Някой с 330ci e46 за едни 400 метра ?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Icooo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: Някой с 330ci e46 за едни 400 метра ?
Ако ще се правят замервания бих искал да се включа със една 28ца - ей така от ентусиазъм
Ако има друга стокова 28ца бих искал да пробвам и с нея да видя на къде е моя котор

Ако има друга стокова 28ца бих искал да пробвам и с нея да видя на къде е моя котор

Re: Някой с 330ci e46 за едни 400 метра ?
mustang1986 написа:neonman написа:MMG написа:.... или има странични фактори, които не са ми известни.
Да имаИ това са спирачните уредби на двата автомобила ( ширина на дискове , спирачни помпи и т.н ) , ширина и сцепление на гумите с които са проведени тестовете , динамичен трансфер на тежестта при спиране на двете коли, грешки от субективен характер и т.н.
Но такава разлика и на мен не ми се вярва да има
Абсолютно еднакви са спирачните дискове и апарати на двата автомобила-за справка проверете реалома.Някой физик да се намеси тука и да вметне светлина.
Щом искаш, няма проблем, но допълнителни обяснения трудно ще дам през форум.
Формулата по която се изчислява спирачния път на автомобил е следната:
S = ( tp + tсп + tн).V + [(V - 0,5. tн.j)^2 / 2.j]
Както виждате масата на автомобила не играе роля при определянето на спирачния път.
Съвсем накратко - дължината на спирачния път се определя главно от коефициента на сцепление и скоростта. Другите може да ги приемем като коефициенти, които при един и същ водач биха били относително статични.
Най-големия проблем при експертизата е определянето на самия коефициент на сцепление. Реално определянето му е ключов при поставяне на оценка за скоростта на автомобила.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Някой с 330ci e46 за едни 400 метра ?
И сега съответно даваш източника на формулата, предполгам не си я извел ти самият..? 

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Maxmadness
- ентусиаст
-
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11
Re: Някой с 330ci e46 за едни 400 метра ?
Ами как ще разберем в случая на тази формула каква единица е коефициента на сцепление при положение,че с едни гуми галош сцеплението ще е много лошо,а с нови много добро..или пък средно износени,това как трябва да се отбележи във формулата 

"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME
A.J DARKHOLME
Re: Някой с 330ci e46 за едни 400 метра ?
Maximilian-E46 написа:Ами как ще разберем в случая на тази формула каква единица е коефициента на сцепление при положение,че с едни гуми галош сцеплението ще е много лошо,а с нови много добро..или пък средно износени,това как трябва да се отбележи във формулата
При провеждането на автотехническа експертиза, както казах определянето на коефициента на сцепление е дефакто трудната част.
Има таблици по които се засича. Но ако при ПТП-то има пострадали лица, то най-често коефициента се определя опитно, за да може резултатите да са абсолютно реални, защото понякога всеки сантиметър или километър в час са важни за решаването на човешки съдби.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Някой с 330ci e46 за едни 400 метра ?
Аз пак не разбрах кой велик мозък е извел формулата... Засега подозирам спиндерман 

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Някой с 330ci e46 за едни 400 метра ?
Как така масата на автомобил не играе роля при спирачен път
Искаш да ми кажеш, че при еднакви условия, спирачки, гуми и прочие, един автомобил 1 тон ще спре за същото време, за което и автомобил 2 тона ?! 



Real.Eyes.Realize.Real.Lies
Re: Някой с 330ci e46 за едни 400 метра ?
uCnaHeTcA написа:Как така масата на автомобил не играе роля при спирачен път![]()
Искаш да ми кажеш, че при еднакви условия, спирачки, гуми и прочие, един автомобил 1 тон ще спре за същото време, за което и автомобил 2 тона ?!
Да, това искам да ти кажа.
Но ако погледнем чисто практично на нещата, то 1 тон автомобил е с "по-малки" спирачки от 2 тона автомобил.
Спирачките се изчисляват така, че да може един шофьор с определено усилие приложено на педала, да приведе колелата в режим на блокиране. За това за 2 тона автомобил ще трябва или по-голям натиск на педала, или по-големи спирачки - дискове, накладки, серво, спирачни помпи...
Но в крайна сметка, ако един и същ автомобил може да му приложиш такава сила на спирачките, че гумите да са на прага на блокиране, то масата е без значение.
При положение, че 330и и 330д имат еднаква спирачна система и тя е изчислена за пълно натоварване на автомобила, едно празно 330и ще спре за еднакво разстояние като едно напълно натоварено 330д нищо, че 330д-то ще тежи с 700кг повече, примерно.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Някой с 330ci e46 за едни 400 метра ?
uCnaHeTcA написа:Как така масата на автомобил не играе роля при спирачен път![]()
Искаш да ми кажеш, че при еднакви условия, спирачки, гуми и прочие, един автомобил 1 тон ще спре за същото време, за което и автомобил 2 тона ?!
Е как ще има значение масата - един тир с адекватни спирачки , спира по-бързо от 330и



От тия дизели хората изпушиха в буквалния смисъл на думата . Много ясно, че по-тежката спира по-бавно , не случайно се дават толкова пари , спортните коли да се олекотят . При по-тежките автомобили , спирачките са по-силни,по-големи дискове и тн . Но това не означава, че непременно се компенсира по-високото тегло. Освен това 100-0 не е най-важния критерии , от високи скорости като се спира , масата има много по-голямо значение и там ралзиките са по-големи . Конкретно 330и при еднакви гуми и джанти , никога няма да има по-дълъг спирачен път от дизела , да не говорим пък тия 38+ метра , което спирачния път на Е38 .
Формулата може да има значение когато се съпоставят кон и магаре или просто идва от гениалните милиционери които мерят колко се изтъкала гумата преди удара и казват - няма спирачен път ! Да, малоумници , колити са със сериен АБС от 30 години

ПС:
При положение, че 330и и 330д имат еднаква спирачна система и тя е изчислена за пълно натоварване на автомобила, едно празно 330и ще спре за еднакво разстояние като едно напълно натоварено 330д нищо, че 330д-то ще тежи с 700кг повече, примерно.
даже няма да спре изобщо 330и , докато 330д натоварено догоре ще върне времето назад
- mustang1986
- ентусиаст
-
- Мнения: 893
- Регистриран на: 6.12.2009
- Местоположение: Димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M47N
Re: Някой с 330ci e46 за едни 400 метра ?
Не мога да се съглася,че по тежък автомобил спира по добре.Примерно като кача в колата 3/4 човека и се усеща доста разлика в по лошото спиране.Разликата да не би да идва от там,че при тестовете се ползва и спирачката на двигателя защото дизела има доста по голяма компресия?

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Някой с 330ci e46 за едни 400 метра ?
JTD написа:При положение, че 330и и 330д имат еднаква спирачна система и тя е изчислена за пълно натоварване на автомобила, едно празно 330и ще спре за еднакво разстояние като едно напълно натоварено 330д нищо, че 330д-то ще тежи с 700кг повече, примерно.
Колега, ти на какви гъби си?



"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Някой с 330ci e46 за едни 400 метра ?
Nickelback написа:JTD написа:При положение, че 330и и 330д имат еднаква спирачна система и тя е изчислена за пълно натоварване на автомобила, едно празно 330и ще спре за еднакво разстояние като едно напълно натоварено 330д нищо, че 330д-то ще тежи с 700кг повече, примерно.
Колега, ти на какви гъби си?Нали осъзнаваш, че 700 кила в плюс са едни 50% по-голяма кинетична енергия за Е46 при дадена скорост
За да приведеш едно тяло в покой от някаква скорост трябва да извършиш работа точно толкова колкото е кинетичната му енергия в началото. Тоест трябва да разсееш тая енергия под формата на топлина отсновно. Да, при едно и също сцепление вероятно ще спре за същото време и разстоятние както ненатоварената, но ще трябва съответно 50% по-голямо спирачно усилие. Хубаво това усилие може да се постигне с по-яко натискане, ама това дето не го пише в тия учебници за малките класове дето ги раздаваш наляво и надясно, че спирачното усилие не е константа по време на спирането. Зависи от състоянието на триещите се повърхности и при тежка кола се "палят" много по-лесно, което опредлеля и по-лошия спирачен път на по-тежката кола. Въобще правиш си някакви твои си идеализации, които са ти удобни на теб, само и само да си в опозиция и излизат пълните глупости накрая
Учебниците, които ползвам и цитирам в всекидневието си не са измислени.
Това са основните знания, които се ползват при автотехничеките експертизи при ПТП-та.
Или викаш и те са измислени и по тях като се водим и вкарваме или спасяваме хората от затвора и разбираш ли ти си по-голямо светило.
Да взема да те викам другия път по съдилищата и да си даваш вещото мнение, а?

Ама ще искам да започнеш с израз - "Ами аз мисля, че..." и през това време да гледаш хората в очите, докато си даваш мнението от което им зависи живота. Какво ще кажеш?
Без коментар натам от моя страна. Вижда се, че има големи светила, които винаги са с някакво измислено мнение, без никаква техническа обосновка.

Хайде, със здраве.
Последна промяна JTD на 08 Фев 2014, 15:03, променена общо 3 пъти
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Някой с 330ci e46 за едни 400 метра ?
JTD написа:Nickelback написа:JTD написа:При положение, че 330и и 330д имат еднаква спирачна система и тя е изчислена за пълно натоварване на автомобила, едно празно 330и ще спре за еднакво разстояние като едно напълно натоварено 330д нищо, че 330д-то ще тежи с 700кг повече, примерно.
Колега, ти на какви гъби си?Нали осъзнаваш, че 700 кила в плюс са едни 50% по-голяма кинетична енергия за Е46 при дадена скорост
За да приведеш едно тяло в покой от някаква скорост трябва да извършиш работа точно толкова колкото е кинетичната му енергия в началото. Тоест трябва да разсееш тая енергия под формата на топлина отсновно. Да, при едно и също сцепление вероятно ще спре за същото време и разстоятние както ненатоварената, но ще трябва съответно 50% по-голямо спирачно усилие. Хубаво това усилие може да се постигне с по-яко натискане, ама това дето не го пише в тия учебници за малките класове дето ги раздаваш наляво и надясно, че спирачното усилие не е константа по време на спирането. Зависи от състоянието на триещите се повърхности и при тежка кола се "палят" много по-лесно, което опредлеля и по-лошия спирачен път на по-тежката кола. Въобще правиш си някакви твои си идеализации, които са ти удобни на теб, само и само да си в опозиция и излизат пълните глупости накрая
Учебниците, които ползвам и цитирам в всекидневието си не са измислени.
Това са основните знания, които се ползват при агротехническите експертизи при ПТП-та.
Или викаш и те са измислени и по тях като се водим и вкарваме или спасяваме хората от затвора и разбираш ли ти си по-голямо светило.
Да взема да те викам другия път по съдилищата и да се даваш вещото мнение, а?
Само искам да обориш горното ми твърдение иначе си говори празни приказки, нямам нищо против

И формулата на спиндерман да ми разясниш

П.С. Ми аз дадох своята обосновка и като дойде на свой ред да дадеш своята...

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- bscsystem
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: Някой с 330ci e46 за едни 400 метра ?
(spam)
Не съм от хората, които ходят да си правят гонки и да замерват, но колкото и пъти да съм се дърпал с 330i или вървим на кантар или го бия с 1 кола или той ме бие с 1 кола...
До сега само една червена 330и ме наказа с две или три коли, което значи, че 30ки читави не са останали. То по каталог всички са 230 коня, но 13 години по-късно това не е точно така...
Не ги отписвайте 330д 184 хапат си доволно
Ремапнат съм

Не съм от хората, които ходят да си правят гонки и да замерват, но колкото и пъти да съм се дърпал с 330i или вървим на кантар или го бия с 1 кола или той ме бие с 1 кола...
До сега само една червена 330и ме наказа с две или три коли, което значи, че 30ки читави не са останали. То по каталог всички са 230 коня, но 13 години по-късно това не е точно така...
Не ги отписвайте 330д 184 хапат си доволно
Ремапнат съм

E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
Re: Някой с 330ci e46 за едни 400 метра ?
JTD написа:uCnaHeTcA написа:Как така масата на автомобил не играе роля при спирачен път![]()
Искаш да ми кажеш, че при еднакви условия, спирачки, гуми и прочие, един автомобил 1 тон ще спре за същото време, за което и автомобил 2 тона ?!
Да, това искам да ти кажа.
Но ако погледнем чисто практично на нещата, то 1 тон автомобил е с "по-малки" спирачки от 2 тона автомобил.
Спирачките се изчисляват така, че да може един шофьор с определено усилие приложено на педала, да приведе колелата в режим на блокиране. За това за 2 тона автомобил ще трябва или по-голям натиск на педала, или по-големи спирачки - дискове, накладки, серво, спирачни помпи...
Но в крайна сметка, ако един и същ автомобил може да му приложиш такава сила на спирачките, че гумите да са на прага на блокиране, то масата е без значение.
При положение, че 330и и 330д имат еднаква спирачна система и тя е изчислена за пълно натоварване на автомобила, едно празно 330и ще спре за еднакво разстояние като едно напълно натоварено 330д нищо, че 330д-то ще тежи с 700кг повече, примерно.
Аз виждам, че това се опитваш да кажеш, ама ай и нагледно, че много обичам теоретици...
http://www.youtube.com/watch?v=-LKZoesnSsU От 4:14 започва теста за спиране
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани