M54B30 претриса при студен старт...

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 12.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 330Ci

M54B30 претриса при студен старт...

Мнение от -Maxxx- » 14 Окт 2014, 14:51

Колеги беше започнала много да тресе като се пали сутрин, и миришеше на неизгорял бензин през ауспуха. После започна да си бачка а 5 цилиндъра, и след смяна на свещите си работи добре, но все още има едно замислящо тресене на празни обороти когато е студена, Нямам грешка на компютъра, но възможно ли е някоя от бобините да прави проблем, или друга теза която чух е , че можело да е от Ванусите, но не съм запознат за да коментирам... :help: :help: :help:
Изображение

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: M54B30 претриса при студен старт...

Мнение от K_Ilkov » 14 Окт 2014, 15:12

Търси да не смуче въздух от някъде ...

Много са ебани тия проблеми щото може да е от 100 неща ...
Най-добре при някой дето се е бори с такива драми и да ги изключва 1 по 1

други възможни са:
- диса клапа
- дюза някоя
- картерна вентилация ако е затлачена
- бубина също може
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: M54B30 претриса при студен старт...

Мнение от hacker4eto1 » 14 Окт 2014, 15:26

От Диса клапа няма как да е.
Тествай си бобините ,вади една по една и гледай сменя ли се звука на мотора,но и това не е показател ако има некоректно работеща.
Ваносите , проблемите там са предимно тракане и губене на обороти докато мотора загрее и след това изчезват.
Колата има ли ГАЗ?
Дюзите са възможен причинител,но според мене Търси някъде някой загубил се вакум по мотора и клапана за картерна вентилация си е консуматив за тия мотори :mhihi:
Не записва грешки,не светва чек?
Да мирише на суров бензин при първо палене е нормално явление особено зимата :yes: след това трябва да изчисти мириса.
С какъв софт си четеш колата?
Тампоните също не се знае какво що.
Тоя проблем е Шит много всеки с м52 и м54 се тресе при първоначално палене и трудно се хващат тия проблеми. :mhihi: За начало сменяй клапана ако не си го сменял то със сигурност ти е за смяна и маркучите към него.
Ето при мен ситуацията каква беше.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=339037
Ето и гимнастиката с ваносите.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=3786857
Прегледай си гумените маншони след дебитомера който е и този към дросела и стъпковият ,често се цепят и бъркат работата на мотора.
Приготви се за много търпение и нерви ,казвам го от личен опит :smoke:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 12.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 330Ci

Re: M54B30 претриса при студен старт...

Мнение от -Maxxx- » 14 Окт 2014, 15:36

Софта незнам, четат ми я различни приятели които се занимават с такива неща, обикновенно с разни китайци...

Няма газово колата.

Още след малко слизам да видя клапана за картерните газове, и да го почистя на първо време.

Дисата съм я сменял на другата кола (x5 e53 3.0i) макар че резултат не се усети(просто лопатката и беше махната на старата) и мога да направя бърза заменка да видя дали ще има разлика, защото хикса като е студен не тресе и работи като по часовник, а е на 330000км тройката на "само" 235к се излага..... :lol: :lol: :lol:

и като цяло и с бобините да пробвам да ги сменя направо всичките... да си ги бележа и да слагам шестте от хикса да видя дали с тях ще тресе пак и така трябва да се отстранят доста от вероятностите.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M54B30 претриса при студен старт...

Мнение от zvetiko » 14 Окт 2014, 15:54

-Maxxx- написа:Софта незнам, четат ми я различни приятели които се занимават с такива неща, обикновенно с разни китайци...

Няма газово колата.

Още след малко слизам да видя клапана за картерните газове, и да го почистя на първо време.

Дисата съм я сменял на другата кола (x5 e53 3.0i) макар че резултат не се усети(просто лопатката и беше махната на старата) и мога да направя бърза заменка да видя дали ще има разлика, защото хикса като е студен не тресе и работи като по часовник, а е на 330000км тройката на "само" 235к се излага..... :lol: :lol: :lol:

и като цяло и с бобините да пробвам да ги сменя направо всичките... да си ги бележа и да слагам шестте от хикса да видя дали с тях ще тресе пак и така трябва да се отстранят доста от вероятностите.



Колега, намери някой да направи една коректна диагностика и доста неща ще се изключат- ще се види дали в един или във всички цилиндри е проблема, ще се види дали двигателя смуче паразитен въздух или горивната смес е прекалено богата, ще се провери запалването във всеки един от цилиндрите, проблема може да е и в горивоподаването. DISA- клапата в твоят случая може да е проблемна само ако двигателя смуче паразитен въздух от нея. Същото се отнася и за PCV клапана.
Ако тръгнеш по пътя на проба с други части, не забравяй, че DМE e направило адаптации двигателя да работи оптимално с досегашните и е необходимо време да ги промени.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 29.12.2013

Re: M54B30 претриса при студен старт...

Мнение от DStoychev91 » 15 Окт 2014, 21:28

Колега -Махх- ,
имам точно същия проблем като теб, на кратко :
колата губеше цилиндри , и записва сонди сменихме 2 сонди с оригинални проблема продължи ,
след това сменихме свещите и до момента нямам мис файър НО !
също като теб на студен старт колата тресе
Другата седмица ще я вкарвам пак сервиз да поседи по дълго и ако успеят да решат проблема ще ви държа в течение

Колата ми е е46 330ci 2002, и също съм от Варна така че можем да си говорим за сервизи

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 2.08.2014
Местоположение: Англия
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: Downpipes, DCI, charge pipe+Tail BOV, JB4+BEF

Re: M54B30 претриса при студен старт...

Мнение от rap17ka7a » 18 Окт 2014, 21:39

Колеги, ще следя темата с интерес. Аз имам същия проблем с тресене при студен двигател. Така я купих. Сложил съм и ГИ, но това не се отразява по никакъв начин на работата. Като загрее всичко си идва на мястото и работи нормално(или поне така изглежда). Имаше записани грешки като я купих същите като на колегата, погледнахме и видяхме че бобините бяха сменени и предположих, че просто грешките не са изчистени. Изчистиха ги, но не съм я преглеждал след това. Ще видя как ще стане с диагностиката че съм в Англия и цените са малко по-различни. Поръчах си въпросния клапан за картерните газове и ще го сменя другата седмица като пристигне и ще споделя при мен как са се развили нещата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: M54B30 претриса при студен старт...

Мнение от hacker4eto1 » 19 Окт 2014, 13:23

Колеги днес стигнах до извода ,че акумулатора може да допринесе много до първоначалното палене на колата и лекото и тресене докато загрее.
Пуснете си скритото меню през БК и погледнете какво става когато запалите колата.
При мен в покой стой на 119 "11.9В",(здрав и хубав акумулатор не трябва да дава толкова..) а като запаля събаря акумулатора до 083 "8,3В" и първото палене е леко съпроводено от яко тресене за момент.
Навсякъде в книжките пише за бмв където съм чел ,че при кофти акумулатор бобините не работят на 100 % от там страда искрата поради което може да се получава леко тресене при първоначалното си палене докато динамото навакса и стигне по борд на 142 "14,2В" тогава нещата си се успокояват след минута две.
Днес заредих акумулаторчето и колата запали като нова.
Погледнете си акумулаторите на какво дередже са стари ли са какви са , на къси разстояния ли се карат и прочие.
мотора ми е М52 туб28
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 535d
Мечтае да кара: F10 M5

Re: M54B30 претриса при студен старт...

Мнение от Kiryakov » 20 Окт 2014, 11:28

Здравейте,

Имам същия проблем с тресенето сутрин (само когато е студена) докато е в режим-а на автоматичния смукач. Когато е седяла ден-два и не е пален мотора губи обороти и се опитва да загасне пада от 1000 оборота на 300-400 вдига ги автоматично пак падат и така докато не тръгна или не подам газ от педала - след това всичко се оправя и няма проблеми..
Няма грешки на диагностика. Мотора е М52TUB28 e46 328i
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: M54B30 претриса при студен старт...

Мнение от hacker4eto1 » 20 Окт 2014, 18:56

При мене всичките тези падания на обороти се решиха след смяна на О-пръстените на ваноса... имайте го в предвид и това.
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 2.08.2014
Местоположение: Англия
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: Downpipes, DCI, charge pipe+Tail BOV, JB4+BEF

Re: M54B30 претриса при студен старт...

Мнение от rap17ka7a » 20 Окт 2014, 22:05

hacker4eto1 написа:При мене всичките тези падания на обороти се решиха след смяна на О-пръстените на ваноса... имайте го в предвид и това.

Това е следващото нещо, което ще направя при първа възможност. При мен играят оборотите дори когато е загряла, че дори ми се струва че е по осезаемо. Като я запаля студена стоят над 1000 и само леко варират нагоре надолу и двигателя тресе усезаемо(не е фрапантно, но се усеща), докато не загрее и тогава тресенето го няма но оборотите падат от 700 на 400 от време на време докато стоя на светофар например.

Съжалявам за оффтопика - колега видях ти темите където си сменял клапана за картерните газове и о-пръстените на ваноса, но не успях да разбера имаше ли разлика в разхода на колата след като смени едното и след като смени другото и как според теб тези части от двигателя влиаят на разхода? При мен разхода е доста висок си мисля... извънградско я засякох вчера 13,5 със скорост 110-130 през цялото време... разхода е на газ, но все пак ми се вижда твърде висок.

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 535d
Мечтае да кара: F10 M5

Re: M54B30 претриса при студен старт...

Мнение от Kiryakov » 21 Окт 2014, 10:28

Днес загасна мотора от нищото когато изключи автоматичния смукач и оборотите се нормализираха на 600, може ли да е от бобина?
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: M54B30 претриса при студен старт...

Мнение от hacker4eto1 » 21 Окт 2014, 16:48

Разбира се ,че оказва влияние върху разхода ваноса и клапана за картерните газове (масленият сепаратор по нашему).
Ваноса ти измества ъгъла на разпределителните валове и ако тази част не работи добре , мотора разбира се че ще харчи по-вече и ще върви по-малко ,а за да ти върви повече ти го настъпващ още повече ,разхода става доста по-голям.
При проблем със клапана за картерната вентилация или пукната магистрала през която мотора смуче въздух ,също страда разхода ,поради кофти образуването на горивната смес заради паразитният въздух.
До сега знам само едно за м52 и м54, рано или късно всеки сменя Ваносите ,а клапана е задължителен с всичките му маркучета :yes:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 2.08.2014
Местоположение: Англия
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: Downpipes, DCI, charge pipe+Tail BOV, JB4+BEF

Re: M54B30 претриса при студен старт...

Мнение от rap17ka7a » 23 Окт 2014, 4:18

hacker4eto1 написа:Разбира се ,че оказва влияние върху разхода ваноса и клапана за картерните газове (масленият сепаратор по нашему).
Ваноса ти измества ъгъла на разпределителните валове и ако тази част не работи добре , мотора разбира се че ще харчи по-вече и ще върви по-малко ,а за да ти върви повече ти го настъпващ още повече ,разхода става доста по-голям.
При проблем със клапана за картерната вентилация или пукната магистрала през която мотора смуче въздух ,също страда разхода ,поради кофти образуването на горивната смес заради паразитният въздух.
До сега знам само едно за м52 и м54, рано или късно всеки сменя Ваносите ,а клапана е задължителен с всичките му маркучета :yes:

Благодаря за отговора. Вече е при мен клапана със всички съединения и уплътнения, които трябва да се сменят при операцията. Надявам се този уикенд да имам време и да го направя и ще пиша после има ли ефект и какъв. Но определено трябва да сменя о-пръстените на ваносите... зачестяват тези падания на оборотите и падат все по-ниско или поне така ми се струва и сега ми се набива повече на очи.


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: M54B30 претриса при студен старт...

Мнение от dbanchev » 23 Окт 2014, 17:00

Моята м52ка (един ванус) го прави същото- клати студен мотора от време на време, най-вече като не е палена няколко дни. Клапана за картерни газове е излолиран, но и преди това със сцепен такъв положението беше същото. Бобините са ок- проверени, лули свещи на 5000км, ламбди, всичко е в норма, ОБАЧЕ вануса на живи данни ми дава кофти градуси- и съм почти убеден, че е от него. Ще му сменям о-ринговете при първа възможност и ще я зацепя коректно и ще се оправи гадта. С вървеж и разход нямам проблеми, не мени и обороти, само леко тресе студена но не е нещо фрапиращо, за това и не съм го оправил още........

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook