климатик

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 285
Регистриран на: 7.03.2004
Местоположение: общ.Трявна гр.Плачковци
Пол: Мъж
Кара: E46 318d
Мечтае да кара: всички от марката БМВ

климатик

Мнение от kmet » 22 Ное 2009, 16:39

Здравей те.Имам следния проблем:
когато колата работи на място на ниски обороти, от шайбата на климатика се чува особен шум.Прилича на тракане и присвирване.Махна ли ремъка шумът изчезва.Ролката се движи нормално без луфт/обтяжната/Това ме навежда на мисълта, че е от шайбата на климатика.Когато го включа или вдигна оборотите шума изчезва.Продава ли се само шайба със съединител.Дай те съвет.Колата ми е е46 318д 2002г

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: климатик

Мнение от oci » 22 Ное 2009, 17:13

Сменя се само лагера на електромагнитния съденител (шайбата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 285
Регистриран на: 7.03.2004
Местоположение: общ.Трявна гр.Плачковци
Пол: Мъж
Кара: E46 318d
Мечтае да кара: всички от марката БМВ

Re: климатик

Мнение от kmet » 22 Ное 2009, 22:46

а имали вероятност да трака нещо вътре в компресора въпреки, че не е влкючен.А нещо в съединителя?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: климатик

Мнение от oci » 22 Ное 2009, 22:58

Именно когато не е включен се върти само шайбата която виждаш от пред и през нея минава ремъка на самата шайба има лагер обикновенно той заминава ако шума се получава кога е ключен компресора и е зацепил съединителя тогава проблема е в самия компресор. Най-добре откачи ремъка на климатика и на ръка завърти шайбата и ако има луфт и шум ясна е работата сменяй лагера ама внимателно да не прецакаш съединителя. С чук и менгеме не става :!: Сваляш компресора отвиваш гайкака която държи съединителя и със скоба изкарваш шайбата и лагера е в нея сменяш го и обратно и след това зареждане и т.н.
Най-добре ако може някой да ти дръпне фреона, че после трябва да даваш пари и за зареждане иначе лагера е от 60 до 100 лв зависи от марката.
Но първо изолирай проблема не е ли зацепил съединителя значи проблема е в лагера на самата шайба.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 285
Регистриран на: 7.03.2004
Местоположение: общ.Трявна гр.Плачковци
Пол: Мъж
Кара: E46 318d
Мечтае да кара: всички от марката БМВ

Re: климатик

Мнение от kmet » 23 Ное 2009, 12:00

Благодаря.Можели да се свали шайбата, както компресора е на място?Според мен има достатъчно разстояние отпред.Когато спра климатика шайбата на тласъци спира и на тласъци прави почети оборот на обратно.Нормално ли е или има клапанчета, който изпускат?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: климатик

Мнение от oci » 23 Ное 2009, 20:18

Може и на място, но е много играчка и ще се измъчиш, но пък няма да изпускаш системата ако не ти дръпнат предварително фреона. Това за тласъците на шайбата и че връща половин оборот най-вероатно имаш износено буталце в компресора ако се разглоби има вариант да стане, но не е сигурно буталния механизъм върви заедно и не се продава по отделно само буталце. Мой съвет смени лагера и си карай така нека си връща може да кара и много време ако спре да вдига налягане компресора тогава ще го разглобяваш. Иначе отвори ли се веднъж трябва де се сменят и уплътненията с нови.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 285
Регистриран на: 7.03.2004
Местоположение: общ.Трявна гр.Плачковци
Пол: Мъж
Кара: E46 318d
Мечтае да кара: всички от марката БМВ

Re: климатик

Мнение от kmet » 24 Ное 2009, 1:17

Благодаря.Това връщане и движение на тласъци е когато го изключа /компресора/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: климатик

Мнение от oci » 24 Ное 2009, 20:30

Точно тогава се получава даже и когато сам си изключи компресора по време на работа на климатроника пак ще връща просто е износено някое от буталцата и когато се изключи компресора налягането спада и поради луфт в буталния механизъм връща, но това не е болка за умиране ако е байпасния клапан тогава наляганията ще са изравнени ниско и високо и няма да усещаш въобще хладно вътре в купето.
Смени си лагера и си карай не го мисли прецака ли се тогава сменяй компресора това, че връща да не те притеснява може да изкара 1 г. може и много това е божа работа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: климатик

Мнение от AvoyzeN » 13 Юли 2020, 11:46

Здравейте, имам един бърз въпрос, маслото на компресора заедно с фриона ли се зарежда или има отделна пробка.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 830
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: климатик

Мнение от VladiE » 13 Юли 2020, 19:05

Заедно с фреона се зарежда. Няма отделен порт.

Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: климатик

Мнение от AvoyzeN » 13 Юли 2020, 21:02

Предположих, благодаря за информацията.
Изображение

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook