Жълти петна в маслото

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 6.12.2012
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: bmw e83 2.0xd

Жълти петна в маслото

Мнение от staniss » 16 Фев 2014, 15:01

Здравейте,
проблема е следният с малка предистория!
Преди около 2 месеца закупих бмв е46 318 ci coupe 118 к.с. 00`г. Автомобилът е на газ (Ланди Ренцо). Навъртя ни са 10 000 км. за 2 месеца. При първите 5 000 км. забелязах, че нямам нужната температура в купето, въпреки че стрелката си беше ударила 90 гр. Има лек поток но само при движение и то на дълги разстояния. Веднага спря ли и си става студено. Изпарителя също беше студен. Гледаха го майстори и обясняват, че поради големият поток заради газовото, слаба циркулация била и не можело да се затопли в купето. До като един ден, забелязах, след дълги преходи по 2000 км. до Гърция и обратно, че на място колата загрява и вдига температура над нормалното, тръгна ли пада стрелката, явно заради струята въздух. Преди месец бях я оставил на място и забравих затова и работи известно време и в един момент, изпуши пред капака. Изключих я не видях температурният датчик, но явно беше качила. Целият антифриз беше избил. В резултат на което...
Смених водното съединение, и проблема с парното се оправи, колкото си показва на дисплея на климатроника толкова си е и вътре. Всичко си беше наред, до момента в който направих същият преход до Гърция и обратно. Започна да вдига пак температура. Бях в София и след като тръгнах за Бургас, не минах и 40 км, когато започна да вдига и то в движение, задържа на около 110 гр. и така известно време. Парното не го усилих за да видя да ли ще падне от само себе си, но не падна. Спрях, маркуча който влиза към термостата беше толкова надут, и прегрял, че малко му трябваше да се пръсне. Прибрах се на парно. Тук обикалях, защото е трудно да намериш къде да паркираш, на 1-ва/2-ра около 30 мин. и температурата си беше нормална (без парно). Вдигам днес щеката гледам жълти петна в маслото. Говорих с майстора, каза ми че може да не е толкова фатално, да е хвърлила малко антифриз, но да не бързаме с големите ремонти. Вашите съвети за случилото се ? Извинявам се за детайлното обяснение. Благодаря.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
beyond reality

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 8.02.2008
Кара: 320 i
Мечтае да кара: Е90 пак бензин

Re: Жълти петна в маслото

Мнение от ивайло81 » 16 Фев 2014, 16:20

Колега перката работи ли?

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 4.12.2005
Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
Мечтае да кара: BMW 2002 tii

Re: Жълти петна в маслото

Мнение от mr_petroff » 16 Фев 2014, 20:17

Термостат ?
Утайки и мизерии в радиатора ? Нещо ти пречи на движението на охладителната течност .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 27.01.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Внимателно
Мечтае да кара: Нещо страшно

Re: Жълти петна в маслото

Мнение от BorisMitev » 16 Фев 2014, 20:35

Термостата може би не ти отваря напълно.. като вдигне налягане после като прекгрее може битова му спомага да пропусне вода. Не е желателно да я караш така да не сдухаш и гарнитурата на главата. Пробвай с друг термостат за първо време.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 29.01.2013
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 '04
Мечтае да кара: BMW CSL 3.0

Re: Жълти петна в маслото

Мнение от dido_dulgiq » 16 Фев 2014, 20:50

Може да е духнала гарнитура на главата и да вкарва налягане в системата. Може да е и водна помпа също (да има счупени перки на турбината или да е превъртяла в оста) Термостата може да не отваря напълно и затова на място и в градски условия колата да вдига висока температура, а извън града всичко да е нормално. От скромния ми опит и от това което казваш за парното залагам на водна помпа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Жълти петна в маслото

Мнение от hacker4eto1 » 16 Фев 2014, 21:33

BorisMitev написа:Термостата може би не ти отваря напълно.. като вдигне налягане после като прекгрее може битова му спомага да пропусне вода. Не е желателно да я караш така да не сдухаш и гарнитурата на главата. Пробвай с друг термостат за първо време.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Ако не я е сдухал вече :confused:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 6.12.2012
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: bmw e83 2.0xd

Re: Жълти петна в маслото

Мнение от staniss » 16 Фев 2014, 22:28

Силно се надявам да не е заминала, утре ще посетя майстора да видим какви са щетите ако могат да се определят, ако не трябва да се пробва със смяна на това и онова първо. Мен ме съмнява термостата, да отваря и затваря когато си иска, защото прави налягане не винаги, а да ми сълзи и от останалите съединения, не вярвам да е от остарели уплътнения.
ивайло81 написа:Колега перката работи ли?

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Не съм я проверявал, но това също може да е причина. Поради факта че при движение, струята която навлиза смъква температурата. Ако се дължеше на термостата не знам да ли ще успява да падне толкова бързо.
Имах преди време един фиат, който му замина гарнитура, с глава, маслото беше станало на боза. Не знам при наличие на петънца да ли ще е издухана главата? Ето на тази снимка се забелязва това петно
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
beyond reality

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 27.01.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Внимателно
Мечтае да кара: Нещо страшно

Re: Жълти петна в маслото

Мнение от BorisMitev » 19 Фев 2014, 21:52

Попринцип на термостата му заминава пружината, доколкото съм се сблъсквал с тях. И то винаги е било в двете крайности - не отваря, не затваря / прегрява, не загрява/ . Хубаво си решил да я водиш на доктор. Дано са малко пораженията, бая работи може да се объркат от няколко кратно прегряване.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Жълти петна в маслото

Мнение от hacker4eto1 » 20 Фев 2014, 10:36

Колега според мен смени :
1:водна помпа
2:термостат
3:антифриз
4:температурен датчик
5:Маслото !!!!
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: Жълти петна в маслото

Мнение от iv4o9999 » 20 Фев 2014, 16:37

първо обезвъздуши системата, покарай и виж да няма въздух, има ли гарнитурата е фира, ако е помпата като и дадеш гас на място трябва да започне да охлажда(ако не е тотал щета) - гледай температурата от скритото меню, термостата по маркучите можеш да го усетиш кога и за колко отваря но е добре да се смени с работещ и да видиш. Отделно почисти радиатора, веднага ще ти дам пример, същите симптоми като твоите, перката не тръгва на място иколата не охлажда, смяна датчици, термостат и не пак, оказа се че точно на датчика радиатора запушен, датчика не подава коректна информация и не охлажда. Погледни и перката или виското (не погледнах с какво е колата).

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook