Диагностика, кодиране и програмиране

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 830
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от VladiE » 15 Сеп 2016, 14:32

С кабел и преходник за скенер съм. Моята я правя с него без проблеми. За инпа-та си имам другия кабел.

Изпратено от моя GT-N7105

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от Dextuar » 24 Сеп 2016, 13:54

Колеги, трябва ли да се закачва колата към външен източник при ъпдейт на ДДЕ-то с Winkfp? И ако да, зарядно за акумулатор върши ли работа?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от deank » 25 Сеп 2016, 18:16

Програмирането на DDE ще отнеме максимум 2-3 минути и едва ли ще имаш проблем, дори без закачане на външен източник.

Закачането на обикновено зарядно не го препоръчват, но това не ми пречеше да си ъпдейтна 15 модула на E65-цата, а дори някои модули без никакво външно захранване (за пример - SVS модула отне 54 минути за да се флашне с английски език и нямаше проблеми). Просто изключи всички възможни консуматори и гледай акумулатора да е зареден.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от Dextuar » 25 Сеп 2016, 18:41

Става въпрос за Е90, в гайдовете пише, че трябвало външно захранване, затова реших и да попитам тук


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от deank » 25 Сеп 2016, 19:47

В официалните BMW-гайдове и за Е65 пише за 50 амперови power-supply устройства, но това е нужно при флашване на цялата кола с ISTA-P (което може да отнеме няколко часа). За един модул и 2-3 минути не е необходимо.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от luizov » 26 Сеп 2016, 15:24

Колеги, пиръчал съм си кабелче за диагностика BMW INPA/Ediabas K+CAN K+DCAN USB. Въпросът ми е ще ми трябва ли и преходник от кръглата букса към стандартно obd, колата е 323 06/1999г. и има в моторното отделение кръглла букса и в купето под воланна стандартна OBD . С един приятел я закачахме със BMW Scanner, за него си спомням че беше необходим преходник, дали и стози кабел ще е така
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от deank » 26 Сеп 2016, 15:54

Не съм много сигурен как е при първите модели, които са с двете букси, но обикновено при тях от OBD буксата в купето може да се чете само двигателя, а кръглата в двигателния отсек е за всичко останало и тогава ще ти трябва преходник.

Може и да бъркам и въобще да не можеш да се закачиш на този в купето, а само с кръглия преходник към този в двигателя.
Последна промяна deank на 26 Сеп 2016, 15:58, променена общо 2 пъти
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 830
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от VladiE » 26 Сеп 2016, 15:54

Да, ще ти трябва преходник.

Изпратено от моят SHV-E250K

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от luizov » 26 Сеп 2016, 17:56

Ок, мерси колеги! :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от Dextuar » 29 Сеп 2016, 21:35

Колеги, ако файла на ДДЕ-то ми е версия Х, но не знам с кои датен е ъпдейтван последно. Ако в датен в57 имам същия файл Х, това значи ли, че двата файла са еднакви, въпреки че единия датен е доста по-нов. Колата е ъпдейтвана 2010 година последно...


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от deank » 30 Сеп 2016, 22:10

За да не се чудиш за "датени" и "версии", виж си UIF на модула с INPA, отвори WinKFP и избери ъпгрейд на модула и ще видиш дали има или няма нужда от нов софтуер.

Ъпдейт само на мотора не бих направил, защото неговата работа зависи от показанията на други модули, които ако са с по-стара версия може и да го бъркат.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от Dextuar » 30 Сеп 2016, 22:23

Понеже имам съмнения, че ми е омазан софта от пишман тунер, искам да си го префлашна. Отделно смятам и да кача софт от 320д 163 фабрично без дпф, за да съм сигурен, че ще е всичко точно с ДПФ-а. В случай, че нещо се обърка, искам да имам и резервен план, за да се върна в начална позиция. Точно от UIF взимат ZB-то и глефам, че в моя датен отговаря като описания на колата.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от oci » 01 Окт 2016, 11:50

deank написа:За да не се чудиш за "датени" и "версии", виж си UIF на модула с INPA, отвори WinKFP и избери ъпгрейд на модула и ще видиш дали има или няма нужда от нов софтуер.

Ъпдейт само на мотора не бих направил, защото неговата работа зависи от показанията на други модули, които ако са с по-стара версия може и да го бъркат.


Нищо не го бърка дори и само моторната да ъбдейтне.
Много често хората си програмират само моторна и скорости и проблеми няма, други пък пускат на автомат с иста цялата кола:yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 28.09.2016

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от Iv0o » 02 Окт 2016, 13:45

Момчета, имам ето този кабел, ще пасне ли за Е46 320д 03.2001г. преходник ще ми трябва ли или друг кабел.
Благодаря :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от danielgenov » 03 Окт 2016, 23:47

Здравейте, имам следния въпрос/проблем. От както си взех колата CHECK ENGINE фасадката никога не е сработвала. При сканиране с INPA редовно си стои грешката КАТАЛИЗАТОР дори след изчистване. Дори и на живи данни от напрежението на ламбда сондата след катализатора си личи, че последния или е свършил курса или е изтърбушен, защото иначе си стои на мястото. С други думи има налична грешка, която да сработи фасадката, но тя не свети. При тест на таблото от скритото меню CHECK ENGINE светва, тоест не е премахната лед светлината или скрита по някакъв начин. При подаване на контакт също не светва.
Поръчах си катализатор от Германия и като пристигне ще го монтирам и ми е кеф да си работи CHECK ENGINE. Знае ли някой, по какъв начин се изключва фасадката - дали е софтуерно, дали по някакъв друг начин. С NCSEXPERT не намирам в модула на таблото настройка, която да отговаря за CHECK ENGINE. Има ли начин да прочета компютъра на двигателя, защото за сега не намирам ръководство/инфо дали е възможно и как да се прочете/кодира компютъра на двигателя с NCS Expert. Благодаря.

Колата е Е46 316i 1999 М43B19TU

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook