Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.


- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Не издържам вече...




Si non confectus, non reficiat.
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
прочетох всички коментари още веднъж и от написаното до тук от колегите става ясно , че жалузите се отварят само когато се загаси колата или вдигне над 107 градуса , а иначе са постоянно затворени. А моторния обсег (коша) има или няма нужда от охлаждане???
- katronski_br
- ентусиаст
-
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
аз пък разбрах че са напълно безполезни
отварят се при температура над 107 градуса за охлаждане, тоест ако ги няма - ще се охлажда сякаш са отворени, през останалото време не вършат никаква работа като са затворени, поне не чух смислено обяснение така че излиза че не вършат никаква работа.
отварят се при температура над 107 градуса за охлаждане, тоест ако ги няма - ще се охлажда сякаш са отворени, през останалото време не вършат никаква работа като са затворени, поне не чух смислено обяснение така че излиза че не вършат никаква работа.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
katronski_br написа:аз пък разбрах че са напълно безполезни
отварят се при температура над 107 градуса за охлаждане, тоест ако ги няма - ще се охлажда сякаш са отворени, през останалото време не вършат никаква работа като са затворени, поне не чух смислено обяснение така че излиза че не вършат никаква работа.
Железен си


- katronski_br
- ентусиаст
-
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
измежду такива железни разбирачи няма какъв да съм.
значи отварят се при температура 107 градуса- разбрахме кога (и може би защо) се отварят
значи през останалото време стоят затворени - не разбрахме защо.
вчера специално ги гледах , палих и гасих колата, накарах един приятел да пали и гаси колата, да пуска и спира климатика да видя като върти перка какво правят. после приятелят ми който нищо не разбира, (технически бос) ме попита това за какво е?
и аз започнах абе те си стоят отворени и като запалиш се затварят. той каза ''защо'' и аз неможах да дам обяснение защо. пробвах с ''да не влиза топъл въздух към двигателя'' но знаех че двигателя е по-горещ и от най топлият въздух идващ от радиатора. после му казах че като исгася колата се отварят и той пак ''защо'' и пак последва някакво измислено обяснение. после му казах че при по висока температура се отварят и последва ''защо...... добре де, няма знаечение, все тая''
абе железен съм.
после последва -''и от къде ги научи тези скалъпени обяснения''?
беше ме срам да кажа че съм ги чел тук и му казах че така предполагам.
абе наистина съм железен.
значи отварят се при температура 107 градуса- разбрахме кога (и може би защо) се отварят
значи през останалото време стоят затворени - не разбрахме защо.
вчера специално ги гледах , палих и гасих колата, накарах един приятел да пали и гаси колата, да пуска и спира климатика да видя като върти перка какво правят. после приятелят ми който нищо не разбира, (технически бос) ме попита това за какво е?
и аз започнах абе те си стоят отворени и като запалиш се затварят. той каза ''защо'' и аз неможах да дам обяснение защо. пробвах с ''да не влиза топъл въздух към двигателя'' но знаех че двигателя е по-горещ и от най топлият въздух идващ от радиатора. после му казах че като исгася колата се отварят и той пак ''защо'' и пак последва някакво измислено обяснение. после му казах че при по висока температура се отварят и последва ''защо...... добре де, няма знаечение, все тая''
абе железен съм.
после последва -''и от къде ги научи тези скалъпени обяснения''?
беше ме срам да кажа че съм ги чел тук и му казах че така предполагам.
абе наистина съм железен.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
katronski_br написа:измежду такива железни разбирачи няма какъв да съм.
значи отварят се при температура 107 градуса- разбрахме кога (и може би защо) се отварят
значи през останалото време стоят затворени - не разбрахме защо.
вчера специално ги гледах , палих и гасих колата, накарах един приятел да пали и гаси колата, да пуска и спира климатика да видя като върти перка какво правят. после приятелят ми който нищо не разбира, (технически бос) ме попита това за какво е?
и аз започнах абе те си стоят отворени и като запалиш се затварят. той каза ''защо'' и аз неможах да дам обяснение защо. пробвах с ''да не влиза топъл въздух към двигателя'' но знаех че двигателя е по-горещ и от най топлият въздух идващ от радиатора. после му казах че като исгася колата се отварят и той пак ''защо'' и пак последва някакво измислено обяснение. после му казах че при по висока температура се отварят и последва ''защо...... добре де, няма знаечение, все тая''
абе железен съм.
после последва -''и от къде ги научи тези скалъпени обяснения''?
беше ме срам да кажа че съм ги чел тук и му казах че така предполагам.
абе наистина съм железен.
И аз съм ЗА мнението на колегата. Това дето Димитров го обяснява, че се затваряли за да не влиза топъл въздух към двигателя нещо изобщо не се връзва. Винаги колкото и да са топли радиаторите двигателя ще е по горещ и ще се охлажда от този въздух. И да поясня Димитров не се заяждам просто ми се ще да изясниме случая на тези клапи. Според мене функцията им е единствено за да се постига по бързо работната температура на двигателя.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Тъй-тъй...а като двигателя достигне работна температура, не е ли по-добре тя да бъде подържана възможно най-оптимално (а в същото време да бъде подпомогнат малко, за да достигне тази работна температура) ?
Давам пример - лятото.
Карате към морето.
Външна температура - 36-38 градуса, настъпили сте здраво колата...охладителя се е загрял...мотора също...
Кое е по-добре - 38 градусов поток въздух минава през близо 100 градусовия охладител във водният радиатор и:
1. жалюзите са затворени - по този начин отвеждат горещият въздух под колата (отвора под жалюзите)- извеждайки го от моторният отсег.
2. жалюзите са отворени - по този начин горещият въздух навлиза в моторният отсег и допълнително загрява мотора, което води по себе си допълнително натоварване на същия.
Зимата - същата работа, само, че със студент въздух...
Дали жалюзите отварят при проблем с перката е много спорно ... моето мнение е, че не би трябвало, но пък никога не съм се заглеждал, дори и когато съм имал проблем с перката!
Целта е на мотора да му бъде осигурена максимална работна среда, за да работи в оптимални условия.
Това дали Вие ще си махате жалюзите, дали си мислите, че не вършат никаква работа....си е ваше право/мнение
Давам пример - лятото.
Карате към морето.
Външна температура - 36-38 градуса, настъпили сте здраво колата...охладителя се е загрял...мотора също...
Кое е по-добре - 38 градусов поток въздух минава през близо 100 градусовия охладител във водният радиатор и:
1. жалюзите са затворени - по този начин отвеждат горещият въздух под колата (отвора под жалюзите)- извеждайки го от моторният отсег.
2. жалюзите са отворени - по този начин горещият въздух навлиза в моторният отсег и допълнително загрява мотора, което води по себе си допълнително натоварване на същия.
Зимата - същата работа, само, че със студент въздух...
Дали жалюзите отварят при проблем с перката е много спорно ... моето мнение е, че не би трябвало, но пък никога не съм се заглеждал, дори и когато съм имал проблем с перката!
Целта е на мотора да му бъде осигурена максимална работна среда, за да работи в оптимални условия.
Това дали Вие ще си махате жалюзите, дали си мислите, че не вършат никаква работа....си е ваше право/мнение

- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Е за работния режим са...за кво да са.... За оптимално подържане на работната температура на двигателя.
Едва ли не, ги изкарахте техническа грешка на БМВ, и ненужни.
За кво се отваряли като изгасиш мотора...е как за кво?!
Пак да повторя, принципа на работа им е направен така, пружина ги държи отворени, като запалиш, вакум противодейства на пружината и жалюзите се затварят.
Защо не са ги направили постоянно затворени, и когато е нужно вакум да ги отваря?
Е защо....защото ако ти се преебе вакум маркуча, вакум актуатор, или ел вакумен клапан, няма да имаш вакум да противодейства на пружината и залюзите да се отворят, в същото време ако си набримчил лятото колата на климатик и външна температура 35-40 градуса, нищо чудно да прегрее.
Е за това, като е изгасен мотора, жалюзите се отварят, а като запалиш се затварят.
Отварят се при 107 градуса, защо? Защото си хванал лятото да катериш някой балкан, въздушния поток не е достатъчен да охлажда радиатора, залюзите се отварят да може въздушния поток да минава по бързо през радиатора, и да го охлади по ефективно.
Отварят се и при обороти на перката по-големи от 3000, защо? Защото тая перка при 3000 оборота и нагоре прави доста голям въздушен поток който трябва да си свърши работата и да излезе по най-бързия начин.
Дифузьора е направен при затворени жалюзи да отвежда топлия въздух под колата, но така топлината от горната част на радиатора преминава покрай целия радиатор, а най-ефективното охлаждане на радиатор става, когато въздушния поток премине през радиатора и се разсее директно зад него, така разсеената топлина от горната част не преминава покрай радиатора, а излиза направо навън.
И решението на инженерите топлия въздух да излиза под колата е добро, защото ако влиза към коша, едно че топлината е враг за електрониката и друго, че умората на материалите е по бърза при високи температури(пласмасата старее, става трошлива, изолацията на кабелите се втвърдява и при огъване или вибрации жиците се оголват...и още много минуси има топлината върху материалите).

Едва ли не, ги изкарахте техническа грешка на БМВ, и ненужни.
За кво се отваряли като изгасиш мотора...е как за кво?!
Пак да повторя, принципа на работа им е направен така, пружина ги държи отворени, като запалиш, вакум противодейства на пружината и жалюзите се затварят.
Защо не са ги направили постоянно затворени, и когато е нужно вакум да ги отваря?
Е защо....защото ако ти се преебе вакум маркуча, вакум актуатор, или ел вакумен клапан, няма да имаш вакум да противодейства на пружината и залюзите да се отворят, в същото време ако си набримчил лятото колата на климатик и външна температура 35-40 градуса, нищо чудно да прегрее.
Е за това, като е изгасен мотора, жалюзите се отварят, а като запалиш се затварят.
Отварят се при 107 градуса, защо? Защото си хванал лятото да катериш някой балкан, въздушния поток не е достатъчен да охлажда радиатора, залюзите се отварят да може въздушния поток да минава по бързо през радиатора, и да го охлади по ефективно.
Отварят се и при обороти на перката по-големи от 3000, защо? Защото тая перка при 3000 оборота и нагоре прави доста голям въздушен поток който трябва да си свърши работата и да излезе по най-бързия начин.
Дифузьора е направен при затворени жалюзи да отвежда топлия въздух под колата, но така топлината от горната част на радиатора преминава покрай целия радиатор, а най-ефективното охлаждане на радиатор става, когато въздушния поток премине през радиатора и се разсее директно зад него, така разсеената топлина от горната част не преминава покрай радиатора, а излиза направо навън.
И решението на инженерите топлия въздух да излиза под колата е добро, защото ако влиза към коша, едно че топлината е враг за електрониката и друго, че умората на материалите е по бърза при високи температури(пласмасата старее, става трошлива, изолацията на кабелите се втвърдява и при огъване или вибрации жиците се оголват...и още много минуси има топлината върху материалите).



- katronski_br
- ентусиаст
-
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
ако температурата на въздуха минаващ през радиатора стане 100 градуса тогава температурата на радиатора трябва да е повече съответно на двигателя още повече. тоест електрониката около двигателя която е толкова чувствителна би се нагрявала на затворено при него още повече.
пък има и друго, това не са оребрените двигателчета на Симсон които се охлаждат от въздуха и се нагряват при липсата на такъв. имат си цяла система за това.
пък има и друго, това не са оребрените двигателчета на Симсон които се охлаждат от въздуха и се нагряват при липсата на такъв. имат си цяла система за това.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Колега katronski_br - идеята на немците е била радиатора да е по-топъл от мотора - в това е и смисъла на охлаждането - да се изтегли жегата от мотора към радиатора. А жалузите са начин на контрол на топлината в радиатора и изкарването й оттам. Иначе и досега да си караме Симсонките с въздушно охлаждане...
Si non confectus, non reficiat.
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Доста време четох и се ограмотявах
, но Zagy го каза най-достъпно. Ако се замислиш малко, ще видиш че е логично. С по-малко натоварване на перката се радиатора се охлажда по-добре. Ако натоварването е голямо и този по-голям поток въздух така или иначе няма къде да отиде заради затворените жалузи е по-добре да се отворят и да минава и през двигателя

- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Ебаси радиото....
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
това с отвеждането на топлия въздух под колата за да не загрява коша са пълни глупости! дори навън да е 55градуса , а мотора да е 105 градуса , въздуха които минава през радиатора няма да се затопли повече от 100 градуса , а дори навън да е само 5 градуса , но двигатела е загрял до 90 градуса и като прибавим и температурата от изпускателните тръби , турбото и катализатора , които заемат една голяма площ в коша и са нагряват до няколко стотин градуса в зависимост от натоварването , то в добре опакования кош ще надмине доста повече от 100 градуса , така че няма как въздуха които преминава през радиатора да затопля коша. нужда от охлаждане на коша имат всички коли включително и тези със средно разположени двигатели;
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Много се чудих дали да го одобря горното мнение...ама много...щото...аман от "пълни глупости", обаче без обосновка след това
Аз тази темя я броя за приключена, но въпреки това няма да я заключа още няколко дни...щото е весело тук

Аз тази темя я броя за приключена, но въпреки това няма да я заключа още няколко дни...щото е весело тук

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани