webasto-няма логика, но работи
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- карел
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 6.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 D E46
webasto-няма логика, но работи
Преди няколко години диагностиката в сервиза на Дарукар, показа, че циркулационната помпа на допълнителния нагревател - печка не работи. Поискаха сериозна сума за ремонт и аз се отказах. Преди няколко дни включих помпата директно към акумулатора и се оказа, че тя работи, но печката така и не щеше да се включи и заработи.
Вчера на мястото, дето е включена помпата, включих една крушка 12 волта, мощност 15 вата - /консумацията на помпата е 14 вата/. Печката заработи и продължава да работи вече 2ри ден.
Къде е логиката? Малко пояснения - печка Webasto Termo Top C/Z Diesel, model S 289, FN 58842, 1999 г. производство, БМВ Е46 320 дизел.
Чакам Вашите мнения по въпроса.
Вчера на мястото, дето е включена помпата, включих една крушка 12 волта, мощност 15 вата - /консумацията на помпата е 14 вата/. Печката заработи и продължава да работи вече 2ри ден.
Къде е логиката? Малко пояснения - печка Webasto Termo Top C/Z Diesel, model S 289, FN 58842, 1999 г. производство, БМВ Е46 320 дизел.
Чакам Вашите мнения по въпроса.
Последна промяна карел на 08 Яну 2011, 11:44, променена общо 2 пъти
Re: webasto-няма логика, но работи
карел написа:Преди няколко години диагностиката в сервиза на Дарукар, показа, че циркулационната помпа на допълнителния нагревател - печка не работи. Поискаха сериозна сума за ремонт и аз се отказах. Преди няколко дни включих помпата директно към акумулатора и се оказа, че тя работи, но печката така и не щеше да се включи и заработи.
Вчера на мястото, дето е включена помпата, включих една крушка 12 волта, мощност 12 вата - /консумацията на помпата е 14 вата/. Печката заработи и продължава да работи вече 2ри ден.
Къде е логиката? Малко пояснения - печка Webasto Termo Top C/Z Diesel, model S 289, FN 58842, 1999 г. производство, БМВ Е46 320 дизел.
Чакам Вашите мнения по въпроса.
Има логика! Просто отоплителят сверява специфичното съпротивление на консуматорите си. В случая циркулационната помпа е била с променено такова и е отчетена като проблемна. Явно с лампичката си уцелил съпротивлението и вече не го чете като грешка
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: webasto-няма логика, но работи
карел написа:Преди няколко години диагностиката в сервиза на Дарукар, показа, че циркулационната помпа на допълнителния нагревател - печка не работи. Поискаха сериозна сума за ремонт и аз се отказах. Преди няколко дни включих помпата директно към акумулатора и се оказа, че тя работи, но печката така и не щеше да се включи и заработи.
Вчера на мястото, дето е включена помпата, включих една крушка 12 волта, мощност 12 вата - /консумацията на помпата е 14 вата/. Печката заработи и продължава да работи вече 2ри ден.
Къде е логиката? Малко пояснения - печка Webasto Termo Top C/Z Diesel, model S 289, FN 58842, 1999 г. производство, БМВ Е46 320 дизел.
Чакам Вашите мнения по въпроса.
Мисля че проблема не е в самата водна помпа, а в електрониката на печката. На доста печки я дава грешката за водна помпа и те спират да работят, а директно вързана помпата работи.
Проблема може да е в промяна на стойностите на водната помпа или грешно измерване от самата електроника, и от там грешка "допълнителна водна помпа".
Самата електроника на печката си има самодиагностика, така проверява дали консуматорите са в изправност според съпротивлението им.
Примерно, водната помпа като нова дава 100 ома съпротивление, електрониката на печката е настроена да приема стойностите за нормални в границите 70-130 ома. Извън тези граници отчита дефект в агрегата.
Та след години експоатация, или съпротивлението на помпата се променя или самата електроника отчита грешно стойностите, от което вади грешка и печката спира да работи.
Твоя тест може да се окаже решение на проблема, умишлено да повишим консумацията на помпата за да не я хваща като дефектирала.
Колега вържи успоредно на помпата една крушка и наблюдавай дали проблема ще се появи отново.
- Mitko195
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 418
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530xi
- Мечтае да кара: S65 Lorinser
Re: webasto-няма логика, но работи

И все пак тази грешка не се ли хваща на диагностика откъде е ?
Колега- ако беше направил ремонт в дару....


- карел
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 6.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 D E46
Re: webasto-няма логика, но работи
Mitko195 написа::yes:
И все пак тази грешка не се ли хваща на диагностика откъде е ?
Колега- ако беше направил ремонт в дару....![]()
В Дару кар сигурно ще излезе солено. 200 евро помпа, около 100 лева вероятно диагностика и труд и нямам гаранция, че с новата помпа щи работи /причината за да не работи печката според мен са я описали колегите МАЧКАТОР и Retrofit много точно/. Тези дни ще включа отново помпата и една 1,5 ватова контролна лампа за проба. Сега между другото с тази лампа не стига, че печката си работи супер, а и може да я контролираш по всяко време.
Благодаря Ви за изпратените разяснения.
- карел
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 6.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 D E46
Re: webasto-няма логика, но работи
slitter написа:A излиза ли ви комуникационна грешка по К-бус линията?
Колега slitter, моите уважения към Вас, но ако излиза "комуникационна грешка по К-бус линията" какво ще стане? Ако имате някакви реални предположения ги съобщете и коментирайте, за да бъдат полезни за всички нас.
- An4oOo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 28.05.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: X5 e53 3.0d 218ps
- Мечтае да кара: X5 ///M - печка :D
- Детайли за колата: Зла печка :D
Re: webasto-няма логика, но работи
Интересно! Това смятам да го пробвам и аз утре понеже мойта печка от месец някаде спря да работи. На диагностика не съм ходил още. Имам само няколко въпроса към автора на темата:
Малката букса в/у печката с 2та кабела ли е за помпата?
Ако е тя към нея ако вържа крушка по голяма от 15 вата успоредно с помпата както е закачена може ли да стане нещо по сериозно? Или трябва да откача помпата и самостоятелно да закача само крушка?
Без собствената си помпа печката ще си бачка ли добре като водата през нея я върти само водната помпа на двигателя?
Колата е дизел 136кс 99г.
Малката букса в/у печката с 2та кабела ли е за помпата?
Ако е тя към нея ако вържа крушка по голяма от 15 вата успоредно с помпата както е закачена може ли да стане нещо по сериозно? Или трябва да откача помпата и самостоятелно да закача само крушка?
Без собствената си помпа печката ще си бачка ли добре като водата през нея я върти само водната помпа на двигателя?
Колата е дизел 136кс 99г.
Re: webasto-няма логика, но работи
Ами аз реално затова питам, защото ми се върти нещо в главата. С един колега си говорихме на времето и бяхме стигнали до някакви разсъждения, че с неработенето на печките доста често сме виждали комуникационни грешки, които са в допълнение с някоя друга или самостоятелно. След тва на него му се изгуби този к-бъс сигнал към таблото и реално доста неща спряха да работят. Макар в неговоя случай да става въпрос за бензинов агрегат, а при вас за печка на дизеляк, се чудя дали релано проблемът не идва не от нещо друго а от кабелен проблем, както при него. Той успя да се справи с неговия к-бъс чрез теглене на нов комуникационен кабел и нещата заспаха. Идеята е дали просто във вашия случай не е необходимо да се направи същото, за да се избегне объркването на електрониката. Демек може да не е механичен дефекта, а просто кабел. Ето защо се опитвам да разсъждавам в тая посока и ако всеки, който има печка и работеща диагностична програма, нека провери дали присъства грешка в комуникацията по к-бус и евентуално бихме могли да доразвием нещата! Не ме разбирайте погрешно, не казвам, че проблемът е оттам, а просто на там ме дъпа логиката и факта, че често съм се сблъсквал с комуникационни грешки, свързани с печките ви, когато колеги са идвали при мен на диагностика!
- An4oOo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 28.05.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: X5 e53 3.0d 218ps
- Мечтае да кара: X5 ///M - печка :D
- Детайли за колата: Зла печка :D
Re: webasto-няма логика, но работи
Колеги до преди малко си играх с печката при външна температура по борд 5-5.5 градуса и ето какъв е резултата...
Откачих и закачих пак захранващата букса на печката. Резултат: печката се включва за 30 сек и се изключва като грам пушек не се вижда ни отдоло ни отникъде даже ауспуха на печката не се затопли след поне 10на такива опита.
При запалена кола като откача и закача буксата печката тръгва за 30 сек и се изключва... забелязах някакакъв слаб дим изпод колата, който изчезна след спирането на печката.
Като си е закачена буксата при отваряне на шофьорската врата печката се пуска за 30 сек и после се изключва пак без пушеци и затопляния...
При даване на контакт при включенно парно на средно ниво и 24 градуса се чува помпата как върти но не и печката да се включи.
След като изгася колата помпата остава да работи 30-60 сек и се изключва след това.
Откачих помпата при запалена кола и на нейно място закачих 15 ватова крушка но печката така и не се пусна. Повторих опита и на контакт и в покой. Нищо.
Ако имате идеи, предложения и решения споделяйте. Идната седмица ще ходя до Варна Карс на диагностика да се произнесат и те, но ако някой вече и бил на мойто дередже и е получил отговор от диагностика нека сподели, да не набутвам излишни пари.
Откачих и закачих пак захранващата букса на печката. Резултат: печката се включва за 30 сек и се изключва като грам пушек не се вижда ни отдоло ни отникъде даже ауспуха на печката не се затопли след поне 10на такива опита.
При запалена кола като откача и закача буксата печката тръгва за 30 сек и се изключва... забелязах някакакъв слаб дим изпод колата, който изчезна след спирането на печката.
Като си е закачена буксата при отваряне на шофьорската врата печката се пуска за 30 сек и после се изключва пак без пушеци и затопляния...
При даване на контакт при включенно парно на средно ниво и 24 градуса се чува помпата как върти но не и печката да се включи.
След като изгася колата помпата остава да работи 30-60 сек и се изключва след това.
Откачих помпата при запалена кола и на нейно място закачих 15 ватова крушка но печката така и не се пусна. Повторих опита и на контакт и в покой. Нищо.
Ако имате идеи, предложения и решения споделяйте. Идната седмица ще ходя до Варна Карс на диагностика да се произнесат и те, но ако някой вече и бил на мойто дередже и е получил отговор от диагностика нека сподели, да не набутвам излишни пари.
- карел
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 6.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 D E46
Re: webasto-няма логика, но работи
Принципа на работа на печката е следния: При подаване на контакт печката приема готовност за работа, при условие, че външната температура е по-ниска от +5 градуса С и температурата на охлаждащата течност в двигателя е под +60 оС. При запалване на двигателя се включва циркулационната помпа, вентилатора за нагнетявяне на въздух и свеща за запалване и контрол на горенето /на пламъка/. Електрониката на печката проверява парамертите на обслужващите уреди и ако всички /циркул.помпа, свещ, вентилатор, импулсна помпа за гориво/ са в зададените граници горенето на печката продължава. След 30 сек. се включва импулсната /дозираща/ помпа за горивото./намира се около задна дясна гума и когато работи се чува ясно "цъкане" в интервал 1-2 сек./ В следващите 58 сек. вентилатора за въздух достига максималната си производителност. При достигане на максималния обем подавано гориво свеща се изключва и започва да функционира като контролира пламъка на горене. Тове е в общи думи принципа на работа. Ако някои от параметрите на помпата не отговаря на заложените, тя се изклчва.
В отговор на колегата "An4oOo". Като свалиш капачето на помпата ще видиш три букси. Първата е свободна, втората за циркулационната помпа, третата за вентилатора за въздух, четвъртата за нагревателната свещ. Извади внимателно буката на помпата и с допълнителни кабелчета я включи директно към акумулатора. Внимавай с + и -. Номер 1 на кабела е +. Ако помпата заработи, проблема ти е като моя. Ако не работи, значи е заминала. Пробвай моя вариант с крушка 15 Вата. Ако заработи ще почерпиш. Печката може да работи и без циркулационната помпа, тъй като антифриза "циркулира" от водната помпа на двигателя.
Ето и един доста добър сайт за Webasto http://kavr.ru/car/081109/
В отговор на колегата "An4oOo". Като свалиш капачето на помпата ще видиш три букси. Първата е свободна, втората за циркулационната помпа, третата за вентилатора за въздух, четвъртата за нагревателната свещ. Извади внимателно буката на помпата и с допълнителни кабелчета я включи директно към акумулатора. Внимавай с + и -. Номер 1 на кабела е +. Ако помпата заработи, проблема ти е като моя. Ако не работи, значи е заминала. Пробвай моя вариант с крушка 15 Вата. Ако заработи ще почерпиш. Печката може да работи и без циркулационната помпа, тъй като антифриза "циркулира" от водната помпа на двигателя.
Ето и един доста добър сайт за Webasto http://kavr.ru/car/081109/
- карел
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 6.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 D E46
Re: webasto-няма логика, но работи
Retrofit написа:карел написа:Преди няколко години диагностиката в сервиза на Дарукар, показа, че циркулационната помпа на допълнителния нагревател - печка не работи. Поискаха сериозна сума за ремонт и аз се отказах. Преди няколко дни включих помпата директно към акумулатора и се оказа, че тя работи, но печката така и не щеше да се включи и заработи.
Вчера на мястото, дето е включена помпата, включих една крушка 12 волта, мощност 12 вата - /консумацията на помпата е 14 вата/. Печката заработи и продължава да работи вече 2ри ден.
Къде е логиката? Малко пояснения - печка Webasto Termo Top C/Z Diesel, model S 289, FN 58842, 1999 г. производство, БМВ Е46 320 дизел.
Чакам Вашите мнения по въпроса.
Мисля че проблема не е в самата водна помпа, а в електрониката на печката. На доста печки я дава грешката за водна помпа и те спират да работят, а директно вързана помпата работи.
Проблема може да е в промяна на стойностите на водната помпа или грешно измерване от самата електроника, и от там грешка "допълнителна водна помпа".
Самата електроника на печката си има самодиагностика, така проверява дали консуматорите са в изправност според съпротивлението им.
Примерно, водната помпа като нова дава 100 ома съпротивление, електрониката на печката е настроена да приема стойностите за нормални в границите 70-130 ома. Извън тези граници отчита дефект в агрегата.
Та след години експоатация, или съпротивлението на помпата се променя или самата електроника отчита грешно стойностите, от което вади грешка и печката спира да работи.
Твоя тест може да се окаже решение на проблема, умишлено да повишим консумацията на помпата за да не я хваща като дефектирала.
Колега вържи успоредно на помпата една крушка и наблюдавай дали проблема ще се появи отново.
Колега здравей. Вързах помпата към печката и една крушка 12 волта, 1.5 вата и вътре в купето сложих една контролна лампа. Помпата и печката работят вече без проблеми. Вчера сутринта ми направи следното впечатление: Преди запалване на колата като подадох на контакт се включи допълнителна водна помпа на "Вебасто"то, включената паралелно към него крушка 1.5 вата и контролната крушка вътре в купето още преди да съм запалил колата. Като изключих вентиилатора на климатроника загаснаха крушките и допълнителна водна помпа на "Вебасто". При включване на вентилатора на климатроника крушките пак светнаха и допълнителна водна помпа се включи. При запалване на колата, докато върти стартера лампите гаснат, след което като запали колата пак всичко се включи и печката след около 2-3 минути вече заработи в нормален работен режим. Във тази връзка искам да попитам при Вас как работи печката и така ли трябва да е. Най-вече ме интересува:
1. При първоначално подаден контакт допълнителната водна помпа трябва ли да се включва и каква е връзката и с вентилатора на климатика?
2. Тя през цялото ли време на работа на двигателя работи или само, когата работи "Вебасто"?
Благодаря предварително.
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: webasto-няма логика, но работи
Няма за какво да се притесняваш колега, щом си на контакт положение 2, климатроника се включва и водната помпа подпомага циркулацията на антифриза.
Водната помпа върти винаги когато е пуснато парното
Водната помпа върти винаги когато е пуснато парното
- карел
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 6.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 D E46
Re: webasto-няма логика, но работи
Retrofit написа:Няма за какво да се притесняваш колега, щом си на контакт положение 2, климатроника се включва и водната помпа подпомага циркулацията на антифриза.
Водната помпа върти винаги когато е пуснато парното
Благодаря за отговора. Успех.
- shark1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 598
- Регистриран на: 4.04.2010
- Местоположение: Мюнхен
- Пол: Мъж
- Кара: 320д Е46 136к.с
- Мечтае да кара: BMW F10
Re: webasto-няма логика, но работи
При мен само когато пусна климатроника(то се включва автоматично когато задам контактния ключ в положение 2)и колата запали след 15-20 сек.се включва печката!Ако изключа климатроника преди да съм запалил колата не се включва!При мен е така само когато климатроника работи тогава включва печката!!!


35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани