Проблем с осветлението на интериора.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 25.10.2013
Пол: Мъж

Проблем с осветлението на интериора.

Мнение от milas_7777 » 01 Авг 2014, 11:38

Имам е46 320Д. Централното осветление горе на тавана и отзад на вратите ми светят но другите малките не щат,проверих крушките не са изгорели, на какво може да се дължи това???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Проблем с осветлението на интериора.

Мнение от vavilon » 01 Авг 2014, 11:54

Демонтирай си задните плафони и виж буксите с колко кабела са.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 7.11.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M4 Competition

Re: Проблем с осветлението на интериора.

Мнение от pivanov » 01 Авг 2014, 12:12

Ако буксите ти са с по 2 кабела може да направиш като мен. Видя ми се най-лесния начин да светват. Запоява се едно кабелче от + на едната крушка до + на другата
Изображение
Изображение
Това е цялата тема може да я прочетеш viewtopic.php?f=34&t=165429&hilit=%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B8

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 21.09.2008
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E46 320d 150к.с. M47N
BMW E61 530xi 272к.с. N53 LCI

Re: Проблем с осветлението на интериора.

Мнение от sannikolaus » 01 Авг 2014, 12:17

pivanov написа:Ако буксите ти са с по 2 кабела може да направиш като мен. Видя ми се най-лесния начин да светват. Запоява се едно кабелче от + на едната крушка до + на другата
Изображение
Изображение
Това е цялата тема може да я прочетеш viewtopic.php?f=34&t=165429&hilit=%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B8

Това е абсолютна глупост!!! Колега има тема за кристални плафони. Прочети я и си ги свържи както трябва. Не е трудно, дори и грам да не разбираш!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 25.10.2013
Пол: Мъж

Re: Проблем с осветлението на интериора.

Мнение от milas_7777 » 03 Авг 2014, 17:50

ще ги демонтирам да видим какви са...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 25.10.2013
Пол: Мъж

Re: Проблем с осветлението на интериора.

Мнение от milas_7777 » 04 Авг 2014, 19:46

pivanov написа:Ако буксите ти са с по 2 кабела може да направиш като мен. Видя ми се най-лесния начин да светват. Запоява се едно кабелче от + на едната крушка до + на другата
Изображение
Изображение
Това е цялата тема може да я прочетеш viewtopic.php?f=34&t=165429&hilit=%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B8


Благодаря :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Проблем с осветлението на интериора.

Мнение от vavilon » 05 Авг 2014, 8:46

milas_7777 написа:
pivanov написа:Ако буксите ти са с по 2 кабела може да направиш като мен. Видя ми се най-лесния начин да светват. Запоява се едно кабелче от + на едната крушка до + на другата
Изображение
Изображение
Това е цялата тема може да я прочетеш viewtopic.php?f=34&t=165429&hilit=%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B8


Благодаря :yes:

Нали не си сериозен, че ще го направиш това? :confused:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 25.10.2013
Пол: Мъж

Re: Проблем с осветлението на интериора.

Мнение от milas_7777 » 05 Авг 2014, 20:10

vavilon написа:
milas_7777 написа:
pivanov написа:Ако буксите ти са с по 2 кабела може да направиш като мен. Видя ми се най-лесния начин да светват. Запоява се едно кабелче от + на едната крушка до + на другата
Изображение
Изображение
Това е цялата тема може да я прочетеш viewtopic.php?f=34&t=165429&hilit=%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B8


Благодаря :yes:

Нали не си сериозен, че ще го направиш това? :confused:

друг вариант няма колега, ако има кажи?
Имаш два кабела за една крушка за другата няма, вързах им по един (+) и готово и другите светят.Само дето моите малките плафони са с по три пина а тези по две! :D само централната конзола не съм правил точно така.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 21.09.2008
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E46 320d 150к.с. M47N
BMW E61 530xi 272к.с. N53 LCI

Re: Проблем с осветлението на интериора.

Мнение от sannikolaus » 05 Авг 2014, 21:05

pazokolarov написа:Ъпгрейд на предни плафони -> кристални плафони с лампи за четене

Ако сте с обикновенни плафони и искате да направите този ъпгрейд, са ви необходими:
- Плафон -63316962046
- кабел с женска клема - 61130005197 - 1 бр. (кабелчето е около 40 см)
- многожилен кабел 0,5 мм2 - по-малко от 2 м
- 1 бр. клипс-клема.
Изображение
След като си набавите нужните части, започвате монтажа.
Сваляте жабката. Процедурата е описвана многократно във форума, за това няма да се спирам на нея.
Изображение
Демонтирате кората на предната дясна колонка.Първо се снема капака като се поддига внимателно с тънка отверка, за да не се счупят пластмасовите чопчета.
Изображение
Под капака има три болта (главата е тип "еврейска звезда"), които държат кората. Внимавайте като ги развивате за да не надерете или счупите стъклото, защото мястото е малко неудобно за работа.
Изображение
Сваляте предния плафон като използвате нещо плоско за да повдигнете задния му край. Държи се чрез две плоски пружини, а в предния си край се крепи към кората на таване чрез пластмасови чопчета. Нормалните букси на предния плафон са с 4 кабела, включени на пинове 5, 6, 7 и 8. Кабелът от пин 5 е към лайт модула за захранване на светодиодите, 6 е масата, 7 е към ГМ и обслужва средния бутон, а 8 подава захранване към централната крушка.
Изображение
Включвате кабелчето с клемата в дупката за пин 1. При оригиналните инсталации кабелът e червен с жълта ивица. Взема сигнал от генералния (главния) модул (ГМ) чрез пин 3 от розетката Х332 (Намира се зад жабката). При това е необходимо да повдигнете с тънка отверка десния край на ппластмасовото капаче, което закрива чопчетата на клемите от горната страна на буксата и същевременно застопорява клемите след като са пъхнати в буксата.
Ето един линк, от който мисля ще стане ясно за какво капаче точно става въпрос http://www.tigerdave.com/Guides/led_mod/ , но не е нужно да се сваля цялото капаче на буксата.
Пъхате клемата и отпускате капачето на мястото му. Ако не повдигнете капачето няна да можете да пъхнете клемата и рискувате при напъване да строшите стопора. Целта е да има захранване до двете странични лампи за чете по всяко време след отключване на колата (не само при включени фарове) и да се изключи захранването към тях от ГМ 16 минути след заключване на колата или след изваждане на ключа (в случай, че бъдат забравени да не се изтощи акумулатора).
Изображение
Измерете парче многожилен кабел, със сечение 0,5 мм2, от огледалото, по десния горен преден край на тавана - до колонката, през колонката + още 60-70 см.
Прокарайте единия край на кабела надолу към пространството зад жабката. (Може да свалите розетката на духалката за да ви е по-лесно. За целта се сваля първо лайстната, развиват се двете болтчета в долния край на духалката и същата се издърпва). Прокарва се зад металната тръба и зад блока на предпазителите.
Изображение
Другия край на новия кабел изведете нагоре по колонката, зад еърбега, през водачите на другите кабели за плафона, като се уверите че по никакъв начин кабела не би попречи на отварнето на еърбега.
Аз свалих и десния сенник, за да мога да разтворя кората на тавана и да прокарам кабела по-навътре и да съм сигурен че няма да се смъкне по някое време по стъклото.
Изображение
Свържете кабелчето от буксата на плафона с новия кабел и поставете плафона на мястото му.
Изображение
Монтирайте кората на колонка. Внимавайте при поставянето й - в горния край има малко чопче, което трябва да бъде поставено зад ламарината на купето от към вратата, а не пред ламарината от към страната на еърбега. В долния край на кората има друг чоп, който се впъхва в една дупка на кората на таблото.
Изображение
Долния край на новия кабел се свързва чрез мост-клемата към червения кабел с жълта ивица на плафона на жабката (или на контакта на фенерчето в жабката - няма значение към кой, те са ендакви).
Придавате търговски вид на кабелите чрез изолирбанд. Кабелите не трябва да са опънати, оставете им малко толеранс.
Монтирайте оратно жабката и се наслаждавайте на плодовете на труда си!
Изображение


pazokolarov написа:За "седан"-ите положението с пускане на кабел за задните плафони е следното:
Изображение
От пин 3 на дясната букса Х332 на ГМ (същият червен кабел с жълта ивица) се прокарва кабел със сечение 0,5 мм (ако няма) до задния плафон и се включва в пин 3 на буксата на плафона. Дали ще прокарате кабела от горе или от долу, не мисля че има значение. По принцип минават от горе. Само се уверете, че няма да пречат на отварянето на възглавниците.
После от десния плафон се прави мост към левия плафон.
За комби: в моделите до 06.2000 кабела се включва в пин 1 на задния плафон, а след 06.2000 - в пин 3. Там е малко кофти ако няма кабел, защото плафона е посредата на тавана.
За компакт: кабела се включва в пин 2 на задния плафон.



А това, което вие сте направили, напълно обезсмисля кристалните плафони!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 25.10.2013
Пол: Мъж

Re: Проблем с осветлението на интериора.

Мнение от milas_7777 » 05 Авг 2014, 21:54

sannikolaus написа:
pazokolarov написа:Ъпгрейд на предни плафони -> кристални плафони с лампи за четене

Ако сте с обикновенни плафони и искате да направите този ъпгрейд, са ви необходими:
- Плафон -63316962046
- кабел с женска клема - 61130005197 - 1 бр. (кабелчето е около 40 см)
- многожилен кабел 0,5 мм2 - по-малко от 2 м
- 1 бр. клипс-клема.
Изображение
След като си набавите нужните части, започвате монтажа.
Сваляте жабката. Процедурата е описвана многократно във форума, за това няма да се спирам на нея.
Изображение
Демонтирате кората на предната дясна колонка.Първо се снема капака като се поддига внимателно с тънка отверка, за да не се счупят пластмасовите чопчета.
Изображение
Под капака има три болта (главата е тип "еврейска звезда"), които държат кората. Внимавайте като ги развивате за да не надерете или счупите стъклото, защото мястото е малко неудобно за работа.
Изображение
Сваляте предния плафон като използвате нещо плоско за да повдигнете задния му край. Държи се чрез две плоски пружини, а в предния си край се крепи към кората на таване чрез пластмасови чопчета. Нормалните букси на предния плафон са с 4 кабела, включени на пинове 5, 6, 7 и 8. Кабелът от пин 5 е към лайт модула за захранване на светодиодите, 6 е масата, 7 е към ГМ и обслужва средния бутон, а 8 подава захранване към централната крушка.
Изображение
Включвате кабелчето с клемата в дупката за пин 1. При оригиналните инсталации кабелът e червен с жълта ивица. Взема сигнал от генералния (главния) модул (ГМ) чрез пин 3 от розетката Х332 (Намира се зад жабката). При това е необходимо да повдигнете с тънка отверка десния край на ппластмасовото капаче, което закрива чопчетата на клемите от горната страна на буксата и същевременно застопорява клемите след като са пъхнати в буксата.
Ето един линк, от който мисля ще стане ясно за какво капаче точно става въпрос http://www.tigerdave.com/Guides/led_mod/ , но не е нужно да се сваля цялото капаче на буксата.
Пъхате клемата и отпускате капачето на мястото му. Ако не повдигнете капачето няна да можете да пъхнете клемата и рискувате при напъване да строшите стопора. Целта е да има захранване до двете странични лампи за чете по всяко време след отключване на колата (не само при включени фарове) и да се изключи захранването към тях от ГМ 16 минути след заключване на колата или след изваждане на ключа (в случай, че бъдат забравени да не се изтощи акумулатора).
Изображение
Измерете парче многожилен кабел, със сечение 0,5 мм2, от огледалото, по десния горен преден край на тавана - до колонката, през колонката + още 60-70 см.
Прокарайте единия край на кабела надолу към пространството зад жабката. (Може да свалите розетката на духалката за да ви е по-лесно. За целта се сваля първо лайстната, развиват се двете болтчета в долния край на духалката и същата се издърпва). Прокарва се зад металната тръба и зад блока на предпазителите.
Изображение
Другия край на новия кабел изведете нагоре по колонката, зад еърбега, през водачите на другите кабели за плафона, като се уверите че по никакъв начин кабела не би попречи на отварнето на еърбега.
Аз свалих и десния сенник, за да мога да разтворя кората на тавана и да прокарам кабела по-навътре и да съм сигурен че няма да се смъкне по някое време по стъклото.
Изображение
Свържете кабелчето от буксата на плафона с новия кабел и поставете плафона на мястото му.
Изображение
Монтирайте кората на колонка. Внимавайте при поставянето й - в горния край има малко чопче, което трябва да бъде поставено зад ламарината на купето от към вратата, а не пред ламарината от към страната на еърбега. В долния край на кората има друг чоп, който се впъхва в една дупка на кората на таблото.
Изображение
Долния край на новия кабел се свързва чрез мост-клемата към червения кабел с жълта ивица на плафона на жабката (или на контакта на фенерчето в жабката - няма значение към кой, те са ендакви).
Придавате търговски вид на кабелите чрез изолирбанд. Кабелите не трябва да са опънати, оставете им малко толеранс.
Монтирайте оратно жабката и се наслаждавайте на плодовете на труда си!
Изображение


pazokolarov написа:За "седан"-ите положението с пускане на кабел за задните плафони е следното:
Изображение
От пин 3 на дясната букса Х332 на ГМ (същият червен кабел с жълта ивица) се прокарва кабел със сечение 0,5 мм (ако няма) до задния плафон и се включва в пин 3 на буксата на плафона. Дали ще прокарате кабела от горе или от долу, не мисля че има значение. По принцип минават от горе. Само се уверете, че няма да пречат на отварянето на възглавниците.
После от десния плафон се прави мост към левия плафон.
За комби: в моделите до 06.2000 кабела се включва в пин 1 на задния плафон, а след 06.2000 - в пин 3. Там е малко кофти ако няма кабел, защото плафона е посредата на тавана.
За компакт: кабела се включва в пин 2 на задния плафон.



А това, което вие сте направили, напълно обезсмисля кристалните плафони!

Аз не съм сменял плафоните, с кристални купих колата но не светеха проверих бушони всичко но всичко беше наред. След това проверих дали въобще им отива ток и видях че няма (+) и след това ги направих така, Бързо и лесно

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Проблем с осветлението на интериора.

Мнение от vavilon » 06 Авг 2014, 10:45

Бързо, лесно и... ти свети интериора с малко повече ламби. :dunno:
Нали са лампи за четене? Има си дей тема как се свързва, с допъллнителен постоянен +. А и колегата по горе е дал извадка от нея. На скоро имаше и тема за задните плафони. Взима се постоянен + от снопа кабели, минаващи покрай задната седалка на дясното бомбе. Не им се прекарвало кабели, от жабката до задните плафони. :mhihi:

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook