M54B22 сегменти?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 16.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 320i 170 магарета.
Мечтае да кара: Космически кораб.

M54B22 сегменти?

Мнение от vgavrilov » 10 Май 2011, 15:04

Здравейте колеги,

Малко предистория. Преди по малко от 2 месеца си купи е46-ца. Преди покупката минах на диагностика в Камора, там ми намериха разни проблемчета, които бяха дребни и не са в момента обект на интерес :)

Последва смяна на масло и филтри. Колата си вървеше страхотно - набиране, спиране, звук, абе ... знаете какво имам предвид, докато един ден не светна сървис чек-а. Бърза проверка показа проблем с 6та и 4та бобина, но на показанията при запален двигател не показа отклонения, също така нямаше придърпване, пушеци, никаква промяна по поведението на колата. Решихме да изтрием грешката и да видим дали ще се появи отново проблем.

Заравянето на главата в пясъка, отново показа че не е решение и след няколко дни лапата отново светна. Разликата беше, че колата вече не се държеше нормално. Димна завеса зад мен, игра на оборотите, много трудно набиране. Беше късно вечерта и нямаше как да отида на сервиз, та минах 5-6км в това състояние. На сутринта лампата отново светеше, но нямаше проблеми с пушеци и набирания и т.н. Аз обаче отидох на сервиз, в който ми казаха че 5 и 6та бобина са за смяна. Последва смяна на 5 и 6та бобина и всички свещи. Пътуване до Чепеларе и много кеф, че вече нямам проблеми.

Преди около 2 седмици отново светва сървис чека - отново сервиз. Грешка при студено запалване на 6та бобина и проблем с дебитомера. Отново не намерихме логична причина за бобината а дебитомера го зачистихме, като показанията му се покачиха. Колата логично заработи по добре на ниските обороти.

Тук е момента да кажа, че сървис чека светваше винаги сутрин на студен двигател.

Преди около седмица ми светна жълтата лампа за масло при изключване от контакт, бърза проверка на студен двигател сутринта и показа че маслото е малко под минимума :О :О :О Изминал съм по малко от 1500км от смяната на маслото (5W40 пълна синтетика Lazer, тотално не знам защо тази марка ...) Последва доливане и веднага на канал да проверим за течове. Е ... течове нямаше. Консултация с друг препоръчан майстор който без да ми погледне колата каза, че според него са сегменти. Според него енджин чека светва защото се получавал нагар по 6та свещ от маслото в двигателя и заради това показвало грешка на бобината. Не са били гумички/уплътнения защото нямало да дава грешка само на 6та бобина, а на всички.

Някой със съвети какво да правя?
Последна промяна vgavrilov на 10 Май 2011, 18:11, променена общо 1 път
Да им изсъхнат ръчичките на авто-джамбазите дето ми разбиха колата и откраднаха мулти волана на 15ти Септември.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 21.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: на китайско

Re: M54B22 сегменти?

Мнение от /ASTERIX/ » 10 Май 2011, 17:26

Премери компресията.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 16.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 320i 170 магарета.
Мечтае да кара: Космически кораб.

Re: M54B22 сегменти?

Мнение от vgavrilov » 11 Май 2011, 11:38

/ASTERIX/ написа:Премери компресията.

Дам това мисля да го направим утре. Също ще прегледаме свещите и бобините, за да видим дали има дефект при тях или е по - надолу.
Да им изсъхнат ръчичките на авто-джамбазите дето ми разбиха колата и откраднаха мулти волана на 15ти Септември.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 3.04.2010
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Кара: е 46 320д 136кс + чип

Re: M54B22 сегменти?

Мнение от tani bojilov » 11 Май 2011, 19:28

Аз залагам на гумички на клапаните..Но ако питаш мене,като свалиш главата сменяй и сегменти.Не са кой знае колко пари.Май работата е по-плашеща :D Успех :yes:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: M54B22 сегменти?

Мнение от Zagy » 11 Май 2011, 19:51

М54 е известен с "лакомията" си за масло... и вярно вижте дали гумичките на клапаните не са за смяна.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: M54B22 сегменти?

Мнение от vassil_bk » 11 Май 2011, 23:00

Zagy написа:М54 е известен с "лакомията" си за масло... и вярно вижте дали гумичките на клапаните не са за смяна.
То убаво, ама може да се окаже, че лапането на масло няма общо с грешката в двигателя, която излиза на диагностика... Тез дни ще мерим компресията и ще проверим пак свещите да видим каква е хавата...

П.П. Влади, ела утре с баваирията на работа, че да сме реди за после. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 29.06.2009
Пол: Мъж
Кара: квото му падне :)

Re: M54B22 сегменти?

Мнение от chocaseto85 » 12 Май 2011, 8:39

здр колеги :)а филтъра на картерните газове сменян ли е ?един приател след като го смени пак си харчеше масло ама не в такива количества :)
Оригинални масла,консумативи и авточасти:)ПРОМО МАСЛА И ФИЛТРИ-
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 3&t=172196

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: M54B22 сегменти?

Мнение от K_Ilkov » 12 Май 2011, 13:52

M54 си харчат масло масово - дали е нормално не се наемам да кажа ...

ето в тази тема има доволно опит и мнения по въпроса
viewtopic.php?f=35&t=229801

маслото едва ли има връзка с другите проблеми
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Кара: 328i

Re: M54B22 сегменти?

Мнение от Biankonero » 12 Май 2011, 15:45

Като прочетох за симптомите - настина насочват към спекли сегменти. Лошото е, че това си е основен ремонт и почти цялостно разглабяне на мотора. Мисълта ми е не за парите, а че трябва внимателно да подбереш майстора, който ще сглобява и ще напасва глава, валове и всичко останало. Не е работа за всеки. За да не се окаже по-зле положението след ремонта.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 16.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 320i 170 магарета.
Мечтае да кара: Космически кораб.

Re: M54B22 сегменти?

Мнение от vgavrilov » 12 Май 2011, 16:15

chocaseto85 написа:здр колеги :)а филтъра на картерните газове сменян ли е ?един приател след като го смени пак си харчеше масло ама не в такива количества :)

Това не мога да ти кажа - нали е от скоро при мен. Със сигурност от както съм я взел не е сменян.


Biankonero написа:Като прочетох за симптомите - настина насочват към спекли сегменти. Лошото е, че това си е основен ремонт и почти цялостно разглабяне на мотора. Мисълта ми е не за парите, а че трябва внимателно да подбереш майстора, който ще сглобява и ще напасва глава, валове и всичко останало. Не е работа за всеки. За да не се окаже по-зле положението след ремонта.

То за майстори аз приемам препоръки :) Тези майстори където ходих с Астрицата, се излагат от известно време, та за БМВ-то хич им нямам доверие :banghead:

Днеска както vassil_bk, каза ще мерим компресия и ще гледаме свещите, бобини, да видим дали от там ще излезе нещо и после ще пиша да видим.

А относно сегментите, все пак някоя насочваща сума не би било зле, все пак финансите трябва малко да се планират :)
Да им изсъхнат ръчичките на авто-джамбазите дето ми разбиха колата и откраднаха мулти волана на 15ти Септември.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: M54B22 сегменти?

Мнение от Sherman » 12 Май 2011, 17:37

Като чуя вече харчене на масло ми се завивасят. Лощото е, че ремонта е една шапка с пари...поне аз съм такъв, че такива неща много ме дразнят и до 1-2 седмици отварям моето M54B30. Повечето цени са търпими свен сегментите. Има само оригинални и са малко под 700лв комплекта...ама какво да правим...ще се сменят :(

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: M54B22 сегменти?

Мнение от vassil_bk » 12 Май 2011, 23:00

Тъъъй, малко ъпдейт по темата:
:arrow: Компресията държи стойности между 14.2 и 14.5 на всички цилиндри. Колко трябва да е за този мотор?
:arrow: По свещите нямаше нагар от масло...
:arrow: Бубините и лулите си изглеждаха абсолютно наред...

Дилемата става интересна... :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 11.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds
Мечтае да кара: M3 E30

Re: M54B22 сегменти?

Мнение от worker » 12 Май 2011, 23:14

Ако са заминали само маслените сегменти, а компресионите са наред каква компресия ще покаже според теб?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: M54B22 сегменти?

Мнение от vassil_bk » 12 Май 2011, 23:25

worker написа:Ако са заминали само маслените сегменти, а компресионите са наред каква компресия ще покаже според теб?
Предполагам тогава стойностите пак ще са в норма... Точно по този въпрос също имахме съмнения...

Последно колко трябва да е компресията за тоя мотор...?! Това важи ли: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/06/03/79
:dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 11.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds
Мечтае да кара: M3 E30

Re: M54B22 сегменти?

Мнение от worker » 12 Май 2011, 23:29



Тука има дадено колко е заводското сгъстяване на мотора, но не е дадена компресията.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook