Tвърда частица счупи Турбото
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Tвърда частица счупи Турбото
Здравейте!Миналата седмица счупих турбото на 330хд след като е рециклираха казаха че е влезнала твърда частица и е счупила променливата геометрия и други части от към студената част на турбината!Утре ще сваляме колекторите да проверим дали "пеперудите" са там.Някой има ли други мнения от къде може да вкара твърда частица от мотора,освен филтъра на картерните газове???




- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 396
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Tвърда частица счупи Турбото
Малко не разбирам. Как така ще счупи хем студената част, хем променливата геометрия. Променливата геометрия е в топлата част. Пеперудите няма как да прецакат студената част. Нещо майсторите се опитват да те минат
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: Tвърда частица счупи Турбото
И на мен ми намирисва на схема да ти приберат повечко парички. Проблема с пеперудките в колекторите, дето се откъсват и попадат в двигателя е много често срещан, но тогава пострадва сериозно първо главата/блока/клапаните/буталата и трудно ще стигне до турбото, но дори да стигне, ще удари топлата част (посредством пътя на изгорелите газове). Студената част може да бъде наранена само от засмукана частичка, например ако нямаш въздушен филтър или както каза колегата, клапана за картерните газове.
BMW only!
Re: Tвърда частица счупи Турбото
Изглежда аз не съм го разбрал правилно,проблема действително е във топлата част.Геометрията е счупена от фирмата за рециклиране ми пратиха повредената геометрия.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Tвърда частица счупи Турбото
Ако твърда частица влезе в топлата част е много вероятно да има поражения и в студената част. Иначе, проверете пеперудите там ли са и другото - сигурен ли си, че някой майстор напоследък не е свалял всмукателния ти колектор, понеже има вариант да падне някоя от шайбите вътре в цилиндъра при сваляне...? Те са по калпав материал от пеперудите и не биха се отразили толкова на бутало/цилиндър, но е възможно да се озоват в топлата част и да съсипат геометрията, а оттам и студената част на турбината...
Стой до майсторите като сваляте колекторът и гледай всички шайби ли са там...

Стой до майсторите като сваляте колекторът и гледай всички шайби ли са там...

Re: Tвърда частица счупи Турбото
Нищо не е сваляно.Сигурен съм,понеже от както съм е взел не съм и правил нищо по мотора или колекторите.Рециклирал съм един шарнир но носача съм си го свалял сам,но това е вече друго.Всъщност поо точно казано капака на двигатела не беше отварян 1 месец поне,преди да вземе да тропа турбото.Счупена е топлата част и променливата геометрия!
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Tвърда частица счупи Турбото
В такъв случай "твърдата частица" е много вероятно да е отчупено парченце от лопатката на самата топла част... 

- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Tвърда частица счупи Турбото
Стана ли ясно нещо около тая мистерия?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- aqa_boy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 16.07.2011
- Местоположение: Пещера
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d Sport '04
- Мечтае да кара: 14 етажна панелка
Re: Tвърда частица счупи Турбото
Много ми е интересно след рециклирането какво ще кажеш за качеството и състоянието на ремонта, колега 

От гъзария се умира!
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Tвърда частица счупи Турбото
Какво стана с пеперудките? Там ли са си?
Si non confectus, non reficiat.
Re: Tвърда частица счупи Турбото
Ами накрая излезна че явно му е дошло времето защото нямаше никакъв признак нещо да е минало през изпускателните тръби и да е дошло от двигателя.Появил се е голям луфт,и в един момент перката е започнала да се удря във лопатките на променливата геометрия.Малки парченца от перката са се счупили и са удряли лопатките.
Пеперудите бяха там чисто здрави,но им откачихме вакума който ги задвижва да не работят,вместо да ги махаме и да запушваме после с тапи колекторите.Относно Рециклирането за сега не мога да кажа голяма дума понеже съм минал само 1000 километра.След ремонта фирмата ми прати обратно турбото в кашон,старите части също,изчистено и нагласено като ново.Спринцовка с масло (да се напални през щуцера преди да се запали двигателя) както си му е реда.Вървенето ми се струва същото,но до 2000 -2200 оборота когато и настъпя рязко газта сега ми се струва по мудна,като че ли по тромаво набира до 2000 оборота,отколкото преди ремонта. Но сега след ремонта пък след 2200 се усеща как изведнъж лепи за седалката когато се развърти на макс турбината,а преди ремонта не се усещаше толкова. Дадоха 6 месеца гаранция,пък времето и километрите ще си покажат!
Пеперудите бяха там чисто здрави,но им откачихме вакума който ги задвижва да не работят,вместо да ги махаме и да запушваме после с тапи колекторите.Относно Рециклирането за сега не мога да кажа голяма дума понеже съм минал само 1000 километра.След ремонта фирмата ми прати обратно турбото в кашон,старите части също,изчистено и нагласено като ново.Спринцовка с масло (да се напални през щуцера преди да се запали двигателя) както си му е реда.Вървенето ми се струва същото,но до 2000 -2200 оборота когато и настъпя рязко газта сега ми се струва по мудна,като че ли по тромаво набира до 2000 оборота,отколкото преди ремонта. Но сега след ремонта пък след 2200 се усеща как изведнъж лепи за седалката когато се развърти на макс турбината,а преди ремонта не се усещаше толкова. Дадоха 6 месеца гаранция,пък времето и километрите ще си покажат!
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 396
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Tвърда частица счупи Турбото
Всичко добре, но защо не ги махнахте пеперудите. Така и така сте разглобявали доста неща. Иначе външния вид понякога може да подведе. Има вариант да отрежеш осите на пеперудите и да не ти се налага да търсиш тапи.
Re: Tвърда частица счупи Турбото
Те пеперудите сега без вакума така или иначе няма как да работят защото няма какво да ги движи.При това положения остават отворени и ми казаха че няма как да се счупят.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
- angelBMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 725
- Регистриран на: 24.10.2008
- Местоположение: Around The World...
- Пол: Мъж
- Кара: е30,е46,е60
- Мечтае да кара: е30-ката си с турбо
- Детайли за колата: лимузинкa
Re: Tвърда частица счупи Турбото
toretto написа:Те пеперудите сега без вакума така или иначе няма как да работят защото няма какво да ги движи.При това положения остават отворени и ми казаха че няма как да се счупят.
Попринцип е добре или да се премахнат напълно или да не се пипат изобщо,но препоръчително е да се махнат че то един път се чупи и после си биеш главата из стените.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани