Мени обороти при леко натиснат педал на газта

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 25.11.2010
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: E46 320i 170hp '03

Мени обороти при леко натиснат педал на газта

Мнение от MarTodorov » 21 Сеп 2011, 14:52

Здравейте! Имам един доста досаден проблем с моята колица - Е46 (320и - 2003г). При изключена от скорост кола подавам леко газ и задаржам педала неподвижен (около 1 см натиснат). Оборотите се покачват от 700 на 1000. До тук вси4ко е нормално, но след 2-3 секунди оборотите започват да играят слизайки плавно до 700 и качвайки се обратно до 1000. Това се повтаря постоянно докато все така продължавам да държа педала на газта неподвижен - леко натиснат. Един цикъл на пропадане на оборотите с последващо възстановяване става за около 3-4 сек като това се повтаря сравнително равномерно - т.е. постоянно се колебаят оборотите - няма момент в който да се задаржат на 1000 за пове4е от 2-3 сек. или пак на 700. Ако натисна педала малко по силно и задаржа - да казхем на 1500 оборота или на 2000 оборота - проблема изчезва на цяло. Оборотите заковават. Нямам проблеми при ускорение, нямам прекъсвания, нямам завишен разход на гориво. Единственото което мога да споделя като допълнение е че при преминаване от първа към втора предавка има едно леко забиване - което вероятно е проблем със съединителя, но нека се знае - може да подскаже нещо за основния проблем.

Сами разбирате че когато се опитам да потегля културно с малко газ колата започва да се лашка, което е доста досадно.

Проблема го има от както съм взел колата преди около 13000 км. Тогава смених всички филтри, ремъци и ролки.
На скоро смених отново маслото, защото имах доста голям разход на масло (за 11000 км около 4,5 литра БМВ ЛонгЛайф 5-30 пълна синтетика) - смених сас същото но на Лики Моли - за сега окло 2000 км разход на масло почти няма (но все пак докато не мина 4-5 хиляди няма да съм сигурен дали проблема с горене на маслото е изчезнал).
Преди месец смених и свещите - абсолютно никаква разлика.

С ИНПА-та прочетох грешките - няма никакви грешки.
Ходих в Варна Карс при един приятел да я закачат при тях - отново никакви грешки.

Пак закачих компа с ИНПА-та и прочетох живи данни. Докато даржах леко натиснат пеадала на газта и оборотите играеха мезду от 700 до 1000 и обратно нблюдавах данните от датчиците:

МАФ - показанието не мърда - константа
ППС (Педал Позишън Сензор) - константа
ТПС (Тротъл Позишън Сензор) - и двата константа
Обороти на двигателя - променят се от 700 до 1000
Ламбда Сондите - и четирите работиха нормално (знам как трябва да работят здравите сонди, имам и тестер с който поотделно ги проверих или поне 2-те преди катализатора).
Инжекторите - ширината на импулса се променяше плавно - може да се каже че в синхрон с промяната на оборотите.

В крайна сметка единствените показатели които се променяха бяха тези на Ламбда Сондите и на Инжекторите. Като на ламбда сондите промяната от обогатена към обеднена смес и обратно ставаше в синхрон с намаляването, респективно увеличаването на оборотите. Същото се отнася и за промяната в широчината на инпулса на инжекторите.

Поради последните наблюдения набедих лабда сондите, но след щателно замерване с моето тестерче за сонди, установих че 2-те сонди преди катализатора работят повече от добре. Освен това реагират изключително бързо при обогатяване (подаванв на газ) и съответно обедняване на сместа (отпускане на педала). Може да се каже че и в двата случая нещата се случват за окло 100-200 мс - което напрактика показва че сондите работят идеално.

До тук с описанието на проблема и замерванията които съм направил. Ето и моите въпроси към вас с надежда че някой ще може да помогне:

1. Някой знае ли дали 2-те ламбда сонди след катализатора имат роля в управлението на двигателя - т.е. дали компа взима под внимание данните идващи от тях при образуване на гориво-въздушната смес (изчисляването на ширината на инпулса на инжекторите)?

2. Ако някой има идея от какво може да се получава това неприятно менене на оборотите нека я сподели, ще съм му благодарен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 6.07.2008
Местоположение: Димитровград/Милано
Пол: Мъж
Кара: Е46 325i

Re: Мени обороти при леко натиснат педал на газта

Мнение от vitaliss » 22 Сеп 2011, 17:37

колега, аз съм със 2.5 мотор и го имам същия проблем с педала :D интересното е че когато дебитомера ми беше откачен не го правеше...сложих нов дебитомер и взе да го прави...но и ламбдите 2-те са ми за смяна и нз дали е от тях,пробваи да го откачиш и да видиш как ще е.Ако откриеш проблема пиши :winky:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Мени обороти при леко натиснат педал на газта

Мнение от Zagy » 22 Сеп 2011, 17:45

По точка 1 - ламбда-сондите след катализаторите не играят никаква роля при смесообразуването.
Si non confectus, non reficiat.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 25.11.2010
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: E46 320i 170hp '03

Re: Мени обороти при леко натиснат педал на газта

Мнение от MarTodorov » 22 Сеп 2011, 20:43

Благодаря Zagy - това доста ме човъркаше. Сега е ясно че проблема не е свързан с ламбда сондите.

Vitaliss , ще напиша разбира се от какво е било , като реша проблема. Неразбрах само докато си бил със стария си дебитомер, когато е бил закачен, имал ли си този проблем? И още нещо - при мен на празен ход почти няма колебание в оборотите, като казвам почти имам предвид че колебанието е в рамките на 10-20 оборота, което не се усеща, но се вижда с ИНПА-та. При теб има ли някакво осезаемо колебание на оборотите при празен ход?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Мени обороти при леко натиснат педал на газта

Мнение от vavilon » 23 Сеп 2011, 11:52

Zagy написа:По точка 1 - ламбда-сондите след катализаторите не играят никаква роля при смесообразуването.

Особеноо, при Евро 2 стандарт :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 6.07.2008
Местоположение: Димитровград/Милано
Пол: Мъж
Кара: Е46 325i

Re: Мени обороти при леко натиснат педал на газта

Мнение от vitaliss » 23 Сеп 2011, 21:15

и при мене е така...мотора си работи нормално без да има видимо менене на обороти.
Дебитомер нямах,тъи като сменях мотора и новия нямаше дебитомер карах без...после купих нов и от тогава взе да го прави тоя номер...даже като потеглям с малко газ ми забива чат пат....но пак ти казвам ... на диагностика ми дава грешка в 2-те ламбди кадето са до мотора...т.е първите които уж играят роля при смесоубразуването.отделно имам чуството че и катализаторите ми са за махане,но немога да се реша заради грешките които ще набие мотора...а това с изкл.немога да го разбера като варянт...така и не ми стана ясно какво трябва да направя :) не съм в БГ и тука не ги махат заради прегледите щото даржат на вредните емисии и нз дали ще знаят какво правят и заради това ме е страх без да знам какво да им кажа да направят точно...но това менене на обороти освен от катализатори или ламбди няма от каде другаде да е...
п.с - маркуча от филтарната кутия кадето отива към двигателя ми беше скъсан,смених го с чисто нов и си е пак същото...варянта е да има някакви др вакууми скъсани и от там да го прави

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 25.11.2010
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: E46 320i 170hp '03

Re: Мени обороти при леко натиснат педал на газта

Мнение от MarTodorov » 29 Сеп 2011, 15:59

Никой ли няма идея от какво може да е този проблем. Прочел съм доста от темите във форума и знам че има много запознати колеги. Моля ви помагайте. Всяка идея е добре дошла.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 6.07.2008
Местоположение: Димитровград/Милано
Пол: Мъж
Кара: Е46 325i

Re: Мени обороти при леко натиснат педал на газта

Мнение от vitaliss » 02 Окт 2011, 17:28

ем а де..и аз чакам отговори,ама маи тука сме компетентни само по въпросите сврързани с дебитомери катализатори и агр-ите и релетата за заключване...с една дума неща които са обсъждани още преди 5 години...за нови неща които не са толкова срещани всеки се потаива . :lol: :lol: .. а свещи гледал ли си колега ? дебитомер,ламбди,катализатори,свещи...нещо от тия работи ще е съсигорност :winky: както казах когато нямах дебитомер ги нямах тези проблеми...пробваи свали го и виж дали ще изчезне

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 6.07.2008
Местоположение: Димитровград/Милано
Пол: Мъж
Кара: Е46 325i

Re: Мени обороти при леко натиснат педал на газта

Мнение от vitaliss » 02 Окт 2011, 20:00

така...ново развитие при мене :banghead: при съвсем леко даване на газ се чува как смуче въздох някаде под смукателите...мисля че от там идва и проблема със клатенето на обороти...като подам по рязко спира да го прави но иначе при леко даване на газ и пускане и така няколко пати и се сашка мотора и почва да пригасва нз...дали са спукани тия лаина или гарнитурата нещо..? провери си втоята дали не е по същия начин...

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 25.11.2010
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: E46 320i 170hp '03

Re: Мени обороти при леко натиснат педал на газта

Мнение от MarTodorov » 19 Дек 2011, 19:15

Здравейте колеги, нямах много време на последък да се ровичкам по колата, но все пак успях на няколко пъти в събота да поразглобя това онова, да поогледам и да почистя каквото мога.

Преди месец реших че ще сменя клапана на картерните газове заради големия разход на масло, който на последък беше около 1 л. на 2000 км. След като изчетох доста и изгледах де що имаше филмчета из нета прецених че ще мога да го сменя сам. При първия ми опит обаче успях да стигна само до клапана за празен ход, който всъщност няма смисъл да се маха, но аз го свалих за да го видя и почистя. Тогава забелязах че въздуховода (последната му част, към двигателя, който влиза едновременно в дросела и в клапана за празен ход) беше скъсан. Точно на свивката която отива към клапана за празен ход. Не се виждаше от горе, нито можеше да се усети с напипване. След като го свалих видях че е скъсан. Много се зарадвах защото реших че съм открил проблема. Залепих го и го обвих много старателно с изолирбанд, цепнатината беше малка и позволяваше. получи се доста добре (е разбира се това е временно решение - просто не можах да намеря в събота от къде да го взема). Та вкрайна сметка този ден неможах да свърша друго освен:
1. да почистя клапана за празния ход, който си имаше чернилка и не се движеше свободно като го разклатиш. След почистване със спрей за карбуратори, вътрешната му част започна да се движи доста свободно при разклащане. Точно както бях гледал по филмчетата из нета.
2. да залепя скъсания въздуховод, което стана толкова добре, че за момента няма да бързам със смяната му.
Взе да се стъмнява и се наложи да събирам колата, без дори да успея да стигна до клапана за картерните газове. Събрах я и нямах търпение да врътна ключа и да видя дали проблема с оборотите е изчезнал.
Резултатът обаче изключително много клонеше към нула. Разбирай, че нищо, ама съвсем нищо не се беше променило.

След като преди 2-3 седмици се ентосиазирах пак в една събота да сменям клапана за картерните газове, разбрах че колкото и човек да гледа филмчета и да чете по форомите, докато не се сблъска сам с проблема неможе да осъзнае сложността му. Разпарчотих отново всичко, включително успях да махна и дроселовата клапа, най-после пред мен "блесна" въпросния клапан. Много на неудобно място е и е изключително трудно да разкачиш маркучите кам него без да ги скъсаш или да им счупиш щипките. Е остана един маркуч който неуспях да разкача преди слънцето да залезе. Да не говорим че за да се развият двата болта с които е закрепен към всмукателния колектор си трябва точния инструмент - без такъв няма смисъл човек да се захваща! Е затворих пак всичко и си казах стига толкова за тази година - на пролет ще го сменя. Това което този път успях да направя беше само едно:
1. Да почистя дроселовата клапа със спрей за карбуратори. имаше малко чернилка по нея, но като цяло това чистене си беше само за мое успокоение, че все пак съм свършил нещо полезно този ден.
Резултатът - нищо не се промени. Ефект от почистването на дроселовата клапа нямаше абсолютно никакъв.

Е тази събота обаче бях подготвен и с правилния инструмент и с всички необходими знания за това кое как се разглобява, кое винтче точно къде се намира - дори тези които не се виждат. В крайна сметка за 3 часа разглобих всичко, махнах всички маркучи на клапана без да потроша нищо, демонтирах стария клапан, монтирах новия и поставих всички маркучи по местата, сглобих отново всичко и........
Резултатът - Двигателя започна да работи още по-тихо и меко, при превключване на предавките не се получават леките но дразнещи придърпвания които имаше преди това, а на моменти и не чак толкова леки. Колата започна да издърпва по-добре , с по-голяма лекота в ниските обороти (при високите няма никаква разлика). За разхода на масло още няма как да знам дали ще спре - ще напиша след 2-3 месеца. И на края да не забравим за какво сме се събрали - промяната на оборотите изчезна почти на пълно, т.е. сега когато съм на празен ход (700 оборота) и подам леко газ до 1000 оборота и задържа педала на газта оборотите леко падат до кам 900-950 и си остават така. Когато се опитам да трагна с много малко газ колата може и леко да се понатовари но ги няма дразнещите забивания все едно 5 годишно момиченце се опитва да подкара кола :) Забелязах че при потегляне на зад също има подобрение от към придърпване (преди по-някога придърпваше неприятно, точно както при опит да потеглиш на пред с малко газ - никога не съм го смятал за проблем - просто забелязах че сега не придърпва)

За мен този проблем е РЕШЕН.

П.С. Виталис - надявам се тази информация да е полезна за теб. Ако и ти имаш завишен разход на масло провери този клапан. Благодаря ти, че откликна и коментира проблема. Благодаря и на останалите колеги от форума които се включиха в началото на темата.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 25.11.2010
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: E46 320i 170hp '03

Re: Мени обороти при леко натиснат педал на газта

Мнение от MarTodorov » 03 Яну 2012, 17:00

:cry: За да не се заблуди някой !!! - за съжаление проблема с пропадането на оборотите и присецването отново се появи. След като малко повече от 200 км. всичко беше наред, колата отново взе да се държи по-същия начин като преди. Все още не мога да кажа нищо за разхода на масло - надявам се поне този проблем да е изчезнал след смяната на клапана за картерните газове - за сега 1000 км не е мръднало маслото. Ще пиша след известен пробег дали наистина е спряла да гори масло.

Предполагам че колата се държа по-добре през тези 200 км, заради рестарта на компа. Бях разкачил акумулатора докато сменях клапана за картерните газове. Незнам дали е възможно толкова дълго време след рестарта компа да си начеква параметрите, но е факт че за 200 км нещата при мен бяха наред.

П.С. Vitaliss надявам се да не съм те подвел да си смениш клапана без причина.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook