Свети EML ,не се форсира - решен проблем!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Свети EML ,не се форсира - решен проблем!
Колата е е46 323 2000г 170кс , днес изведнъж светна лампата ЕМЛ и колата не иска да вдигне повече от 2000об и прекъсва здраво. На празен ход работи равномерно. Това се случи когато колата работеше на гас, обърнах на бензин но проблема си остана. Закачих я с INPA-та и изписа следните грешки:
117 - plausibilitaet signal PWG-poti potentiometer 1 and 2
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
actual value padel poti PWG 1 22.49 Grad DK
actual value padel poti PWG 2 30.93 Grad DK
Supply voltage voltage controler 1 5.10 V
Supply voltage voltage controler 2 5.00 V
Signal nicht plausibel
Carb -Fehler
Fehler nach Enterellung gespeichert
sporadischer Fehler
169 - MDK output tage control after diagnostic failure
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 1984.00 1/min
temperature intake air 22.50 grad C
Baterry voltage 13.87 V
temperature cooling water 62.25 C
appear before 0.10h
MDK Endstufenabschaltung nach Diagnosefehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
След като изтрих грешките, колата се оправи , но незнам кога пак ще се прояви и ме е страх да я карам.
Първоначално като си махнех крака от газта оборотите падаха със закъснение, след като покарах още няколко км се оправи напълно.
Немога да разбера какво точно показват тези грешки, върти ми се в главата за педала на газта и дросел клапатата
. Четох из форума за точно тези неща, лоша връзка, превъртяла пружина на дросела и тн. Ще почна от там и очаквам вашите мнения благодаря.
117 - plausibilitaet signal PWG-poti potentiometer 1 and 2
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
actual value padel poti PWG 1 22.49 Grad DK
actual value padel poti PWG 2 30.93 Grad DK
Supply voltage voltage controler 1 5.10 V
Supply voltage voltage controler 2 5.00 V
Signal nicht plausibel
Carb -Fehler
Fehler nach Enterellung gespeichert
sporadischer Fehler
169 - MDK output tage control after diagnostic failure
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 1984.00 1/min
temperature intake air 22.50 grad C
Baterry voltage 13.87 V
temperature cooling water 62.25 C
appear before 0.10h
MDK Endstufenabschaltung nach Diagnosefehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
След като изтрих грешките, колата се оправи , но незнам кога пак ще се прояви и ме е страх да я карам.
Първоначално като си махнех крака от газта оборотите падаха със закъснение, след като покарах още няколко км се оправи напълно.
Немога да разбера какво точно показват тези грешки, върти ми се в главата за педала на газта и дросел клапатата


Последна промяна vankatagsi на 07 Авг 2014, 15:13, променена общо 1 път
- shopa_bs
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 189
- Регистриран на: 22.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e46 330ci
- Мечтае да кара: e92 m3
- Детайли за колата: Добра е , но има някои пропуски!
Re: Свети EML ,не се форсира
Здравей колега,
обикновенно тази лампа светва, когато има някакъв проблем с дросела. Като гледам напрежението 13,87V е горе долу нормално, така че едва ли е от алтернатор или акумулатор (ниско напрежение в модула). Може да направиш едно почистване на дросела и да видиш да нямаш някакъв механичен проблем свързан с него. Ако решиш да го чистиш, почисти и моторчето на празен ход (така и така правиш профилактика
) За грешките мисля, че са свързани с датчиците на педала на газта и дросела, но нямам представа какви трябва да са нормалните им стойности. Обикновенно с тази лампа светва и лампата за ASC-то, тъй като и двете са свързани с дросела. Тъй като при теб не е светнало ASC-то, може би проблема е в педала, но това са само догатки.
Бързо и евтино отстраняване на проблема!
обикновенно тази лампа светва, когато има някакъв проблем с дросела. Като гледам напрежението 13,87V е горе долу нормално, така че едва ли е от алтернатор или акумулатор (ниско напрежение в модула). Може да направиш едно почистване на дросела и да видиш да нямаш някакъв механичен проблем свързан с него. Ако решиш да го чистиш, почисти и моторчето на празен ход (така и така правиш профилактика

Бързо и евтино отстраняване на проблема!
ASC off -> FUN on
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Свети EML ,не се форсира
shopa_bs написа:Здравей колега,
обикновенно тази лампа светва, когато има някакъв проблем с дросела. Като гледам напрежението 13,87V е горе долу нормално, така че едва ли е от алтернатор или акумулатор (ниско напрежение в модула). Може да направиш едно почистване на дросела и да видиш да нямаш някакъв механичен проблем свързан с него. Ако решиш да го чистиш, почисти и моторчето на празен ход (така и така правиш профилактика) За грешките мисля, че са свързани с датчиците на педала на газта и дросела, но нямам представа какви трябва да са нормалните им стойности. Обикновенно с тази лампа светва и лампата за ASC-то, тъй като и двете са свързани с дросела. Тъй като при теб не е светнало ASC-то, може би проблема е в педала, но това са само догатки.
Бързо и евтино отстраняване на проблема!
След като пуснах темата - направих прочистване на дросела - имаше доста отлагания. Освен това беше леко закъсан гофрирания маркуч към дросела и за сега го увих с изолирбанд че нямаше как на момента да взема друг/не пропуска/ пък по натам ще го сменя. За сега 2 дена - няма проблеми, но е рано да се говори че проблема е решен. Педала за газта ми е с жило, не е електронен, така че вероятноста за проблем с него я елиминираме.
Благодаря за мнението все пак, ще се радвам и други да пишат ако са брали същите ядове.
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Свети EML ,не се форсира
Ще напиша развитието по темата , тъй като мисля че ще е полезна информация за други които имат подобрен проблем.
След като почистих дросела и запуших пробива в гофрето, временно нямах проблеми - над 3000км изминати безпроблемно. Това беше до момента в който колата влезе в аварием режим и светна отново лампата eml. Закачих я на диагностиката и отново показа горецитираните грешки. Този път обаче при опита ми да ги изтрия нищо не се случваше - записваха се веднага и колата не се оправяше. Това сериозно подбуди съмнения в мен за проблем с дросела. Смених дросела с друг втора употреба заедно с здраво гофре и клолата веднага се оправи и сега е ок.
Дано съм бил полезен.
След като почистих дросела и запуших пробива в гофрето, временно нямах проблеми - над 3000км изминати безпроблемно. Това беше до момента в който колата влезе в аварием режим и светна отново лампата eml. Закачих я на диагностиката и отново показа горецитираните грешки. Този път обаче при опита ми да ги изтрия нищо не се случваше - записваха се веднага и колата не се оправяше. Това сериозно подбуди съмнения в мен за проблем с дросела. Смених дросела с друг втора употреба заедно с здраво гофре и клолата веднага се оправи и сега е ок.
Дано съм бил полезен.
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Свети EML ,не се форсира - решен проблем!
И аз имах подобен проблем с дросела, само че при мен дросела е напълно електронен - нямам жило (М54Б30). Светваше ми ЕМЛ-а и колата не вдигаше повече от 1100-1200 оборота. Смених дросела с друг 2ра ръка и всичко беше наред около 3 седмици. След това проблема се повтори
Изчистих отново грешките, напръсках всички букси с контактен спрей, ресетирах адаптацията и след няколко дни отново всичко се повтори. Това което ме озадачава е защо проблема се появява само от време на време. Ако е прецакана електрониката защо не го прави постоянно?
Сега се чудя дали да търся пак дросел 2ра ръка (който се намира много трудно) или направо да се изръся 650-700 лв за нов (тая цена е с отстъпка, иначе е около 1000 лв)

Сега се чудя дали да търся пак дросел 2ра ръка (който се намира много трудно) или направо да се изръся 650-700 лв за нов (тая цена е с отстъпка, иначе е около 1000 лв)
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани