m54 misfire

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 16.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 320i 170 магарета.
Мечтае да кара: Космически кораб.

Re: m54 misfire

Мнение от vgavrilov » 22 Мар 2012, 19:42

има нещо вярно за топлото :) Макар, че аз последните студени дни палех и потеглях - не чаках да светне лампата.

Относно оборотите предполагам, че просто си го отбелязал. Иначе си е нормално да работи за кратко на по високи обороти - 1000 -1200.

Това за бученето и за миризмата не съм го усещал, ама и не ми се е случвало да паля на завет а предимно на вятър.
Да им изсъхнат ръчичките на авто-джамбазите дето ми разбиха колата и откраднаха мулти волана на 15ти Септември.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 1.04.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F31 330d
Мечтае да кара: F80 M3

Re: m54 misfire

Мнение от ivo098 » 23 Мар 2012, 19:39

Сменени 6 бр. лули, като ги свалихме по-всичките имаше малки цепнатини. Надявам се това да е бил проблема тъй като свещите са нови а misfire-ите бяха все на различни цилиндри.
Its an M. The fuel mileage is Sh!tty.

Your Sh!ttiness may vary.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: m54 misfire

Мнение от nikolae » 25 Мар 2012, 11:13

Аз лулите не съм ги пипал, само съм ги разменял, някак си не мисля че е от тях.
Вчера колата беше загряла - 94 градуса, загасих и започна да ръчкам с дис-а.
Там има мисфайър проверка. Запалих я и за първи път от както я паля топла записа грешка
1 и 6 цил. Тест плана ме накара да си проверя "горивната система" през една схема, но хич не ми е ясно
и капачката на резервоара на бензина - което ме учуди най-много :-)

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 16.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 320i 170 магарета.
Мечтае да кара: Космически кораб.

Re: m54 misfire

Мнение от vgavrilov » 26 Апр 2012, 9:41

колеги, последните дни понеже се прибирам все по нощите, пък то си беше студенко, реших да си поиграя малко на старта. Забелязах интересна зависимост, която би ми било интересно дали я има и при вас.


Да уточня, че си правих основен ремонт на двигателя, пилене на глава, гарнитури и т.н. и от тогава не всеки път ми правеше проблема при минусовите температури. Също така смени мисфайъра от 6ти на 3ти цилиндър, което ме хвърли малко в тъча ама ...

Да уточня също така че при мен чека светка точно в момента, в който сменя началните "високи" (мисля че са към 900-1000) обороти със нормалните за двигателя (мисля че са около 700). Това на празен ход, след запалване на студено.

Та - на температура около 5-6-7 градуса, не ми е святкал чека, но ако запаля и изчакам няколко секунди колата почва яко да тресе за известно време, все едно ще светне чека всеки момент. До момента в който се сменят оборотите (тука сме на 50/50 или светка или не светка, мятане на боб и т.н.)
Интересна разлика се получава, ако съм изгасил духалката на парното, тогава притриса много за кратко (секунда макс) и много слабо и си превключва на ниските обороти без никакви проблеми.

Това не съм го тествал на отрицателни температури, поради липса на такива напоследък.


При вас получава ли се това, ако сте спрели парно/климатик?
Някакви идеи защо може да се получава?
Да им изсъхнат ръчичките на авто-джамбазите дето ми разбиха колата и откраднаха мулти волана на 15ти Септември.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: m54 misfire

Мнение от nikolae » 26 Апр 2012, 13:16

Аз винаги гася парното. Зимата трябва време докато задуха топло
+това в студовете в колата е по-топло отколкото отвън.

Мислих си и аз дали няма връзка, това че мотора сваля оборотите малко раничко.
Т.е. както стои на ~900 да постои малко повече на тях.
Затова и някой беше писал, че като подаде леко газчица до 1000-1100 като че ли няма мисфайър
просто повече време държи колата във високи обороти.

Не знам дали онази "secondary air pump" няма някакво значение...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 10.09.2009
Местоположение: Pleven (Bulgaria)
Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO

Re: m54 misfire

Мнение от Rosendo » 26 Апр 2012, 15:39

nikolae написа:Затова и някой беше писал, че като подаде леко газчица до 1000-1100 като че ли няма мисфайър


Аз го писах това, така се борех със този проблем. Сега прилагам друга тактика и до този момент работи безотказно. Паля сутрин, изкарвам колата от гаража и гася веднага. Бавя се времето което ми е нужно за да затворя вратите и да изгася лампите и паля отново.
Последните 30-тина дни нямам мисфайър.
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 19.12.2008
Пол: Мъж

Re: m54 misfire

Мнение от 320 2.2 » 26 Апр 2012, 20:23

колеги малко преди да се отвори тази тема ми се е случвало 2-3 пъти с това тресене и Misfire обаче от около месец го прави всяка сутрин много ми писна и бях решил да правя мотора обаче колегата vgavrilov направо ме изуми че и след ремонт остава този проблем в една от първите страници ако не се лъжа един колега е сменял бобини,лули,свещи,дето е носил компа и са го гледали и хардуеърно интересно е че теми с този проблем съществуват в абсолютно всички форуми и никой не е решил този проблем
Искам да попитам някой колега дали е обръщал внимание на реапределителните валове защото не се сещам къде четох че може и това да е проблема
Според този адрес този Misfire може да е от всичко http://repairpal.com/OBD-II-Code-P0306 намерих един двигател 2.2 за 500 евро мислех да го взема и да слагам чаркалаци от него и да слагам на мойта

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: m54 misfire

Мнение от nikolae » 27 Апр 2012, 12:14

320 2.2
за малко повече пари си вземи м52б28ту - два ваноса 2.8, само че е с жило а не с емл

ros1977
реално процедура по избягване - палиш колата работи 20-на сек, гасиш, работи още 30 гасиш
и 3-я път тръгваш :-)))

за мене оставя версията, че е от хидравличните повдигачи
24бр. х ~50лв.... абсурд да го правя

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 16.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 320i 170 магарета.
Мечтае да кара: Космически кораб.

Re: m54 misfire

Мнение от vgavrilov » 02 Май 2012, 14:57

ааа ако са тия повдигачи, ще си карам с мисфайър следващите месеци ;( :( :(
Да им изсъхнат ръчичките на авто-джамбазите дето ми разбиха колата и откраднаха мулти волана на 15ти Септември.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 21.09.2011

Re: m54 misfire

Мнение от milenski.sht » 04 Юни 2012, 17:30

Колега как е, има ли развитие по проблема?

Аз работя усърдно по същия, ето линк към последните неща, които направих, но за сега нямам отговор...
viewtopic.php?f=34&t=278338

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: m54 misfire

Мнение от nikolae » 08 Юни 2012, 20:22

то сега е топло и няма кой да пише по темата, защото всичко е 6 :-)

защо сменям компа, няма смисъл според мене?
Проблема е механичен.. вакумни пътища ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 19.12.2008
Пол: Мъж

Re: m54 misfire

Мнение от 320 2.2 » 08 Юни 2012, 21:58

прав си колега стопли се и и всичко изчезна аз вече го писах но немога да си обясня как във всички форуми имат този проблем и досега няма решние за последно бях писал че вече го имам всяка сутрин дори и при топло закачих я на ИНПА изтрих грешката и от тогава нямам проблем .Относно misfire
вижна какво попаднах http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/ ... _M0AUS.htm може да сте го чели но за всеки случеи

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: m54 misfire

Мнение от nikolae » 08 Юни 2012, 22:24

Аз за първи го виждам, но съм пускал редица тестове на дис-а, гледал съм живи данни на инпа
рано сутрин, когато се тресе... всичко казва, че е в норма (в зелените полета на инпа и статус ОК на дис)

Сега ако има нещо по-подробно от рода, че това трябва да е "16" а не "11" или нещо от сорта..

п.с.
братушките разцепват !

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 16.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 320i 170 магарета.
Мечтае да кара: Космически кораб.

Re: m54 misfire

Мнение от vgavrilov » 13 Юни 2012, 12:38

аз по принцип мисля да прегледам дюза да не е отишла и да препикава гадината, че ако не е и това може да са повдигачи, а за тях ... мееерси, ама по - добре не :bang:

Я дайте малко инфо на бензинов двигател, ако препикава дюзата може ли да доведе до някакви последици за бутала,цилиндри т.н.

Как се диагностицира, че дюза е отишла ?
Г/д какви пари е диагностика/ремонт/рециклиране на дюза, че летните месеци са повече харчовете :bchug: ?
Да им изсъхнат ръчичките на авто-джамбазите дето ми разбиха колата и откраднаха мулти волана на 15ти Септември.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 30.05.2010
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: мечтата си!e46 320ci & e92 320d
Детайли за колата: Devil heart.. Angel eyes...

Re: m54 misfire

Мнение от Wolfeye » 13 Юни 2012, 13:21

Колеги, от днес и аз съм в отбора на Мисс Фаяр 2012 :mhihi:
На диагностика излезе misfire на 1,5,3,6 и колебливо на 2 цилиндри :paranoid: , т.е. 5 от 6, на 4ти нямам!
Сменил съм картерните газове с всички маркучи, дебитомер, стъпков мотор, диса, дросел са изчистени и минати на профилактика :lol:
Кола не върви добре, от време на време, накой път върви, друг път не! Понякога гасне при изключване от скорост в движение, но много рядко. Като чели като е загряла и спра за 15-20 мин. като се кача и не върви. Таш..к :banghead:
Като за начало как да постъпя, да сменя свещи ме посъветваха!?
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook