Въпрос относно е46 330d 204 h.p

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 1.07.2010
Пол: Мъж
Кара: 535d torque monster
Мечтае да кара: 550i supercharged
Детайли за колата: Actual: 535d e61 pre-LCI 370 hp 750 nm
Previous: 540i e39 Black 5 speed manual, 335i N54 e91 Black 07' pre-face 306 hp

Въпрос относно е46 330d 204 h.p

Мнение от ReLeFNIQ » 10 Апр 2014, 17:16

Здравейте, колеги,
От съвсем скоро си имам нова придобивка 330d 204 к.с 6 ск. ръчка 2003. Колата върви добре, но ми се струва малко тромава след 200 км, а официалните 230-240 км/ч са доста трудно достижими. Колата не пуши, мотора работи добре, но честно казано очаквах малко повече като вървеж. Може ли да ме насочите какво следва да инспектирам за да разбера дали е топ състояние и дали върви както трябва?
Тази кола има ли ДПФ? А катализатор спокойно ли може да се махне или е необходима софтуерна настройка след това? АГР-ра само физически ли се изолира или трябва и софтуерно? Бихте ли ме насочили към човек който разбира и се занимава с тези мотори и може да и направи пълна проверка на мотора за Варна(може и на лично). Тази кола има swirl flaps нали?
Друго което забелязах е че около 190-200 и нагоре се появяват от нищото вибрации, до 170-180 ги няма, но при 200 се появяват. От какво може да е? На всички други предавки обороти и на място няма каквито и да е вибрации, но при достигане на 200 се появяват. Възможно ли е да е маховика?
Благодаря предварително за отделеното внимание.

Поздрави,
BMW :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 893
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Въпрос относно е46 330d 204 h.p

Мнение от sub_eleven » 11 Апр 2014, 20:09

Колега, какво си карал досега? Предната ти кола имам предвид?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 25.01.2014
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно е46 330d 204 h.p

Мнение от Nikolay P. » 11 Апр 2014, 20:49

ReLeFNIQ написа:Здравейте, колеги,
От съвсем скоро си имам нова придобивка 330d 204 к.с 6 ск. ръчка 2003. Колата върви добре, но ми се струва малко тромава след 200 км, а официалните 230-240 км/ч са доста трудно достижими. Колата не пуши, мотора работи добре, но честно казано очаквах малко повече като вървеж. Може ли да ме насочите какво следва да инспектирам за да разбера дали е топ състояние и дали върви както трябва?
Тази кола има ли ДПФ? А катализатор спокойно ли може да се махне или е необходима софтуерна настройка след това? АГР-ра само физически ли се изолира или трябва и софтуерно? Бихте ли ме насочили към човек който разбира и се занимава с тези мотори и може да и направи пълна проверка на мотора за Варна(може и на лично). Тази кола има swirl flaps нали?
Друго което забелязах е че около 190-200 и нагоре се появяват от нищото вибрации, до 170-180 ги няма, но при 200 се появяват. От какво може да е? На всички други предавки обороти и на място няма каквито и да е вибрации, но при достигане на 200 се появяват. Възможно ли е да е маховика?
Благодаря предварително за отделеното внимание.

Поздрави,

Колега, колата е 204 коня, няма как след 200 да се наема така, както може би ти се иска. При положение, че е стокова и нищо не е правено като модификации по нея. В модела Е46, ДПФ филтър не се вгражда, така че и твоята няма, но за сметка на това имаш катализатори, които можеш и е хубаво да премахнеш. Тогава колата ще се поотпуши и ще има осезаем по-добър вървеж. Смени си филтъра за картерните газове също! Изолираният ЕГР (ако ще го изолираш е хубаво да е както физически, така и софтуерно) няма да ти помогне за по-доброто вървене при висока скорост, той влияе на вървежа на колата при по-ниските обороти около 1500, тогава автомобила става по-жив. За swirl flaps или т.н. вихрови клапи - да, имаш и е повече от желателно да ги премахнеш. За Варна виж попитай колегата Oci, мисля, че беше споменал, че по Великден ще е в града. Мисля, че ще ти помогне да получиш отговори, на каквото те интересува. Възможно е да е маховика, но принципно при по-висока скорост, коли, които са катастрофирали сериозно и са с посукани купета тресат точно така, не го изключвай като вариант. Успех и безаварийно шофиране с новата придобивка! :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 893
Регистриран на: 6.12.2009
Местоположение: Димитровград
Пол: Мъж
Кара: E46 M47N

Re: Въпрос относно е46 330d 204 h.p

Мнение от mustang1986 » 11 Апр 2014, 21:14

http://www.youtube.com/watch?v=zojKbWzeLkk
Клипа е на колега от форума,но е с ремап.Ако и това ти се струва тромаво разгледай другите клипове на потребителя :mhihi:
Изображение

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 8.02.2008
Кара: 320 i
Мечтае да кара: Е90 пак бензин

Re: Въпрос относно е46 330d 204 h.p

Мнение от ивайло81 » 11 Апр 2014, 21:21

Аз с 320 и, вдигам 222 км/ч. Това на навигацията, на таблото показваше 230. Та с 3000 кубика би трябвало да ги достигнеш, пък било е то стокова.

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 25.01.2014
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно е46 330d 204 h.p

Мнение от Nikolay P. » 11 Апр 2014, 21:23

На bai_ILIА купето е нечовешко, но е ремапнато на 260 коня, нормално е да се наема така. Стоковите с 204 коня са си значително по-мудни, но за двигател в добро състояние не върви никак зле. Не знам колегата, дето е пуснал темата, каква представа има за добър вървеж за 3 литра мотор / 6 цилиндъра / 204 коня. Возил съм се в не малко стокови такива и си вървят повече от добре, след ремап разбира се, картинката става съвсем по-друга, както се вижда от клиповете на колегата bai_ILIA. :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 19.09.2012
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: ШЕ 330d (manual)
Мечтае да кара: bmw f10 m5
Детайли за колата: M-packet Mtech 1

Re: Въпрос относно е46 330d 204 h.p

Мнение от SlipX » 11 Апр 2014, 22:17

При такава висока скорост за тресенето мисля, че имат роля и гумите, джантите, баланси и т.н. При мен едната ми джанта е съвсем леко крива, над 180 тогава почва да се усеща по голяма вибрация. Сега като сменя гумите, ще оправя и джантите.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 1.04.2013
Местоположение: София
Кара: е46 330д
Мечтае да кара: f32m

Re: Въпрос относно е46 330d 204 h.p

Мнение от 1uLi » 12 Апр 2014, 1:33

То точно около 200 слагаш вече на 6-та и нормално да се забавя колата, макар че 220 трябва ги прави бързичко и чак после нещата започват да се случват бавно, а след 230 едва-едва. Но на равен път 230-240 не би трябвало да ти изглеждат трудно постижими.
При мен, а и при повечето колеги, които са сток максималната скорост на равен път е малко под 240 ( 238 по навигация, иначе на таблото си подминава 240). Колкото до вибрацията, не трябва да е маховик, той се усеща като работи на място колата или най-добре по инерция с около 5-10 км/ч на изключена предавка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 1.07.2010
Пол: Мъж
Кара: 535d torque monster
Мечтае да кара: 550i supercharged
Детайли за колата: Actual: 535d e61 pre-LCI 370 hp 750 nm
Previous: 540i e39 Black 5 speed manual, 335i N54 e91 Black 07' pre-face 306 hp

Re: Въпрос относно е46 330d 204 h.p

Мнение от ReLeFNIQ » 13 Апр 2014, 8:42

Благодаря за отговорите!
Дано да се окаже гума/джанта това тресене. Има ли вариант да е от тампони или висящ лагер на кардана/диференциала?
До момента съм имал Bora 1,9 145 h.p на мотор и наистина имайки в предвид как с лекота се справя до 200 км/ч, очаквах повече от 204 h.p., но пък теглото от 1600 кг си казва думата :)

Значи ме съветвате да започна със смяна на филтъра за картерни газове + премахване на катализаторите нали така? Те 3 броя ли са? Колко пари мога да очаквам от тях, защото знаете ги ауспусджиите...
Става ли по шумна и некомфортна за каране колата след премахването им и замяната им предполагам с прави тръби?

И едно друго въпросче:
Колата е с голямата навигация(без TV и CD changer), гледам има DVD в багажника, заредих новите карти от 2014 тук от форума и всичко е ок, обаче възможно ли е да ползвам DVD-то за музика или филм? Т.е Ако искам да слушам моя музика различна от радио, касетка :lol: , има ли вариант? Какви са решенията в този аспект.

Благодаря на всички отзовали се.

Поздрави, :bchug:
BMW :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 25.01.2014
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно е46 330d 204 h.p

Мнение от Nikolay P. » 13 Апр 2014, 16:20

Да, колега, смени си филтъра за картерните газове и си махни катализаторите. Те са 3 и цена под 200 лева, ако ти дават общо за всички, значи искат да те метнат с парите. Хубаво е да оставят обвивката на катализатора и да махнат само съдържанието в нея. След като ги премахнеш, ще чуваш турбото как свири повече от преди и от по-ниски обороти. Като цяло е приятен звука и не е дразнещ. Най-важното е, че колата ще стане по-пъргава и послушна. С времето и хилядите километри каране, катализаторите се запушват и убиват вървенето на колата. След като ги махнат, веднага ще видиш осезаема разлика и как по-леко върви автомобила.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 893
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Въпрос относно е46 330d 204 h.p

Мнение от sub_eleven » 14 Апр 2014, 8:20

няма как да стане на навигацията нищо друго освен навигационно ДВД.

Според мен не сваляй с лека ръка катализаторите, а само ако си сигурен, че проблема е в тях.

И търси проблема по колата - не може да се сравнява бора 1.9 с 330д, особено пък от 100 нагоре.

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 1.04.2013
Местоположение: София
Кара: е46 330д
Мечтае да кара: f32m

Re: Въпрос относно е46 330d 204 h.p

Мнение от 1uLi » 14 Апр 2014, 16:03

Аз също не бих бързал да махам катализаторите.
Най-вероятно колата има проблем и той е другаде.
Разликата между 1.9 тди и 3.0д е голяма, както каза колега след 100км/ч става особено осезаема.
Отзад само навигационни дискове или дискове за ъпдейт на софтуера, нищо друго.
Диск за музика става - натисни копчето в горния десен ъгъл на навигацията и воала.... Следва ефекта уау :ok: Както каза един мой приятел - Немеца го е направил по този начин, само за да покаже, че може.
И един въпрос към теб - Как по-точно на твоята кола успяваш да слушаш музика от касетка?!? :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Въпрос относно е46 330d 204 h.p

Мнение от JTD » 14 Апр 2014, 17:01

Просто колегата има монитор с касетка, а не с диск. Като че ли по-често се срещат тия с касетките, а не тия с дисковете.

Може пък автора да си е представял, че като кара 200кс автомобил, то е очаквал да лети направо, знае ли се. :lol:
Може и нищо да ѝ няма на колата.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 1.04.2013
Местоположение: София
Кара: е46 330д
Мечтае да кара: f32m

Re: Въпрос относно е46 330d 204 h.p

Мнение от 1uLi » 14 Апр 2014, 18:15

:shock: :shock: :shock:
Явно съм късметлия, че моята е с диск... И просто си мислех, че всичките са така :paranoid:
Ами най-добре е да си върже едно мп3 и готово.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Въпрос относно е46 330d 204 h.p

Мнение от virtualchild » 14 Апр 2014, 19:08

Май и аз понеже не ми харесваше вървежа след 200 махнах катализаторите, но се оказа, че причината е в скъсана мембрана на ЕГР и старо вакумно управление на турбото.
Сега е друга бира вървежа. :bchug:

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook