Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Здравейте. В момента съм в процес на закупуване на е46 330и 231 коня, бензин. Вчера открих кола, която доста ми хареса и реших да й направя тест-драйв. С огромно учудване и недоумение, неочаквано за мен, установих, че колата е изключително мудна, лагава и тромава под 2500 оборота. Другото, което забелязах е, че дори във високите обороти й липсва респонс. Усещането е все едно има турбо - натискам, 2-3 секунди нищо не се случва и после излита. В диапазона 3000 - 6000 ускорява много здраво и злобно, но все си мисля, че ускорението не е като за кола 230 коня и идва някак недостатъчно, особено предвид факта, че теглото на колата не е голямо, с ръчни скорости е и е само на задно предаване. Чувствам я като леко запушена. Като натискам газта малко изобщо не върви, като я натискам средно върви горе-долу и вече като я смачкам излита, но не знам дали имам свръхочаквания или просто тази кола не върви много.
За сравнение, наскоро карах А6 2.7 битурбо, автомат, куатро, 230 коня, което е много по-тежко от това БМВ, но сигурно заради субективното чувство от турбините и ранното идване на въртящия момент, тази кола теглеше като влак и то още от 1100-1200 оборота, въпреки че куатрото и автоматът я спъват сериозно.
Каква е целта на питането ми? Да се включат собственици на 330и и да кажат това ли е характерното и присъщо поведение на 330и? Започвам да се съмнявам дали колата няма технически проблем. В момента карам бензинова кола 115 коня, която тежи 1300 кг и не откривам никаква разлика в ускорението до 2000-2500 оборота между нея и 330и 231 коня. Вече над 2500 се вижда че 330и е много по-бърза, но в ниските направо е ужас. Карам само бензинови коли, така че не съм деформиран дизел-шофьор, който иска да катери баири на пета с 1200 оборота.
Колата е с двоен ванос и очаквах просто да я чувствам "отпушена" във всякакви обороти, да бъде нервна и респонсна, защото няма турбо лаг и турбо дупка и най-вече да ускорява повече.
И последен въпрос - при смачкана газ до долу на първа и втора, не превърта изобщо гумите. Това заради блокажа на диференциала ли е? Ако е така, зимата ще е доста сигурна кола, с леко и умерено каране.
В случай, че се усъмня, че колата има технически проблем, кои компоненти са виновни за това - дебитомер, ламбда.....? По таблото не светят лампи за грешки, свети само тази на спирачките.
За сравнение, наскоро карах А6 2.7 битурбо, автомат, куатро, 230 коня, което е много по-тежко от това БМВ, но сигурно заради субективното чувство от турбините и ранното идване на въртящия момент, тази кола теглеше като влак и то още от 1100-1200 оборота, въпреки че куатрото и автоматът я спъват сериозно.
Каква е целта на питането ми? Да се включат собственици на 330и и да кажат това ли е характерното и присъщо поведение на 330и? Започвам да се съмнявам дали колата няма технически проблем. В момента карам бензинова кола 115 коня, която тежи 1300 кг и не откривам никаква разлика в ускорението до 2000-2500 оборота между нея и 330и 231 коня. Вече над 2500 се вижда че 330и е много по-бърза, но в ниските направо е ужас. Карам само бензинови коли, така че не съм деформиран дизел-шофьор, който иска да катери баири на пета с 1200 оборота.
Колата е с двоен ванос и очаквах просто да я чувствам "отпушена" във всякакви обороти, да бъде нервна и респонсна, защото няма турбо лаг и турбо дупка и най-вече да ускорява повече.
И последен въпрос - при смачкана газ до долу на първа и втора, не превърта изобщо гумите. Това заради блокажа на диференциала ли е? Ако е така, зимата ще е доста сигурна кола, с леко и умерено каране.
В случай, че се усъмня, че колата има технически проблем, кои компоненти са виновни за това - дебитомер, ламбда.....? По таблото не светят лампи за грешки, свети само тази на спирачките.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Колега, закачете я на диагностика и проверете електрониката. Вижте дали, при запалване на двигателя се включва ДИСА клапата- предназначението и е да осигурява въртящ момент в ниските обороти- това, което според теб липсва и к.с. във високите. Ако видите, че лостовият механизъм включва, може да я свалите- трябва да се отвият само два винта и да видите състоянието на самата клапа и дали затваря добре.
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
zvetiko написа:Колега, закачете я на диагностика и проверете електрониката. Вижте дали, при запалване на двигателя се включва ДИСА клапата- предназначението и е да осигурява въртящ момент в ниските обороти- това, което според теб липсва и к.с. във високите. Ако видите, че лостовият механизъм включва, може да я свалите- трябва да се отвият само два винта и да видите състоянието на самата клапа и дали затваря добре.
колега,мислиш ли че ония на салона ще дадът да човъркат момчетата по колата за да свалят диса

- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 893
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
колега, тази кола както го описваш не е читава да знаеш. Не казвам, че не може да се оправи - просто не е читава.
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
нещо и има, няма как 330ка да не завърти гуми на пълна гас, по скоро бих се учудил ако не върти гуми на 3та, мотора е сериозен и като коне и като кубици, за автоматика се лъжеш въобще не спъва напротив превключва по-бързо, потегляш още с дигане на крака от спирачката. Закачи я на диагностика, замери и компоресията, тези мотори имат склинност към разход на масло, хвърлят сегменти не се знае на колко км е реално.
- Wierdo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Колеги, ако не е спряно ДСЦ-то, нямам как да върти гуми (едвам превърта и веднага връща газта + спирачка на превъртялото колело). Лично според мен няма как да чакаме чудеса от атмосферен двигател на по-ниски обороти. Това обаче не означава, че трябва да е мудна. Просто преди 3к е малко по-така и след това вече се усеащат сичките катъри под капака (е поне останалите де).
Аудито е съвсем друга работа, даже има и турбо което още повече променя нещата ...
ПП
Колега surfboard, ние бяхме говорили да се возим, ама така стана, че се разминахме. Ако все още искаш, съм на разположение. Ако си свободен в сряда, може да направиме едно кръгче и да ти покажа колко върви мойта под 3к оборота
Аудито е съвсем друга работа, даже има и турбо което още повече променя нещата ...
ПП
Колега surfboard, ние бяхме говорили да се возим, ама така стана, че се разминахме. Ако все още искаш, съм на разположение. Ако си свободен в сряда, може да направиме едно кръгче и да ти покажа колко върви мойта под 3к оборота

- red_bull92
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 580
- Регистриран на: 20.12.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Колега, аз имам същия проблем на една Е36 320-ка i до 2000 оборота на газта до ламарината няма сила и отмине ли 2000 се изстрелва. Специалисти ми казаха, че е за смяна или стъпково моторче или датчик на въздуха или ламбда сонда. Един колега наскоро си беше писал, че преди имал Е46 330i и казваше, че много брутално ускорява независимо от оборотите явно на тази кола нещо и има и както казват колегите най-добре е да се види на диагностика, но според мен си търси друга читава кола, че ще имаш същите главоболоя като мен 

Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
- Conqueror
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 15.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Колега извинявай не издържах но щом е от автокъща лампи може изобщо да не свеят
или да са с реле което изключва на 3та секунда преполагам си наясно?


- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Има проблем с колата . Моята когато и беше изпушил датчика на разпр. вал , се държеше точно така - мега лагава в ниските , натискаш и нищо не става , едва след 3000 отпецва и пак се тъкне , кашля има-няма 80 живи коня ... въртеше гуми на 1ва ма 10ина метра , при положение че в нормално здраве спокойно 50-60 метра си "букшува гума".
Ако е само датчика си лесен - трябва ти САМО оригинал (към 200ина лв) или 2ра ръка оригинал - 50ина лв . Само че ако е датчика , продавача трябва да е уникален идиот, да пусне колата на тестдрайв в тов състояние .
Ако е само датчика си лесен - трябва ти САМО оригинал (към 200ина лв) или 2ра ръка оригинал - 50ина лв . Само че ако е датчика , продавача трябва да е уникален идиот, да пусне колата на тестдрайв в тов състояние .
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
surfboard написа:Здравейте. В момента съм в процес на закупуване на е46 330и 231 коня, бензин. Вчера открих кола, която доста ми хареса и реших да й направя тест-драйв. С огромно учудване и недоумение, неочаквано за мен, установих, че колата е изключително мудна, лагава и тромава под 2500 оборота. Другото, което забелязах е, че дори във високите обороти й липсва респонс. Усещането е все едно има турбо - натискам, 2-3 секунди нищо не се случва и после излита. В диапазона 3000 - 6000 ускорява много здраво и злобно, но все си мисля, че ускорението не е като за кола 230 коня и идва някак недостатъчно, особено предвид факта, че теглото на колата не е голямо, с ръчни скорости е и е само на задно предаване. Чувствам я като леко запушена. Като натискам газта малко изобщо не върви, като я натискам средно върви горе-долу и вече като я смачкам излита, но не знам дали имам свръхочаквания или просто тази кола не върви много.
За сравнение, наскоро карах А6 2.7 битурбо, автомат, куатро, 230 коня, което е много по-тежко от това БМВ, но сигурно заради субективното чувство от турбините и ранното идване на въртящия момент, тази кола теглеше като влак и то още от 1100-1200 оборота, въпреки че куатрото и автоматът я спъват сериозно.
Каква е целта на питането ми? Да се включат собственици на 330и и да кажат това ли е характерното и присъщо поведение на 330и? Започвам да се съмнявам дали колата няма технически проблем. В момента карам бензинова кола 115 коня, която тежи 1300 кг и не откривам никаква разлика в ускорението до 2000-2500 оборота между нея и 330и 231 коня. Вече над 2500 се вижда че 330и е много по-бърза, но в ниските направо е ужас. Карам само бензинови коли, така че не съм деформиран дизел-шофьор, който иска да катери баири на пета с 1200 оборота.
Колата е с двоен ванос и очаквах просто да я чувствам "отпушена" във всякакви обороти, да бъде нервна и респонсна, защото няма турбо лаг и турбо дупка и най-вече да ускорява повече.
И последен въпрос - при смачкана газ до долу на първа и втора, не превърта изобщо гумите. Това заради блокажа на диференциала ли е? Ако е така, зимата ще е доста сигурна кола, с леко и умерено каране.
В случай, че се усъмня, че колата има технически проблем, кои компоненти са виновни за това - дебитомер, ламбда.....? По таблото не светят лампи за грешки, свети само тази на спирачките.
коя си гледал бе
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
и според мен колата има проблем. Ачо добре каза, че при не работещи датчици има такива симптоми, аз потвърждавам - усеща се сериозно, защото еку-то държи ваноса в някакви средни стойности и е все едно го няма, ако не и по - зле. но при мен има ли проблем веднага светва чек енджина
. за цената Ачо е казал. иначе мотора е супер плавен и върви много еднакво в оборотите. сега след 3к редовия шестак се буди и избива и затова се усеща по - слаб в ниските, a и звука доста допринася
. имам двама близки приятели с такива, като единия е даже с Е60. ми върви си супер.. похапват масло това им е болката, но и тя се лекува, не много скъпо.
за буксуването - ако колата има гума и асФалта "държи" горе долу е нормално да не иска в някакви моменти, особено ако я смачкаш от ниско, което е пак заради това плавно и еднакво идване на момента...
съвета ми е за една истинска диагностика, при хора, които разбират и знаят какво правят
аз, ако не се бях подхлъзнал към S мотор, това щеше да е моя


за буксуването - ако колата има гума и асФалта "държи" горе долу е нормално да не иска в някакви моменти, особено ако я смачкаш от ниско, което е пак заради това плавно и еднакво идване на момента...

съвета ми е за една истинска диагностика, при хора, които разбират и знаят какво правят

аз, ако не се бях подхлъзнал към S мотор, това щеше да е моя


"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- steel_petrov
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 27.09.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 523, Е46 330 xi
- Мечтае да кара: М5, M3
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Колега, аз карам 330, автомат, 4Х4, комби - няма по - бавна комбинация на тоя мотор.... Качвал съм се и на 330 купе. Има разлика да ти кажа, но не е толкова голяма. 4Х4 се усеща малко по-мудно, но за сметка на това по-сигурно. И ако искаш да въртиш гуми, без да изключиш DSC/или ASC/ няма да стане. Във всеки случай тоя двигател и на ниски обороти дърпа осезаемо. Максималния въртящ момент е 300 нютона на около 3500 оборота, а на около 5800-6000 вече се усещат всичките 230 коне. Ако всичко е наред с колата, която искаш да купиш определено това което описа като динамика не е нормално. Дори и моята в ниските се изстрелва и за няма едно мигване и вече си над 3000 оборота - нагоре всички знаем как върви тая кола. Вярно, тия двигатели харчат прилично много, погорват си масло /особено ментетата/, но определено вървят.
п.п. Ако искаш покажи ни колата. Ако толкова ти харесва и не може да се провери официално от човек които разбира от двигатели, все някой може да се навие да отиде да се направи на купувач и да я огледа. А ако е в София някъде по Горубляне имам приятел който продава коли и може да разпита става или не става колата...!!! Ако питаш мене не бързай да купуваш, ако нещо не ти харесва. Колата първо трябва да ти допадне на тебе.
п.п. Ако искаш покажи ни колата. Ако толкова ти харесва и не може да се провери официално от човек които разбира от двигатели, все някой може да се навие да отиде да се направи на купувач и да я огледа. А ако е в София някъде по Горубляне имам приятел който продава коли и може да разпита става или не става колата...!!! Ако питаш мене не бързай да купуваш, ако нещо не ти харесва. Колата първо трябва да ти допадне на тебе.
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Да не е всичко от това което си очаквал, че е 3000 кубика и 231 коня и това което е в реалност. Няма бензинова кола, която да си на 2000 оборота и като и набиеш педала до долу веднага да излети ако не е турбо. Нормално е да има замисляне за кратко все пак като натиснеш до долу за момент сместа обеднява. Досега всичките коли които съм карал бензинови на 2000 оборота да чакаш ускорение да те лепи за седалката или нещо подобно няма, а е несеризно е даа се мисли,че всички са били с проблем - визирам и една служебна, която беше на 5000 километра. Но една диагностика не е лошо да минеш.
- baynov
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 6.04.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: дизелови магарета
- Мечтае да кара: отново расови коне
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Е 46 300i си ускорява доста прилично от 2000 - 3000 оборота на всяка предавка и не се усеща мудна, проблема е в тази кола, която си гледал, нещо и има.
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
sin_fen написа:Няма бензинова кола, която да си на 2000 оборота и като и набиеш педала до долу веднага да излети ако не е турбо. Нормално е да има замисляне за кратко



"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани