Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 24.02.2015
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Gameon_BG » 20 Юни 2015, 19:05

Здравейте, ходих на оглед на едно 325х и при натиснат съединител се усещаха вибрации по педала. Съединителя отлепяше отгоре. Явно си замианва, но въпроса ми е тези вибрации да не са признак за заминаващ маховик или е лагера.
Някой със съвет.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от insane_v » 20 Юни 2015, 23:38

Колеги, стига сте се вманиачавали с отстраняването на това "тупкане"! Осъзнайте се! Караме коли на по 10+ години и на по 200+ хил. км.

Като тръгнем от скоростната кутия, минем през раздатката, каретата на карданите, диференциалите и завършим в каретата на полуоските, във всички тези детайли има технологични хлабини, иначе като се нагреят ще задерат и заклинят. Тези хлабини се "уплътняват" от така наречения маслен клин, който обаче се получава само при въртене на детайлите със скорости над определени стойности. Със времето тия хлабини естествено се увеличават и при смяна на посоката на движение или при смяна на режима от "двигателна спирачка" към ускорение се чува прословутото "ТУП" и..... ОООО ТРАГЕДИЯ!!!!!

Стига глупости! Няма нищо страшно! При смяна на режима, ВОДЕЩИТЕ зъбни колела стават ВОДИМИ и обратно, и вместо с едната страна на зъбите, те започват да контактуват с обратната страна. Именно този удар на зъбите в съседните зъби издава този звук, но в това няма нищо страшно. И именно затова е и толкова трудно да се локализира от къде идва тупкането, просто защото идва от много места едновременно! И единствения начин се "оправи проблема" е да се сменя всичко наред докато "сумарната хлабина" (образно казано) стане толкова малка, че тупкането да стане толкова тихо, че на не го чуваме!

Естествено винаги има вероятност да се окаже, че наистина нещо трябва да се смени (най-често тампони на дифа), НО КОГАТО ВСИЧКО Е ЗДРАВО, НЕ СЕ ВМАНИАЧАВАЙТЕ И НЕ СИ ХВЪРЛЯЙТЕ ПАРИТЕ НА ВЯТЪРА!!!

А за тези, които тупкането ги дразни прекалено много има 2 решения на проблема:
- да спрат да карат стари талиги и да си купят нова кола :yes:
- да си вземат читава кола С ПРЕДНО ПРЕДАВАНЕ, където силовата верига има много по-малко елементи.

Има и по-евтино решение - слагате СИЛНА МУЗИКА в колата и всички тупкания, тракания, шумове и прочие ще изчезнат моментално :ok:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от JTD » 21 Юни 2015, 13:24

За всеки влак си има талиги, да перифразирам малко.
Не случайно преди 2 седмици ми се обадиха хората, които купиха колата от мен, за да ми кажат, че наистина за 2 месеца каране няма абсолютно никакъв проблем и наистина не са очаквали да купят втора употреба БМВ, което да няма какво да смениш по него.
И всичко това е защото просто не са купили колата от човек с твоето мислене. :mhihi:
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от insane_v » 21 Юни 2015, 23:56

Явно не си ме разбрал много добре, колега. Не казвам, че трябва да си караме колите докато нещо се счупи и ни остави на пътя. И аз както повечето колеги тук си поддържам колата и когато нещо е за смяна си го сменям.

В предния пост писах само и единствено за въпросното "тупкане", което го има при повечето БМВ-та над 10 години, и при повечето от колегите всичко се е оказало наред, а те продължават да се притесняват и се чудят какво да правят и какво да сменят.
Просто това тупкане често е резултат от "натрупване" на МИНИМАЛНИ хлабини, в МНОГО ПОСЛЕДОВАТЕЛНО СВЪРЗАНИ елементи на силовото предаване и единствения начин да се оправи е като се смени ВСИЧКО. А това е като да сменяш спирачни дискове при 0,1 мм ръбче, просто защото не те кефи да имаш ръбче на дисковете, или пък да сменяш гуми, когато дълбочината на протектора намалее от 8 на 7 мм :kuku:

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 21.06.2015

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от angel 69 » 22 Юни 2015, 8:20

колеги имам проблем сас задната броня на комбито единия от болтовете превартя моля за експертно мнение как да го развия

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от JTD » 22 Юни 2015, 9:46

Ами не.
Пак да перифразирам малко изказването ти.
Твоя съвет е да не смениш дискове с 0.01мм ръб, само защото са криви и бият, но имат много живот в тях. Да, може да ги караш до долната граница.

Аз моя проблем с тупкането си го реших със смяна на съединител, маховик, лагер на кардана, гумено каре, тампони на окачването на раздатката и диференциала и предни полуоски.
Щом има луфт, то значи частта се е износила.
Пък ти събирай луфтове, щом те кефи. :yes:
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от insane_v » 22 Юни 2015, 22:17

JTD написа:Ами не.
Пак да перифразирам малко изказването ти.
Твоя съвет е да не смениш дискове с 0.01мм ръб, само защото са криви и бият, но имат много живот в тях. Да, може да ги караш до долната граница.


Колега, ти не просто перифразираш, а изкривяваш думите ми и казваш неща, които не съм казал. Аз говоря за МАЛКИ отклонения от номиналния размер, а ти говориш за отклонения от формата и отклонения от взаимното разположение на повърхнините в НЕДОПУСТИМИ стойности.

НЕКА ДА НЕ БЪРКАМЕ ПОНЯТИЯТА, защото разликата е ОГРОМНА!

Тук бих се обосновал с конкретни примери от кариерата ми като корабен инженер, но няма да го направя, за да не го приемеш като заяждане!

Пожелавам на всички колеги да имат достатъчно средства, за да поддържат колите си в такова състояние, все едно току що са излезли от магазина! НО ИСКАХ ДА ОБЯСНЯ НА ТЕЗИ, КОИТО НЯМАТ ТАЗИ ВЪЗМОЖНОСТ, че няма смисъл да похарчат 2-3 месечни заплати отстраняване на незначителни проблеми! И НЕ СМЯТАМ ЧЕ БИ СЛЕДВАЛО КОЙТО И ДА БИЛО ДА СЕ ЗАЯЖДА С МЕН ЗА ТОВА!
Последна промяна insane_v на 22 Юни 2015, 22:44, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 19.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 333xi Touring

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от kokok0 » 22 Юни 2015, 22:42

Темата пак забуксува.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от insane_v » 22 Юни 2015, 23:29

kokok0 написа:Темата пак забуксува.....


Прав си колега, извинявам се за офтопика, просто "не си зарязвам магарето в калта" когато знам че съм прав :mhihi:

А на колегата с превъртелия болт: Не си написал за кой болт става въпрос, но предполагам, че става дума за болта, който влиза в ухото на стойката (буферчето) на бронята.

Вариант 1: Ако преди да превърти все пак си успял да развиеш болта поне 1-2 оборота, тогава най-лесния вариант е следния:

Опитай се да намериш или да си направиш някаква малка Г-образна щанга тип "кози крак", която да пъхнеш между главата на болта и стойката и да напъваш главата на болта навън докато в същото време въртиш болта в посока развиване. Ако имаш късмет и болта не е много ръждясал може да излезе лесно. Ако не намериш подобен инструмент можеш да пробваш да използваш зегер-клещи с дълга и крива човка за тая цел. Проблема тук е че може дупката да е прекалено тясна, за да вкараш и двата инструмента едновременно.

Вариант 2: Ако имаш достъп до 4-те болта, които държат стойката към рога, развий тях и свали бронята заедно със стойката. След като свалиш бронята ще имаш много повече достъп и все някак ще изкараш болта.

Ако по гореописаните методи не стане направи снимки от всички страни и ми ги прати, за да помисля за други начини.

Ако знаеш някой опитен тенекеджия отиди направо при него. Ако е наистина добър, ще знае поне 10 начина да махне болта :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 24.02.2015
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Gameon_BG » 28 Юни 2015, 23:28

Gameon_BG написа:Здравейте, ходих на оглед на едно 325х и при натиснат съединител се усещаха вибрации по педала. Съединителя отлепяше отгоре. Явно си замианва, но въпроса ми е тези вибрации да не са признак за заминаващ маховик или е лагера.
Някой със съвет.

Някой със съвет? Че искам да имам малко повече информация преди да я водя по сервизи или да пазаря цената.
Благодаря

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 9.11.2014

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от himik » 29 Юни 2015, 14:40

Здравейте, писах в една тема за това тупкане, но нещо не успях да намеря съвет. За това реших да попитам и тук.

Имам 325xi автомат E46 facelift.
При мен се появи също някакво единично тупване, но не успях да открия някой с това

Характеризирам го като тупкане при превключване от 2ра на 1ва. Засичам го точно, когато намалявам от 25km/h на 20km/h и се чува това тупване. Когато не съм натиснал спирачката рядко се появява. Като намалявам и превключа на N не се появява. Струва ми се, че го чувам или в средата на купето или отзад. Това тупкане като се включва първа и задна почти не го чувам. Доколкото разбрах от insane_v и поста му е от смяната на посоката и водещите зъби. Но това май не е случая при мен?

Препоръчаха ми да сменя маслото на ск. кутия и го направих ефекта беше временен. После трихме адаптациите на ск. кутия пак ефект никакъв.

Сега ще погледна следните неща: тампон на дифа, висящ лагер, гумено каре, луфтове в дифа, откъснат мост от купето.

Някой да има други предложения?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от JTD » 30 Юни 2015, 10:34

Gameon_BG написа:
Gameon_BG написа:Здравейте, ходих на оглед на едно 325х и при натиснат съединител се усещаха вибрации по педала. Съединителя отлепяше отгоре. Явно си замианва, но въпроса ми е тези вибрации да не са признак за заминаващ маховик или е лагера.
Някой със съвет.

Някой със съвет? Че искам да имам малко повече информация преди да я водя по сервизи или да пазаря цената.
Благодаря

От разстояние, дори и на място трудно може да се установи прецакан маховик.
Щом се подготвяш психически за съединител, просто се приготви и за маховик. То и без това този маховик се слага на още много Е46-ци, за това няма да ти е трудно да намериш 2-ра употреба в добро състояние, ако се наложи.
Гледай колата да се читава и да ти харесва на пръв и втори поглед. Това са дребни неща, които се сменят и забравяш. Но ако направиш компромис със самата кола, то всеки ден, с всяко качване винаги нещо няма да ти хареса, защото си направил някакъв такъв компромис.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 24.02.2015
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Gameon_BG » 30 Юни 2015, 13:42

Е съединителя за Х-а е 4-500лв с труда. С маховика става 1к, че може и на горе. Не са чак толкова дребни неща поне за мен.
Иначе колата ми харесва, има доста екстри + ГИ Романо. Само дето е с най-малката навигация и няма ел. седалки и щора(които не са ми важни) . Иначе за друго липсващо не мога да се сетя. Тази вибрация ме притеснява да не изскочи голям заек от шапката :D

Също така задницата стои малко по-ниско. Явно задните амортисьори и пружини са за смяна. Те еднакви ли са като за седана и какви пари са?

Пусната е за 7к(беше 7,5 на огледа) та освен да я мина на сервиз и диагностика и да го боря за 6,5.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от JTD » 30 Юни 2015, 15:27

Аз лично не виждам чак такъв проблем с този маховик. Викаш си готов да дадеш 500 лв. за съединител, ама не си готов да дадеш още 500 лв. за маховик, ама с лека ръка казваш, че и ще я вземеш с пазарлък с 500 лв. намаление.
Да, 500 лв. са си бая пари, но повярвай, че това са една много малка част от парите, които ще дадеш в последствие. Само едни дискове и накладки са ти 500-800 лв. ама дори не ги споменаваш. :yes:
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 24.02.2015
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Gameon_BG » 30 Юни 2015, 16:06

Не ги споменавам щот накладките са сменяни скоро, а дисковете са ОК.
А и за тях съм си направил сметката. Маховика е непредвиден разход за това го правя на "проблем".

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook