Масло за Е46

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Каква марка масло използвате

Кастрол
706
38%
БМВ
601
32%
Мотул
176
9%
Лики Моли
45
2%
Мобил
77
4%
Елф
15
1%
Селения
7
0%
Друго
242
13%
 
Общо гласове : 1869
младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 25.01.2014
Пол: Мъж

Re: Масло за Е46

Мнение от Nikolay P. » 28 Май 2014, 18:21

Gqbriel написа:
ipanta написа:Колеги в Германия съм и си взех масло Castrol Magnetek disel 5W-40 DPF . Колата е 320 Д 2002 150 кс мапната на 180 кс. Някой може ли да ми каже взел ли съм правилното масло, че се вкарвам в някакви филми, понеже на етикета пише че е за VW, AUDI , MERCEDES и не пише за BMW?

Първо си без DPF,второ маслото ЛЛ04 не е 5w40 а е 5w30 Castrol Edge...това,че не пише BMW няма значение,аз слагам от 2 години Castrol Edge 5w30 което е ЛЛ04 на бутилката пише същото

Колега, не че нещо... ама това, което пишеш са пълни небивалици!!! Както 5в30, така и 5в40 е с ЛЛ-04 и Магнатек и Едж серията! Другото, което е - на тубата на Магнатека 5в40 пише ДПФ, това не означава, че става да се ползва само от коли с ДПФ филтри. Ако автомобила е БЕЗ, това масло с нищо няма да му навреди. Освен 5в30, също така и 5в40 е доста удачен избор за вискозитет, поради простата причина, че температурите у нас още от пролетта, та чак до есента са доста високи. Разликата в Магнатек и Едж серията на Кастрол се изразява единствено в това, че се произвеждат по коренно различни технологии. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Масло за Е46

Мнение от vvasilev1 » 28 Май 2014, 20:12

Nikolay P. написа:Освен 5в30, също така и 5в40 е доста удачен избор за вискозитет, поради простата причина, че температурите у нас още от пролетта, та чак до есента са доста високи. Разликата в Магнатек и Едж серията на Кастрол се изразява единствено в това, че се произвеждат по коренно различни технологии. :yes:


Колега,

Ако знаеш би ли обяснил каква е точно разликата в технологията на производстви и с какво edge е по-добър от magnatec?

Освен това не мога да разбера защо 5/40 е по-добро за БГ климата, след като дали е с 5/30 или 5/40 двигателя работи на 90 градуса без значение навън дали е 25 или 40 градуса???

Прави ми впечатление, че 5/30 е винаги по-скъпо от 5/40, защо???

Инак аз карам с 5/30 edge и колата работи супер.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 25.01.2014
Пол: Мъж

Re: Масло за Е46

Мнение от Nikolay P. » 28 Май 2014, 23:01

vvasilev1 написа:
Nikolay P. написа:Освен 5в30, също така и 5в40 е доста удачен избор за вискозитет, поради простата причина, че температурите у нас още от пролетта, та чак до есента са доста високи. Разликата в Магнатек и Едж серията на Кастрол се изразява единствено в това, че се произвеждат по коренно различни технологии. :yes:


Колега,

Ако знаеш би ли обяснил каква е точно разликата в технологията на производстви и с какво edge е по-добър от magnatec?

Освен това не мога да разбера защо 5/40 е по-добро за БГ климата, след като дали е с 5/30 или 5/40 двигателя работи на 90 градуса без значение навън дали е 25 или 40 градуса???

Прави ми впечатление, че 5/30 е винаги по-скъпо от 5/40, защо???

Инак аз карам с 5/30 edge и колата работи супер.

Здравей, колега! С удоволствие ще се опитам да дам отговори на въпросите ти. Magnatec е технологично произведено на базата на молекули, при работа на двигателя тези молекули позволяват на маслото да "полепне" по металните части и по този начин да образува защитен слой. Смята се, ако автомобил не се пали в продължение на 10 дена и след това се запали, този въпросния защитен слой все още ще го има и така маслото осигурява мигновенна защита на двигателя от износване и триене на метал в метал. Точно това свойство на молекулите на Магнатека е много полезно при зимни условия, когато се налага на двигателя да прави студен старт. Не се налага да се чака известно време маслото да се качи и да започне да маже и предпазва, то просто си е полепнало по триещите се части от последния път, когато си ползвал колата и така има мигновенна защита. Нека се огранича с информацията за Магнатека до тук. Edge - технологично произведено е на естерна основа. Да, има куп други масла на различни марки, които също са на естерна основа, но не са със същите характеристики като това на Кастрола. Така наречената FST (fluid strength technology) позволява на маслото да полепва по двигателя, така както молекулите на Магнатека, но предпазва по различен начин. Тук FST технологията позволява на маслото да демонстрира далеч по-голяма устойчивост на масления филм, било то при ниски или високи температури като осигурява далеч по-добра защита от износване на двигателя. Нека и с това да изчерпя темата за двете серии на Кастрола. Мисля, че обобщих най-същественото. Стрелката на температурата като се качи горе по средата се приема, че показва 90 градуса, но в интерес на истината, ако температурата е в диапазона 75-110 градуса, стрелката няма да се мръдне от средното си положение. Нека оставим това на страна. Температурата на двигателя и тази на маслото са две коренно различни неща. Може да си мислиш, че като стрелката ти показва 90 градуса на двигателя, тази на маслото е същата, но не е! Маслото е винаги с по-голяма температура. Не случайно М моделите на БМВ нямат моментен разходомер, а на неговото място е поставен прибор за температурата на маслото, което в случая за един спортен автомобил е далеч по-важно от моментния разход на гориво. Когато лятото стане 40 градуса и ти си караш колата, целия този горещ въздух подлага маслото в картера на допълнително изпитание. Не стига, че двигателя достатъчно загрява маслото, ами и цялата тази горещина спомага за допълнителното загряване на маслото (прост пример: все едно да запалиш огън под картера на колата и да се нагорещява допълнително маслото). В този ред на мисли 5в40 е по-удачно за по-горещи климатични зони, НО с 5в30 няма да има също никакъв проблем, дори при такива жеги, ако водача не практикува неизживяни състезателни маниери с автомобила си, при това ежедневно. Само да спомена, аз карам дизел и съм с 5в30 масло и съм нямал проблеми с него в големите жеги, дори като съм си позволявал и по-волно шофиране. Колкото до това, защо винаги 5в30 е по-скъпо масло от 5в40? Веднага ти отговарям - 5в30 е масло, което спомага за икономията на гориво на автомобила, колкото незначителна и нереална да се вижда на повечето хора, това си е факт. Също така 5в30 е една идея по-тънко като гъстота от 5в40 и миещите присадки са малко по-различни. Надявам се да съм ти бил от полза, колега и се извинявам за дългия отговор, който може да се стори досаден на други! Живи и здрави! :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Масло за Е46

Мнение от Gqbriel » 28 Май 2014, 23:35

ipanta написа:
Gqbriel написа:
ipanta написа:Колеги в Германия съм и си взех масло Castrol Magnetek disel 5W-40 DPF . Колата е 320 Д 2002 150 кс мапната на 180 кс. Някой може ли да ми каже взел ли съм правилното масло, че се вкарвам в някакви филми, понеже на етикета пише че е за VW, AUDI , MERCEDES и не пише за BMW?

Първо си без DPF,второ маслото ЛЛ04 не е 5w40 а е 5w30 Castrol Edge...това,че не пише BMW няма значение,аз слагам от 2 години Castrol Edge 5w30 което е ЛЛ04 на бутилката пише същото

Това значи ли , трябва да го хвърля или може да го налея?

Не знам дали това че е за ДПФ не е минус...нямам идея

Sent from my HTC Desire 500 using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 26.12.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///М3 SMG
Мечтае да кара: BMW M3 CSL, M3 GTR, M3 GTS
Детайли за колата: Направо не върви, но уж завива :)

Re: Масло за Е46

Мнение от TeroRider » 30 Май 2014, 11:30

Благодаря на колегата Nikolay P. Беше ми доста интересно да прочета това!
Поздрави :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 25.01.2014
Пол: Мъж

Re: Масло за Е46

Мнение от Nikolay P. » 30 Май 2014, 14:34

TeroRider написа:Благодаря на колегата Nikolay P. Беше ми доста интересно да прочета това!
Поздрави :)

Радвам се, колега, че информацията от мен е била полезна и интересна! :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Re: Масло за Е46

Мнение от Демирев » 30 Май 2014, 14:36

Смених го с Ардека Белгия пълна синтетика преди три дни с малко страх дали няма много да го харчи -
предвид опасенията ми че моторът на 318-ката е на реални 480 000 км. -
по километраж са 155 000 :lol: и аз ги утроявам за реалните според мен км. за 14.5 годишна немска 4 цл. бензин бърлога.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 25.01.2014
Пол: Мъж

Re: Масло за Е46

Мнение от Nikolay P. » 30 Май 2014, 14:40

Демирев написа:Смених го с Ардека Белгия пълна синтетика преди три дни с малко страх дали няма много да го харчи -
предвид опасенията ми че моторът на 318-ката е на реални 480 000 км. -
по километраж са 155 000 :lol: и аз ги утроявам за реалните според мен км. за 14.5 годишна немска 4 цл. бензин бърлога.

До сега с 10в40 ли си карал?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Re: Масло за Е46

Мнение от Демирев » 30 Май 2014, 14:53

Първо преди година и половина купих Кастрол Магнатек 5/40 за бензин - но не знаех къде какво се гледа по тубата за баркода и ми казаха че този който съм взел е турски. Както и да е - тънко си беше маслото и подръпна към 2.5 л. за 12 000 км. -
видя ми се скъпо 4 + 2.5л. Кастрол от 21лв. литъра - пък макар и турски.
Взех някакво немско ку 8 полусинтетика 10/40 - не мръдна и грам - но зимата притракваше при палене на минусови темп. по минус 8-10 и на едва 6080 км. и 6 месеца го изхвърлих с кеф с масления фиртър също на 6000км.
Определено голям боклук беше това ку 8 - може би пак немски от турция като магнатека.
Сега внимателно търсих оригинално и пълна синтетика за бензин. И харчи не харчи по 2 литра за 10 000 км. половин милионния ми мотор ще я карам с него -
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 25.01.2014
Пол: Мъж

Re: Масло за Е46

Мнение от Nikolay P. » 30 Май 2014, 15:37

По принцип Q8 маслото не е нищо кой знае какво, но в никакъв случай не е кофти масло. Не е немско, а е белгийско. Който каквото ще да ти казва за Кастрол Магнатека, че е турски - НЕ вярвай! Може да е бил наистина турски, само ако по тубата почти всички надписи са били на турски език, тогава и самият ти щеше да го забележиш, то си е очевадно! Нека внеса малко яснота. Кастрол имат официална рафинерия в Турция като ясно са си го споменали на сайта си. Произведения там Кастрол си е ИСТИНСКИ и ОРИГИНАЛЕН, отговаряйки на всички изисквания на марката и технологични норми, НО той се произвежда само и единствено за вътрешния (турски) пазар, БЕЗ право за износ! Точно поради тази причина надписите по тубата са почти изцяло на турски език. Иначе за колата ти, бута, не бута масло - по-добре си я карай с пълна синтетика и й доливай, колкото трябва, било то и 2 литра от смяна до смяна, но поне ще щадиш мотора и зимата няма да му е зор и няма да ти тракат клапаните. Верно, по-скъпичка си е синтетиката, от полу синтетиката, но като сметнеш предимствата на първото и значително по-доброто му влияние на мотора, смятам, че можем да забравим за разликата в цената. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Re: Масло за Е46

Мнение от Демирев » 30 Май 2014, 16:18

Нямаше турски надписи, а 4-ка в баркода и това било значело, че е от завода в Турция на Кастрол.
Те е Тойота Ярис и Аурис се сглобяват в Турция и са боклуци с далеч по-ниско качество от японския РАВ 4 например.

Ще видя сега пълната синтетика Ардека Белгия как ще се държи.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 25.01.2014
Пол: Мъж

Re: Масло за Е46

Мнение от Nikolay P. » 30 Май 2014, 16:35

Явно някой тотално безхаберен ти е наговорил глупости. От 400 до 440 начални цифри на баркода е Германия като съм почти убеден, че и маслото, което си купил е бил с такъв начален баркод. Освен 400-440 (Германия), Кастрола също се прави и в Австрия като баркода там е от 900 до 919. Случва се и завода им в Италия да поеме част от бутилирането на някоя серия, а на Италия баркода започва с 800-839. Колкото до Турция, там кода е 869 и пак ти казвам, едва ли можеш да си купиш такова масло от място, различно от Турция като в предния ми коментар съм обяснил и защо! :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Re: Масло за Е46

Мнение от Демирев » 30 Май 2014, 21:12

Изрових си прашлясала 4л. туба с Кастрол Магнатек 5W40 и баркода е с 9-ка - значи ми е от Австрия Магнатека? :shock:
Надписите са на англиски - немски - френски - италиански. :)

Знам че беше много тънко и си го хапваше сериозно дъртия ми мотор - но пък не издаваше никакъв звук при престой на червен светофар :shock:
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 25.01.2014
Пол: Мъж

Re: Масло за Е46

Мнение от Nikolay P. » 30 Май 2014, 21:20

Демирев написа:Изрових си прашлясала 4л. туба с Кастрол Магнатек 5W40 и баркода е с 9-ка - значи ми е от Австрия Магнатека? :shock:
Надписите са на англиски - немски - френски - италиански. :)

Знам че беше много тънко и си го хапваше сериозно дъртия ми мотор - но пък не издаваше никакъв звук при престой на червен светофар :shock:

Да, точно това значи, колега. Австрийски е, ами може да си го хапва и без да издава каквито и да е звуци, просто да си му идва тъничко, но нищо. С тази марка, с която си сега и с нея може да ти го гори толкова, колкото ти е горяло и Магнатека преди време. Просто му доливай колкото ти покаже. Пълната синтетика си е пълна синтетика. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 27.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Масло за Е46

Мнение от 6inlinepower » 30 Май 2014, 22:28

:mrgreen:
Последна промяна 6inlinepower на 26 Яну 2015, 21:52, променена общо 1 път

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook