Затяга при крайно положение на волана

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Затяга при крайно положение на волана

Мнение от dr.peshev » 26 Окт 2012, 10:53

При навиване на волана до край в ляво/дясно има момент на затягане и при връщането нещо прескача и леко тупка,след което движението си става плавно!Гумите за 205/60/15,но тампоните са английски пауърфлекс,а носачите М-кови , но са слагани преди 2години и не съм осещал подобно нещо!Прави го само на асфалт!На трева/чакъл не затяга!
Моля,ако някой колега се е сблъсквал с проблема да помогне! :help:
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е90
Детайли за колата: 320D

Re: Затяга при крайно положение на волана

Мнение от izydan » 26 Окт 2012, 12:49

Колега провери кормилните накрайници!При същия проблем при мен се оказаха вътрешни.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: Затяга при крайно положение на волана

Мнение от Phil » 26 Окт 2012, 13:25

На баща ми Е46-цата го има този проблем, но само при навиване на ляво...Според майстора, при който е ходил е от някакъв ограничител, който не бил сложен като са сменяли носача :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Затяга при крайно положение на волана

Мнение от dr.peshev » 26 Окт 2012, 19:06

И аз мислех,че са накрайниците-нещо сякаш в главините им прескача,но скоро ги тествахме и нямаше разхлабване!Интересното е , че го прави само при добро съпротивление=асфалт!При по-хлъзгава настилка не затяга и не прескача волана!Не знам да има ограничител носача!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: Затяга при крайно положение на волана

Мнение от Phil » 26 Окт 2012, 21:10

dr.peshev написа:И аз мислех,че са накрайниците-нещо сякаш в главините им прескача,но скоро ги тествахме и нямаше разхлабване!Интересното е , че го прави само при добро съпротивление=асфалт!При по-хлъзгава настилка не затяга и не прескача волана!Не знам да има ограничител носача!


Не се изразих правилно...от дясно всичко е сменяно - носач, амортисьор, накрайника на рейката и т.н. Та предполагам, че на рейката не е сложен ограничителя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Затяга при крайно положение на волана

Мнение от oci » 26 Окт 2012, 23:18

Phil написа:
dr.peshev написа:И аз мислех,че са накрайниците-нещо сякаш в главините им прескача,но скоро ги тествахме и нямаше разхлабване!Интересното е , че го прави само при добро съпротивление=асфалт!При по-хлъзгава настилка не затяга и не прескача волана!Не знам да има ограничител носача!


Не се изразих правилно...от дясно всичко е сменяно - носач, амортисьор, накрайника на рейката и т.н. Та предполагам, че на рейката не е сложен ограничителя.


Колега какъв ограничетел на рейката аз толкова коли съм направил и рейки и накрайници и носачи за първи път чувам за ограничител на рейката, тя рейкат се регулира на стенд защото е хидралична.
Според мен проблема на колегата е в рейката защото аз съм свалял накрайници, които буквално са се разпадали при демонтажа, но затягане няма, авно рейката затяга.
П.П може би ти имаш предвид клапана за разтоварване на рейкат на налягането при пълен ляв или десен, за друг ограничител не се сещам.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1151
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11

Re: Затяга при крайно положение на волана

Мнение от Maxmadness » 27 Окт 2012, 0:17

Колега и на мен започна да ми прави така след реглаж такова е усещането все едно гумата ти е опряла в бордюр и затова прави така а реално тя изобщо не е и трябва да дръпнеш по силно нали :dunno:
"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: Затяга при крайно положение на волана

Мнение от Phil » 27 Окт 2012, 7:50

oci написа:Колега какъв ограничетел на рейката аз толкова коли съм направил и рейки и накрайници и носачи за първи път чувам за ограничител на рейката, тя рейкат се регулира на стенд защото е хидралична.
Според мен проблема на колегата е в рейката защото аз съм свалял накрайници, които буквално са се разпадали при демонтажа, но затягане няма, авно рейката затяга.
П.П може би ти имаш предвид клапана за разтоварване на рейкат на налягането при пълен ляв или десен, за друг ограничител не се сещам.


Предавам думи от 3-то лице, така че явно има "изгубени в превода" :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Затяга при крайно положение на волана

Мнение от Dirty M5 driveR » 27 Окт 2012, 7:55

А сигурен ли си, че реално не опира някъде? По принцип може да се направи колата да завива повече в едната посока, и това се постига точно на реглаж (единия накрайник да е навит много, другия малко). Преброй си оборотите, нужни за пълен ляв и пълен десен и ще установиш това.
А иначе рейката така затяга като някой се мъчи да обира луфта в нея посредством болта. Не го знам обаче къде е и има ли лесен достъп до него.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Затяга при крайно положение на волана

Мнение от oci » 27 Окт 2012, 8:45

Dirty M5 driveR написа:А сигурен ли си, че реално не опира някъде? По принцип може да се направи колата да завива повече в едната посока, и това се постига точно на реглаж (единия накрайник да е навит много, другия малко). Преброй си оборотите, нужни за пълен ляв и пълен десен и ще установиш това.
А иначе рейката така затяга като някой се мъчи да обира луфта в нея посредством болта. Не го знам обаче къде е и има ли лесен достъп до него.


Като се свали кората под мотора и болта се вижда лесене е достъпа до него може найстина така да пробва да го бележи как е сега и да се развие малко ако се оправи значи е от натегната рейка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Затяга при крайно положение на волана

Мнение от dr.peshev » 27 Окт 2012, 10:03

Болта никога не е пипан!Карам колата от 5 години и сега започна да го прави.Да, усещането е , че сякаш в крайно положение гумата е опряла в нещо и трябва сила да праскочи и да се върне!Даже слизах да гледам дали не опира в калника ,но карам на 15" и това няма как да се случи.Нещо не ми се вярва да е рейката-не вие и усилието за въртене не се е променило,а и на трева/чакъл не затяга!Не съм в София,но щом се прибера,отивам на майстор.Мисля си , че може да от шарнирите на носача да затягат в главините!Другото са лагерите на макферсона! :dunno:
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook