webasto-няма логика, но работи

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 302
Регистриран на: 6.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 D E46

webasto-няма логика, но работи

Мнение от карел » 07 Яну 2011, 22:07

Преди няколко години диагностиката в сервиза на Дарукар, показа, че циркулационната помпа на допълнителния нагревател - печка не работи. Поискаха сериозна сума за ремонт и аз се отказах. Преди няколко дни включих помпата директно към акумулатора и се оказа, че тя работи, но печката така и не щеше да се включи и заработи.
Вчера на мястото, дето е включена помпата, включих една крушка 12 волта, мощност 15 вата - /консумацията на помпата е 14 вата/. Печката заработи и продължава да работи вече 2ри ден.
Къде е логиката? Малко пояснения - печка Webasto Termo Top C/Z Diesel, model S 289, FN 58842, 1999 г. производство, БМВ Е46 320 дизел.
Чакам Вашите мнения по въпроса.
Последна промяна карел на 08 Яну 2011, 11:44, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: тук-там

Re: webasto-няма логика, но работи

Мнение от МАЧКАТОР » 08 Яну 2011, 1:18

карел написа:Преди няколко години диагностиката в сервиза на Дарукар, показа, че циркулационната помпа на допълнителния нагревател - печка не работи. Поискаха сериозна сума за ремонт и аз се отказах. Преди няколко дни включих помпата директно към акумулатора и се оказа, че тя работи, но печката така и не щеше да се включи и заработи.
Вчера на мястото, дето е включена помпата, включих една крушка 12 волта, мощност 12 вата - /консумацията на помпата е 14 вата/. Печката заработи и продължава да работи вече 2ри ден.
Къде е логиката? Малко пояснения - печка Webasto Termo Top C/Z Diesel, model S 289, FN 58842, 1999 г. производство, БМВ Е46 320 дизел.
Чакам Вашите мнения по въпроса.

Има логика! Просто отоплителят сверява специфичното съпротивление на консуматорите си. В случая циркулационната помпа е била с променено такова и е отчетена като проблемна. Явно с лампичката си уцелил съпротивлението и вече не го чете като грешка

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: webasto-няма логика, но работи

Мнение от Retrofit » 08 Яну 2011, 1:34

карел написа:Преди няколко години диагностиката в сервиза на Дарукар, показа, че циркулационната помпа на допълнителния нагревател - печка не работи. Поискаха сериозна сума за ремонт и аз се отказах. Преди няколко дни включих помпата директно към акумулатора и се оказа, че тя работи, но печката така и не щеше да се включи и заработи.
Вчера на мястото, дето е включена помпата, включих една крушка 12 волта, мощност 12 вата - /консумацията на помпата е 14 вата/. Печката заработи и продължава да работи вече 2ри ден.
Къде е логиката? Малко пояснения - печка Webasto Termo Top C/Z Diesel, model S 289, FN 58842, 1999 г. производство, БМВ Е46 320 дизел.
Чакам Вашите мнения по въпроса.



Мисля че проблема не е в самата водна помпа, а в електрониката на печката. На доста печки я дава грешката за водна помпа и те спират да работят, а директно вързана помпата работи.
Проблема може да е в промяна на стойностите на водната помпа или грешно измерване от самата електроника, и от там грешка "допълнителна водна помпа".
Самата електроника на печката си има самодиагностика, така проверява дали консуматорите са в изправност според съпротивлението им.
Примерно, водната помпа като нова дава 100 ома съпротивление, електрониката на печката е настроена да приема стойностите за нормални в границите 70-130 ома. Извън тези граници отчита дефект в агрегата.
Та след години експоатация, или съпротивлението на помпата се променя или самата електроника отчита грешно стойностите, от което вади грешка и печката спира да работи.
Твоя тест може да се окаже решение на проблема, умишлено да повишим консумацията на помпата за да не я хваща като дефектирала.

Колега вържи успоредно на помпата една крушка и наблюдавай дали проблема ще се появи отново.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530xi
Мечтае да кара: S65 Lorinser

Re: webasto-няма логика, но работи

Мнение от Mitko195 » 08 Яну 2011, 4:26

:yes:
И все пак тази грешка не се ли хваща на диагностика откъде е ?
Колега- ако беше направил ремонт в дару.... :no: :bang:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 302
Регистриран на: 6.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 D E46

Re: webasto-няма логика, но работи

Мнение от карел » 08 Яну 2011, 11:42

Mitko195 написа::yes:
И все пак тази грешка не се ли хваща на диагностика откъде е ?
Колега- ако беше направил ремонт в дару.... :no: :bang:


В Дару кар сигурно ще излезе солено. 200 евро помпа, около 100 лева вероятно диагностика и труд и нямам гаранция, че с новата помпа щи работи /причината за да не работи печката според мен са я описали колегите МАЧКАТОР и Retrofit много точно/. Тези дни ще включа отново помпата и една 1,5 ватова контролна лампа за проба. Сега между другото с тази лампа не стига, че печката си работи супер, а и може да я контролираш по всяко време.

Благодаря Ви за изпратените разяснения.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: webasto-няма логика, но работи

Мнение от slitter » 08 Яну 2011, 13:38

A излиза ли ви комуникационна грешка по К-бус линията?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 302
Регистриран на: 6.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 D E46

Re: webasto-няма логика, но работи

Мнение от карел » 08 Яну 2011, 16:30

slitter написа:A излиза ли ви комуникационна грешка по К-бус линията?



Колега slitter, моите уважения към Вас, но ако излиза "комуникационна грешка по К-бус линията" какво ще стане? Ако имате някакви реални предположения ги съобщете и коментирайте, за да бъдат полезни за всички нас.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 28.05.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 e53 3.0d 218ps
Мечтае да кара: X5 ///M - печка :D
Детайли за колата: Зла печка :D

Re: webasto-няма логика, но работи

Мнение от An4oOo » 08 Яну 2011, 17:12

Интересно! Това смятам да го пробвам и аз утре понеже мойта печка от месец някаде спря да работи. На диагностика не съм ходил още. Имам само няколко въпроса към автора на темата:
Малката букса в/у печката с 2та кабела ли е за помпата?
Ако е тя към нея ако вържа крушка по голяма от 15 вата успоредно с помпата както е закачена може ли да стане нещо по сериозно? Или трябва да откача помпата и самостоятелно да закача само крушка?
Без собствената си помпа печката ще си бачка ли добре като водата през нея я върти само водната помпа на двигателя?
Колата е дизел 136кс 99г.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: webasto-няма логика, но работи

Мнение от slitter » 08 Яну 2011, 17:16

Ами аз реално затова питам, защото ми се върти нещо в главата. С един колега си говорихме на времето и бяхме стигнали до някакви разсъждения, че с неработенето на печките доста често сме виждали комуникационни грешки, които са в допълнение с някоя друга или самостоятелно. След тва на него му се изгуби този к-бъс сигнал към таблото и реално доста неща спряха да работят. Макар в неговоя случай да става въпрос за бензинов агрегат, а при вас за печка на дизеляк, се чудя дали релано проблемът не идва не от нещо друго а от кабелен проблем, както при него. Той успя да се справи с неговия к-бъс чрез теглене на нов комуникационен кабел и нещата заспаха. Идеята е дали просто във вашия случай не е необходимо да се направи същото, за да се избегне объркването на електрониката. Демек може да не е механичен дефекта, а просто кабел. Ето защо се опитвам да разсъждавам в тая посока и ако всеки, който има печка и работеща диагностична програма, нека провери дали присъства грешка в комуникацията по к-бус и евентуално бихме могли да доразвием нещата! Не ме разбирайте погрешно, не казвам, че проблемът е оттам, а просто на там ме дъпа логиката и факта, че често съм се сблъсквал с комуникационни грешки, свързани с печките ви, когато колеги са идвали при мен на диагностика!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 28.05.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 e53 3.0d 218ps
Мечтае да кара: X5 ///M - печка :D
Детайли за колата: Зла печка :D

Re: webasto-няма логика, но работи

Мнение от An4oOo » 09 Яну 2011, 15:33

Колеги до преди малко си играх с печката при външна температура по борд 5-5.5 градуса и ето какъв е резултата...
Откачих и закачих пак захранващата букса на печката. Резултат: печката се включва за 30 сек и се изключва като грам пушек не се вижда ни отдоло ни отникъде даже ауспуха на печката не се затопли след поне 10на такива опита.
При запалена кола като откача и закача буксата печката тръгва за 30 сек и се изключва... забелязах някакакъв слаб дим изпод колата, който изчезна след спирането на печката.
Като си е закачена буксата при отваряне на шофьорската врата печката се пуска за 30 сек и после се изключва пак без пушеци и затопляния...
При даване на контакт при включенно парно на средно ниво и 24 градуса се чува помпата как върти но не и печката да се включи.
След като изгася колата помпата остава да работи 30-60 сек и се изключва след това.
Откачих помпата при запалена кола и на нейно място закачих 15 ватова крушка но печката така и не се пусна. Повторих опита и на контакт и в покой. Нищо.
Ако имате идеи, предложения и решения споделяйте. Идната седмица ще ходя до Варна Карс на диагностика да се произнесат и те, но ако някой вече и бил на мойто дередже и е получил отговор от диагностика нека сподели, да не набутвам излишни пари.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 302
Регистриран на: 6.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 D E46

Re: webasto-няма логика, но работи

Мнение от карел » 09 Яну 2011, 17:12

Принципа на работа на печката е следния: При подаване на контакт печката приема готовност за работа, при условие, че външната температура е по-ниска от +5 градуса С и температурата на охлаждащата течност в двигателя е под +60 оС. При запалване на двигателя се включва циркулационната помпа, вентилатора за нагнетявяне на въздух и свеща за запалване и контрол на горенето /на пламъка/. Електрониката на печката проверява парамертите на обслужващите уреди и ако всички /циркул.помпа, свещ, вентилатор, импулсна помпа за гориво/ са в зададените граници горенето на печката продължава. След 30 сек. се включва импулсната /дозираща/ помпа за горивото./намира се около задна дясна гума и когато работи се чува ясно "цъкане" в интервал 1-2 сек./ В следващите 58 сек. вентилатора за въздух достига максималната си производителност. При достигане на максималния обем подавано гориво свеща се изключва и започва да функционира като контролира пламъка на горене. Тове е в общи думи принципа на работа. Ако някои от параметрите на помпата не отговаря на заложените, тя се изклчва.
В отговор на колегата "An4oOo". Като свалиш капачето на помпата ще видиш три букси. Първата е свободна, втората за циркулационната помпа, третата за вентилатора за въздух, четвъртата за нагревателната свещ. Извади внимателно буката на помпата и с допълнителни кабелчета я включи директно към акумулатора. Внимавай с + и -. Номер 1 на кабела е +. Ако помпата заработи, проблема ти е като моя. Ако не работи, значи е заминала. Пробвай моя вариант с крушка 15 Вата. Ако заработи ще почерпиш. Печката може да работи и без циркулационната помпа, тъй като антифриза "циркулира" от водната помпа на двигателя.
Ето и един доста добър сайт за Webasto http://kavr.ru/car/081109/

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 302
Регистриран на: 6.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 D E46

Re: webasto-няма логика, но работи

Мнение от карел » 12 Яну 2011, 13:56

Retrofit написа:
карел написа:Преди няколко години диагностиката в сервиза на Дарукар, показа, че циркулационната помпа на допълнителния нагревател - печка не работи. Поискаха сериозна сума за ремонт и аз се отказах. Преди няколко дни включих помпата директно към акумулатора и се оказа, че тя работи, но печката така и не щеше да се включи и заработи.
Вчера на мястото, дето е включена помпата, включих една крушка 12 волта, мощност 12 вата - /консумацията на помпата е 14 вата/. Печката заработи и продължава да работи вече 2ри ден.
Къде е логиката? Малко пояснения - печка Webasto Termo Top C/Z Diesel, model S 289, FN 58842, 1999 г. производство, БМВ Е46 320 дизел.
Чакам Вашите мнения по въпроса.



Мисля че проблема не е в самата водна помпа, а в електрониката на печката. На доста печки я дава грешката за водна помпа и те спират да работят, а директно вързана помпата работи.
Проблема може да е в промяна на стойностите на водната помпа или грешно измерване от самата електроника, и от там грешка "допълнителна водна помпа".
Самата електроника на печката си има самодиагностика, така проверява дали консуматорите са в изправност според съпротивлението им.
Примерно, водната помпа като нова дава 100 ома съпротивление, електрониката на печката е настроена да приема стойностите за нормални в границите 70-130 ома. Извън тези граници отчита дефект в агрегата.
Та след години експоатация, или съпротивлението на помпата се променя или самата електроника отчита грешно стойностите, от което вади грешка и печката спира да работи.
Твоя тест може да се окаже решение на проблема, умишлено да повишим консумацията на помпата за да не я хваща като дефектирала.

Колега вържи успоредно на помпата една крушка и наблюдавай дали проблема ще се появи отново.



Колега здравей. Вързах помпата към печката и една крушка 12 волта, 1.5 вата и вътре в купето сложих една контролна лампа. Помпата и печката работят вече без проблеми. Вчера сутринта ми направи следното впечатление: Преди запалване на колата като подадох на контакт се включи допълнителна водна помпа на "Вебасто"то, включената паралелно към него крушка 1.5 вата и контролната крушка вътре в купето още преди да съм запалил колата. Като изключих вентиилатора на климатроника загаснаха крушките и допълнителна водна помпа на "Вебасто". При включване на вентилатора на климатроника крушките пак светнаха и допълнителна водна помпа се включи. При запалване на колата, докато върти стартера лампите гаснат, след което като запали колата пак всичко се включи и печката след около 2-3 минути вече заработи в нормален работен режим. Във тази връзка искам да попитам при Вас как работи печката и така ли трябва да е. Най-вече ме интересува:
1. При първоначално подаден контакт допълнителната водна помпа трябва ли да се включва и каква е връзката и с вентилатора на климатика?
2. Тя през цялото ли време на работа на двигателя работи или само, когата работи "Вебасто"?
Благодаря предварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: webasto-няма логика, но работи

Мнение от Retrofit » 12 Яну 2011, 20:06

Няма за какво да се притесняваш колега, щом си на контакт положение 2, климатроника се включва и водната помпа подпомага циркулацията на антифриза.
Водната помпа върти винаги когато е пуснато парното

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 302
Регистриран на: 6.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 D E46

Re: webasto-няма логика, но работи

Мнение от карел » 13 Яну 2011, 1:08

Retrofit написа:Няма за какво да се притесняваш колега, щом си на контакт положение 2, климатроника се включва и водната помпа подпомага циркулацията на антифриза.
Водната помпа върти винаги когато е пуснато парното


Благодаря за отговора. Успех.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 598
Регистриран на: 4.04.2010
Местоположение: Мюнхен
Пол: Мъж
Кара: 320д Е46 136к.с
Мечтае да кара: BMW F10

Re: webasto-няма логика, но работи

Мнение от shark1986 » 13 Яну 2011, 1:28

При мен само когато пусна климатроника(то се включва автоматично когато задам контактния ключ в положение 2)и колата запали след 15-20 сек.се включва печката!Ако изключа климатроника преди да съм запалил колата не се включва!При мен е така само когато климатроника работи тогава включва печката!!!
ИзображениеИзображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook