Температура?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Температура?
Здравейте колеги, до колко може да се вярна на данните за температурата на антифриза от скритото меню? Днес пътувах извънградско около 150км и по едно време реших да видя дали държи 105 градуса...Ами не...колата работеше на 106-107, на моменти даже 108 градуса, според компютъра. Колата е с М43, има си антифриз, термостата е сменян преди няколко месеца и перката върти доста бързо...
Някой знае ли дали е нормално това? Ако не - на какво може да се дължи и дали е опасно за мотора?
Някой знае ли дали е нормално това? Ако не - на какво може да се дължи и дали е опасно за мотора?
- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Температура?
Аз наскоро сменях разширителен съд и след интервенцията наблюдавах доста скритото меню. Мотора е М54В30 и наблюденията са ми следните
Градско със трафик при 20+ градуса на въздуха скритото меню показва 89-93 гардуса
Извънградско 20+ градуса на въздуха скритото меню показва 96-98 градуса
Абсурдно изглежда но при градски трафик държи по-ниска температура. При мен доста точни изглеждат показанията.
По спомен знам че ел. перката има шест скорости и могат да се тестват с диагностична техника. Другото нещо което ми хрумва е че може да имаш мръсотия между двата радиатора. Има доста писано за причините за загряване, но 108 градуса ми се струва множко.
Градско със трафик при 20+ градуса на въздуха скритото меню показва 89-93 гардуса
Извънградско 20+ градуса на въздуха скритото меню показва 96-98 градуса
Абсурдно изглежда но при градски трафик държи по-ниска температура. При мен доста точни изглеждат показанията.
По спомен знам че ел. перката има шест скорости и могат да се тестват с диагностична техника. Другото нещо което ми хрумва е че може да имаш мръсотия между двата радиатора. Има доста писано за причините за загряване, но 108 градуса ми се струва множко.
- Mariga
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 16.05.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i N42
Re: Температура?
Колега, като колегата и аз смених разширителен съд преди седмица и антифриза също.
Аз съм с 318и новия мотор N42 и при мен температурата се покачва до точно 105 градуса и секунди след това пада на 104, в смисъл перката явно така работи при мен, че не и дава да се качи до повече от 105. Това е в града, извънграда при нормално каране е около 101-102 градуса.
Друго интересно при мен е, че след смяната на казанчето и антифриза сега колата работи с около 2-3 градуса по-ниско, съответно около 100-103. Незнам на какво се дължи?
Нека и другите колеги с бензинки да кажат как е при тях, защото не един път съм спорил с причтели, че тази температура е нормална за моя мотор, нещо което съм го чел в форума на доста места?
Аз съм с 318и новия мотор N42 и при мен температурата се покачва до точно 105 градуса и секунди след това пада на 104, в смисъл перката явно така работи при мен, че не и дава да се качи до повече от 105. Това е в града, извънграда при нормално каране е около 101-102 градуса.
Друго интересно при мен е, че след смяната на казанчето и антифриза сега колата работи с около 2-3 градуса по-ниско, съответно около 100-103. Незнам на какво се дължи?
Нека и другите колеги с бензинки да кажат как е при тях, защото не един път съм спорил с причтели, че тази температура е нормална за моя мотор, нещо което съм го чел в форума на доста места?

- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Температура?
ros1977 написа:Градско със трафик при 20+ градуса на въздуха скритото меню показва 89-93 гардуса
Извънградско 20+ градуса на въздуха скритото меню показва 96-98 градуса
Има доста писано за причините за загряване, но 108 градуса ми се струва множко.
Колега, нормалната работна температура на М43 е 102-105 градуса...т.е. си говорим за разлика от 3 градуса...което не е много, но не е и малко

Колкото до перката - върти здраво, което ме навежда, че степените й са ок. А и при скорост от 100+ км/ч не мисля, че се разчита на перката за охлаждане

П.П. Като гледам при теб има доста сериозна разлика в температурите градско и извънградско...колко е нормалната работна температура на М54?
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Температура?
Днес пак покарах колата извънградско и пак вдигна 108 градуса
и то на равно...направо не ми се мисли какво ще е като минавам Шипка в понеделник.
След като спрях маркуча от термостата си беше нормално топъл ( 3-ри номер), а другия ( номер 1) направо не се пипаше...също така радиатора от вътрешната страна, откъм перката, беше много горещ, а отпред си беше студен
Някаква идея от какво може да се получава това?

След като спрях маркуча от термостата си беше нормално топъл ( 3-ри номер), а другия ( номер 1) направо не се пипаше...също така радиатора от вътрешната страна, откъм перката, беше много горещ, а отпред си беше студен

Някаква идея от какво може да се получава това?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Температура?
Най-добре е да започнеш със сваляне и промиване /външно и вътрешно/ на радиатора. Ако не се оправи, пак ще се умува. Вентилаторът сигурен ли си, че е читав? Диагностика?
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Температура?
Перката си работи...системата е обезвъздушена...чудя се какъв ли е шанса термостата да не отваря като хората?
- landolin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 25.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 535ix, 2012
Re: Температура?
Phil написа:Днес пак покарах колата извънградско и пак вдигна 108 градусаи то на равно...направо не ми се мисли какво ще е като минавам Шипка в понеделник.
...
След като спрях маркуча от термостата си беше нормално топъл ( 3-ри номер), а другия ( номер 1) направо не се пипаше...също така радиатора от вътрешната страна, откъм перката, беше много горещ, а отпред си беше студен![]()
Някаква идея от какво може да се получава това?
Аз имах подобни филми със старата кола (ауди 80), но при мен беше по зле - перката се включваше около 105гр и се изключваше на 100, и всичко това при нормален температурен режим 90-95гр. на този двигател! Няколко изтъкнати ауди специалиста се изказаха, че всичко това било нормално, този двигател работел на 100гр. и тем подобни глупости докато един ден не замина гарнитурата на главата

След смяна на гарнитурата положението беше пак същото, затова реших да сменя и радиатора и о чудо - температурата вече ковеше 90-92 градуса!
Оказа се, че радиатора си има частични запушвания и няколкото промивки, които му правих не са могли да ги отстранят. От запушванията температурата на водата при датчика който включва перката (закачен на радиатора) е по ниска от тази в двигателя и така си имаме 105гр. в двигателя и 92-95 в радиатора и естествено гарнитурата даде фира.
Доколкото знам (и доколкото всички тук във форума твърдят) при БМВ нещата са по други и тези 100гр. са нормална температура. Но според мен при каквито и да е съмнения за поддържане на висока температура трябва да се направи едно вложение за нов радиатор, пък бил той и по евтин (но нов! ), особено ако колата е италианка защото тия идиоти не сменят нищо, само доливат вода

- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Температура?
Преди малко минах Шипка и не прегря...поне стрелката не е мърдала...скритото меню не го пуснах, защото само му се дразня. Като за начало мисля да отида да ми "продухат" радиатора, че си мисля че от него идва проблема...Някой може ли да ми препоръча къде да отида за тази интервенция без да ми отрежат главата 
П.П. Някой знае ли къде мога да намеря информация за работната температура на тоя мотор

П.П. Някой знае ли къде мога да намеря информация за работната температура на тоя мотор

- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Температура?
Phil написа:Днес пак покарах колата извънградско и пак вдигна 108 градусаи то на равно...направо не ми се мисли какво ще е като минавам Шипка в понеделник.
След като спрях маркуча от термостата си беше нормално топъл ( 3-ри номер), а другия ( номер 1) направо не се пипаше...също така радиатора от вътрешната страна, откъм перката, беше много горещ, а отпред си беше студен![]()
Някаква идея от какво може да се получава това?
Не може откъм перката радиатора да е горещ ,а от другата страна студен колега.
Предполагам че може да се бъркаш защото най отпред стои климатичния радиатор и да пипаш него ,а той е
нормално да е студен като не е пуснат климатика.
Предполагам ,че ако разкачиш крепежа в горния край и наклониш към мотора радиатора ще се шашнеш колко
боклуци има загнездени между двата радиатора . Ако искаш качествено почистване единствения вариант е
демонтаж на радиатора.
При мен в движение е 105 гр. и при рязко ускорение стига до 106 за няколко сек. и пак 105.
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Температура?
IKN написа:Не може откъм перката радиатора да е горещ ,а от другата страна студен колега.
Предполагам че може да се бъркаш защото най отпред стои климатичния радиатор и да пипаш него ,а той е
нормално да е студен като не е пуснат климатика.
Предполагам ,че ако разкачиш крепежа в горния край и наклониш към мотора радиатора ще се шашнеш колко
боклуци има загнездени между двата радиатора . Ако искаш качествено почистване единствения вариант е
демонтаж на радиатора.
При мен в движение е 105 гр. и при рязко ускорение стига до 106 за няколко сек. и пак 105.
Предполагам, че и при мен е така, за това питам къде мога да отида, за да ми свалят радиатора и да го промият и изчистят?
- stuci_ir
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 18.02.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Е60 М54
Re: Температура?
Колега, не се шашкай до 110гр е нормална темп за м43. И аз като теб изследвах и се чудих и писах и по диагностики ходих. 1 месец сигуурно на скритото меню карах. Смених нов радиатор оригинал, водна помпа. Положението е същото. 103-108гр. Така работи моята.
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Температура?
stuci_ir написа:Колега, не се шашкай до 110гр е нормална темп за м43. И аз като теб изследвах и се чудих и писах и по диагностики ходих. 1 месец сигуурно на скритото меню карах. Смених нов радиатор оригинал, водна помпа. Положението е същото. 103-108гр. Така работи моята.
При мен е същата работа...просто не можах да намеря информация от service manual или форум където да пише каква е нормалната работна температура на мотора

- stuci_ir
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 18.02.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Е60 М54
Re: Температура?
До 110гр не тряя се шашкаш. Карай и си свиркай.
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Температура?
А какъв ти е термостата? Аз съм с Бер и диапазона на температурата ми е 102-105гр.
viewtopic.php?f=34&t=230208&hilit=%D0%B7%D0%B0+%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%BE+%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D1%83%D1%82%D0%B8
viewtopic.php?f=34&t=230208&hilit=%D0%B7%D0%B0+%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%BE+%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D1%83%D1%82%D0%B8
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани