Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
36 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Преди месец си купих чисто нов Exide Premium 100Ah, за да сменя оригиналния акумулатор на колата и първите няколко дни ми се струваше, че не карам колата достатъчно, за да зареди големия акумулатор до край (с 3 литра дизел съм, но оригиналният акумулатор беше 90-ка). Вечер оставям колата на 12,6 и на следващия ден я заварвам на 12,2-3..ако не я карам 2-3 дни идва на 11,9. Не съм я чакал повече, но вероятно ако седмица остане некарана ще си имаме проблеми
..
Ходих да замерят акумулатора и всичко е ок по него и зареждащата система на колата. Предполагам, че става дума за някаква утечка, но преди да почвам да търся искам да попитам нещо много базово, защото имам съмнения за един компонент. Имам диодно осветление в дръжките на вратите и преди време след като ми зализаха вратата бояджиите бяха откачили диода и кабелите висят вътре в кората на вратата. Пробвах да ги закача, но неуспешно, защото бояджиите са смачакали тотално диода в дръжката на вратата. Както и да е, въпросът ми е възможно ли е ако тези кабели се опират в металната част на вратата да създават утечката дори и при изгасена и заключена кола?

Ходих да замерят акумулатора и всичко е ок по него и зареждащата система на колата. Предполагам, че става дума за някаква утечка, но преди да почвам да търся искам да попитам нещо много базово, защото имам съмнения за един компонент. Имам диодно осветление в дръжките на вратите и преди време след като ми зализаха вратата бояджиите бяха откачили диода и кабелите висят вътре в кората на вратата. Пробвах да ги закача, но неуспешно, защото бояджиите са смачакали тотално диода в дръжката на вратата. Както и да е, въпросът ми е възможно ли е ако тези кабели се опират в металната част на вратата да създават утечката дори и при изгасена и заключена кола?
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Добре де, замерила са акумулатора и алтернатора, защо не ти замериха и за утечка?
Иначе от смачкан диод или ще ти даде на късо или никаква консумация не може да има.
С таралежа как си?

Иначе от смачкан диод или ще ти даде на късо или никаква консумация не може да има.

С таралежа как си?
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Хвани един мултицет и си замери консумацията, но има технологно време, докато колата изключи всички консуматори... 10 или 15 мин беше, не помня точно, но изчакваш това около цигара време и ще стане ясно има ли или мяма утечка. Ако се окаже, че има наистина такава, то възможните места са, какъо казаха колегите таралежа, а аз ще допълня перката на радиатора, а отделно това, в което се съмняваш с диодите. За целта просто им изключи буксите и мериш отново...
И нещо друго - не е добре да бъде, както по-малък, така и по-голям акумулатора. Не знам по каталог за твоя двигате стотица добре ли е или не, но ако е по-голям от необходимото така товариш релерегулатора на алтернатора!
И нещо друго - не е добре да бъде, както по-малък, така и по-голям акумулатора. Не знам по каталог за твоя двигате стотица добре ли е или не, но ако е по-голям от необходимото така товариш релерегулатора на алтернатора!
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Снощи прочетох доста неща за този таралеж и понеже при мен не е сменян, а колата вече идва в 8мата си година мисля че най-вероятно ще е от него. Има ли ефективен начин за проверка без свалянето му?
Четох, че ако се свали бушон 50 и се сложи пак след 10-на минути се проверява ако случайно е блокирал, а не тотално заминал. При мен не се получава непостоянно обдухване в колата и си има парно и климатик и поне по този признак не изглежда да е това, иначе прегледах на заключена кола светлините на багажника са загасени и не е от това. Ще прегледам след 15-тата минута как стоят нещата с лампата в жабката и дали изгасва и ако и това не се окаже ще се вади мултицета
Относно големината на акумулатора, доста се чудих за тези 100 ампер часа, но пуснах тема и няколко колеги с 3 литра дизел бяха ъпгрейднали към този от стандартните 90-ки и без никакви проблеми. Зареждането определено ще отнема повече време, но пък при стартов ток от 930А си е просто перфектен за тежки зими
Четох, че ако се свали бушон 50 и се сложи пак след 10-на минути се проверява ако случайно е блокирал, а не тотално заминал. При мен не се получава непостоянно обдухване в колата и си има парно и климатик и поне по този признак не изглежда да е това, иначе прегледах на заключена кола светлините на багажника са загасени и не е от това. Ще прегледам след 15-тата минута как стоят нещата с лампата в жабката и дали изгасва и ако и това не се окаже ще се вади мултицета

Относно големината на акумулатора, доста се чудих за тези 100 ампер часа, но пуснах тема и няколко колеги с 3 литра дизел бяха ъпгрейднали към този от стандартните 90-ки и без никакви проблеми. Зареждането определено ще отнема повече време, но пък при стартов ток от 930А си е просто перфектен за тежки зими

- b_velev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 1999 BMW 320D
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Аз съм с такъв акумулатор на 320д от няколко години и нямам проблем със зареждането.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Flipz написа:Снощи прочетох доста неща за този таралеж и понеже при мен не е сменян, а колата вече идва в 8мата си година мисля че най-вероятно ще е от него. Има ли ефективен начин за проверка без свалянето му?
Четох, че ако се свали бушон 50 и се сложи пак след 10-на минути се проверява ако случайно е блокирал, а не тотално заминал. При мен не се получава непостоянно обдухване в колата и си има парно и климатик и поне по този признак не изглежда да е това, иначе прегледах на заключена кола светлините на багажника са загасени и не е от това. Ще прегледам след 15-тата минута как стоят нещата с лампата в жабката и дали изгасва и ако и това не се окаже ще се вади мултицета
При мен се държеше точно така и се оказа таралежа. Можеш да го провериш с вадене на бушон 50 - махаш го и след 10тина минути мериш с мултицета.
Si non confectus, non reficiat.
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Да попитам ако се окаже таралежа за мнение - нов или рециклиран?
Разбрах от доста теми, че колегата oci е спец по тези неща (включително и рециклирането) и ако се окаже това ще действам при него, но не знам дали си струва 170 лева за нов или да рециклирам оригиналния?
Разбрах от доста теми, че колегата oci е спец по тези неща (включително и рециклирането) и ако се окаже това ще действам при него, но не знам дали си струва 170 лева за нов или да рециклирам оригиналния?
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Flipz написа:Да попитам ако се окаже таралежа за мнение - нов или рециклиран?
Разбрах от доста теми, че колегата oci е спец по тези неща (включително и рециклирането) и ако се окаже това ще действам при него, но не знам дали си струва 170 лева за нов или да рециклирам оригиналния?
Препоръчвам ти рециклиран, от Оци - няма смисъл да даваш 3 пъти повече пари за същото нещо.
Si non confectus, non reficiat.
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Да, Оцката им намери цаката на тия таралежи - за кво да се набутваш с пари кат може да се поправи реално!
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
При мен бушон 50 е празно тогава кой бушон е за таралежа ???
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Вчера смених таралежа при oci, но днес пак като палех колата ми стартира от 12,1, което ми се вижда малко. Не ми премигват ABS, ръчна и другите лампи при въртенето на стартера, но сега е още сравнително "топло" при 8-9 градуса и се чудя като стане -10 как ще пали. Някой мерил ли си е скоро от колко стартира?
Знам, че 100% зареден акумулатора трябва да дава 12.6 волта по скрито меню, но до колко е нормално да пада това напрежение за 1 нощ в този сезон?
Знам, че 100% зареден акумулатора трябва да дава 12.6 волта по скрито меню, но до колко е нормално да пада това напрежение за 1 нощ в този сезон?
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Абе човек, ти премери ли за утечка въобще или нищо не си мерил - сменяваш ей така как ти дойде. Аз не мога да разбера защо не си премериш и ако се окаже дори минимална някаква може да се изчисли за колко часа престой може да ти падне акумулатора или по-скоро напрежението под 11 V, а преди всичко ще разбереш дали има или няма. Това е най-важния тест и ти не го правиш, а си губиш времето в писане във форума, чакайки някой да изпердаши поредната глупост и ти да се юрнеш по нея. По-добре иди на врачка, честно! Поне ще стане ясно за теб и за всички ни дали не се филмираш, защото нормалното зареждане е в диапазона между 13,8 до 14,2, демек като изключиш колата непосредствено след това напрежението може да бъде дори и 13, че и над 13 V, но клетките не могат да задържат повече напрежение, отколкото им е капацитета: 6 х около 2 V = около 12 V +- На пръв поглед 12,1 за след часове наред ми изглежда ок, ама знам ли!
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
slitter написа:Абе човек, ти премери ли за утечка въобще или нищо не си мерил - сменяваш ей така как ти дойде. Аз не мога да разбера защо не си премериш и ако се окаже дори минимална някаква може да се изчисли за колко часа престой може да ти падне акумулатора или по-скоро напрежението под 11 V, а преди всичко ще разбереш дали има или няма. Това е най-важния тест и ти не го правиш, а си губиш времето в писане във форума, чакайки някой да изпердаши поредната глупост и ти да се юрнеш по нея. По-добре иди на врачка, честно! Поне ще стане ясно за теб и за всички ни дали не се филмираш, защото нормалното зареждане е в диапазона между 13,8 до 14,2, демек като изключиш колата непосредствено след това напрежението може да бъде дори и 13, че и над 13 V, но клетките не могат да задържат повече напрежение, отколкото им е капацитета: 6 х около 2 V = около 12 V +- На пръв поглед 12,1 за след часове наред ми изглежда ок, ама знам ли!
Жорко абсолютно си прав, но таралежа ако бута акумулатора го прави от време на време и трудно се хваща аз затова му дадох направо друг таралеж, не съм ремонтирал неговия за да го изключи като вариант, макар, че най-лесния начин да изключиш таралежа е като му откачиш буксата и мериш консумация или махнеш предпазителя.
Ако не се лъжа за да не запали колата трябва напрежението да е под 10.50 волта, това, че е 12.1 нищо не значи макар, че аз бих го замерил с мултицет, а не през скритото меню.
и напрактика ако след като заспи колата консумацията е до 0.03 ампера няма нищо притеснително.
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Не съм замервал нищо, но това остана да направя тези дни. За момента колата си пали ок и не мога да бъда сигурен дали изтощава или не акумулатора като не знам кое е нормално като напрежение след 12-15 часа престои. Нямам мултицет, а и не знам как точно да го направя този тест, ще отида при някой, който разбира и ще се направи. Боравя с данните от борд компютъра, което е лесно, но може би сгреших, че не направих тест с мултицет преди да постна темата, но просто мислех че е нещо стандартно като таралеж, нефункциониращ плафон в купето или друго, което се е случвало на повече хора от форума.
Както и да е, ако има проблем заключете темата...
Както и да е, ако има проблем заключете темата...
36 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани