Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 26.12.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///М3 SMG
Мечтае да кара: BMW M3 CSL, M3 GTR, M3 GTS
Детайли за колата: Направо не върви, но уж завива :)

Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?

Мнение от TeroRider » 17 Май 2014, 20:49

Точно заради това че ги няма катализаторите няма нужда и от втората двойка Ламбда сонди - те просто ще отчитат същото като първите. При дизелите е друга работа - те работят много по-мръсно че и сажди вадят :D. За преглед няма кой да ти се заяде със сигурност. Иначе може да позамирише на бензин малко повече като си отзад на колата, но никога не се усеща ако си отсрани примерно. И да съгласен съм с колегата, мъка е да се правят, често имат нужда от преправяне. На мен също в момента имат проблем понеже не си сложих нова гарнитура когато ги слагахме, а и единият колектор е по-къс от колкото трябва.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?

Мнение от Wierdo » 18 Май 2014, 14:23

Не е често, пуснахте ми мухата, а следващия месец зимам 13-та заплата (половината, ма тя е достатъчна :mhihi: ) и е напълно възможно да се хвърля в джаза. Ще се радвам и да се видя с някой, който вече е направил процедурата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 26.12.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///М3 SMG
Мечтае да кара: BMW M3 CSL, M3 GTR, M3 GTS
Детайли за колата: Направо не върви, но уж завива :)

Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?

Мнение от TeroRider » 18 Май 2014, 15:01

Юни месец ще съм си в България вече, ще се организираме на някоя сбирка да се видим :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?

Мнение от surfboard » 20 Май 2014, 0:30

Бройте ме в списъка на присъстващите. А дали дотогава ще съм направил процедурата, още не зная, но не пречи да обсъдим възникналите въпроси около нея.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?

Мнение от surfboard » 14 Юни 2014, 12:04

Включвам се с ново допълнение към темата, за да съобщя, че колегата Terorider вече е направил интервенцията по колата си, а именно - колектори + чип. Тъй като не се е разписал в темата, реших да го направя аз, тъй като допускам, че доста хора са заинтересовани от резултата.
Впечатленията, които ми сподели колегата на лично съобщение са, че постигнатият резултат е много осезаем и се изразява в много по-голям ряз в ниските обороти и още по-голямо пощуряване във високите. Освен видимо повишения респонс и мощност, прекъсвачът му вече бил на 7000 оборота. :) С две думи, процедурата по подмяна е оправдана, а резултатът - оправдаващ реализираното вложение.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 26.12.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///М3 SMG
Мечтае да кара: BMW M3 CSL, M3 GTR, M3 GTS
Детайли за колата: Направо не върви, но уж завива :)

Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?

Мнение от TeroRider » 15 Юни 2014, 11:44

Да, благодаря колега, трябваше да драсна и аз нещо ама не се сетих. Колата изкара 252 конски сили на диното, при 30 градуса температура, 95 октана гориво, и не чисто нов филтър, така че зимата може да пробваме 260 :D Много харесвам резултата, който постигнахме! Определено препоръчвам да си го направите, ако все още се чудите :)
Поздрави! :lalala:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?

Мнение от surfboard » 15 Юни 2014, 14:33

Пред мен вече не стои никакво колебание по въпроса. Решението е взето категорично. При този ефект, който чух от толкова много хора, процедурата със сигурност си заслужава и затова ще действам при първа възможност.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?

Мнение от Gqbriel » 15 Юни 2014, 16:40

surfboard написа:Пред мен вече не стои никакво колебание по въпроса. Решението е взето категорично. При този ефект, който чух от толкова много хора, процедурата със сигурност си заслужава и затова ще действам при първа възможност.

Онзи ден се возих при Радичев,неговата с колектори,мап и филтър на дино преди адаптации в това време дава около 270 на вал - звук и вървеж прекрасни разликата огромна
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 26.12.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///М3 SMG
Мечтае да кара: BMW M3 CSL, M3 GTR, M3 GTS
Детайли за колата: Направо не върви, но уж завива :)

Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?

Мнение от TeroRider » 15 Юни 2014, 23:40

Къде е правена неговата? Знаеш ли с какво гориво и на каква температура е бил теста? (Зарибил съм се да изкарам макса от моя мотор просто :D)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?

Мнение от surfboard » 16 Юни 2014, 15:50

Gqbriel написа:
surfboard написа:Пред мен вече не стои никакво колебание по въпроса. Решението е взето категорично. При този ефект, който чух от толкова много хора, процедурата със сигурност си заслужава и затова ще действам при първа възможност.

Онзи ден се возих при Радичев,неговата с колектори,мап и филтър на дино преди адаптации в това време дава около 270 на вал - звук и вървеж прекрасни разликата огромна



Да, такова е мнението и на всички хора, с които говорих и разпитвах. Замислям се обаче за още нещо - колекторите, които предлагат тунинг-фирмите на родна територия, както и форумните търговци, са общо-взето едни и същи /китайски/ и струват малко над 300 лева. В тази връзка, не сме уточнили, дали всичките колеги, които споделят осезаемия резултат, който са получили, са с китайски колектори, или с някакви по-скъпи. Не знам доколко има значение това, но вероятно има някаква разлика в целения ефект, в зависимост от марката, цената и производството на самите колектори. Един споделя, че е изкарал 252 коня, друг 240, трети 270. Тези разлики се дължат на потенциала и състоянието на самия двигател, на начина и методиката на чипването, или на качеството и цената на използваните части?

Аз например мисля, че идеална работа биха ми свършили и китайските колектори, тъй като нямам амбиция да изстисквам всичко възможно от мотора. Просто искам да го поотпуша още малко, с оглед на което считам, че едни китайски колектори + ремап + спортен филтър, биха ми дали така желания резултат. А вече дали ще съм 239 коня, или 246, мисля, че не е от толкова съществено значение.

И един чисто хипотетичен въпрос - ще има ли въобще някакъв ефект, ако се сменят само и единствено колекторите, без да се прави ремап и без да се слага спортен филтър?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 26.12.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///М3 SMG
Мечтае да кара: BMW M3 CSL, M3 GTR, M3 GTS
Детайли за колата: Направо не върви, но уж завива :)

Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?

Мнение от TeroRider » 16 Юни 2014, 16:53

Няма никакво значение дали са китайски колекторите или не. Това е относно представяне на двигателя де, не за живота на самата част. Освен това, китайските искат малко ръчно напасване и преправяне :D.
Относно това ако сложиш само колекторите без ремап - само звука се променя и да вдигне най-много 10 коня. Аз карах 3 месеца само с колектори без ремап. На диното с тях даде 222 коня, което в Маднес казаха че било повече от перфектно за този мотор на тези условия при които тествахме.
И от там на въпроса кое оказва влияние - най-вече състоянието на мотора и атмосферните условия понеже те оказват влияние на хилядите сензори, които пък бърникат хиляди други фини настройки :D (образно казано естествено)
Аз лично съм почти сигурен че на дино в България този мотор е показвал най-много 258 коня, но може и да съм пропуснал нещо в проучването.
Въздушният филтър не оказва влияние върху мощността.
Общо взето мисля че отговорих на всичко. Ако някой не е съгласен да казва. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 792
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?

Мнение от choio » 16 Юни 2014, 19:53

Според мен,при мерене на дино,важното е какви са стойностите, които достигат до колелата,това с меренето на коне на мотора е малко маркетингов ход за да се казват по големи цифри....всички дино стендове са различни и дават доста различни стойности,някъде из форума бях чел за м5 е39 400 коня на мотора а на друго дино 280 на колелата...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?

Мнение от Gqbriel » 16 Юни 2014, 23:32

choio написа:Според мен,при мерене на дино,важното е какви са стойностите, които достигат до колелата,това с меренето на коне на мотора е малко маркетингов ход за да се казват по големи цифри....всички дино стендове са различни и дават доста различни стойности,някъде из форума бях чел за м5 е39 400 коня на мотора а на друго дино 280 на колелата...

Е кой мери на вал в бг?Всичко се смята на колела и после по некви формули на вал...и много маркетинг :)
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с Adaptive Drive
Мечтае да кара: F06 с B58

Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?

Мнение от 100imenov » 17 Юни 2014, 0:48

Маднес са на вал :P

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?

Мнение от HackeD » 17 Юни 2014, 1:25

100imenov написа:Маднес са на вал :P


:nono: Питай ги в страницата във фейсбук да видиш какво ще ти кажат. :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook