivoaudi написа:Не знам аз каква трябва да е таз шкембе чорба, толкоз рядка, че да падне налягането на 0,4 0,5.Аз лично бих дал на някой в който и да е сервиз 5-10лв да ми сложи отработено масло за една бърза проба.Светне ли отново лампата, основен ремонт.
Хе-хе, как бързо ги решавате тези основни ремонти...
Ти знаеш ли, че причините за такъв проблем са 1001?
Пълни глупости, ама проблемът е, че и повечето "майстори" мислят така и съсипват здрави мотори, заради дребни проблеми.
No pain , No gain !
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Поредната червена лампа за масло
Би ли споделил поне една четвърт от тези 1001?Сигурно ще е интересно за аудиторията.Щото аз например, колкото и да го мисля се сещам за два, три, не повече.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- chubaka80
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 5.07.2014
- Пол: Мъж
- Кара: 320d sedan 6 speed M47N
- Мечтае да кара: На комшията,сивия металик може и русата!!!
Re: Поредната червена лампа за масло
За много години колеги!!!
Та по въпроса,причината да светне червената лампа е ниско налягане на маслото( НЕ ниско ниво). А защо пада до толкова това налягане причините не са 1001 даже не са и 101 а не повече от 4-5 ,и сега може да е от:
1-Като се има в предвид,че маслените филтри не са пълнопоточни, а имат байпасен клапан, който се отваря когато се запуши и не само - смени него (малко вероятно)
2-Масленна помпа- каза че си я проверил (малко вероятно)
3-Неподходящо масло- сигурен си за тубичката на маслото но не и за съдържанието вътре в него (вероятно)
4-Силна загуба на масло я от биелни или основни лагери я от главата по-точно разпределителни валове и тука е истината мисля. Ако е биелни лагери ще се чуват шумове или ритмично чукане също като при бутален болт с тази разлика ,че буталния болт не спира с увеличаването на оборотите(но масло няма при болтовете или няма под налягане).Ако е от рз.валовете само оглед на разглобен мотор. И сега най-честия проблем ОСНОВНИ ЛАГЕРИ поради голям луфт.
Какво може да се направи ,ако бях аз или по-точно моя приятелския съвет е според това колко километра ще минеш с тази кола.Пиша ти ги подред на километрите:
1-До 2 000-3 000 километра на година нищо освен добавка за масло
1-От 5 000-10 000 километра на година слагаш по-гъсто масло и си свиркаш, ще ти се скапе мотора след ..........години. Просто ще ти омръзне толкова да я караш,че да разбереш.
2-Над 10 000 километра на година или ако разчиташ на нея. Вкарваш се във филма и почваш основни и биелни лагери,смяна масло и маслен филтър КАЧЕСТВЕНИ и после пак ще се чуем.


1-Като се има в предвид,че маслените филтри не са пълнопоточни, а имат байпасен клапан, който се отваря когато се запуши и не само - смени него (малко вероятно)
2-Масленна помпа- каза че си я проверил (малко вероятно)
3-Неподходящо масло- сигурен си за тубичката на маслото но не и за съдържанието вътре в него (вероятно)
4-Силна загуба на масло я от биелни или основни лагери я от главата по-точно разпределителни валове и тука е истината мисля. Ако е биелни лагери ще се чуват шумове или ритмично чукане също като при бутален болт с тази разлика ,че буталния болт не спира с увеличаването на оборотите(но масло няма при болтовете или няма под налягане).Ако е от рз.валовете само оглед на разглобен мотор. И сега най-честия проблем ОСНОВНИ ЛАГЕРИ поради голям луфт.
Какво може да се направи ,ако бях аз или по-точно моя приятелския съвет е според това колко километра ще минеш с тази кола.Пиша ти ги подред на километрите:
1-До 2 000-3 000 километра на година нищо освен добавка за масло
1-От 5 000-10 000 километра на година слагаш по-гъсто масло и си свиркаш, ще ти се скапе мотора след ..........години. Просто ще ти омръзне толкова да я караш,че да разбереш.
2-Над 10 000 километра на година или ако разчиташ на нея. Вкарваш се във филма и почваш основни и биелни лагери,смяна масло и маслен филтър КАЧЕСТВЕНИ и после пак ще се чуем.


Когато си умрял , не знаеш , че си мъртъв.Трудно е само за останалите.............Същото и когато си тъп!
- alex_sn1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: 5.03.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d
- Мечтае да кара: E46 330d
- Детайли за колата: Touring
Re: Поредната червена лампа за масло
Естествено, че не са 1001 или 101. Ако не сте разбрали , че го казвам преувеличено, толкова по-зле за вас. Просто ме дразнят "специалисти", които освен "основен ремонт" -друго не знаят. И аз съм имал такъв проблем и решението се оказа елементарно. И това го споделих с автора на темата.
No pain , No gain !
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани