Въпрос за горивна помпа и горивен филтър

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 2.12.2009
Местоположение: София / Пловдив
Пол: Мъж

Въпрос за горивна помпа и горивен филтър

Мнение от Sorrow » 01 Юли 2012, 21:01

Въпросът ми е кратък и прост, но ще започна с малко предистория. Преди около 2 седмици заредих от ЕКО до горе и колата не запали от първия път на самата бензиностанция. Последва втори опит, отново неуспешен. Погледнах бележката да не би човека да е сипал бензин, но си беше дизел. Запали от третия път и оттогава нищо.
Днес, бях във Варна на гости и след като мина July, реших рано-рано да паля обратно към София. Уви, колата изобщо не си помисли и да пали. Лампата check engine светеше постоянно, което ме накара да мисля, че проблемът е по-сериозен. Викнах пътна помощ и пича почна да умува къде има нещо отворено в 8 сутринта в неделя. За късмет, първият сервиз на околовръстното се оказа отворен и ме остави там. Хората като видяха, че идвам с пътна помощ разчистиха и веднага поеха колата. След известно време диагностика и тестване се оказа горвната помпа. Покрай нея смених и горивен филтър и след смяната им, колата запали толкова бързо, колкото парите излетяха от джоба ми. Все пак нямах много варианти налице, след като съм в друг град и то в неделя. Нямам представа дали съм се набутал, но помпата ми излезе малко под 400 лв, а филтъра на Бош беше 50 лв.
След всичко това въпросът ми е следния. Видях, че помпата е преди филтъра, което не ми се струва особено логично... Има ли начин местата да се разменят или да се добави още един филтър преди нея?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Въпрос за горивна помпа и горивен филтър

Мнение от Retrofit » 01 Юли 2012, 23:08

Проблема, че ти е отказала помпата не е защото няма филтър преди нея, а защото и е дошло времето.
В резервоара има ситна цедка за по едри частици, но преди помпата не е препоръчително да има горивен филтър, защото евентуалното му запушване би намалил притока на гориво, от там помпата да се товари и гори по бързо.
Помпата спира да работи, заради износени четки на мотора или заради износен колектор, тя си е консуматив и не се ремонтира.

Нова оригинална от дилър е 480лв, а на теб не знаем каква са ти монтирали, за да ти кажем дали си се набутал.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 18.04.2010
Местоположение: София - град
Пол: Мъж
Кара: тъжно друга марка :(
Мечтае да кара: Пак BMW

Re: Въпрос за горивна помпа и горивен филтър

Мнение от The Edge » 02 Юли 2012, 1:55

Монтирали са ти австрийска или китайска. Колко ще изкара - Божа работа. Предполагам са ти дали гаранция все пак... И на въпроса - Преди помпата трябва да е филтъра . Предполагам си видял какво представлява филтъра и той трябва да е от към резервоара, а непосредсвено след него от към двигателя - самата помпа :yes:
P.S: Заради тази помпа и аз съм оставал безпомощен, и при мен имаше индикация преди това с непалене. (Когато тя работи се чува междр)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Въпрос за горивна помпа и горивен филтър

Мнение от Retrofit » 02 Юли 2012, 2:32

По схема е дадено филтъра да е към двигателя след помпата, но реално се оказа че е обратно, филтъра е преди помпата:
Изображение

Ограденото в червено е помпата:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 2.12.2009
Местоположение: София / Пловдив
Пол: Мъж

Re: Въпрос за горивна помпа и горивен филтър

Мнение от Sorrow » 02 Юли 2012, 9:53

Да, като се прибрах и аз разгледах схемата. При мен си е точно както при нея - резервоар -> помпа -> филтър -> двигател. Видя ми се, че могат да се разменят двете и за това попитах. Излиза, че щом на схемата е едно, а в действителност може и обратно (снимката)... явно става размяната?
Иначе името на помпата просто ми изхвърча от главата, но определено нямаше китайско звучене. Казаха ми, че ако изчакам 1 ден могат да ми доставят точно китайски вариант за 300 лв.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook