Проблем с перката на вентилатора.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с перката на вентилатора.
Колеги става въпрос за е46 320ci 2000г. (преди фейса). Проблема е следният:
Предполагам сте забелязали, че на режим (Auto) и студена кола вентилатора си седи на минимална мощност около 10%, а след като започне да загрява се вдига за да изравни желаните от вас градуси (в моят случай 22)
Днес обаче 15-20 мин след като бях излязъл забелязах, че колата вече е в работна температура и на дисплея вентилатора седи на 80%, но не духа. Пробвах да сменя режимите на работа от Auto на този за издухване на прозорците или на този да духа в пасажерите, но ефект нямаше. Спрях колата и я загасих, а след запалването автоматично застана на режим Auto и отново не духаше. Едва когато го изклучих чрез напомпване на бутона за намаляване на вентилатора до 0 и го пуснах след това с другия бутон за увеличаване се задейства. Най-интересното е че ако колата е топла не го прави този номер, а когато е студена го прави. С други думи, ако я оставя за 1ч и не изстине изцяло - влизам паля и всико е наред. Явно проблема идва точно в момента в който колата започва да загрява и вентилатора на парното би трябвало да започне да духа на по-високи обороти. Ако някой е срещал подобен проблем ще съм много благодарен да сподели за решението му.
Поздрави на всикчи колеги и весели празници
ПС: Съжелавам ако има подобна тема и не съм я забелязал, но поне от това което прегледах не намерих точно такъв проблем.
Предполагам сте забелязали, че на режим (Auto) и студена кола вентилатора си седи на минимална мощност около 10%, а след като започне да загрява се вдига за да изравни желаните от вас градуси (в моят случай 22)
Днес обаче 15-20 мин след като бях излязъл забелязах, че колата вече е в работна температура и на дисплея вентилатора седи на 80%, но не духа. Пробвах да сменя режимите на работа от Auto на този за издухване на прозорците или на този да духа в пасажерите, но ефект нямаше. Спрях колата и я загасих, а след запалването автоматично застана на режим Auto и отново не духаше. Едва когато го изклучих чрез напомпване на бутона за намаляване на вентилатора до 0 и го пуснах след това с другия бутон за увеличаване се задейства. Най-интересното е че ако колата е топла не го прави този номер, а когато е студена го прави. С други думи, ако я оставя за 1ч и не изстине изцяло - влизам паля и всико е наред. Явно проблема идва точно в момента в който колата започва да загрява и вентилатора на парното би трябвало да започне да духа на по-високи обороти. Ако някой е срещал подобен проблем ще съм много благодарен да сподели за решението му.
Поздрави на всикчи колеги и весели празници

ПС: Съжелавам ако има подобна тема и не съм я забелязал, но поне от това което прегледах не намерих точно такъв проблем.
- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Проблем с перката на вентилатора.
За всеки случай пусни в търсачката думичката ,,таралеж''.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Проблем с перката на вентилатора.
Не е таралежа,просто вентилатора е започнал да агонизира! 

Re: Проблем с перката на вентилатора.
И аз все си мисля, че проблема е механичен на вентилатора... някое лагерче или нещо такова. Възможно ли е, ако среща съпротивление при завъртането да спира.. и едва когато го "рестартирам" (да му дам зор) да сработва?
Re: Проблем с перката на вентилатора.
Добре днес се оказа, че докато не загрее колата не иска изобщо да се включи вентлатора. Дигне ли работните градуси си тръгва... дали има нещо общо с ниско ниво на антифриз? Преди да изляза сутринта го проверих и беше на минимума (минаха се няколко месеца от последното доливане). Сега ще я изчакам да изстине и ще и долея.
- luizov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Проблем с перката на вентилатора.
rG_ArkaN написа:Добре днес се оказа, че докато не загрее колата не иска изобщо да се включи вентлатора. Дигне ли работните градуси си тръгва... дали има нещо общо с ниско ниво на антифриз? Преди да изляза сутринта го проверих и беше на минимума (минаха се няколко месеца от последното доливане). Сега ще я изчакам да изстине и ще и долея.
По проблема на колегата според мен е от таралежа.
И ако може и аз да попитам нещо. Моя вентилатор свири (вие - и аз не знам как да го определя), най вече когато е студено, спира да свири като увелича силата. Това нещо дали може да се оправи или ще се тели?
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Проблем с перката на вентилатора.
Изчезва за 1 сезон при сваляне и смазване!После пак започва да просвирва 

Re: Проблем с перката на вентилатора.
Смених таралежа и до този момент не е правила проблеми. Ще я покарам още 2-3 дена и ще видя дали е било в това проблема.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани