Затяга при крайно положение на волана
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Затяга при крайно положение на волана
При навиване на волана до край в ляво/дясно има момент на затягане и при връщането нещо прескача и леко тупка,след което движението си става плавно!Гумите за 205/60/15,но тампоните са английски пауърфлекс,а носачите М-кови , но са слагани преди 2години и не съм осещал подобно нещо!Прави го само на асфалт!На трева/чакъл не затяга!
Моля,ако някой колега се е сблъсквал с проблема да помогне!
Моля,ако някой колега се е сблъсквал с проблема да помогне!

- izydan
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
- Детайли за колата: 320D
Re: Затяга при крайно положение на волана
Колега провери кормилните накрайници!При същия проблем при мен се оказаха вътрешни.
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Затяга при крайно положение на волана
На баща ми Е46-цата го има този проблем, но само при навиване на ляво...Според майстора, при който е ходил е от някакъв ограничител, който не бил сложен като са сменяли носача 

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Затяга при крайно положение на волана
И аз мислех,че са накрайниците-нещо сякаш в главините им прескача,но скоро ги тествахме и нямаше разхлабване!Интересното е , че го прави само при добро съпротивление=асфалт!При по-хлъзгава настилка не затяга и не прескача волана!Не знам да има ограничител носача!
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Затяга при крайно положение на волана
dr.peshev написа:И аз мислех,че са накрайниците-нещо сякаш в главините им прескача,но скоро ги тествахме и нямаше разхлабване!Интересното е , че го прави само при добро съпротивление=асфалт!При по-хлъзгава настилка не затяга и не прескача волана!Не знам да има ограничител носача!
Не се изразих правилно...от дясно всичко е сменяно - носач, амортисьор, накрайника на рейката и т.н. Та предполагам, че на рейката не е сложен ограничителя.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Затяга при крайно положение на волана
Phil написа:dr.peshev написа:И аз мислех,че са накрайниците-нещо сякаш в главините им прескача,но скоро ги тествахме и нямаше разхлабване!Интересното е , че го прави само при добро съпротивление=асфалт!При по-хлъзгава настилка не затяга и не прескача волана!Не знам да има ограничител носача!
Не се изразих правилно...от дясно всичко е сменяно - носач, амортисьор, накрайника на рейката и т.н. Та предполагам, че на рейката не е сложен ограничителя.
Колега какъв ограничетел на рейката аз толкова коли съм направил и рейки и накрайници и носачи за първи път чувам за ограничител на рейката, тя рейкат се регулира на стенд защото е хидралична.
Според мен проблема на колегата е в рейката защото аз съм свалял накрайници, които буквално са се разпадали при демонтажа, но затягане няма, авно рейката затяга.
П.П може би ти имаш предвид клапана за разтоварване на рейкат на налягането при пълен ляв или десен, за друг ограничител не се сещам.
- Maxmadness
- ентусиаст
-
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11
Re: Затяга при крайно положение на волана
Колега и на мен започна да ми прави така след реглаж такова е усещането все едно гумата ти е опряла в бордюр и затова прави така а реално тя изобщо не е и трябва да дръпнеш по силно нали 

"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME
A.J DARKHOLME
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Затяга при крайно положение на волана
oci написа:Колега какъв ограничетел на рейката аз толкова коли съм направил и рейки и накрайници и носачи за първи път чувам за ограничител на рейката, тя рейкат се регулира на стенд защото е хидралична.
Според мен проблема на колегата е в рейката защото аз съм свалял накрайници, които буквално са се разпадали при демонтажа, но затягане няма, авно рейката затяга.
П.П може би ти имаш предвид клапана за разтоварване на рейкат на налягането при пълен ляв или десен, за друг ограничител не се сещам.
Предавам думи от 3-то лице, така че явно има "изгубени в превода"

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Затяга при крайно положение на волана
А сигурен ли си, че реално не опира някъде? По принцип може да се направи колата да завива повече в едната посока, и това се постига точно на реглаж (единия накрайник да е навит много, другия малко). Преброй си оборотите, нужни за пълен ляв и пълен десен и ще установиш това.
А иначе рейката така затяга като някой се мъчи да обира луфта в нея посредством болта. Не го знам обаче къде е и има ли лесен достъп до него.
А иначе рейката така затяга като някой се мъчи да обира луфта в нея посредством болта. Не го знам обаче къде е и има ли лесен достъп до него.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Затяга при крайно положение на волана
Dirty M5 driveR написа:А сигурен ли си, че реално не опира някъде? По принцип може да се направи колата да завива повече в едната посока, и това се постига точно на реглаж (единия накрайник да е навит много, другия малко). Преброй си оборотите, нужни за пълен ляв и пълен десен и ще установиш това.
А иначе рейката така затяга като някой се мъчи да обира луфта в нея посредством болта. Не го знам обаче къде е и има ли лесен достъп до него.
Като се свали кората под мотора и болта се вижда лесене е достъпа до него може найстина така да пробва да го бележи как е сега и да се развие малко ако се оправи значи е от натегната рейка.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Затяга при крайно положение на волана
Болта никога не е пипан!Карам колата от 5 години и сега започна да го прави.Да, усещането е , че сякаш в крайно положение гумата е опряла в нещо и трябва сила да праскочи и да се върне!Даже слизах да гледам дали не опира в калника ,но карам на 15" и това няма как да се случи.Нещо не ми се вярва да е рейката-не вие и усилието за въртене не се е променило,а и на трева/чакъл не затяга!Не съм в София,но щом се прибера,отивам на майстор.Мисля си , че може да от шарнирите на носача да затягат в главините!Другото са лагерите на макферсона! 

11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани