Върти, но не пали на бензин - решен
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- zmeyan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 6.09.2008
- Местоположение: София, Стара Загора
Върти, но не пали на бензин - решен
Здравейте,
потърсих в търсачкато, но не открих подобна тема с решение (извинявам се ако има).
Колата е Е46, 316i, 105к.с. ,М43, 2000г.
Проблем 1)
Понякога като се опитам да запаля колата стартера започва да върти, колата прибръмва и някак угасва сякаш не подавам газ. След това палене няма, върти стартера, но колата не пали. От въртенето замириса на бензин около колата, такаче предполагам и бензиновата помпа е ок. Колкото и да я мъча... не ще и не ще.
Понеже има и газ (колата пали автоматично на бензин), ако превключа ръчно на газ, колата пали веднага, сякаш няма проблеми. Ако тогава превключа на бензин пак си работи и пали без проблеми.
Горното "задавяне" се случва на 20-30 паления веднъж, без закономерности дали е топла, студена или време на покой на колата. Така е от няколко месеца и като се случи паля на газ.
Някаква идея на какво може да се дължи?
Проблем 2)
Преди около месец оборотите започнаха да играят много, да падат до към 300-400 и дори да гасне колата. Точно се засилих да проверявам маркучи, картерни газове и прочие писани неща (маслото не дърпа) и колата се пооправи и стабилизира. Два-три дни беше ОК, после пак се прецака за 1-2 дни. Аха да я закарам на майстор (да я започна сам) и тя се оправи сама. Вече 3 седмици няма този проблем с оборотите. Чуденката ми остана какво е било, но понеже не клати в момента и се надявам да не започне пак.
Предполагам, че проблем 1) не е пряко свързан с проблем 2), тъй като се появиха по различно време и не може да се направи някаква директна връзка с поведението на колата в единия и другия случай.
Диагностика с Инпа - няма никакви записани грешки, проблеми и записи. (Когато съм правил диагностиката не е клатила и не се е "задавяла" - причината е, че не можах да я хвана да прави проблемите, когато комп с кабел е бил под ръка).
Някой да е имал подобен проблем като първия и да знае на какво може да се дължи?
А може и по втория да споделите нещо, макар и да има доста писано. Интересното при мен е, че засега се размина от самосебе си
потърсих в търсачкато, но не открих подобна тема с решение (извинявам се ако има).
Колата е Е46, 316i, 105к.с. ,М43, 2000г.
Проблем 1)
Понякога като се опитам да запаля колата стартера започва да върти, колата прибръмва и някак угасва сякаш не подавам газ. След това палене няма, върти стартера, но колата не пали. От въртенето замириса на бензин около колата, такаче предполагам и бензиновата помпа е ок. Колкото и да я мъча... не ще и не ще.
Понеже има и газ (колата пали автоматично на бензин), ако превключа ръчно на газ, колата пали веднага, сякаш няма проблеми. Ако тогава превключа на бензин пак си работи и пали без проблеми.
Горното "задавяне" се случва на 20-30 паления веднъж, без закономерности дали е топла, студена или време на покой на колата. Така е от няколко месеца и като се случи паля на газ.
Някаква идея на какво може да се дължи?
Проблем 2)
Преди около месец оборотите започнаха да играят много, да падат до към 300-400 и дори да гасне колата. Точно се засилих да проверявам маркучи, картерни газове и прочие писани неща (маслото не дърпа) и колата се пооправи и стабилизира. Два-три дни беше ОК, после пак се прецака за 1-2 дни. Аха да я закарам на майстор (да я започна сам) и тя се оправи сама. Вече 3 седмици няма този проблем с оборотите. Чуденката ми остана какво е било, но понеже не клати в момента и се надявам да не започне пак.
Предполагам, че проблем 1) не е пряко свързан с проблем 2), тъй като се появиха по различно време и не може да се направи някаква директна връзка с поведението на колата в единия и другия случай.
Диагностика с Инпа - няма никакви записани грешки, проблеми и записи. (Когато съм правил диагностиката не е клатила и не се е "задавяла" - причината е, че не можах да я хвана да прави проблемите, когато комп с кабел е бил под ръка).
Някой да е имал подобен проблем като първия и да знае на какво може да се дължи?
А може и по втория да споделите нещо, макар и да има доста писано. Интересното при мен е, че засега се размина от самосебе си

Последна промяна zmeyan на 31 Мар 2015, 17:08, променена общо 1 път
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Върти, но не пали на бензин
По проблем 1-по принцип ако си с обикновенната газ има едно реле дето прекъсва масата на инжекторите и като се прецака не стига ток,до тях ако е ГИ някой по запознат трябва да ти кажем,там не знам как е хавата.Безнин до свещите стига ли?
По проблем 2-ми прилича на стъпков мотор и мойта го прави тва от време на време най-вече като вали и е влажно,почисти го и вземи 1 спрей за карбуратори и почни да пръскаш по маркучите и съединенията на колектора,ако земе да мени обороти мисля,че и сам ще се ориентираш как да процедираш.
По проблем 2-ми прилича на стъпков мотор и мойта го прави тва от време на време най-вече като вали и е влажно,почисти го и вземи 1 спрей за карбуратори и почни да пръскаш по маркучите и съединенията на колектора,ако земе да мени обороти мисля,че и сам ще се ориентираш как да процедираш.

- zmeyan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 6.09.2008
- Местоположение: София, Стара Загора
Re: Върти, но не пали на бензин
[quote="GecataBMW-E46"]По проблем 1-по принцип ако си с обикновенната газ има едно реле дето прекъсва масата на инжекторите и като се прецака не стига ток,до тях ако е ГИ някой по запознат трябва да ти кажем,там не знам как е хавата.Безнин до свещите стига ли?
quote]
Проблемът го прави на бензин, а не на газ, тъй като пали на бензин. Газовата е газов инжекцион Лоренцо Ланди.
Когато се задави на бензин, превключвам на газ и пали без проблеми, ако я върна на бензин - работи безпроблемно. Ако я изгася и пробвам да запаля пак на бензин - няма проблеми, пали си като пушка.
Проблемът го прави веднъж на 20-30-40 паления, без значение от влага, студ, слънце или жега, случвало се е и при загрял и при студен мотор.
quote]
Проблемът го прави на бензин, а не на газ, тъй като пали на бензин. Газовата е газов инжекцион Лоренцо Ланди.
Когато се задави на бензин, превключвам на газ и пали без проблеми, ако я върна на бензин - работи безпроблемно. Ако я изгася и пробвам да запаля пак на бензин - няма проблеми, пали си като пушка.
Проблемът го прави веднъж на 20-30-40 паления, без значение от влага, студ, слънце или жега, случвало се е и при загрял и при студен мотор.
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Върти, но не пали на бензин
по проблем 1 може много лесно да разбереш само като премериш налягането на рейката колко бара бензинец иде.
по проблем 2 освен със спрей за карбуратори става и със сапункена вода в помпичка за джамове..
Доста клипове изгледах в тубата със тоя метод

по проблем 2 освен със спрей за карбуратори става и със сапункена вода в помпичка за джамове..
Доста клипове изгледах в тубата със тоя метод



- zmeyan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 6.09.2008
- Местоположение: София, Стара Загора
Re: Върти, но не пали на бензин
Като се спомена рейка - възможно ли е в кормилната рейка да е проблемът? Не виждам много логика, ама знам ли.
Според един "пишман майстор" (заради когото съм сменял половината кола докато нацели проблема), когато е спряла на място и се раздвижи леко воланът наляво-надясно без да се натяга, гумите "треперят" като при разбито окачване и проблемът бил в рейката.
Мисля да ходя при друг майстор, за да провери дали е така, че хич не ми се ще да е рейка.
Ако е за бензоновата помпа - ако е заминала, защо в по-голямата част от случаите пали и работи добре. А и запаля ли на газ и като прехвърля пак на бензин - няма проблеми, работи си без грешка.
Ако нямах газ, не знам дали въобще щях да запаля, за да установя, че после работи...
Според един "пишман майстор" (заради когото съм сменял половината кола докато нацели проблема), когато е спряла на място и се раздвижи леко воланът наляво-надясно без да се натяга, гумите "треперят" като при разбито окачване и проблемът бил в рейката.
Мисля да ходя при друг майстор, за да провери дали е така, че хич не ми се ще да е рейка.
Ако е за бензоновата помпа - ако е заминала, защо в по-голямата част от случаите пали и работи добре. А и запаля ли на газ и като прехвърля пак на бензин - няма проблеми, работи си без грешка.
Ако нямах газ, не знам дали въобще щях да запаля, за да установя, че после работи...
- zmeyan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 6.09.2008
- Местоположение: София, Стара Загора
Re: Върти, но не пали на бензин
Никой ли не е имал подобен проблем? Или поне да сподели къде да ходя да го търсят - за София.
- zmeyan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 6.09.2008
- Местоположение: София, Стара Загора
Re: Върти, но не пали на бензин
Ако не за София, може и за Стара Загора да кажете... или друг град наоколо...
- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
- radioactivemaniac44
- Потребител
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 9.07.2014
- Пол: Мъж
Re: Върти, но не пали на бензин
hacker4eto1 написа:по проблем 1 може много лесно да разбереш само като премериш налягането на рейката колко бара бензинец иде.
по проблем 2 освен със спрей за карбуратори става и със сапункена вода в помпичка за джамове..
Доста клипове изгледах в тубата със тоя метод![]()
![]()
ами ако изобщо не иде бензинец тогава какво правим?
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: Върти, но не пали на бензин
Ами гледа кабели предпазители, релета и ПОМПА.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
- zmeyan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 6.09.2008
- Местоположение: София, Стара Загора
Re: Върти, но не пали на бензин
Отне доста време, но в крайна сметка разбрах какъв е бил проблемът.
До сега си я карах така - на 50-100 паления, веднъж проблем с паленето на бензин, минавам на газ и си палех, а след това като мина на бензин и се оправяше.
Проблемът се оказа едно смотано реле за 5лв (предполагам като това от второто мнение в темата).
Доколкото разбрах, релето има за цел да прекъсне тока до бензиновата помна, когато работи на газ, за да не се хаби напразно.
Та въпросното реле понякога залепва, или просто си се прецаква само, и спира подаването на ток до бензиновата помпа, та затова не пали на бензин, но пък с газта няма проблем.
По принцип не се слагало на газови инжекциони, но пък на моята са сложили - бяха доста учудени от сервиз Маргел, че имам такова реле, макар и там да са слагали газовата преди години.
Голяма мъка беше хващането на проблема, защото като я закарам в сервиз и релето си бачкаше и проблем нямаше. Случайно до квартално сервизче го направи проблемът и установихме къде била загадката.
Жалко, че в АВТОСЕРВИЗ "DSCPerformance" Ltd. нямаха време и търпение да се занимават с това, тъй като бяха претрупани с други баварци с по-сериозни проблеми и нито успяха да хванат проблема, нито имаха особено желание да се занимават с това ... но това е друга тема.
До сега си я карах така - на 50-100 паления, веднъж проблем с паленето на бензин, минавам на газ и си палех, а след това като мина на бензин и се оправяше.
Проблемът се оказа едно смотано реле за 5лв (предполагам като това от второто мнение в темата).
Доколкото разбрах, релето има за цел да прекъсне тока до бензиновата помна, когато работи на газ, за да не се хаби напразно.
Та въпросното реле понякога залепва, или просто си се прецаква само, и спира подаването на ток до бензиновата помпа, та затова не пали на бензин, но пък с газта няма проблем.
По принцип не се слагало на газови инжекциони, но пък на моята са сложили - бяха доста учудени от сервиз Маргел, че имам такова реле, макар и там да са слагали газовата преди години.
Голяма мъка беше хващането на проблема, защото като я закарам в сервиз и релето си бачкаше и проблем нямаше. Случайно до квартално сервизче го направи проблемът и установихме къде била загадката.
Жалко, че в АВТОСЕРВИЗ "DSCPerformance" Ltd. нямаха време и търпение да се занимават с това, тъй като бяха претрупани с други баварци с по-сериозни проблеми и нито успяха да хванат проблема, нито имаха особено желание да се занимават с това ... но това е друга тема.
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Върти, но не пали на бензин - решен
1.Релето да залепне ,значи не е за тая помпа и тока който тя вдига... Новото ако не е съобразено отново може да залепне.
2.Не се слагат релета там, хубаво е да не се прекъсва тази помпа а да си работи винаги
2.Не се слагат релета там, хубаво е да не се прекъсва тази помпа а да си работи винаги

- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Върти, но не пали на бензин - решен
Тез реленца се насират редовно,а защо са го слагали на ГИ само тоя Ганчо дето го правил може да каже. 

14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани