Спирачки - 330i

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Спирачки - 330i

Мнение от Rainbow » 04 Ное 2013, 1:21

Здравейте колеги,

След карането на Серес и светването на индикатора за накладки ми се въртят няколко въпроса (да си кажа, че търсих теми, но не попаднах на точно това, което ме интересува).

Какви спирачки може да препоръчате за смяна, като идеята е да спират доста добре и да са по-трудни за прегряване. За накладките важи същото, като също и да нямат нужда от загряване за оптимална работа, все пак ще се на кола за всекидневно каране.

Също така идейно ли е да се ъпгрейднат дисковете с накладки само отпред (задните все още си има достатъчно феродо принципно, а и подозирам, че има доста по-малко усилие върху тях)?

Евентуално и каква по-добра спирачна течност, която да издържа на по-големи температури?

Колата си е евридейка, но определено ми се иска и за напред да я ползвам по трак дей-овете, та може да се има в предвид и това.

Big brake kit-ове като цяло май отпадат, главно заради цената им :confused:

Дискове като марки съм гледал zimmerman, ate, ebc. На EBC BSD1002/GD1002/USR1002 ми харесаха като идея, но са 500+ лева само предните дискове. Заслужават ли си разликата в цената?

За накладки принципно пак ми харесаха главно ebc yellowstuff (поради добрите им характеристики и липсата на нужда от загряване) - към 200 кинта съм ги намерил, пак само предни.


Надявам се да сте придобили някаква представа какво точно търся/искам. Бюджет може би в 2 варианта - до 500 и до 1000 лева, като по-големия бюджет визира и подмяна на задните дискове + накладки. Като естествено ако има нещо да си заслужава винаги може да има +- някаква сума. Евентуално може и нещо до 1500 лева да има като вариант, все пак темата може да е полезна и на други колеги :)


П.С.: Как точно се вижда колко живот има в спирачни диск?
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: на Софията
Пол: Мъж
Кара: e46 328ti
Мечтае да кара: лястовица с рамка

Re: Спирачки - 330i

Мнение от Skip_209 » 04 Ное 2013, 11:36

апарати от е38 - брембо 4 бутала са добра идея и не са скъпи,хващат диск от 300 до 330мм мисля,че бяха(стоковия размер на 330 става)около 200лв са втора ръка,лошото е,че трябва да се правят планки за захващането,но не е болка за умиране.

течността която кипва на най-висока температура е DOT 5.1 води се рейсинг нещо си,тя е синтетична и не се препоръчва да се смесва с другите течности с по-нисък DOT защото t на кипване пада рязко,също така течността е хубаво да се сменя от време на време защото е хидроскопична и t на кипване пада с времето.

на дисковете трябва да пише някъде Th min мисля,че беше - това е минимума за дебелина на диска след шлайфане,понеже ще ти е трудно да ги премериш ако са с ръб
www.Steroid-X.com
0887 474 880

Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Re: Спирачки - 330i

Мнение от Louis » 04 Ное 2013, 11:53

Това което търсиш миля се изразява в дискове цимерман спорт(или ате повердиск) и едни жълти ебц-та :D
Течността по книжка се сменя на 2 години..няма да е никак зле да си намериш някой истински кастрол.
А за още повече разлика ако ревизираш и апаратите няма да си познаеш спирачките ;)
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: Спирачки - 330i

Мнение от Rainbow » 04 Ное 2013, 14:45

Благодаря за мненията колеги, точно такива се надявах да има :yes:

Ще очаквам и още, от много глава не боли :mhihi:

Иначе в момента спирачната ми течност е на 1 година и 11к км -> дот4 текстар, като от 5.1 и по състезателните гледах, че има по 30-40 лева до 120+ лева и пак идва момента с до каква степен ми трябва мега скъпата?

За апаратите от Е38 звучи доста добре като идея, но като някакъв ориентир за колко би излязло преправянето с ревизията им? Защото там ми е малко ~~ и покрай сумата му и майстори повече клоня ако има някакво готово решение май.

Както и колко принципно би струвала ревизия на моите апарати?

А за дисковете гледам цимерман спорт(или ате повердиск) са едни 100 лева горе-долу под на EBC дисковете, дали си заслужава :roll:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Спирачки - 330i

Мнение от K_Ilkov » 04 Ное 2013, 16:02

не виждам да си писал да си недоволен от спирането ...
което за мен значи, че е добре да се придържаш към по-сток решения

пътя с други апарати, дискове и тн може и да е по-добрия, но си е филм според мен

тия дискове и накладки дето си се насочил трябва да са достатъчни за некое друго каране

по въпроса за смяната има допустима дебелина, но аз мога да ти кажа че мойта бивша 330-ка
в БМВ с накладки са и сменяни и дискове на ~ 50 к километра, така че не се притеснявай да сменяш ...

е тва момче го питай за профилактиката на апаратите :mhihi:

Gqbriel написа:Малко работа по задните апарати + смяна на консумативи превантивно:
Задни дискове 294мм - АТЕ Премиум - 140
Задни накладки Текстар - 65
Челюсти за ръчната - АТЕ - 47
Ремонтен комплект - заден апарат - 17
Датчик накладки - Текстар - 15
+ работа

Допълнително - чистене на апаратите с машина до изглаждане на всички ръбове,премахване на ръжда,налепи и сега са гладки и чудесни - бяха доооста зле - но никога не са чистени ,определено съм доволен как спира вече бангийката след като и предния сетъп е сменен по същия начин преди 6 месеца.

295лв общо
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Спирачки - 330i

Мнение от Gqbriel » 05 Ное 2013, 10:43

K_Ilkov написа:не виждам да си писал да си недоволен от спирането ...
което за мен значи, че е добре да се придържаш към по-сток решения

пътя с други апарати, дискове и тн може и да е по-добрия, но си е филм според мен

тия дискове и накладки дето си се насочил трябва да са достатъчни за некое друго каране

по въпроса за смяната има допустима дебелина, но аз мога да ти кажа че мойта бивша 330-ка
в БМВ с накладки са и сменяни и дискове на ~ 50 к километра, така че не се притеснявай да сменяш ...

е тва момче го питай за профилактиката на апаратите :mhihi:

Gqbriel написа:Малко работа по задните апарати + смяна на консумативи превантивно:
Задни дискове 294мм - АТЕ Премиум - 140
Задни накладки Текстар - 65
Челюсти за ръчната - АТЕ - 47
Ремонтен комплект - заден апарат - 17
Датчик накладки - Текстар - 15
+ работа

Допълнително - чистене на апаратите с машина до изглаждане на всички ръбове,премахване на ръжда,налепи и сега са гладки и чудесни - бяха доооста зле - но никога не са чистени ,определено съм доволен как спира вече бангийката след като и предния сетъп е сменен по същия начин преди 6 месеца.

295лв общо



Бях убеден ,че ще пусне тема за спирачките :mhihi:
За апарати от Е38 - определено ще си доволен,всичко обаче зависи до каква степен си готов да инвестираш..има и момент с двойно серво - 2 помпи тогава натиска става дооста по-силен,стоманени маркучи евентуално EBC ..
Возих се в една 30-ка която е втората която виждам с OEM BMW Performance Disk Brakes - разликата е огромна в спирането..а за прегряване не говорим но цената на дисковете е :kuku:

За сваляне ,чистене на апрати и малко поддръка - е хубаво да направи всеки - определено след това всичко се движи по-добре с годините се натрупват боклуци..но на Серес ти не кара на сликове нали - с тях спирането щеше да ти допадне.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: Спирачки - 330i

Мнение от Rainbow » 05 Ное 2013, 12:08

Не, не бях със сликове. Бях си с нормални всекидневни гуми dunlop maxxsport предни и bridgestone potenza задни (225/40/18 и 255/35/18), които яко си умираха след 5 обиколки :mhihi:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: Спирачки - 330i

Мнение от Rainbow » 14 Апр 2015, 12:15

Малко да си дигна темата :mhihi:

Спирачките + накладките както бях писал в другата темата отдавна съм ги сложил (пълен кит на zimmermann).

Но скоро ще трябва да сменям спирачни маркучи и се загледах по тези ->
Изображение
Изображение

Заслужават ли си парите? Имат ли други идентични заместители на по-добра цена? Някой впечатления от тях?

Предполагам с тях няма да има проблеми да се сложи дот 5.1 спирачна течност (с нормалните доколкото ми бяха казали по сервизите би ги прецакала).

П.С.: А и каквa спирачна течност 5.1 бихте препоръчали евентуално?
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8379
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Спирачки - 330i

Мнение от vicho » 14 Апр 2015, 12:21

Rainbow написа:Заслужават ли си парите?


НЕ! :shock:

не мисля, че спирачните маркучи ще променят каквото и да е, освен вътрешно удовлетвоение :idea:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 14.08.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i
Мечтае да кара: BMW M3 CSL

Re: Спирачки - 330i

Мнение от g0dkratos » 14 Апр 2015, 13:17

Това за смяната на спирачната течност на 2 години не го знаех :D кой знае от кога не е сменяна моята и въобще дали е сменяна.... :oops: :oops:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 2.08.2014
Местоположение: Англия
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: Downpipes, DCI, charge pipe+Tail BOV, JB4+BEF

Re: Спирачки - 330i

Мнение от rap17ka7a » 14 Апр 2015, 18:20

Rainbow написа:Малко да си дигна темата :mhihi:

Спирачките + накладките както бях писал в другата темата отдавна съм ги сложил (пълен кит на zimmermann).


Здравей колега. Колко горе долу ти стъпи смяната със Zimmermann и доволен ли си? Какви нагладки сложи? Прави ли профилактика на спирачните апарати и горе долу каква профилактика им прави? Двойно вентилираните Zimmermann се носят митове и легенди че лесно се кривяли, дали може да има нещо такова или зависи и от накладките дали са по твърди или по меки? Благодаря за отделеното време.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: Спирачки - 330i

Мнение от Rainbow » 14 Апр 2015, 18:40

Пълен кит на zimmermann с техни накладки. Профилактика доколкото в сервиза са направили + нова спирачна течност. Цена на всичко около 1000 лева, но не съм ги купувал от тук. За кривене, ако си "способен" всеки диск може да го изкривиш :mhihi:

Но доста изместихме темата, освен Вичо някой друг да сподели мнение за маркучите? На някой места четох, че точно тези стоманените дават още по-добър натиск към апаратите и са почти вечни :roll:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 26.12.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///М3 SMG
Мечтае да кара: BMW M3 CSL, M3 GTR, M3 GTS
Детайли за колата: Направо не върви, но уж завива :)

Re: Спирачки - 330i

Мнение от TeroRider » 14 Апр 2015, 20:14

Аз съм си купил метални маркучи Goodridge. Излезнаха ми около 220лв - поръчах си ги от иБей, докато бях в Англия. Още не съм ги сложил и не мога да кажа нищо конкретно от личен опит, но от това което съм чел си заслужава доста - металните не се раздуват така както гумените. Освен това е добре да се сменят стандартните, които вече са стари - все пак има риск от спукване, макар и малък.
Поздрави :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Спирачки - 330i

Мнение от dr.peshev » 15 Апр 2015, 22:21

Онзи ден се разминах на 1 педя от катастрофа !
Наложи се да спрa от 140 на 40 км/h за секунди.
Педята ми я дадоха спирачните маркучи Goodridge и новите гуми 225/255 Falken Azenis :yes:
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Спирачки - 330i

Мнение от Kris » 16 Апр 2015, 13:28

dr.peshev написа:Онзи ден се разминах на 1 педя от катастрофа !
Наложи се да спрa от 140 на 40 км/h за секунди.
Педята ми я дадоха спирачните маркучи Goodridge и новите гуми 225/255 Falken Azenis :yes:


Според мен "педята" ти е резултат от цялостната поддръжка. Ако спирачната система е добре, а по окачването е разбито - пак не става. Като започне да подскача колелото и няма сцепление - тогава няма значение с какви спирачки и гуми си.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook