Въпрос за обороти?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 6.09.2011
Местоположение: Божурище
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i

Въпрос за обороти?

Мнение от Nasko_ » 29 Дек 2011, 2:41

Здравейте, колеги.
От известно време, колата ми прави следния проблем...е, силно казано проблем, но е дразнещо.
Паля я, работи нормално. Като я подкарам на почти всяко спиране на светофар, остава да работи на около 900 оборота, отпускам спирачката(колата е автоматик), мърда малко напред, пак спирам и оборотите се нормализират :dunno:
Но не всеки път е така...примерно на 2 светофара е на 900 оборота, на 3-я спирам и оборотите са нормални :dunno:

Някой, ако има идея от какво може да се менят така оборотите, ще съм благодарен да сподели ;)
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: Въпрос за обороти?

Мнение от unikalen88 » 29 Дек 2011, 7:52

първо колега една диагностика ако направиш е по-добре,и мисля при ръчната скоростна кутия имаше нещо подобно,да притрисат оборотите при спиране,потърси в темите и прочети,може да е сходен проблема
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: Въпрос за обороти?

Мнение от iv4o9999 » 29 Дек 2011, 17:25

при ръчните скорости, на свободна при движение по инерция са малко по високи от колкото на свободна при спряло състояние приблизително около 50-100 оборота

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 6.09.2011
Местоположение: Божурище
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i

Re: Въпрос за обороти?

Мнение от Nasko_ » 30 Дек 2011, 20:57

Те оборотите не претрисат, не играят и не са неравномерни...просто единия път ги задържа на 900, а в другия са си нормални...около 650 :)
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 30.05.2010
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: мечтата си!e46 320ci & e92 320d
Детайли за колата: Devil heart.. Angel eyes...

Re: Въпрос за обороти?

Мнение от Wolfeye » 02 Яну 2012, 19:46

Nasko_ написа:Те оборотите не претрисат, не играят и не са неравномерни...просто единия път ги задържа на 900, а в другия са си нормални...около 650 :)


До колкото знам 650 са ниски обороти! И моите от отколо 1-2 седмици стоят около 600-650 и много дразни.
Казаха ми, че най-вероятно е "стъпковото моторче". Та ще одя на диагностика най-скоро време :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 6.09.2011
Местоположение: Божурище
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i

Re: Въпрос за обороти?

Мнение от Nasko_ » 04 Яну 2012, 23:50

Wolfeye написа:
Nasko_ написа:Те оборотите не претрисат, не играят и не са неравномерни...просто единия път ги задържа на 900, а в другия са си нормални...около 650 :)


До колкото знам 650 са ниски обороти! И моите от отколо 1-2 седмици стоят около 600-650 и много дразни.
Казаха ми, че най-вероятно е "стъпковото моторче". Та ще одя на диагностика най-скоро време :mhihi:

Аз пък знам, че са нормални...бях на диагностика, никакви грешки :dunno:
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 16.12.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос за обороти?

Мнение от гумата » 10 Яну 2012, 10:42

Клега, при мен се оказа скъсан маркуч на изгорелите газове.
Преди това чистих и разглобявах моторчето за празния ход, както описват колегите. Моторчето се чисти с шпрей за карбуратори или бензин. Разглобяването е след ваденето на щифта с малка отверка, която се пъха в малкото улейче на шплента и се върти бавно и настоятелно и шплента излиза лесно, а след това се завърта самия корпус, който е на резба подобна на фасунга за фаровете. Завъртането става с леко притискане навътре, защото има метален огънат пръстен ,който има притискаща функция.
После излиза един магнит. Почиства се магнита и вътрешната част, без да остават материали като парцал, гъби, памук или каквото и да е там. Най- добре да се чисти с парцал.
На тази схема се виждат два маркуча отдолу за антифриз , горе за картерните газове и именно той къса нервите на сума народ. Неговото пробиване или разкъсване, според мен водят до многото "пожелателни адреси" изобщо в момента на колебаещите се обороти.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

Многобройните мнения , че оборотите на двигателя се влияят от моторчето на празния ход може да са верни, но при мен се оказа, че не е така и е уместно да споделя опита си тук. Повечето оплаквания са за колебание на оборотите при празен ход и студено време най- вече. Моторчето за празния ход обаче има нещо, което предхожда неговата функция. Това е студеният въздух, който минава от двигателя през маркуча на картерните газове, за да поддържа температура и обороти. Посока от двигателя към клапана.
Работи се на студен двигател, че може да пръска антифриз!
Маркучът влиза в един клапан, който е отворен при студен двигател и свързва въздух с капака на двигателя. Когато е спукан този маркуч, въздух влиза направо отвън. И притрисат оборотите през зимата. Този маркуч е в комплект от производителя, слепен с друг маркуч, през който минава антифриз. Двата маркуча са около 46 лева. От качеството им зависи след колко време маслото ще пробие и ще се прави отново. На схемата са под №3 захванати са с гумен пръстен по дължина и са слепени един за друг. Горният маркуч е маслоустойчив и има извивка. За да се смени се сваля първо капачето на филтъра за купето и филтъра, после се развиват 4 винта еврейска звезда и се свалят отделят кабелите отпред над колекторите, като първо се сваля пластмасовото капаче на кабелите и те се отделят напред. след сваляне на кората на въздушния филтър под чистачките, се вижда ясно, маркучът зад колекторите. Може да е захванат със свинска опашка от страната на капака на двигателя и другата страна на клапана. след това се развиват двата пръстена на долния маркуч, от който протича малко антифриз. Не повече от 100 мл. Малко е. Не се източва системата с антифриз, но за сметка на това после обезвъздушаваш радиатора си, защото от свалянето на долния маркуч влиза въздух в охладителната система и бълбука шумно, но на фона на унищожения проблем, обезвъздушаването е за удоволствие.
Долният маркуч се сменя като се развият пръстените, които го стягат. После е добре да смажете скобите с wd40 или някаква смазка преди завиването им. Според качеството на маркуча ще държат и оборотите на колата във времето. Сглобяването е по обратния ред. Не може да повярваш как се оправят оборотите. Сума народ вие за тези обороти. И никой не вижда спукания маркуч отзад. Достатъчно е да има дупка от която да смуче към клапана студен въздух. Това не се случва през лятото, когато е топло, а когато застудее, защото клапанът смуче топъл въздух от картерните газове. Та моторчето за празния ход има връзка именно с този маркуч, който е зад колекторните тръби, където не се вижда ясно. При смяната на този маркуч си смених и вакумните маркучета отпред за по- малко от половин метър вакумен маркуч за няма и два лева.
В моят случай беше така.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook