E46 compact 2003 влиза в сервизен режим...

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 20.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: compact
Детайли за колата: BMW compact e46 03 320td 150 hp

E46 compact 2003 влиза в сервизен режим...

Мнение от olegvn » 02 Дек 2011, 16:01

Здравейте колеги и фенове на марката БМВ . Искам да ви помоля за помощ :help: Преди три месеца си купих кола и после започнаха проблемите с нея :mhihi: :dummy: . Колата е с 320td мотор M47D20-150 коня 2000 куб и ръчна скоростна кутия.
Като я паля сутрин пуши много и умирам от срам :oops: и давам повод на комшиите да се радват :bang: , пушекът е светло сиво-бял и може би синкав на моменти :/ , като загрее напълно и я покарам малко спира да пуши :shock: . Като я настъпя във високи обороти извънградско на 4 или 5 и влиза в сервизен режим за 60 километъра дистанция влезе 2 пъти и все на баири :!: Купих си BMW scanner 1.4 и той посочва тази грешка DDE Air charge control... Моля колеги да ми помогнете да разбера какъв може да е проблемът? Забравих да спомена че имам спад на мощността не върви както преди.Сменени са маслото , филтри(въздушен, горивен,маслен) само филтъра маслени пари е омаслен и го чистих с бензин и скоро ще го сменя с новия така наречен Вечен филтър, което ще направя в най-скоро време.
АГР е чист и колектора е леко мръсен понеже не успях да го изчистя идеално.

Кое е проблема , дебитомер ,ГНП или турбото или някой датчик.. :evil:
Нямам завишен разход и е дори икономична. Турбото се чува леко в 2000 и силно в 2500 като форсирам на място и като чили свирка в повечко.
Съжалявам за дългото писане , но искам да ви поясня как стоят нещата и вие колеги да имате по-добра представа за моя проблем.
Последна промяна olegvn на 21 Дек 2011, 22:10, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1120
Регистриран на: 4.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio

Re: E46 compact 2003 М пакет влиза в сервизен режим...

Мнение от UBAH5 » 02 Дек 2011, 16:49

Пробва ли да почистиш дебитомера? Сутрин трудно ли пали, възможно е да имаш изгорели подгревни свещи, затова да дими като палиш сутрин, докато загрее.
Изображение
When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 20.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: compact
Детайли за колата: BMW compact e46 03 320td 150 hp

Re: E46 compact 2003 М пакет влиза в сервизен режим...

Мнение от olegvn » 02 Дек 2011, 17:04

UBAH5 написа:Пробва ли да почистиш дебитомера? Сутрин трудно ли пали, възможно е да имаш изгорели подгревни свещи, затова да дими като палиш сутрин, докато загрее.



Колега не я карах 3 дена и сутринта 1-вия път не запали , но от втория път запали. По принцип като запаля автомобила никога не падат оборотите под 1000 .
Дебитомера не съм чистил и смятам да го направя като се сдобия с специалния срей за почистване на дебитометри.
Относно подгрените свещи ... преди месец в 1 сервиз ми казаха , че те са добре.. може би е нужно да се чистят :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: E46 compact 2003 М пакет влиза в сервизен режим...

Мнение от Gqbriel » 02 Дек 2011, 17:48

olegvn написа:
UBAH5 написа:Пробва ли да почистиш дебитомера? Сутрин трудно ли пали, възможно е да имаш изгорели подгревни свещи, затова да дими като палиш сутрин, докато загрее.



Колега не я карах 3 дена и сутринта 1-вия път не запали , но от втория път запали. По принцип като запаля автомобила никога не падат оборотите под 1000 .
Дебитомера не съм чистил и смятам да го направя като се сдобия с специалния срей за почистване на дебитометри.
Относно подгрените свещи ... преди месец в 1 сервиз ми казаха , че те са добре.. може би е нужно да се чистят :dunno:


За пушека има тема - Пуши и това или нещо подобно http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=263295&hilit=%D0%BF%D1%83%D1%88%D0%B8+%D0%B1%D1%8F%D0%BB%D0%BE,там са описани следните неща:

Dimitroff написа:
В студено време при студен мотор пуши, но цвета не е синкав - бяло/сив е - от конденза!

Ако пуши синьо - масло!
Дали е турбина или мотор - трябва да се види, за да се каже!

При топло време и загрял мотор - ако пуши бяло - вода...проверете гарнитурите и главата!

При топло време и загрял мотор - ако пуши черно - лоша горивна смес - проверете дебитомер, ЕГР и след почистването им ако пак пуши - пробвайте да смените бензиностанцията


Просвирването може да е ако няма катализатор или е изтърбушен :dunno: може и турбината да е тръгнало - но там без да се свали няма начин..
Само не мога да разбера - свещите са си добре - или работят и 4-те или НЕ!!няма просто израз - добре са си ,кво излиза на диагностика?
Ако няколко дни н ее палене може и да пуши от конденз и все пак:
*гледаш егр - чистиш
*дебитомер - чиестиш и диагностика от някой който знае какво прави :yes:
*провери генерацията - ако е пипано- личи си

И малко по малко се изключва евентуалната причина :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 20.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: compact
Детайли за колата: BMW compact e46 03 320td 150 hp

Re: E46 compact 2003 М пакет влиза в сервизен режим...

Мнение от olegvn » 02 Дек 2011, 18:19

Dimitroff написа:
В студено време при студен мотор пуши, но цвета не е синкав - бяло/сив е - от конденза!

Ако пуши синьо - масло!
Дали е турбина или мотор - трябва да се види, за да се каже!

При топло време и загрял мотор - ако пуши бяло - вода...проверете гарнитурите и главата!

При топло време и загрял мотор - ако пуши черно - лоша горивна смес - проверете дебитомер, ЕГР и след почистването им ако пак пуши - пробвайте да смените бензиностанцията


Просвирването може да е ако няма катализатор или е изтърбушен :dunno: може и турбината да е тръгнало - но там без да се свали няма начин..
Само не мога да разбера - свещите са си добре - или работят и 4-те или НЕ!!няма просто израз - добре са си ,кво излиза на диагностика?
Ако няколко дни н ее палене може и да пуши от конденз и все пак:
*гледаш егр - чистиш
*дебитомер - чиестиш и диагностика от някой който знае какво прави :yes:
*провери генерацията - ако е пипано- личи си

И малко по малко се изключва евентуалната причина :yes:[/quote]

Тази тема горе съм я чел и не намерих решение там понеже си пуши всеки път като я паля студена и то много.
НЕ губя антифриз , варианта да е от конденза може , но при мен колата пуши много и дълго време докато не я изкарам на пътя и не я покарам и загрее до 12 няма да спре да си пуши.
Ще почна от дебитомера и ще видя резултата стига да намеря тоя спрей.
Относно свещите.,, баща ми беше направил диагностика на колата сам без мен и от сервиза му казали , че свещите били добре :dunno: (сервиза на бош)
Малко офф топик :OT:
Имам кабел Бмв скенер 1.4 за диагностика и уж имам възможността да видя живи данни на двигателя , но днес като пробвах не успях да разчета всички контролери и диагностиката не беше пълна..Когато успея да направя на всичките и се появи повече яснота за положението на колата ще постна информацията какво е положението.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 27.05.2011
Местоположение: Asenovgrad
Пол: Мъж
Кара: 328ci e46
Мечтае да кара: X5

Re: E46 compact 2003 М пакет влиза в сервизен режим...

Мнение от relogin » 03 Дек 2011, 16:50

Колега и аз купих бмв скенер-а понеже пише че има и живи данни всичко но ови няма живи данни не се мъчи с него :)

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: E46 compact 2003 М пакет влиза в сервизен режим...

Мнение от Dimitroff » 03 Дек 2011, 21:07

Скенера няма живи данни...
Проблема изобщо не ти е дебитомера, колега!!!
Комън рейл мотора...НЯМА ГНП !!

Пренадува най-вероятно турбината!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 30.06.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: 320Д 2002
Мечтае да кара: 330 d

Re: E46 compact 2003 М пакет влиза в сервизен режим...

Мнение от zoti » 03 Дек 2011, 21:32

Колега,като я загасиш и пак запалиш ,оправя ли се?На мен,като ми спичаше геометрията така правеше,но на диагностика трябва да стане ясно със сигурност.Виж си и вакуумите непременно.Ако ти влиза в авариен от пренадув,да знаеш,че е скъпа екстра да бавиш проблема.Около 1600-1700 лв :mhihi:
From the body to the soul,where our hearts lead.....we must go

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: E46 compact 2003 М пакет влиза в сервизен режим...

Мнение от b00st » 03 Дек 2011, 21:38

може да е от М пакета :mhihi:
колега не, че нещо ама тва ква връзка има, че си писал в заглавието така?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 20.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: compact
Детайли за колата: BMW compact e46 03 320td 150 hp

Re: E46 compact 2003 М пакет влиза в сервизен режим...

Мнение от olegvn » 03 Дек 2011, 22:17

zoti написа:Колега,като я загасиш и пак запалиш ,оправя ли се?На мен,като ми спичаше геометрията така правеше,но на диагностика трябва да стане ясно със сигурност.Виж си и вакуумите непременно.Ако ти влиза в авариен от пренадув,да знаеш,че е скъпа екстра да бавиш проблема.Около 1600-1700 лв :mhihi:




Да като я запаля на ново се оправя.

4521 Регулиране налягане принудително палене :налягането е много високо.
Система регулиране обратни газове ;Отклонение регулиране отрицателно . (диагностиката беше в сервиза на бош)


След занулаване и чистене на агр клапан и колектор скенера показва тази грешка (AIR Charge control) . Тази грешка се записва след влязане в сервизен режим. Днеска забелязах съвсем малко масло върху мотора :confused: по точно до дюзите и си мисля , че масления филтър е много зле и е за смяна . Не разбирам какво точно означава (AIR Charge control) датчик на колектора ли или нещо свързано с турбината ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 20.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: compact
Детайли за колата: BMW compact e46 03 320td 150 hp

Re: E46 compact 2003 М пакет влиза в сервизен режим...

Мнение от olegvn » 03 Дек 2011, 22:22

zBoost написа:може да е от М пакета :mhihi:
колега не, че нещо ама тва ква връзка има, че си писал в заглавието така?



Проблема сигурно е от м пакета :mrgreen: Не знам защо съм го споменал :mhihi:

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: E46 compact 2003 М пакет влиза в сервизен режим...

Мнение от ///M_Martin » 03 Дек 2011, 22:27

zBoost написа:може да е от М пакета :mhihi:
колега не, че нещо ама тва ква връзка има, че си писал в заглавието така?

М Пакет-а е по-чуплив от обикновенният вариант :mhihi:
А сега сериозно:върви на една диагностика и виж свещите че май май има изгорели...
П.П.А тази грешка не знам защо но си мисля че както каза Ванката май сърцето и е пренапомпано ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 30.06.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: 320Д 2002
Мечтае да кара: 330 d

Re: E46 compact 2003 М пакет влиза в сервизен режим...

Мнение от zoti » 04 Дек 2011, 18:14

Колега,остави тоя маслен филтър :D турбинката ти е за ремонт или в най-добрия случай за профилактика.Доста разпространен проблем при фейслифта.Дано бъркам,щото на никой не пожелавам да се разправя с турбина ,но при мен навремето симптомите бяха абсолютно същите ,само дето не пушеше толкова колкото при теб.Ама виж дали стига достатъчно вакуум до ел клапана на турбината,може и само клапана да ти прави проблем,провери вакуумните маркучи да не са скъсани.По запознатите да кажат,но ако геометрията не сработва навреме от недостатъчно налягане на вакуума към клапана,възможно ли е затова да пренадува и да влиза в авариен?? :kuku:Съдя по това,че след смяна на вакуумни маркучи(единия беше скъсан-този към щората на радиатора),колата не мога да я позная,стана доста по-пъргава и съответно и разхода падна.
From the body to the soul,where our hearts lead.....we must go

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 11.08.2010
Пол: Мъж
Кара: 330D Black shadow
Детайли за колата: BMW 320td M-SPORT

Re: E46 compact 2003 М пакет влиза в сервизен режим...

Мнение от Yovkov » 04 Дек 2011, 19:22

Не би трябвало да е от свещите,защото те се включват при много ниски температури под -5-10 градуса,търси проблема другаде и отиди някаде,където ще ти обарнат достачно внимание и ще се заинтересуват от проблема ти ,а не само от парите ти.Успех

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 20.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: compact
Детайли за колата: BMW compact e46 03 320td 150 hp

Re: E46 compact 2003 М пакет влиза в сервизен режим...

Мнение от olegvn » 04 Дек 2011, 21:32

Yovkov написа:Не би трябвало да е от свещите,защото те се включват при много ниски температури под -5-10 градуса,търси проблема другаде и отиди някаде,където ще ти обарнат достачно внимание и ще се заинтересуват от проблема ти ,а не само от парите ти.Успех



Това е главния проблем , че не знам къде точно в Варна има читав майстор който няма само да иска да вземе парите ми..
И е пълно с калпави :censored: колата тресе и явно няма тампони на мотора и деференцияла а майстора вика маховик (facepalm) понеже педала на съединителя тресеше , но след смяна на тампони всичко заспа и затова ме е страх да я сложа в някой сервиз и да излезе още по чупена или да купувам не нужни части . Ако някой може да ми препоръча място където биха ми обърнали внимание ще съм ви благодарен колеги :bowdown:

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook