Части за Е46 изработени от нас
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- bscsystem
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Части за Е46 изработени от нас
Както знаете, много от нас си произвеждат или доработват части за Е46тиците сами. Причините обикновено са липсата на точни размери или високите цени по магазините.
Публикувам темата за да може да си помогнем един друг с размерите на частите и начина по който ги правим.
Моят проблем беше закупуването на качествени къси биалетки за coilover-и. Постоянно си купувах биалетки на JOM или подобни марки, които заминаваха в рамките на 3 до 5 месеца максимум. В България къси биалетки на други марки няма,а цените на JOM са високи за качеството, което предлагат.
Купих си биалетки по 25лв на Meyle HD 2бр.. Отидох при стругар и за 30лв ми ги направи регулируеми по следната схема

Там където пише "резба" се направиха резби, а в средната част изработи втулка с подходящ размер за ключ 12, на които се монтираха двете отделни парчета от биалетката.

Това е втулката, а резбите и са обратни за да може при натягане с ключ да се регулира височината на биалетката и да може да си я гласим според желанието за опъване на стабилизиращата щанга.
Карам 5 месеца с тези две предни биалетки и няма видими следи от нараняване или тропане. Цената общо за двата броя с работата и материали излиза 80лв. В ebay подобни стигат до цена 150/200лв и нагоре, а в България ги няма налични.
Публикувам темата за да може да си помогнем един друг с размерите на частите и начина по който ги правим.
Моят проблем беше закупуването на качествени къси биалетки за coilover-и. Постоянно си купувах биалетки на JOM или подобни марки, които заминаваха в рамките на 3 до 5 месеца максимум. В България къси биалетки на други марки няма,а цените на JOM са високи за качеството, което предлагат.
Купих си биалетки по 25лв на Meyle HD 2бр.. Отидох при стругар и за 30лв ми ги направи регулируеми по следната схема

Там където пише "резба" се направиха резби, а в средната част изработи втулка с подходящ размер за ключ 12, на които се монтираха двете отделни парчета от биалетката.

Това е втулката, а резбите и са обратни за да може при натягане с ключ да се регулира височината на биалетката и да може да си я гласим според желанието за опъване на стабилизиращата щанга.
Карам 5 месеца с тези две предни биалетки и няма видими следи от нараняване или тропане. Цената общо за двата броя с работата и материали излиза 80лв. В ebay подобни стигат до цена 150/200лв и нагоре, а в България ги няма налични.
Последна промяна bscsystem на 14 Авг 2014, 23:03, променена общо 1 път
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
Re: Части за Е46 изработени от нас
а тази средната втулка с какво я законтряш да не се саморазвие? 2 гайки от двете страни?
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- bscsystem
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: Части за Е46 изработени от нас
Може и с гайки, но може и с обратни резби, които се самонатягат. Те стругарите сами се сещат, когато видят каква ти е идеята при скъсяването на биалетката и слагането на втулка.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
Re: Части за Е46 изработени от нас
проблемът на дизайна е, че ако биалетката ти е за твоята кола, дебелината на стеблото ѝ е проектирана за натоварванията от твоето окачване и нарязвайки резба в него, ти значително го отслабваш
повярвай ми, че счупена част от окачването с висока скорост не е нещо, което искаш
ако използваш обратна резба губиш възможността за регулиране?
повярвай ми, че счупена част от окачването с висока скорост не е нещо, което искаш
ако използваш обратна резба губиш възможността за регулиране?
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- bscsystem
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: Части за Е46 изработени от нас
Хаос написа:проблемът на дизайна е, че ако биалетката ти е за твоята кола, дебелината на стеблото ѝ е проектирана за натоварванията от твоето окачване и нарязвайки резба в него, ти значително го отслабваш
повярвай ми, че счупена част от окачването с висока скорост не е нещо, което искаш
ако използваш обратна резба губиш възможността за регулиране?
Не е точно така, защото всички биалетки от различните марки, които съм купувал нямат нищо общо в дебелината си. За пример давам биалетката на JOM. Дебелината на стаблото е определено по-малка от тази на Meyle, а материала от който беше изработена с повече усилие се огъваше в центъра.
В моя случай съм с по 2 шайби 10, но дори и да е с обратната резба предварително, ако навъртиш височината няма да имаш проблеми с настройката
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
Re: Части за Е46 изработени от нас
освен да намаля дебелината на стеблото, резбата добавя и концентратори на напрежения
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- bscsystem
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: Части за Е46 изработени от нас
Хаос написа:освен да намаля дебелината на стеблото, резбата добавя и концентратори на напрежения
Как може да се изпита здравината и тяхната издръжливост?
Ако има и най-малкия проблем в сигурността ще променим дизайна на следващите биалетки. Веднага се сещам, че ако въпросната втулка е с дължина от единия до другия край, тогава биалетката ще стане по здрава от маховиk

Аз лично силно се съмнявам, че ще имам каквито и да е проблеми със здравината им, но всякакви предложения за тест от твоя страна са добре дошли.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
Re: Части за Е46 изработени от нас
Хаос написа:освен да намаля дебелината на стеблото, резбата добавя и концентратори на напрежения
Ти все едно совалка ще проектираш.
Много излишни теоретични разсъждения.
Биалетките и на половина да ги изпили, пак няма да се скъсат. На много коли са пластмасови дори.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Re: Части за Е46 изработени от нас
ами тогава ти предлагам да си изпилиш биалетките и да излезеш на писта
и като си почнал, можеш и носачите да олекотиш с по 50-100 грама, все пак на някои коли носачите са от листова стомана, нали така?
за тестове - пробвай ги на писта и ги прегледай за дефекти след 20-30 обиколки на Калояново например
по принцип става и с изчисления в софтуер, ако на някого му се занимава, малко FEA, ала-бала:
и като си почнал, можеш и носачите да олекотиш с по 50-100 грама, все пак на някои коли носачите са от листова стомана, нали така?
за тестове - пробвай ги на писта и ги прегледай за дефекти след 20-30 обиколки на Калояново например
по принцип става и с изчисления в софтуер, ако на някого му се занимава, малко FEA, ала-бала:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Хаос на 15 Авг 2014, 22:50, променена общо 2 пъти
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Re: Части за Е46 изработени от нас
Хаос написа:ами тогава ти предлагам да си изпилиш биалетките и да излезеш на писта
и като си почнал, можеш и носачите да олекотиш с по 50-100 грама, все пак на някои коли носачите са от листова стомана, нали така?
За какво да се занимавам с глупости. Каква е целта, вместо да си пия бирата в къщи?
Казах ти - да не развиваме ненужни теории...
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Re: Части за Е46 изработени от нас
за какво въобще драскаш ами не си пиеш бирата пред телевизора?
кажи нещо смислено и аргументирано, ако искаш да участваш в дискусията
кажи нещо смислено и аргументирано, ако искаш да участваш в дискусията
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Части за Е46 изработени от нас
Между другото Хаос е много прав,нищо не се прави на око,в зависимост от натоварванията които и действат на биалетката се изчислява на огъване,усукване срязване и т.н. за да е оразмерен един детайл така значи има защо.Няма значение совалка,кола или самолет ще правиш нищо не се прави на око.Грапавости,фаски,закръгления всичко се смята.
Re: Части за Е46 изработени от нас
Хаос написа:за какво въобще драскаш ами не си пиеш бирата пред телевизора?
кажи нещо смислено и аргументирано, ако искаш да участваш в дискусията
Аз ти го казах още от начало.
Именно защото работя с такива софтуери и съм проектирал не малко машинни елементи, една биалетка с нарязването на една резба отгоре нищо не може да ѝ направиш.
Пък ти продължавай да разтягаш локуми още десетилетия. Направи една такава биалетка, каквато е показал колегата, след това се пробвай я скъсаш по средата и след това пак говори.
Хайде, ходи и прави една биалетка 0.5мм по средата, късай я и бъди спокоен, че си казал нещо смислено.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Re: Части за Е46 изработени от нас
Уау. По-аргументирано мнение скоро не бях чел.
Покажи нещо правено от теб, аз сложих ей там горе 2 даже.
Покажи нещо правено от теб, аз сложих ей там горе 2 даже.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- bscsystem
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: Части за Е46 изработени от нас
Колеги, понеже виждам, че имате много знания и опит в изработването на подобни части... искам да ви попитам отностно амортесьорите няколко неща.
Решил съм да изпробвам конверсия от стандартен амортесьор на билщайн б4 към койловер.
Но очевидно койловърите са къси сравнено със стандартен амортесьор.

Наложително ли е скъсяването на въпросния амортесьор и ако е наложително от горе може ли да се скъси самия прът на амортесьора или трябва в основата долу да се среже за да му се намали височината ?
Идеята ми е да се изреже "ухото", което служи за основа на стандартната пружина. Да се направи резба в/у която да се навият ринговете, които ще държат пружините и останалите неща са ясни.
Решил съм да изпробвам конверсия от стандартен амортесьор на билщайн б4 към койловер.
Но очевидно койловърите са къси сравнено със стандартен амортесьор.

Наложително ли е скъсяването на въпросния амортесьор и ако е наложително от горе може ли да се скъси самия прът на амортесьора или трябва в основата долу да се среже за да му се намали височината ?
Идеята ми е да се изреже "ухото", което служи за основа на стандартната пружина. Да се направи резба в/у която да се навият ринговете, които ще държат пружините и останалите неща са ясни.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани