Твърдост на волана
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Твърдост на волана
bai_ILIA написа:според мен малко "по-тежката" хидравлика на Е46 си е съвсем нормална и си губите времето като цяло. карал съм освен моята още 2 330-ки дизел и всички имат ЕДНАКВА хидравлика. колите са на различен пробег и вероятно различно износване на компонентите. моята рейка я рециклирах, въпреки че беше леко износена, смених помпата понеже на ниски обороти затягаше (тук проблемът беше очевиден), маслото ми е ново и поведението на хидравликата не се е променило грам.
аз не виждам проблем като цяло, освен когато ми затягаше помпата. една чисто нова помпа втора ръка реши проблемадруг въпрос е ако някой наистина полага усилия да си върти волана. ако е така вече може да се говори за някакъв проблем...
И си прав и не си ....при някой може да е по-тежък...НО тука пропускаме едничкия факт - субективното..
За теб лек може да е едно,за мен друго и така....освен да се съберат 20-на на едно място и да се сравни няма друг начин...но при някой сетъпа е такъв,че волана трябва да е лек..не случайно на М колите е лек волана.....няма логика на М да е по-лек от на некъв дизел....едновременно с това е и доста директен..да рейката е друга но все пак..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- joepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: Cофия /кв. Лаулин
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 touring
- Мечтае да кара: М Power
- Детайли за колата: черна , М40Б18
Re: Твърдост на волана
Gqbriel написа:bai_ILIA написа:според мен малко "по-тежката" хидравлика на Е46 си е съвсем нормална и си губите времето като цяло. карал съм освен моята още 2 330-ки дизел и всички имат ЕДНАКВА хидравлика. колите са на различен пробег и вероятно различно износване на компонентите. моята рейка я рециклирах, въпреки че беше леко износена, смених помпата понеже на ниски обороти затягаше (тук проблемът беше очевиден), маслото ми е ново и поведението на хидравликата не се е променило грам.
аз не виждам проблем като цяло, освен когато ми затягаше помпата. една чисто нова помпа втора ръка реши проблемадруг въпрос е ако някой наистина полага усилия да си върти волана. ако е така вече може да се говори за някакъв проблем...
И си прав и не си ....при някой може да е по-тежък...НО тука пропускаме едничкия факт - субективното..
За теб лек може да е едно,за мен друго и така....освен да се съберат 20-на на едно място и да се сравни няма друг начин...но при някой сетъпа е такъв,че волана трябва да е лек..не случайно на М колите е лек волана.....няма логика на М да е по-лек от на некъв дизел....едновременно с това е и доста директен..да рейката е друга но все пак..
Да, субективно е, но съм карал доста Е46-ци и определено намерих разлика. Карах 323-ка 2000г.(лек волан), 325i 04/2001 (много лек волан, почти като ел. рейка), 325CI 2001-ва (пак супер лек волан), 330CI 6/2002 (Малко по-тежък от 25-ците, но пак доста лек), 328CI 9/1999 (много лек волан, като на 25-ците), 328CI 4/1999 (тежък, на място немога да го завъртя с опряна длан на волана), 320Д 2004-та (много лек, като на 25-ците), 330CI средата на 2000 (много лек, като на 25-ците), 328I 4/2000 (тежък), 320CI 2001 края М54Б22(Пак много лек, почти колкото на 25-ците), 330CI SMG не знам коя година, но преди фейса (пак много лек), 320Д 2002 комби (доста тежък), 318CI M43 2000г. (много лек), 318и комби 2003 (много лек), 330Д 2000 (тежък), 330CI 2002 (тежък). Общо взето не хващам никаква логика според годините и рейките, инфото в нета пак не е точно, някой казват от 3/99 са много леки до началото на 2001, други казват че от 6/2000 са много леки до 2001-ва. След 2001-ва ги правят по-тежки, но пак са си доста леки, със 225 гума на място трябва да се върти лесно с опряна длан на волана, толкова леко че кожата на волана да не замине за 10 000км

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Твърдост на волана
joepower написа:Gqbriel написа:bai_ILIA написа:според мен малко "по-тежката" хидравлика на Е46 си е съвсем нормална и си губите времето като цяло. карал съм освен моята още 2 330-ки дизел и всички имат ЕДНАКВА хидравлика. колите са на различен пробег и вероятно различно износване на компонентите. моята рейка я рециклирах, въпреки че беше леко износена, смених помпата понеже на ниски обороти затягаше (тук проблемът беше очевиден), маслото ми е ново и поведението на хидравликата не се е променило грам.
аз не виждам проблем като цяло, освен когато ми затягаше помпата. една чисто нова помпа втора ръка реши проблемадруг въпрос е ако някой наистина полага усилия да си върти волана. ако е така вече може да се говори за някакъв проблем...
И си прав и не си ....при някой може да е по-тежък...НО тука пропускаме едничкия факт - субективното..
За теб лек може да е едно,за мен друго и така....освен да се съберат 20-на на едно място и да се сравни няма друг начин...но при някой сетъпа е такъв,че волана трябва да е лек..не случайно на М колите е лек волана.....няма логика на М да е по-лек от на некъв дизел....едновременно с това е и доста директен..да рейката е друга но все пак..
Да, субективно е, но съм карал доста Е46-ци и определено намерих разлика. Карах 323-ка 2000г.(лек волан), 325i 04/2001 (много лек волан, почти като ел. рейка), 325CI 2001-ва (пак супер лек волан), 330CI 6/2002 (Малко по-тежък от 25-ците, но пак доста лек), 328CI 9/1999 (много лек волан, като на 25-ците), 328CI 4/1999 (тежък, на място немога да го завъртя с опряна длан на волана), 320Д 2004-та (много лек, като на 25-ците), 330CI средата на 2000 (много лек, като на 25-ците), 328I 4/2000 (тежък), 320CI 2001 края М54Б22(Пак много лек, почти колкото на 25-ците), 330CI SMG не знам коя година, но преди фейса (пак много лек), 320Д 2002 комби (доста тежък), 318CI M43 2000г. (много лек), 318и комби 2003 (много лек), 330Д 2000 (тежък), 330CI 2002 (тежък). Общо взето не хващам никаква логика според годините и рейките, инфото в нета пак не е точно, някой казват от 3/99 са много леки до началото на 2001, други казват че от 6/2000 са много леки до 2001-ва. След 2001-ва ги правят по-тежки, но пак са си доста леки, със 225 гума на място трябва да се върти лесно с опряна длан на волана, толкова леко че кожата на волана да не замине за 10 000км
Tолкова ли много сме в квартала


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Alegron
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 29.08.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ex.E90, pr.E46, fu.?30
Re: Твърдост на волана
Добре де, някой замислял ли се е дали не е от кормилната колона, там има разни карантии...?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- VladislavHristov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 3.01.2012
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 330d LCI Edition Sport
- Мечтае да кара: Нищо повече от това.
Re: Твърдост на волана
Колеги ,аз малко съживявам темата ама все пак да дам малко нова информация.
Когато колата беше с летните гуми ,205/55/16 ,най-вероятно предна дясна е била дебалансирана или неправилно износена ,защото имаше вибрации и т.н.
При смяната към зимни гуми ,на същите джанти и същия размер гуми ,волана олекна с една идея.Не е нещо фрапантно ,но определено се забелязва веднага.
Когато колата беше с летните гуми ,205/55/16 ,най-вероятно предна дясна е била дебалансирана или неправилно износена ,защото имаше вибрации и т.н.
При смяната към зимни гуми ,на същите джанти и същия размер гуми ,волана олекна с една идея.Не е нещо фрапантно ,но определено се забелязва веднага.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Твърдост на волана
VladislavHristov написа:Колеги ,аз малко съживявам темата ама все пак да дам малко нова информация.
Когато колата беше с летните гуми ,205/55/16 ,най-вероятно предна дясна е била дебалансирана или неправилно износена ,защото имаше вибрации и т.н.
При смяната към зимни гуми ,на същите джанти и същия размер гуми ,волана олекна с една идея.Не е нещо фрапантно ,но определено се забелязва веднага.
Износване,крива и т.н няма нииищо общо с "твърдоста" на волана

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Твърдост на волана
VladislavHristov написа:Колеги ,аз малко съживявам темата ама все пак да дам малко нова информация.
Когато колата беше с летните гуми ,205/55/16 ,най-вероятно предна дясна е била дебалансирана или неправилно износена ,защото имаше вибрации и т.н.
При смяната към зимни гуми ,на същите джанти и същия размер гуми ,волана олекна с една идея.Не е нещо фрапантно ,но определено се забелязва веднага.
Колега няма как да е така единствено което си мисля , е че предните гуми са ти били примерно по меки и като си сменил зимните е станало по-добре..
- VladislavHristov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 3.01.2012
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 330d LCI Edition Sport
- Мечтае да кара: Нищо повече от това.
Re: Твърдост на волана
Не съм казал ,че е заради баланса или износването.Просто уточних ,че съм имал проблем от там.
Но просто се зачудих и аз от къде дойде тази разлика, та за това...
Но просто се зачудих и аз от къде дойде тази разлика, та за това...
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Твърдост на волана
VladislavHristov написа:Не съм казал ,че е заради баланса или износването.Просто уточних ,че съм имал проблем от там.
Но просто се зачудих и аз от къде дойде тази разлика, та за това...
Структурата на гумата

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Kalinski
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 10.10.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA+чип
- Мечтае да кара: черно М6
Re: Твърдост на волана
А някой би ли казал/показал къде на капачката на хидравликата е максимума ? Имам съмнения , че съм прекалил с наливането и сега май избива мънинко
та леко сълзи върху алтернатора.. и да знам колко да източа със спринцовка 


Последна промяна Kalinski на 07 Апр 2014, 8:57, променена общо 1 път
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: Твърдост на волана
аз в началото си мислех че като е по голям и тежък мотора от това идва разликата,но сега имам 330 д със 17 ка и волана е по-лек от оредишната 320д с 15 ка джанта,та вече и аз немога да се оправя от какво има значение или не.

- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Твърдост на волана
Здравейте, колеги. Аз карам 330хi от 6.2002 и при мен волана е значително по-тежък, отколкото на предните ми баварци (Е36 318 и 318ис), но пак се върти на място само с дланта на едната ръка.
Забелязах обаче, че твърдостта се влияе СТРАШНО МНОГО както от ГУМИТЕ, така и от ДЖАНТИТЕ, и по точно от ЕТ-то на джантите! Ще обясня:
По-принцип карам със зимни и летни с размер 225/45/17 и не намирам сериозна разлика между зимни и летни. Усетих обаче по-сериозна разлика като минах на джанти с по-малко ЕТ (по-изнесени навън). Така при завиване поради наклона на предните амортисьори цялата предница се надига повече от обикновено и съответно изисква повече сила. Пробвайте сами като наблюдавате внимателно и ще видите за какво говоря.
Освен това летните ми гуми са с усилени бордове и това леко "втвърдява" волана за разлика от зимните, които са с по-меки бордове. Това си го обяснявам по следния начин: по-мекия борд поддава повече и така се намаля "повдигането" на предницата при завиване и така усещането е за по-мек волан. А по-твърдия борд - обратното - втвърдява.
Около седмица карах и с 18ки 225/40 - волана стана двойно по-твърд. Предполагам, че това е поради по-ниските и още по-твърди бордове. Освен това с 225/40/18 при всяка дупка волана буквално те "блъска" в ръцете. Усещането е доста неприятно! Като добавим и силно влошената возия, успях да изтърпя 18-ките по-малко от седмица и си сложих пак 17-ките. Ако някога пак мина на 18-ки ще са с профил поне 45!
Така че ако ще сравнявате воланите на различни БМВ-та, имайте предвид и че джантите и гумите имат огромно значение!
Забелязах обаче, че твърдостта се влияе СТРАШНО МНОГО както от ГУМИТЕ, така и от ДЖАНТИТЕ, и по точно от ЕТ-то на джантите! Ще обясня:
По-принцип карам със зимни и летни с размер 225/45/17 и не намирам сериозна разлика между зимни и летни. Усетих обаче по-сериозна разлика като минах на джанти с по-малко ЕТ (по-изнесени навън). Така при завиване поради наклона на предните амортисьори цялата предница се надига повече от обикновено и съответно изисква повече сила. Пробвайте сами като наблюдавате внимателно и ще видите за какво говоря.
Освен това летните ми гуми са с усилени бордове и това леко "втвърдява" волана за разлика от зимните, които са с по-меки бордове. Това си го обяснявам по следния начин: по-мекия борд поддава повече и така се намаля "повдигането" на предницата при завиване и така усещането е за по-мек волан. А по-твърдия борд - обратното - втвърдява.
Около седмица карах и с 18ки 225/40 - волана стана двойно по-твърд. Предполагам, че това е поради по-ниските и още по-твърди бордове. Освен това с 225/40/18 при всяка дупка волана буквално те "блъска" в ръцете. Усещането е доста неприятно! Като добавим и силно влошената возия, успях да изтърпя 18-ките по-малко от седмица и си сложих пак 17-ките. Ако някога пак мина на 18-ки ще са с профил поне 45!
Така че ако ще сравнявате воланите на различни БМВ-та, имайте предвид и че джантите и гумите имат огромно значение!
Последна промяна insane_v на 31 Май 2014, 23:31, променена общо 1 път
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Твърдост на волана
По-назад в темата някой сравнява воланите на Е46 с тия на голф 3 и други, но на дали въпросния голф е бил със големи джанти, а повечето БМВ-та са 
Иначе по темата: днес си поръчах ново казанче и масло на Мotul Multi ATF (dexron 3) и ще ги сменя, защото моето масло ми се вижда доста мътно. Надявам се все пак да имам известно подобрение след смяната и волана ми да "омекне". Ако това стане - ще се похваля

Иначе по темата: днес си поръчах ново казанче и масло на Мotul Multi ATF (dexron 3) и ще ги сменя, защото моето масло ми се вижда доста мътно. Надявам се все пак да имам известно подобрение след смяната и волана ми да "омекне". Ако това стане - ще се похваля

- SaRsEmA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 311
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Сливен, Hawaii (Honolulu)
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M Tech 2
- Детайли за колата: 320Д,2002,M Tech 2
Re: Твърдост на волана
А да сте се замисляли че може да е проблем комфорт модула които втвърдява волана???Един маистор ми каза че може да е от него и да е забил или блокирал нещо.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Твърдост на волана
SaRsEmA написа:А да сте се замисляли че може да е проблем комфорт модула които втвърдява волана???Един маистор ми каза че може да е от него и да е забил или блокирал нещо.
Ииии бисера е на лице,какъв комфорт модул - чул недочул майстора

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани