Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
surfboard написа:градско да ми дава 14 и извънградско 10 и от това да се получи 12 среден.
горе-долу са такива мойте наблюдения за ~30к километра
градското ми е 13.8 като съм варирал м/у 12 и 17.6
извън 10 като съм варирал м/у 8 и 12
тва е засичано всеки път пълно-пълно делено на градско и извън
градско под 13 трудно, нагоре може много в зависимост от трафик, разстояние, натискане и тн
surfboard написа:друго място пък прочетох за 6.7 на 100 извънградско София-Гърция, при спазване на всички ограничения.
не, че е невъзможно, но за мен е малко вероятно под 7.5 да харчи
на мен София-Гърция с влачене по ограниченията ми даде 8 на отиване беше 7.6
тва 2-ма възрастни дете и багаж ...
сега ако се кара с 90-100 празен на некъф подходящ път може и да става не знам ...
ама аз имам и разходи 12 на магистрала та може и да не съм критерий


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Така е, дори да бъдат постигнати такива разходи, те биха били обект на съзнателно и умишлено икономично шофиране. Аз например карам много равномерно, гладко и плавно, с дистанция, почти не използвам спирачки на извънградско и спокойно градско и редовно постигам много ниски разходи. Не с цел да пестя, просто такъв ми е стилът на шофиране. Но 330и е кола, която е много трудно да бъде карана кротко. Дори тази която пробвах, макар че не беше читава, си личеше че си иска ръчка и просто не те свърта да галиш газта и да ускоряваш до 100 за 2 часа. Това е все едно да имаш голямо куче и да го държиш вързано на 1см. синджир. Знаеш че колата има голям ресурс и изтегля сериозно от всякакви обороти и отвътре те ръчка постоянно да я смачкаш.
Преди време спорех с приятели точно на тази тема. Единият ми казваше - "като имаш мощна и бърза кола ще видиш, че трудно ще можеш да я караш кротко, дори и ти, който кара толкова равномерно". И аз отговарях че каквато и кола да имам, аз определям колко газ да й давам и съответно дали да върви или не.
Но наистина се уверих, че кола от калибъра на 330и НЕ МОЖЕ да се кара спокойно. Или по-точно може, но изобщо не носи същия кеф и удоволствие.
Хубавото в случая е, че когато човек иска да икономиса гориво и да му гори малко, е възможно, за разлика от други шестаци и осмаци.
Преди време спорех с приятели точно на тази тема. Единият ми казваше - "като имаш мощна и бърза кола ще видиш, че трудно ще можеш да я караш кротко, дори и ти, който кара толкова равномерно". И аз отговарях че каквато и кола да имам, аз определям колко газ да й давам и съответно дали да върви или не.
Но наистина се уверих, че кола от калибъра на 330и НЕ МОЖЕ да се кара спокойно. Или по-точно може, но изобщо не носи същия кеф и удоволствие.
Хубавото в случая е, че когато човек иска да икономиса гориво и да му гори малко, е възможно, за разлика от други шестаци и осмаци.
- acho-bacho
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 160
- Регистриран на: 30.09.2013
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 325i
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Аз карам 330i Touring с BRC газ и ми харчи 10 извънградско и 15 градско.
Относно споровете за вървежа бих казал, че и аз очакваш малко повече от тези коне, но може би проблема идва от това, че ми е първа бензинова кола, а преди това съм карал 4-5 дизела. На първа ако изключиш DSC независимо от асфалта върти гуми доста и едва хваща правата линия.
Малко ме дразни това, че при 80км/ч за да изпреваря бързо ТИР трябва да сваля на 3-та предавка, на 4-та става по-мудно....
Относно споровете за вървежа бих казал, че и аз очакваш малко повече от тези коне, но може би проблема идва от това, че ми е първа бензинова кола, а преди това съм карал 4-5 дизела. На първа ако изключиш DSC независимо от асфалта върти гуми доста и едва хваща правата линия.
Малко ме дразни това, че при 80км/ч за да изпреваря бързо ТИР трябва да сваля на 3-та предавка, на 4-та става по-мудно....
- TeroRider
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 26.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: BMW ///М3 SMG
- Мечтае да кара: BMW M3 CSL, M3 GTR, M3 GTS
- Детайли за колата: Направо не върви, но уж завива :)
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Колега, много стара тема подхвана... Иначе, стана ми любопитно все пак на каква 330ка се е спрял колегата surfboard, ако иска да ни разкаже в крайна сметка какво е станало.. Аз от скоро карам Е46 (преди бях на Е92 330xd Aut), 2004 , 330Ci ръчка и е много фън, но след като изчетох темата се замислям, че и аз очаквах повече може би.. иска ми се да се срещна с някой колега със същата да си направим малко проби 

- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Здравейте. Няма значение, че темата е стара. Хубаво е да се допълва от повече хора, защото по този начин се събират и повече впечатления, а самата тема се допълва и развива.
На въпроса на колегата - наистина се оказа, че 330-ката, която съм тествал е била с проблем. Отказах се от нея, макар че визуално ми харесваше много. За мой късмет, само няколко седмици след това се появи 330 купе, което ми грабна много повече окото от 330и седан. Цената беше добра, закарахме го в сервиз, тествахме го обстойно, беше в перфектно техническо състояние. Визуално също беше много запазено. След като се качих да го пробвам, още в първите метри разбрах как трябва да върви 330и - наистина нямаше нищо общо с онова, което бях тествал. Моторът подхвърля като ладия не особено лекото купе на е46 и не се задъхва нито за момент. Доста потентен е, няма момент в който да няма достатъчно /според моите критерии/ тяга. Има сила по цялата гама на оборотомера, като най-осезаемо се развърта след 4000 оборота, където направо полудява. Типично за бензина - колкото повече се покачват оборотите, толкова повече озлобява и залепя за седалката. Дефакто работният му диапазон е от 2000 до 7000 оборота, а не като при дизелите от 2000 до 4000. В градски условия, ако са изключени системите за сигурност и на първа и на втора се носи като народна песен и не може да хване права линия, а високите скорости на магистралата ги няма за нищо. Наред с това, има и още един голям плюс - колата не носи удоволствие само когато се настъпва. Дори като се кара кротко на 1500-2300 оборота, огромна наслада носи лекотата, с която мазно, безшумно и без никакви вибрации се хлъзга по асфалта, все едно моторът е изключен. Звукът също е невероятен - ниските обороти се чува много яко буботене, а във високите - резлив и по-спортен звук. Аз лично съм много доволен от избора си и ако се върна 6 месеца назад, отново бих избрал 330и.
Съветът ми към колегите, които са се насочили към подобен автомобил е да оглеждат внимателно при покупката, защото има много занемарени и грохнали екземпляри и точно оттам идват мненията на някои колеги /включително и моето старо мнение/, че 330и не върви, че е тромава, мудна и бавна. Ако този мотор е читав, за мен е истинска ракета.
До няколко месеца мисля да го оборудвам със спортни всмукателни и изпускателни колектори, ремап и КН филтър, с което да се отпуши още повече. На колегата Максо, с тези доработки 330-ката е 252 коня, замерена на диностенд. А хората, с които говорих споделят, че след смяна на колекторите и филтъра, колата се отпушва страшно много и тръгва много по-сериозно. Причината била, че оригиналните колектори на 330и били много рестриктивни. Гледах клип на 330и преди и след посочените доработки - разликата е значителна.
На въпроса на колегата - наистина се оказа, че 330-ката, която съм тествал е била с проблем. Отказах се от нея, макар че визуално ми харесваше много. За мой късмет, само няколко седмици след това се появи 330 купе, което ми грабна много повече окото от 330и седан. Цената беше добра, закарахме го в сервиз, тествахме го обстойно, беше в перфектно техническо състояние. Визуално също беше много запазено. След като се качих да го пробвам, още в първите метри разбрах как трябва да върви 330и - наистина нямаше нищо общо с онова, което бях тествал. Моторът подхвърля като ладия не особено лекото купе на е46 и не се задъхва нито за момент. Доста потентен е, няма момент в който да няма достатъчно /според моите критерии/ тяга. Има сила по цялата гама на оборотомера, като най-осезаемо се развърта след 4000 оборота, където направо полудява. Типично за бензина - колкото повече се покачват оборотите, толкова повече озлобява и залепя за седалката. Дефакто работният му диапазон е от 2000 до 7000 оборота, а не като при дизелите от 2000 до 4000. В градски условия, ако са изключени системите за сигурност и на първа и на втора се носи като народна песен и не може да хване права линия, а високите скорости на магистралата ги няма за нищо. Наред с това, има и още един голям плюс - колата не носи удоволствие само когато се настъпва. Дори като се кара кротко на 1500-2300 оборота, огромна наслада носи лекотата, с която мазно, безшумно и без никакви вибрации се хлъзга по асфалта, все едно моторът е изключен. Звукът също е невероятен - ниските обороти се чува много яко буботене, а във високите - резлив и по-спортен звук. Аз лично съм много доволен от избора си и ако се върна 6 месеца назад, отново бих избрал 330и.
Съветът ми към колегите, които са се насочили към подобен автомобил е да оглеждат внимателно при покупката, защото има много занемарени и грохнали екземпляри и точно оттам идват мненията на някои колеги /включително и моето старо мнение/, че 330и не върви, че е тромава, мудна и бавна. Ако този мотор е читав, за мен е истинска ракета.
До няколко месеца мисля да го оборудвам със спортни всмукателни и изпускателни колектори, ремап и КН филтър, с което да се отпуши още повече. На колегата Максо, с тези доработки 330-ката е 252 коня, замерена на диностенд. А хората, с които говорих споделят, че след смяна на колекторите и филтъра, колата се отпушва страшно много и тръгва много по-сериозно. Причината била, че оригиналните колектори на 330и били много рестриктивни. Гледах клип на 330и преди и след посочените доработки - разликата е значителна.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
По темата със стоковите колектори
,намерих я в нета

Разлика хич не е малка,с хубав филтър и добър airbox + мап - колата звучи страхотно - gopro на колега колата,аз и той в нея,да поясня - съединителя бе на доизживяване а гумите бяха за боклука,сега вече е с керамика от Е34 М5
но карал съм колата за малко преди всичко това,возих се след и ефекта е страхотен...като собственик на дизел,това чудо на 4та от 1500 оборота е с пъти по приятно от печката...за спокойния мотор няма да говоря.
https://www.youtube.com/watch?v=HTUlp017yls&list=UUenTGvTXKcAOjMHImdostfg


Разлика хич не е малка,с хубав филтър и добър airbox + мап - колата звучи страхотно - gopro на колега колата,аз и той в нея,да поясня - съединителя бе на доизживяване а гумите бяха за боклука,сега вече е с керамика от Е34 М5

https://www.youtube.com/watch?v=HTUlp017yls&list=UUenTGvTXKcAOjMHImdostfg
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Колекторите са голяма тапа ...
На мен наскоро ми шушнаха за човек дето ги е махнал и разликата била осезаема.
Аз така и не стигнах до тоз ъпгрейд ...
На мен наскоро ми шушнаха за човек дето ги е махнал и разликата била осезаема.
Аз така и не стигнах до тоз ъпгрейд ...

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- TeroRider
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 26.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: BMW ///М3 SMG
- Мечтае да кара: BMW M3 CSL, M3 GTR, M3 GTS
- Детайли за колата: Направо не върви, но уж завива :)
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Аз си ги смених с разплетени, по-дебели и безкатализаторни(ама за това тихо
) още веднага след като си я купих, понеже имаше проблем който изискваше демонтажа така или иначе... Проблема на това е че не мога да сравня преди и след. Мислил съм за спортен филтър, но има много хора които са мерили на дино всякакви филтри и не оказват ефект върху мощността почти хич. Тоест, според тях повечето е плацебо ефект. Ремап предстои и ще го направя при Маднес предполагам, за да я измерим заедно с това, че в момента май имам някакъв проблем..
И в крайна сметка, през юни месец ако искате на някоя сбирка да си полафим за да обменим опит по-обстойно
Поздрави

И в крайна сметка, през юни месец ако искате на някоя сбирка да си полафим за да обменим опит по-обстойно

Поздрави
Последна промяна TeroRider на 17 Май 2014, 12:53, променена общо 1 път
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
По отношение на колекторите и ремапването, публикувам конкретна оферта, предложена ми от известна тунинг фирма на родна територия.
+15 конски сили чип тунинг + 15 конски сили изпускателни колектори.
цената на:
- чип тунинг с диностенд преди и след
- монтаж на изпускателни колектори
- изпускателни колектори
- изключване на ламбда сондите след премахване на катализаторите
950 лева.
Попитах за изключване на ламбдите и казаха че нямало проблем, тъй като вторите ламбда сонди били за евростандарта. Честно казано изключването им малко ме притеснява, защото ме е страх да не се получи някаква реорганизация на дозирането на горивото. Опасявам се и за катализаторите, да не би да започнат да светят някакви грешки, зад колата да смърди на бензин и т.н. На друго място пък четох за светещ чек, след сменени колектори.
Какво мислите за тези интервенции? Безопасни ли са? Бих ги приложил само в случай, че нямат някакви негативни последствия за мотора.
+15 конски сили чип тунинг + 15 конски сили изпускателни колектори.
цената на:
- чип тунинг с диностенд преди и след
- монтаж на изпускателни колектори
- изпускателни колектори
- изключване на ламбда сондите след премахване на катализаторите
950 лева.
Попитах за изключване на ламбдите и казаха че нямало проблем, тъй като вторите ламбда сонди били за евростандарта. Честно казано изключването им малко ме притеснява, защото ме е страх да не се получи някаква реорганизация на дозирането на горивото. Опасявам се и за катализаторите, да не би да започнат да светят някакви грешки, зад колата да смърди на бензин и т.н. На друго място пък четох за светещ чек, след сменени колектори.
Какво мислите за тези интервенции? Безопасни ли са? Бих ги приложил само в случай, че нямат някакви негативни последствия за мотора.
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Още една снимка, от моите да се придобие представа за разликата




Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Температурата в колекторите е зверска, с какви колектори ги сменихте? Някакви сериозни фирми или ви ги правиха тук?
Never mistake motion for action...
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
температурата е зверска, когато има тапи по пътя. демек турбинка или катализаторче. при условие, че тези неща липсват при един такъв колектор нещата са дота по - добри 


"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- TeroRider
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 26.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: BMW ///М3 SMG
- Мечтае да кара: BMW M3 CSL, M3 GTR, M3 GTS
- Детайли за колата: Направо не върви, но уж завива :)
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
surfboard написа:По отношение на колекторите и ремапването, публикувам конкретна оферта, предложена ми от известна тунинг фирма на родна територия.
+15 конски сили чип тунинг + 15 конски сили изпускателни колектори.
цената на:
- чип тунинг с диностенд преди и след
- монтаж на изпускателни колектори
- изпускателни колектори
- изключване на ламбда сондите след премахване на катализаторите
950 лева.
Попитах за изключване на ламбдите и казаха че нямало проблем, тъй като вторите ламбда сонди били за евростандарта. Честно казано изключването им малко ме притеснява, защото ме е страх да не се получи някаква реорганизация на дозирането на горивото. Опасявам се и за катализаторите, да не би да започнат да светят някакви грешки, зад колата да смърди на бензин и т.н. На друго място пък четох за светещ чек, след сменени колектори.
Какво мислите за тези интервенции? Безопасни ли са? Бих ги приложил само в случай, че нямат някакви негативни последствия за мотора.
Само да кажа, че на мен ми направиха по-добра оферта за цялото нещо през зимата, но за подробности относно цени на лично ми пиши да си говорим.
Със сменените колектори, няма как да не махнеш сондите просто, (или пък с някакъв друг вид колектори, които да имат още 2 дупки и за след катализаторните сонди освен... но тогава ще отчитат същото като предишните сонди) и съответно и в двата варианта трябва да се изключат до колкото съм наясно. От зимата карам така и нямам никакъв проблем, не свети чек, на пуши, не мирише.. на ГТП ми изкара малко повече CO газ от колкото трябва но не ми направиха проблем(пренебрежително малко беше).
До колегата Leon - масово се слагат китайски колектори(най-често от ProParts до колкото знам), които са копие на Supersprint колекторите. И да прав си, че е бая жега там, дори и да няма турбо или катализатор, но все пак не мисля че ще се разпаднат от нормална употреба

Поздрави
Тери Фолев
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
Добре, колега, ще ти пиша на лично да обменим опит. Доколкото знам на Максо са копие на Суперспринт, но казва че е доволен. Аз не мога да си обясня как производителят ще е предвидил 2 ламбда сонди, които да имат определени функции и изведнъж от тунинг-фирмата просто ще ги изключат? И кой ще върши работата им после? А по отношение на катализаторите? Има ли вероятност да не мога да мина годишен технически преглед, заради промяна в емисиите? Един приятел има дизелова Корса, махна й катализаторите и в момента при работа на място, около колата смърди брутално на нафта.
Честно да си призная, шубе ме е с тези интервенции и затова търся повече информация по въпроса.
Относно колекторите - бихте ли ми препоръчали някаква надеждна, качествена и утвърдена марка, както и сервиз, в който ще си свършат работата адекватно, защото четох, че напасването на колекторите към генерацията не било лесно.
Честно да си призная, шубе ме е с тези интервенции и затова търся повече информация по въпроса.
Относно колекторите - бихте ли ми препоръчали някаква надеждна, качествена и утвърдена марка, както и сервиз, в който ще си свършат работата адекватно, защото четох, че напасването на колекторите към генерацията не било лесно.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Нормално ли е е46 330и да е тромава в ниските?
surfboard написа:Добре, колега, ще ти пиша на лично да обменим опит. Доколкото знам на Максо са копие на Суперспринт, но казва че е доволен. Аз не мога да си обясня как производителят ще е предвидил 2 ламбда сонди, които да имат определени функции и изведнъж от тунинг-фирмата просто ще ги изключат? И кой ще върши работата им после? А по отношение на катализаторите? Има ли вероятност да не мога да мина годишен технически преглед, заради промяна в емисиите? Един приятел има дизелова Корса, махна й катализаторите и в момента при работа на място, около колата смърди брутално на нафта.
Честно да си призная, шубе ме е с тези интервенции и затова търся повече информация по въпроса.
Относно колекторите - бихте ли ми препоръчали някаква надеждна, качествена и утвърдена марка, както и сервиз, в който ще си свършат работата адекватно, защото четох, че напасването на колекторите към генерацията не било лесно.
Ами играчка е с колекторите, особено китайските



Също ти препоръчвам да ги увиеш в термолента, за да притъпиш леко тенекиения звук, който се получава заради тънкостенната неръждавейка. Пък и няма да е толкова топло под капака и (уж) имало подобрение в изпускането на изгорелите газове

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани