Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
hitar_potar написа:Бааа, като ви чета писанията за разхода на тия хиксове и ми идва да ходя да разцелувам човека, който ме наплаши за идеята да взема е46х, пък макар и дизел. И все пак, каква е разликата в поведението като динамика на пътя между Х и екземпляр със задно?
Изборът е повече до лично предпочитание. X-ът ти гарантира безопасно и сигурно ускорение при смачкването на газта, дори и в завой. Единствено на мокро и снежно можеш да задействаш тракшъна и то ако се постараеш. Опитът ми със задно е само на 320d и се изненадах на влажен път, колко лесно превърта гуми при смачкване на газта. Имам чувството, че 330-ката няма да може изобщо да стъпи. Това за мен е дразнещо, защото не може да се усети пълноценното ускорение на автомобила. X-ът има много здрав изстрелващ старт от място, но набира малко по-бавно от задното (съдейки по характеристиките в книжката). Ако търсиш да правиш слънца, да пилиш гуми и въртиш задницата, определено X-ът не е за теб. Аз лично си взех XD, защото ме дразнеше постоянното включване на тракшън контрола, когато искам максимално ускорение и гумите загубят контакт с пътя. Искам като натисна газта и да получа очакваното ускорение във всеки един момент на всякаква настилка. Определено X-ът ми реши този проблем. Сега като се кача на кола с предно и почнат да мигат разни лампи като дам по-рязко газ по нагорнище си припомням неприятното усещане да имаш коне и да не можеш да ги впрегнеш всичките.
На сняг с добри гуми XD-то се държи отлично. Тази зима не съм имал абсолютно никакви проблеми с проходимостта, даже си направих една разходка за удоволствие из чисто снежните междуселски пътища. На сняг по нагорнище X-a потегля изключително лесно. Дори и става за дрифтове на по-голямо снежно площадче.

Като цяло разходът наистина е по-висок, но не и много по-висок - някъде около литър (сравнено с 330д). Обикновено на магистрала със 140км/ч ми дава 7.4 л/100км (6.4 по борд). Има дни, обаче, когато стига до 8. Не знам на какво се дължи това повишаване, но го има. Простотиите с раздатката и полуоските са неизбежни, но се свиква. Даже беше почнало постоянното тупкане да не ми прави впечатление.

Като цяло съм доволен от избора - X-ът ми дава това, което търся.

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
hitar_potar написа:Бааа, като ви чета писанията за разхода на тия хиксове и ми идва да ходя да разцелувам човека, който ме наплаши за идеята да взема е46х, пък макар и дизел. И все пак, каква е разликата в поведението като динамика на пътя между Х и екземпляр със задно?
Ти ако гледаш разлика от 2,50лв на 100км определно не си за 6так с АВД - по-скоро 1.9тди на предно и екстаз от зяпане на разходомера. Като впрегнеш 200-250 коня , особено с автоматик, няма как да не гори. Поне 15-20% над задното!
За разходите на гняз - на заводските коли им дават по книжка 25% нагоре разход на газ - ма кво разбираъ производителите - бай иван газаджията завинаги
...
Sent from my Lenovo P70-A using Tapatalk
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Ачо, я сподели на теб със 140 на темпомат по магистралата, колко ти показва борда? Аз под 13,2 не съм го виждал.
Като сметна разхода на газ, се движи някъде около 11, а моята е ръчка между другото.
Като сметна разхода на газ, се движи някъде около 11, а моята е ръчка между другото.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
icak написа:Ачо, я сподели на теб със 140 на темпомат по магистралата, колко ти показва борда? Аз под 13,2 не съм го виждал.
Като сметна разхода на газ, се движи някъде около 11, а моята е ръчка между другото.
Ами не мога да кажа - от една страна темпомата на е46 е тъп и винаги мо държи по-висок разход, от друга по магистралите ни (силно казано магистрали) никой не кара с постоянна скорост и съответно поне аз не мога държа средна скорост като за темпомат.
Едит: На крак някъде около 10 подържа.Нали говорим за подържане на 140 - не вдигнах 140 за две минути и п
после карах с 105 да сваля разхода, че нали там пазя ограниенията.
Ако приемем че е на газ ти вдига разход с 20-25% е норамлно.
Другото са грешки на борда и фантазии на газаджиите. Както казах и по-горе - на всеки заводски
автомобил на газ, му дават завишение от над 20% - и това при оптимизирани двигатели и настройки на
газовите.
Sent from my Lenovo P70-A using Tapatalk
Последна промяна acho.rs на 11 Мар 2016, 0:29, променена общо 1 път
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
330xi, комби, автомат, 130-140км/ч, винаги на темпомат - всеки път 10,6-11 газ. Меренето винаги го правя празно пълно - останалото е статистика.
Какво му е на темпомата ? За преди 15 години, даже е супер !
Какво му е на темпомата ? За преди 15 години, даже е супер !
- hitar_potar
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 11.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
acho.rs написа:Ти ако гледаш разлика от 2,50лв на 100км определно не си за 6так с АВД - по-скоро 1.9тди на предно и екстаз от зяпане на разходомера. Като впрегнеш 200-250 коня , особено с автоматик, няма как да не гори. Поне 15-20% над задното!
За разходите на гняз - на заводските коли им дават по книжка 25% нагоре разход на газ - ма кво разбираъ производителите - бай иван газаджията завинаги
...
Sent from my Lenovo P70-A using Tapatalk
Първо, недей казва кой за какво е, че не познаваш хората.

Второ, като гледам споделените разходи, разликата излиза май доооста над 2.50 на 100км отгоре.
Трето, аз освен разхода обръщам внимание и на цените на резервните части... които за Х са по-солени. Единствено се притеснявах за проходимостта през зимата със задно - в комбинация с нови гуми останах приятно изненадан и не съжалих за избора си на обикновено 330д. Но пък и не съм ходил по междуселски пътища за кеф.

- stefan_suny
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 353
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Пак полуоски
Здравейте колеги, банално но .... отново полуоски.
Преди 2 месеца сложих "английските" полуоски , но за разлика от други колеги при мен изкараха около 5000км. (лявата е пълен брак) и то при сравително нормално каране. Сега отново съм пред избор какво да слагам и моля да споделите мнение и отзиви с какво колко сте изкарали.
Варианти:
1.GSP - на много прилична цена, доколкото имам информация прилично качество доколкото става въпрос за други марки и модели коли
2.Рециклирани от SPIDAN - по скъпи, оригинални, но все пак рециклирани (какво и как е рециклирано?!)
3.Нови оригинални - е не мога да се пречупя да дам толкова пари за полуоски, а и вероятно да съм първия, който го е направил? То е ясно че това е най-хубавия вариант, но...
Приемам и други предложения ако има някакви..... Благодаря предварително
Преди 2 месеца сложих "английските" полуоски , но за разлика от други колеги при мен изкараха около 5000км. (лявата е пълен брак) и то при сравително нормално каране. Сега отново съм пред избор какво да слагам и моля да споделите мнение и отзиви с какво колко сте изкарали.
Варианти:
1.GSP - на много прилична цена, доколкото имам информация прилично качество доколкото става въпрос за други марки и модели коли
2.Рециклирани от SPIDAN - по скъпи, оригинални, но все пак рециклирани (какво и как е рециклирано?!)
3.Нови оригинални - е не мога да се пречупя да дам толкова пари за полуоски, а и вероятно да съм първия, който го е направил? То е ясно че това е най-хубавия вариант, но...
Приемам и други предложения ако има някакви..... Благодаря предварително
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-SERIES- ... xy8F1RFnLL
Това беше моят избор миналата година - от тогава 7000км безгрижно.
Това беше моят избор миналата година - от тогава 7000км безгрижно.
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Аз съм с GSP и двете предни и нямам никакви проблеми. Година и 20000 км съм минал и даже маншоните не са мръднали изобщо, а всички казват, че са проблемни. Честно казано на тази цена, дори и на година и половина да сменям полусоките, пак ще излезе по-евтино от оригинални. 

- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
На мен също ми предстои смяна на полуоски ,защото от известно време при ляв завой с повече газ,каретата щаракат. Имам два въпроса,които вероятно са дискутирани,но не намирам инфо. Щом тропа при ляв завой,лява или дясна е заминала? Задължително ли се сменят и двете?
- basko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 6.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 2004/330xd автомат
- Мечтае да кара: bumer ...
- Детайли за колата: ноо яка
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
По принцип тропа външната полуоска на завоя, в твоя случай дясната. Най-добре, който разбира да я пипне, лесно се познава дали е разбито карето.
Не съм претенциозен, ... най-доброто ми е предостатъчно!!!
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Драгослав написа:На мен също ми предстои смяна на полуоски ,защото от известно време при ляв завой с повече газ,каретата щаракат. Имам два въпроса,които вероятно са дискутирани,но не намирам инфо. Щом тропа при ляв завой,лява или дясна е заминала? Задължително ли се сменят и двете?
Еми то си се чува коя трака. Как така не можеш да разбереш коя е? Няма значение в какъв завой щрака, сменяш тази, която трака. Ако тракат и двете, сменяш и двете. Все пак и майстора да провери да си каже мнението. При мен едната тракаше, а на другата беше заминало вътрешното каре и сееше предницата. Когато си замина полуоската, се лашкаше така предницата, че трябваше с пътна помощ да се прибирам. Дори и с 10км/ч не можеше да се кара.

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
NGneer4eto написа:Драгослав написа:На мен също ми предстои смяна на полуоски ,защото от известно време при ляв завой с повече газ,каретата щаракат. Имам два въпроса,които вероятно са дискутирани,но не намирам инфо. Щом тропа при ляв завой,лява или дясна е заминала? Задължително ли се сменят и двете?
Еми то си се чува коя трака. Как така не можеш да разбереш коя е? Няма значение в какъв завой щрака, сменяш тази, която трака. Ако тракат и двете, сменяш и двете. Все пак и майстора да провери да си каже мнението. При мен едната тракаше, а на другата беше заминало вътрешното каре и сееше предницата. Когато си замина полуоската, се лашкаше така предницата, че трябваше с пътна помощ да се прибирам. Дори и с 10км/ч не можеше да се кара.
Колеги, щом ви предстои смяна на полуоски - най-добре си рециклирайте старите. Аз смених 2 пъти полуоските си с китайски - първия път поръчах от USA 1 по 1 и сумарно чаках 6 седмици доставка, а колата беше на паркинг във Варна, където ме остави. Втория път от английските в ebay. Накрая ми писна, купих си втора ръка полуоска и я рециклирах.
Разликата между китайските и оригиналните е в механизма вътре - оригиналния механизъм позволява движение в повече посоки, което явно се отразява на броя километри, които остават здрави.
Също така задължително си сменете тампона на мотора - като минимум масления (150 лв), защото той много бързо чупи особено китайските полуоски.
Рециклирането ми излезе (по спомен) 180 лв за вътрешно каре (което се чупи най-често) и 100 лв. за външно. За цените не гарантирам, понеже последно ги правих миналото лято.
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Колега, аз не разбрах колко време си карал с рециклирани полуоски за да твърдиш, че са по-добре от китайските? Чувал съм много отрицателни мнения за рециклирани полуоски. Малко като тото май е работата. Какво искаш да кажеш с "последно ги правих миналото лято"? Скапали са се и си ги рециклирал пак или тогава си поставил рециклираните за пръв път?(Не се заяждам, просто не ми стана ясно.)
За цените които даваш за рециклажа ориентировъчно могат да се купят два комплекта GSP предни полуоски, които ще издържат поне 2-3 години. Разбира се това при условие, че не я цедиш всеки ден на първа в завой.
Сподели поне, колко километра си минал с рециклираните полуоски безаварийно!
За цените които даваш за рециклажа ориентировъчно могат да се купят два комплекта GSP предни полуоски, които ще издържат поне 2-3 години. Разбира се това при условие, че не я цедиш всеки ден на първа в завой.

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
NGneer4eto написа:Колега, аз не разбрах колко време си карал с рециклирани полуоски за да твърдиш, че са по-добре от китайските? Чувал съм много отрицателни мнения за рециклирани полуоски. Малко като тото май е работата. Какво искаш да кажеш с "последно ги правих миналото лято"? Скапали са се и си ги рециклирал пак или тогава си поставил рециклираните за пръв път?(Не се заяждам, просто не ми стана ясно.)
За цените които даваш за рециклажа ориентировъчно могат да се купят два комплекта GSP предни полуоски, които ще издържат поне 2-3 години. Разбира се това при условие, че не я цедиш всеки ден на първа в завой.Сподели поне, колко километра си минал с рециклираните полуоски безаварийно!
Първо е сложил китайци от УСА, после от Английски ибей, и накрая си е купил оригинални, но втора ръка и ги е рециклирал, и е доволен.
Миналото лято е сложил оригиналните рециклирани.
Но пък като се зачета по-бавно:
Първия път една китайска от УСА, после една (май пак китайска) от английския ибей. Това с тези двете в рамките на 6 седмици.
И накрая пак една, но оригинална и я е рециклирал миналото лято за 180лв.
И до сега е доволен (или не си казва).
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани