e46 m52b25tu ел. перка

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

e46 m52b25tu ел. перка

Мнение от lowrider » 13 Май 2012, 21:08

Колеги, вчера ми се повреди ел. перката на колата, в купето замириса силно на бакелит, отворих капака и с ужас видях гъст сив дим, пушекът идваше от резистора на ел. перката(малка алуминиева кутийка разположена в близост до мотора на перката). Интересува ме, сменя ли се този резистор или трябва цяла нова перка. Автомобилът е без виско, а с перка за клима и охлаждане в едно. Другият ми въпрос е проблем ли е да карам 400км извън града без перка, тъй като не знам до утре ще мога ли да намеря в провинцията.
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: e46 m52b25tu ел. перка

Мнение от Zagy » 13 Май 2012, 21:39

Срещан проблем е - гори управлението на перката. Решението е да си намериш друга втора ръка.
Si non confectus, non reficiat.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: e46 m52b25tu ел. перка

Мнение от lowrider » 13 Май 2012, 21:41

Мерси много, колега, а относно извънградско каране без перка (и без климатик естествено).
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1031
Регистриран на: 9.11.2010
Пол: Мъж
Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;

Re: e46 m52b25tu ел. перка

Мнение от NikVanov » 13 Май 2012, 21:51

Без климатик може, без перка не си и помисляй!! И може да се поправи yправлението, но е голяма играчка, свържи се с Dimitroff

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: e46 m52b25tu ел. перка

Мнение от oci » 13 Май 2012, 22:24

честно казано ме съмнява да може да се ремонтира при положение, че така здраво е окъсила та даже и дим е имало, аз съм разглобил две модулчета на перки и мога да кажа със сигурност, че може да се оправи перката единствено ако са изгорели транзисторите те се сменят макар, че трудно се намират те са три на брой като два са BUZ 110 Sl , един BUZ 100 SL, този втория е същия като при таралежа. Сега съм намерил едни заместители и ще видя ако тръгне едно от двете управления значи вече ще имаме решение на проблема с перките.


П.П до колегата с проблема по добре я прекарай през реле перката и копче и така карай докато си намериш друга или оправиш твоята не рискувай да не прегрееш мотора, плюса е постоянен към мотора на перката трябва да прекараш минуса през реле и си готов.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: e46 m52b25tu ел. перка

Мнение от lowrider » 13 Май 2012, 23:45

Благодаря Ви много, колеги :bowdown:
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: e46 m52b25tu ел. перка

Мнение от lowrider » 14 Май 2012, 22:42

Обиколих всички морги в Шумен и нищо, купих си копче 35 ампера, обаче като тествах и видях какво прави перката на пълна мощност се уплаших, че ел. системата ми няма да издържи и взех, че навих едно виско да ми е мирна главата до София. Сега ще сляза да тествам в скритото меню на какви градуси ще работи мотора и дали всичко е наред с виското.
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: e46 m52b25tu ел. перка

Мнение от lowrider » 14 Май 2012, 23:21

Тествах със скритото меню, запалих на място показа 84*, чаках я на място стигна до 93*, дадох и газ да развърти виското, но почна да качва, стигна 97* и тръгнах, пуснах я по един баир надолу, после на ниска предавка и нагоре, стигна 99* и я изгасих, след 3 мин. пак я запалих и показа 90*, каква е допустимата температура на която трябва да работи този мотор и как така за 3мин. охлади от 99 на 90, мога ли да се доверявам на показанията на това меню, от къде взима инфо за температурата и т.н.



_ _ _0** -> _ _7.0 - температура на охлаждащата течност - **⁰С
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: e46 m52b25tu ел. перка

Мнение от lowrider » 15 Май 2012, 0:42

Сега покарах малко извън града, температурата се държеше около 97*, за момент почна да пада даже под 90*, после пак си застана към 97*. Колата е с чисто нов термостат. 3 дни я карах по-мъничко из града без перка, стрелката не е минавала средата, щом не е ходила на дясно има ли шанс да съм направил белята?
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: e46 m52b25tu ел. перка

Мнение от Dimitroff » 15 Май 2012, 9:07

Не - няма.

Ако е 150к.с. - оптималната работна е 85-90 градуса.
Ако е 136к.с. - оптималната работна е 95-104 градуса.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: e46 m52b25tu ел. перка

Мнение от lowrider » 15 Май 2012, 9:30

Dimitroff написа:Не - няма.

Ако е 150к.с. - оптималната работна е 85-90 градуса.
Ако е 136к.с. - оптималната работна е 95-104 градуса.


m52b25tu 170hp e
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: e46 m52b25tu ел. перка

Мнение от lowrider » 15 Май 2012, 16:23

Прибрах се до София с виското, през по-голяма част от пътя показваше 96*, като спирах отиваше на 97*, на няколко пъти при повечко газ температурата почваше да пада (виското, което сложих не е много читаво) падаше до към 85*, на два пъти падна и до 75* и после пак си закрепи на 96*, нормално ли е на 75*, стрелката да не мърда от средата?
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: Sofia
Кара: G02 ///M40d

Re: e46 m52b25tu ел. перка

Мнение от blacksapphire » 15 Май 2012, 23:06

Какво си взел, бе? :mhihi:

Вземи си перка от фейслифт БОШ, по-читави са, и аз минах по същия път.
Иначе с виско са само автоматите. :P

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: e46 m52b25tu ел. перка

Мнение от lowrider » 16 Май 2012, 1:04

Оф мани, адаш, увъртех се с тия вискота и перки, иначе разбрах, че виско само на автоматите се слага, но за временно става. Я драсни на л.с. за фейсовия бош :)
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: e46 m52b25tu ел. перка

Мнение от Dimitroff » 16 Май 2012, 7:41

lowrider написа:Оф мани, адаш, увъртех се с тия вискота и перки, иначе разбрах, че виско само на автоматите се слага.
:nono:

На автомати и на големи мотори, където пак има перка, но тя е изнесена пред климатичният радиатор и е повече спомагателна, отколкото основна, както е в твоя случай.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook