Климатроник е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- gosho_slona
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: гр. Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530xd, e46 320d
- Мечтае да кара: най-новото
- Детайли за колата: 2006 г.,530xd - 231 к.с сив
2002г., 320д - 150 к.с, сив металик
Re: Климатроник е46
Благодаря колега. Ще отида да проверят фреона и дали има изтичане. След това ще пиша какво се е получило.
- milas_7777
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 25.10.2013
- Пол: Мъж
Re: Климатроник е46
Колеги имам следния проблем с климатика! пускам климатика да духа студено, от начало много приятно си духа но след 30-40 мин. спира въобще не духа от никъде се едно съм го спрял изцяло.След това спирам само климатика и отново почва да духа с същата сила но духа външния въздух. Немога да разбера какво му има??? (колата е e46 320d)
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроник е46
milas_7777 написа:Колеги имам следния проблем с климатика! пускам климатика да духа студено, от начало много приятно си духа но след 30-40 мин. спира въобще не духа от никъде се едно съм го спрял изцяло.След това спирам само климатика и отново почва да духа с същата сила но духа външния въздух. Немога да разбера какво му има??? (колата е e46 320d)
пиши в търсачката Таралеж и ще разбереш къде ти е проблема.
За малко ме изпусна във Варна иначе можеше да ти го оправя.

Пиши на ЛС ако искаш и ще ти помогна
- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: Климатроник е46
При мен климатроника почна да прави ужасяващо мощен конденз отвън по челното стъкло и това е само при пороен дъжд и рязък спад в температурите навън -
- като съм на дълъг път - като днес и навън е 33-34 градуса и изведнъж заплющи мощен дъжд и паднат темп. на въздуха на 19 градуса рязко и бичи вътре климатроника..челното стъкло ОТВЪН се изпотява
пускам чистачки пръскам с течност-шампоан и пак след 5 секунди запотено отвън
това от зверски нагрятото стъкло и резкия спад като завали изведнъж ли не знам - но е някакъв ад по време на движение да почне да се изпотява отвън

- като съм на дълъг път - като днес и навън е 33-34 градуса и изведнъж заплющи мощен дъжд и паднат темп. на въздуха на 19 градуса рязко и бичи вътре климатроника..челното стъкло ОТВЪН се изпотява


това от зверски нагрятото стъкло и резкия спад като завали изведнъж ли не знам - но е някакъв ад по време на движение да почне да се изпотява отвън



Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- milas_7777
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 25.10.2013
- Пол: Мъж
Re: Климатроник е46
oci написа:milas_7777 написа:Колеги имам следния проблем с климатика! пускам климатика да духа студено, от начало много приятно си духа но след 30-40 мин. спира въобще не духа от никъде се едно съм го спрял изцяло.След това спирам само климатика и отново почва да духа с същата сила но духа външния въздух. Немога да разбера какво му има??? (колата е e46 320d)
пиши в търсачката Таралеж и ще разбереш къде ти е проблема.
За малко ме изпусна във Варна иначе можеше да ти го оправя.
Пиши на ЛС ако искаш и ще ти помогна
Мерси писах ти !
- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Re: Климатроник е46
Аз пак да попитам, защото нещо не разбрах от темата. Проблема ми е следния, лятото климатроника духа студено само при режим auto. И то духа студено само през централните въздуховоди. Когато избера ръчен режим, например централно да духа, започва да духа топъл въздух. При auto режима си духа значително студено през централните въздуховоди, но през тези за обдухване на предното стъкло и на краката духа топло.
Сега зимата тествах няколко пъти въздуховодите и всички работят нормално. Например като задам да ми духа в краката, духа само там (макар и не особено силно) и спира напълно потока през централните.
Благодаря за вниманието.
Сега зимата тествах няколко пъти въздуховодите и всички работят нормално. Например като задам да ми духа в краката, духа само там (макар и не особено силно) и спира напълно потока през централните.
Благодаря за вниманието.
- NicKo_8
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d,Peugeot 407SW
- Мечтае да кара: BMW E61
- Ferdi_mruvkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 10.04.2008
- Кара: 95 Compact, e46 touring, e61 525i
Re: Климатроник е46
Имам едно, на пръв поглед малоумничко питане.
Ама срам не срам, не мога да му 'хвана спатиите' на климатроника.
По конктретно, има ли начин да накарам системата да духа студено, без да се налага да пускам 'снежинката'?
нагласил съм градусите на 19, избрал съм да духа само на стъклото и съм си нагласил степента на вентилатора.
Проблема е че това винаги духа топло. Искам да го накарам да духа студено. Отнася се и за другите духалки. Само фронталните мога да ги накарам изрично да духат студено от врътката.
в общи линии, четох мануала ама нещо не ми се получава
Ама срам не срам, не мога да му 'хвана спатиите' на климатроника.
По конктретно, има ли начин да накарам системата да духа студено, без да се налага да пускам 'снежинката'?
нагласил съм градусите на 19, избрал съм да духа само на стъклото и съм си нагласил степента на вентилатора.
Проблема е че това винаги духа топло. Искам да го накарам да духа студено. Отнася се и за другите духалки. Само фронталните мога да ги накарам изрично да духат студено от врътката.
в общи линии, четох мануала ама нещо не ми се получава

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроник е46
Ferdi_mruvkata написа:Имам едно, на пръв поглед малоумничко питане.
Ама срам не срам, не мога да му 'хвана спатиите' на климатроника.
По конктретно, има ли начин да накарам системата да духа студено, без да се налага да пускам 'снежинката'?
нагласил съм градусите на 19, избрал съм да духа само на стъклото и съм си нагласил степента на вентилатора.
Проблема е че това винаги духа топло. Искам да го накарам да духа студено. Отнася се и за другите духалки. Само фронталните мога да ги накарам изрично да духат студено от врътката.
в общи линии, четох мануала ама нещо не ми се получава
Провери си ел. клапана за парното, явно е блокирал на отворено.
- kkrumov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 293
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325DА touring
Re: Климатроник е46
Здравей, колега. Виж какво пише в "Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46"
Гевезелъци при работата на климатроника.
При включен климатик (за охлаждане), независимо от външната температура, след включване на чистачките започва да се подава топъл въздух към предното стъкло.
Ако външната температура е по-ниска от зададената за поддържане от климатроника и не сте в режим на отопление, започва да се подава топъл въздух към предното стъкло до достигане на зададдената стойност на температурата в купето, както и за по-нататъшно й поддържане.
опит то практиката: Замъгляването на предното стъкло ( и на всички останали) се премахва бързо при включване на климатика, независимо от това какъв режим на работа на климтроника използвате, дори и зимно време при отопление.
A/C power output
А/С компресора се вкл./изкл. от DDE/DME control unit чрез релето на компресора. DDE/DME control unit получава заявка от контролния модул на отоплителната и климатичната системи за вкл. А/С компресора чрез шината CAN bus.
Ако е получена заявка за вкл. на компресора, DDE/DME control unit проверява дали има преобладаващи условия, които не позволяват включването му. В зависимост от това, DDE/DME control unit вкл. или изкл. релето на компресора. Включването на компресора се забранява от DDE/DME control unit при следните условия:
• Скорост под 9 km/h & натиснат педал на газта над 31 % & обороти на двигателя под 1750 rpm.
• Температура на охладителната течност над 118°C.
• Обороти на двигателя под 660 rpm.
• При стартиране на двигателя.
Гевезелъци при работата на климатроника.
При включен климатик (за охлаждане), независимо от външната температура, след включване на чистачките започва да се подава топъл въздух към предното стъкло.
Ако външната температура е по-ниска от зададената за поддържане от климатроника и не сте в режим на отопление, започва да се подава топъл въздух към предното стъкло до достигане на зададдената стойност на температурата в купето, както и за по-нататъшно й поддържане.

A/C power output
А/С компресора се вкл./изкл. от DDE/DME control unit чрез релето на компресора. DDE/DME control unit получава заявка от контролния модул на отоплителната и климатичната системи за вкл. А/С компресора чрез шината CAN bus.
Ако е получена заявка за вкл. на компресора, DDE/DME control unit проверява дали има преобладаващи условия, които не позволяват включването му. В зависимост от това, DDE/DME control unit вкл. или изкл. релето на компресора. Включването на компресора се забранява от DDE/DME control unit при следните условия:
• Скорост под 9 km/h & натиснат педал на газта над 31 % & обороти на двигателя под 1750 rpm.
• Температура на охладителната течност над 118°C.
• Обороти на двигателя под 660 rpm.
• При стартиране на двигателя.
- Ferdi_mruvkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 10.04.2008
- Кара: 95 Compact, e46 touring, e61 525i
Re: Климатроник е46
1. Къде да го търся клапана? И какво да му проверя точно 
2. Като е зададена темепература (което всъщност е случая при всяко положение) и не съм на ауто .. примерно както аз го слагам на 19 и да духа на прозореца и на краката, климатроника стреми ли се да достигне тази темепратура. Пак да отбележа.. .ако не е на АУТО. Ако винаги се цели в зададената темепература, то тогава няма мърдане, ще си духа квото си реши докато не я стигне
3. Снежинката реално включва климатика. Колко силно бучи тоя компресор ? при празен ход на двигателя, чува ли се бученето ?
4. Къде да ида, някой да погледне цялата система... пълнене, компресори и прочие ?

2. Като е зададена темепература (което всъщност е случая при всяко положение) и не съм на ауто .. примерно както аз го слагам на 19 и да духа на прозореца и на краката, климатроника стреми ли се да достигне тази темепратура. Пак да отбележа.. .ако не е на АУТО. Ако винаги се цели в зададената темепература, то тогава няма мърдане, ще си духа квото си реши докато не я стигне
3. Снежинката реално включва климатика. Колко силно бучи тоя компресор ? при празен ход на двигателя, чува ли се бученето ?
4. Къде да ида, някой да погледне цялата система... пълнене, компресори и прочие ?
- AlonsoBest
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 25.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 540i G30, 120d F20
- Мечтае да кара: M5
Re: Климатроник е46
Здравейте колеги. Имам следния проблем. Като пусна климатроника да духа студено с включен компресор, от шофьорската страна, духа студен въздух както трябва да си духа, обаче от другата страна духа топъл въздух. Фреона е добре, проверявах го, климатроника не записва грешки качих го на диагностика. От какво може да е? Колата 320i 2002 година, със старото управление.
П.П: Проблема се прави. Оказа се все пак фреона.
П.П: Проблема се прави. Оказа се все пак фреона.

- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Re: Климатроник е46
AlonsoBest Както и сам се се убдеил, а и за всички други, навсякъде се споделя този симптом при недостиг на (проблем със) фреон: от едната страна духа студен от другата топъл въздух 
Аз да споделя моя опит с проблема на климатроника ми. В режим на отопление - всичко перфектно. В режим на охлаждане, при включен компресор правеше следните номера (врътката на таблото при всички случаи на синя точка, рециркулацията - независимо дали е включена или не):
1. Режим AUTO: централни въздуховоди - студен въздух; обдухване на предното стъкло и въздуховоди в краката - горещ(не топъл) въздух:
2. Всеки един от ръчните режими по отделно - топъл въздух (смесен студен и горещ).
След много ровене и за съжаление след близо 2 години от както имам колата (не остана време и нерви за този проблем) смених водния клапан на парното. Взех друг от ударена кола, не нов. Проверих дали работи по следния начин: извадих буксата към стария клапан и я влючих в новия (колата е запалена, климатроника работи, активирал съм климатика - включен бутон със звездичката) Чува се, че клапана затваря (нормална позиция - отворен). След това духам от единия щуцер (с колкото сила имам), но въздуха не преминава през другия щуцер. След това вадя буксата, клапана отваря и отново духам, въздуха свободно преминава през другия щуцер.(При стария клапан независимо отворен или затворен въздуха преминава през другия щуцер - разбито уплътнение се оказа) Разменям клапаните - при мен е МЕГА елементарно (двигател M43TUB19, обезвъздушавам системата (както се обезвъздушава при смяна на антифриз).
Ефекта беше.... НУЛЕВ. Много бях разочарован. Пак чета и се ровя и в отчаян опит, преди да пиша за среща с колегата oci (поклон пред него
), направих следното (днес сутринта): Извадих климатроника, извадих всичките букси. Натисках и задържах по около 5 секунди всички бутони по панела на климатроника. След това монтирах всичко обратно. И като по чудо, всичко заработи просто перфектно. Вече никакъв горещ/топъл въздух при режим на охлаждане. Направо се преродих. Хубавото е, че от две години имам колата, не съм правил профилактика на климатичната система, и въпреки това работи перфектно. Сега както си работи идеално, честно казано ме е страх да я давам за подмяна на фреон
.
В едно клипче в youtube (по което се ръководех) , един човек обяснваше, че това което направих е било hard reset на климатроника. Е той не натискаше и задържаше бутоните, но аз го направих, незнам дали е имало ефект, но вече няма значение
Искам да споделя симптом, на незатварящ/неуплътняващ клапан на парното, който установих:
Под климатроника имам свободно отделение, без капаче. Става въпрос за отделението за климатроника, ако имате навигация. Та въпросното отделение, без значение зима или лято, включен или изключен климатик/парно беше много горещо. Сега на път от Лом към Козлодуй, наслаждавайки се на климатика
случайно докоснах въпросното отделение и то беше студено. Преди толкова беше горещо, че не смеех да си оставям телефона там
Този симптом е показателен според мен, и много лесен за проверка, за работоспособността на водния клапан за парното.
Еми това е от мен за сега колеги, дано съм бил полезен с опита си
Послепис: искам да отбележа, че стария и новия клапан ги разглобявах. Отвътре конструкцията на уплътненията е различна, но външно (сглобени) клапаните изглеждат еднакви. Оригиналнията ми клапан е, доколкото разбарах, със стар тип уплтнение. Така че, ако някой ще сменява, да не се притеснява, ако забележи тези разлики.
Последни новини: След 3 дни работа, на четвъртия системата пак се скапа. Явно това с hard reset на климатроника е било "ибаси" съвпадението. Пробвах пак hard reset, но нищо. Извадих новия клапан, сложих до него стария. Давам контакт, пускам климатроника и задавам 16 градуса (без значение снежинката дали е натисната или не - пробвах и двата варианта). Бода буксата в новия клапан - не затваря. Бода в стария - ЗАТВАРЯ. Разглобих двата клапана. Въпреки всичко, се оказа че са напълно еднакви. Просто новия се беше разкачил от горната страна към бобината. Както и да е. Сложих горния блок на стария, върху тялото на новия. Връщам се при колата, тествам - и двата сработват?!? Но както и да е. На новия клапан уплътнението на седлото на клапана се е закъсало, но поне още уплътнява. Слагам новия комбиниран клапан - УРААААА Системата заработва. Ще карам с този клапан, докато не се скапе и след това ще си купя нов, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО оригинален
Най-важното е, че проблема е идентифициран.
Искам да отбележа следните съмнителни белези на "новия" клапан, след като го свалих:
1. Около синьото съпротивление/кондензатор точно под буксата на клапана имаше силен зелен накип. Около стария няма.
2. Стария се разглоби отДолу (вижда се клапана към тялото), новия - отГоре (вижда се клапана, който влиза в бобината)
3. Около седлото на новия клапан беше заседнала пластмасова частичка ( бях чел за намерена същата в един пост в интернет)
Еми това е за сега, дано на някой му бъде от полза. Мнах през истински ад, докато идентифицирам проблема
Но сега се чувствам


Аз да споделя моя опит с проблема на климатроника ми. В режим на отопление - всичко перфектно. В режим на охлаждане, при включен компресор правеше следните номера (врътката на таблото при всички случаи на синя точка, рециркулацията - независимо дали е включена или не):
1. Режим AUTO: централни въздуховоди - студен въздух; обдухване на предното стъкло и въздуховоди в краката - горещ(не топъл) въздух:
2. Всеки един от ръчните режими по отделно - топъл въздух (смесен студен и горещ).
След много ровене и за съжаление след близо 2 години от както имам колата (не остана време и нерви за този проблем) смених водния клапан на парното. Взех друг от ударена кола, не нов. Проверих дали работи по следния начин: извадих буксата към стария клапан и я влючих в новия (колата е запалена, климатроника работи, активирал съм климатика - включен бутон със звездичката) Чува се, че клапана затваря (нормална позиция - отворен). След това духам от единия щуцер (с колкото сила имам), но въздуха не преминава през другия щуцер. След това вадя буксата, клапана отваря и отново духам, въздуха свободно преминава през другия щуцер.(При стария клапан независимо отворен или затворен въздуха преминава през другия щуцер - разбито уплътнение се оказа) Разменям клапаните - при мен е МЕГА елементарно (двигател M43TUB19, обезвъздушавам системата (както се обезвъздушава при смяна на антифриз).
Ефекта беше.... НУЛЕВ. Много бях разочарован. Пак чета и се ровя и в отчаян опит, преди да пиша за среща с колегата oci (поклон пред него


В едно клипче в youtube (по което се ръководех) , един човек обяснваше, че това което направих е било hard reset на климатроника. Е той не натискаше и задържаше бутоните, но аз го направих, незнам дали е имало ефект, но вече няма значение

Искам да споделя симптом, на незатварящ/неуплътняващ клапан на парното, който установих:
Под климатроника имам свободно отделение, без капаче. Става въпрос за отделението за климатроника, ако имате навигация. Та въпросното отделение, без значение зима или лято, включен или изключен климатик/парно беше много горещо. Сега на път от Лом към Козлодуй, наслаждавайки се на климатика


Еми това е от мен за сега колеги, дано съм бил полезен с опита си

Послепис: искам да отбележа, че стария и новия клапан ги разглобявах. Отвътре конструкцията на уплътненията е различна, но външно (сглобени) клапаните изглеждат еднакви. Оригиналнията ми клапан е, доколкото разбарах, със стар тип уплтнение. Така че, ако някой ще сменява, да не се притеснява, ако забележи тези разлики.
Последни новини: След 3 дни работа, на четвъртия системата пак се скапа. Явно това с hard reset на климатроника е било "ибаси" съвпадението. Пробвах пак hard reset, но нищо. Извадих новия клапан, сложих до него стария. Давам контакт, пускам климатроника и задавам 16 градуса (без значение снежинката дали е натисната или не - пробвах и двата варианта). Бода буксата в новия клапан - не затваря. Бода в стария - ЗАТВАРЯ. Разглобих двата клапана. Въпреки всичко, се оказа че са напълно еднакви. Просто новия се беше разкачил от горната страна към бобината. Както и да е. Сложих горния блок на стария, върху тялото на новия. Връщам се при колата, тествам - и двата сработват?!? Но както и да е. На новия клапан уплътнението на седлото на клапана се е закъсало, но поне още уплътнява. Слагам новия комбиниран клапан - УРААААА Системата заработва. Ще карам с този клапан, докато не се скапе и след това ще си купя нов, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО оригинален

Искам да отбележа следните съмнителни белези на "новия" клапан, след като го свалих:
1. Около синьото съпротивление/кондензатор точно под буксата на клапана имаше силен зелен накип. Около стария няма.
2. Стария се разглоби отДолу (вижда се клапана към тялото), новия - отГоре (вижда се клапана, който влиза в бобината)
3. Около седлото на новия клапан беше заседнала пластмасова частичка ( бях чел за намерена същата в един пост в интернет)
Еми това е за сега, дано на някой му бъде от полза. Мнах през истински ад, докато идентифицирам проблема

Но сега се чувствам



- chubaka80
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 5.07.2014
- Пол: Мъж
- Кара: 320d sedan 6 speed M47N
- Мечтае да кара: На комшията,сивия металик може и русата!!!
Re: Климатроник е46
Колеги,някой може ли да помогне? Гори предпазител номер 63 (7,5 А). Всичко по конзолата работи но в момента ,който се опитам да включа компресора на климатика(снежинката) и предпазителя изгаря.С по-голям не става гори даже 15 А, пък и не мисля ,че е редно така да го лекувам. Въпросът ми е ? Този предпазител само са ел.съединителя на компресора ли е, и може ли да е укъсила бубината на съединитела. Или евентуално някъде другаде може да се крие топлата вода. Благодаря Ви предварително ! 

Когато си умрял , не знаеш , че си мъртъв.Трудно е само за останалите.............Същото и когато си тъп!
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроник е46
chubaka80 написа:Колеги,някой може ли да помогне? Гори предпазител номер 63 (7,5 А). Всичко по конзолата работи но в момента ,който се опитам да включа компресора на климатика(снежинката) и предпазителя изгаря.С по-голям не става гори даже 15 А, пък и не мисля ,че е редно така да го лекувам. Въпросът ми е ? Този предпазител само са ел.съединителя на компресора ли е, и може ли да е укъсила бубината на съединитела. Или евентуално някъде другаде може да се крие топлата вода. Благодаря Ви предварително !
Ти сам си отговорил на въпросите или е бубината е окъскила на компресора или кабела и се е протрил и дава на късо
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани