Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Gqbriel написа: За човек с име инж. (не се обиждай) " ако на задното има някакви загуби по прехвърлянето до задния мост това не знам.. " е несериозно...е как да нямаш загуби при задно - имаш кардан + диф ,загубите не са малки ,на кола 118кс горе долу е реални на колела 100кс....на предното ще са отгоре,като сметнеш и кг на кс + още няколко фактора -> предно със 118кс е по-бързо от задно със 118кс (данни на мотор)
"Факт че на светофара като застанат пуловера му се присмива. значи двигателя е по-добре изчислен за купето му спрямо този на бавареца...
ти обезмисли автомобило строенето
![]()
Едното няма нищо общо с другото - не случайно в Драг рейсинга предно и задно НЕ са в една категория !
Първо разгледайте ето тази темичка

Обърнете специално внимание на двата коментара на lester. Човека обяснява изключително подробно, ясно и научно доказано за разлика от мен. При това е професионалист в сферата - пътен инженер.
В темата има един много подходящ клима за спора https://www.youtube.com/watch?v=dZTTn2gq67I
За загубите в задно предаване са до около 4-5%. И колите на драг ги разделят, защото тия с предно са като аматьорско изпълнение пред тия със задно - нямат необходимото сцепление и просто не могат да се сравняват със задно.
Да предположим сега за момент, че съм инженер. Трябва ли да разбирам от двигатели с вътрешно горене или от машини ?

Предполагам, че има някакви загуби, но трябва ли да знам колко са и от къде точно идват те?
А за разделението в драг, не знаех чe ги разделят така, защото не се занимавам с такива състезания, но си мисля, че разликата не идва от това, което Вие изтъквате, а от разпределението на мощността, товара и сцеплението... ПОВТАРЯМ ТАКА СИ МИСЛЯ, ТОВА НЕ ОЗНАЧАВА ЧЕ МИСЛЯ ПРАВИЛНО


Американските мускули мога да се изправят на задни гуми, защото могат добре да усвоят и разпределят мощността от двигателя чрез добро сцепление и когато гумите се въртят в една посока под създаденото усилие от двигателя те пренасят това усилие на пътната настилка и на колата, те (настилката и купето) от своя страна оказват равнопротиводействаща сила на колелата респективно и на мотора. В крайна сметка пътят няма как да поддаде и да се завърти от тези усилия, поддава колата и тя се стреми да се завърти обратно на въртенето на колелата, като оста на въртене се явява задната ос и следователно предницата се повдига и при достатъчно голяма сила и сцепление може дори да се преобърне. Затова и на някой драгстери им слагат отзад една дълга рамка с помощно колело, за да не се обръщат от големия въртящ момент.
С предо това е невъзможно - в момента в който предницата започне да се повдига от приложените усилия предната ос губи сцепление и колата не може да ускори по необходимият начин. Предното предаване не може да уползотвори максимално мощността с която разполага заради ниското сцепление.
Относно загубите на мощност към задното предаване какви са те ако двигателя е в задния край на колата, разположен точно до задния мост, а не до предния ?
Защо на скъпи / спортни коли се поставя там двигателя ?
Плюс това получих един жокер

И не съм обезсмисъл автомобило строенето и не съм луд. Карал съм най-малкия двигател на поло и съм карал и 316 на бмв и искам да ти кажа от личен опит, че Полото има по-добре сметнат двигател от този на БМВ спрямо купето. Мен не ме интересува колко тежи купето на колата като тежи много да му сложат як двигател, който се развърта по-рано. Бавареца е супер муден, защото въртящия си момент достига на много високи обороти 4000рпм, а полото достина на много по-ниски обороти, много по-бързо наема, много по-динамичен автомобил е като поведение и това е напълно нормално, защото тежи по-малко от 900кг А това бмв тежи над 1300кг двигател 316 идва слаб. Не говоря да ги състезаваме, а за усещане при нормално каране. Бмв-то с това 316 е мъка. Даже сегашното ми Баварче м431.9 118к.с. пак осезаемо по-тромаво от поло 1.4 60к.с. Иначе ще направи як ластик на Пуловера ясно е

Не се обиждам, защото не смятам, че човек трябва или може да знае всичко, но да Ви призная честно т'ва българите много обичат да хранят хората, когато не разбират нещо и автоматично да вземат решение, че събеседникът им е глупав селски бек.
А! забравих, че по "default" в БГ всички разбират от всичко и явно за това не се вписвам в пейзажа.
От всичко ли трябва да разбира човек на този свят ? Защо е измислена тясната специализация ?
Да не попита човек въпрос... Вместо да му се отговори, започват да му разглеждат и преценяват автобиографията и профила.
П.С. Репликите ми са с добра интонация и намерения


Последна промяна inj.stoichev на 07 Сеп 2015, 21:23, променена общо 7 пъти
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
djkita написа:По темата - N42, разбира се....
А иначе, загубите между предно и задно не са толкова големи, колкото ги изкарвате. Какви са тия глупости, че 118 коня вървят като 100 или 90 на предно... разликата е 3-4% между предно и задно.
Иначе наистина М43Б19 си е учудващо пъргав за мощността си. Останал съм с доста добри впечатления от него и най-хубавото е, че не е тромав в града.
Благодаря за директния отговор

И аз не вярвам, че се скопява толкова много.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
inj.stoichev написа:Lenco написа:inj.stoichev написа:...
Какво означава "inj."?
i n j = интимно натоварен жребец
Това обяснява сравнението на "топ" модела на поло с 300кг по-тежкото и най-слабо е46.
Относно проблема на българщината .... ти я доказа, не питаш, като не разбираш, а правиш коментари. Дай да го видим това поло, че може да си смени някой 18-ката.
Пускаш цяла тема за е46 срещу е39, предложих ти да те повозя на 318ци с 15 годишно заводско спортно окачване, после да пробваш е39. Отговори, че си пробвал и двете, и ся ние, кво да ти кажем???
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Просто колегата inj stoichev такива локуми разстяга 

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Колегата да си вземе накрая една VWвагина и да спре да пълни форума със спам! 

- itan75
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318и M43TU B19
- Мечтае да кара: БМВ 750
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Поло 1.4 със 60к.с
-колега ти верно незнам какво говориш.В по-малък клас кола имаш субективното чувство,че върви много,но в действителност-"шум болшой,скорост маленкая
.28-ма лична кола ми е БМВ-то просто е уникално.




Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Lenco написа:inj.stoichev написа:Lenco написа:inj.stoichev написа:...
Какво означава "inj."?
i n j = интимно натоварен жребец
Това обяснява сравнението на "топ" модела на поло с 300кг по-тежкото и най-слабо е46.
Относно проблема на българщината .... ти я доказа, не питаш, като не разбираш, а правиш коментари. Дай да го видим това поло, че може да си смени някой 18-ката.
Пускаш цяла тема за е46 срещу е39, предложих ти да те повозя на 318ци с 15 годишно заводско спортно окачване, после да пробваш е39. Отговори, че си пробвал и двете, и ся ние, кво да ти кажем???
Не извъртай така

А това че не питам не съм съгласен. И за двете теми имам ясен въпрос, но малко хора отговарят пряко по него. За тази тема от 50 коментара само 8 са пряко свързани с въпроса ми. А в другата за поддръжката 10-11 от 49.
Да не давам примерни как се говори за е46 VS e39 поддръжка и темата отива за е38.......


А буквите не означават нищо. Използвал съм ги защото имената в пощата с тази фамилия са заети.
За pe6kata_


Бих искал да посъбера още няколко мнения по въпроса и като че ли повече за 6 цилиндровите тъй като повечето до тук бяха за 4 цилиндъра.
- fancooler
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Предишнoтo ми е46 беше 318Ci с M43TU мoтoр 118 кoня. Сегашнoтo пак е купе, нo е със "кoварния" кактo гo нарече M54B22. Deja-vu, карал съм и пoлo 1.4, 60 кoня, та директнo на въпрoсите ти:
1. Най-прoблемният бензинoв двигател на БМВ е... тoзи с най-лoшата пoддръжка.
2. Пoлoтo няма шанс срещу 316-ката, вЕрвай ми...
3. Трoмавата ти е 318-ката, защoтo я мъчиш на ГАЗ!!!
И катo четеш темите така задълбoченo не ти ли направи впечатление, че на М54 му сипват 10w40 маслo, кoлите с missfire-ите са предимнo с газoви уредби, а бoлшинствoтo oт е46-ците ни са на пo 300 000 км. и нагoре...
Все пак акo ще се мяташ на 6-так си вземи М52В28 - чудесен мoтoр е!
1. Най-прoблемният бензинoв двигател на БМВ е... тoзи с най-лoшата пoддръжка.
2. Пoлoтo няма шанс срещу 316-ката, вЕрвай ми...
3. Трoмавата ти е 318-ката, защoтo я мъчиш на ГАЗ!!!
И катo четеш темите така задълбoченo не ти ли направи впечатление, че на М54 му сипват 10w40 маслo, кoлите с missfire-ите са предимнo с газoви уредби, а бoлшинствoтo oт е46-ците ни са на пo 300 000 км. и нагoре...
Все пак акo ще се мяташ на 6-так си вземи М52В28 - чудесен мoтoр е!
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
fancooler написа:Предишнoтo ми е46 беше 318Ci с M43TU мoтoр 118 кoня. Сегашнoтo пак е купе, нo е със "кoварния" кактo гo нарече M54B22. Deja-vu, карал съм и пoлo 1.4, 60 кoня, та директнo на въпрoсите ти:
1. Най-прoблемният бензинoв двигател на БМВ е... тoзи с най-лoшата пoддръжка.
2. Пoлoтo няма шанс срещу 316-ката, вЕрвай ми...
3. Трoмавата ти е 318-ката, защoтo я мъчиш на ГАЗ!!!
И катo четеш темите така задълбoченo не ти ли направи впечатление, че на М54 му сипват 10w40 маслo, кoлите с missfire-ите са предимнo с газoви уредби, а бoлшинствoтo oт е46-ците ни са на пo 300 000 км. и нагoре...
Все пак акo ще се мяташ на 6-так си вземи М52В28 - чудесен мoтoр е!
за какъв шанс говориш ? Аз също съм написъл, че бмв-то ще направи ластик на полото. Друго се опитах да кажа, но карай да не изпадам пак в излишни приказки. Четете за едно, но си мислите за друго...
А 318ката ми не е тромава за 318... тромава е спрямо полото. И това че съм на газ няма нищо общо в случаят.
а 316 която съм карал си беше на бензин. Аз също съм карал бмв е46 с 10в40 м43 ей така за пробата и при това на газ, но нямам нито missfire нито нищо вече 50 000 км.
Иначе благодаря за участието

- milenvg
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 17.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Audi A3
- Мечтае да кара: Lexus
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
N42B20 страшен филм . Не го гледах до краят. Всякакви проблеми :носачи през 1 година, филтърче картерни газове с тръби към него, вакуум помпа теч, катализатор грешки ,огромен харч на масло . За нова година почна да гасне когато реши в движение от Сф. До Паничище над 15 пъти това беше последната капка.
Последна промяна milenvg на 09 Сеп 2015, 21:14, променена общо 1 път
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
s54b32, най-скъпия и най-проблемния, рядко стига 200 000км без отваряне, и е склонен да си губи буталата в движение.
В случая, излетяло 6-о бутала през блока и скоростната кутия. Мотора е на 120 000, от любимата Германия с ТЮВ.

В случая, излетяло 6-о бутала през блока и скоростната кутия. Мотора е на 120 000, от любимата Германия с ТЮВ.
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Lenco написа:s54b32, най-скъпия и най-проблемния, рядко стига 200 000км без отваряне, и е склонен да си губи буталата в движение.
В случая, излетяло 6-о бутала през блока и скоростната кутия. Мотора е на 120 000, от любимата Германия с ТЮВ.



- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Така, малко съвсем прясно инфо за прословутия n42b20, което определено е по темата и може би ще е полезно за някои хора.Че е чуплив, кекав и ненадежден въпросният мотор, смятам вече за никой не е тайна, но има все пак една уговорка, а именно - оказва се все пак, както и предполагах, че в същината на мотора, сърцевината, хардуера дето се вика е повече от яка.Имам предвид коляно-мотовилков механизъм, бутала, цилиндров блок.Днес си разглобих мотора и го огледах много добре.Хонинга на цилиндрите си стои непокътнат, лагери, разпределителни валове, кобилици, почти идеални.Това всичко забележете на пробег 420 000 и то....НИКОГА не сменяно масло преди 20 000, като е имало случаи аз за себе си съм си правил експерименти за смени след 45 000км.....За хората, които ще ревнат сега мога да кажа, че двигателят вътре е мега чист, НИКАКЪВ КОКС НИКЪДЕ и НИКАКВИ нагари.Тоест, тезата която гоня непрестанно, че нахалост сменяте масла на по 8000 км е нищо друго от излишно изхвърлени пари през прозореца!Много по-правилно е да сложиш качествено маслко и да просрочиш, дори прекалиш в просрочването за смяна на маслото, отколкото да слагаш евтини ментаци с неясен произход, но да ги сменяш по-често, лично мнение.
С други думи да обобщя - изключително здрав двигател но.....с мега чуплива и крехка периферия!Като за жалост, все пак това последното го нарежда в графата "ненадеждни", бидейки той самия наистина як.
С други думи да обобщя - изключително здрав двигател но.....с мега чуплива и крехка периферия!Като за жалост, все пак това последното го нарежда в графата "ненадеждни", бидейки той самия наистина як.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- itan75
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318и M43TU B19
- Мечтае да кара: БМВ 750
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
По принцип самата механична част -коляно мотовилков механизъм,разпределителни валове,блок и други чаркалъци са си механично здрави и при други двигатели.На Опел-а ми с прословутия и харчещ масло ЕкоСпек също стоеше хонинга на около 500 хил.км и нямаше ръб на цилиндрите,но това нищо не значи.Въпреки,че около три пъти е късал ангренаж и след удъра ясно се виждаха следите от 4-те клапана по всички бутала.Нови сегменти друг модел с преправяне на старите бутала и двигателя е като нов без грам харч на масло нетипично за никой Екотек.Евтините бюджетни Фиат-и колкото и да е странно също имат уникално здрав коляно-мотовилков механизъм.Поне Марея-та ЖТД която купих преди 7 год нов внос от Италия никога не и беше сменяно маслото и въпреки всичките нагари,смоли и всякакви боклуци в двигателя не се предаде нито турбина нито двигателя нещо да чукаше или тракаше.Даже му бях сложил и манометър за налягане на маслото и си държеше налягане като по книга за мотор,който току-що е произведен.Та въпроса е че автомобила не е само двигател и трансмисия и никой като си закъсал на пътя няма да ти гледа хонинга на цилиндрите дали стои
.Затова колкото и мега-ултра механично да е здрав N40B20 той си остава издънката на БМВ както Екотек на Опел,както Дуратек на Форд и т.н и т.н.

Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
До колегата Ивоауди.
Колега не знам с какво се занимаваш и дори не ме засяга, но ако някой си разбира от работата си да се сваля глава 3 пъти е несериозно.
Вярно 420000 км. за мотор на автомобил си е доста, но по твоите твърдения и пари които си хвърлил аз лично бих си купил мотор втора ръка и с не повече от 200 - 500 лв бих направил пълна ревизия. После само каране.
То наистина N42B20 доста са "хвалени" ама вижте на колко км са навъртели.
До инж. Стойчев ако си строителен инженер или какъвто и да си друг завършил в БГ просто си махни надписа.
И нещо друго няма да чуеш от някой кой е най трошливия мотор защото на всеки неговия е най хубав!!!!!
Дори колегата Иво също не се отказва.
Аз също карам N42b18 да мога да кажа че гореше масло имаше висок разход, има теч на масло (който ще оправя като ми остане време)
Но, това се крие под капака и не се вижда при покупка няма как да се знае преди да си го купиш. Все пак е втора ръка.
Колкото до полото със скромните си 115 коня няма шанс на която и да е предавка
И още нещо няма по голям кеф да се кача и да стартирам двигателя, а кефа цена няма
Колега не знам с какво се занимаваш и дори не ме засяга, но ако някой си разбира от работата си да се сваля глава 3 пъти е несериозно.
Вярно 420000 км. за мотор на автомобил си е доста, но по твоите твърдения и пари които си хвърлил аз лично бих си купил мотор втора ръка и с не повече от 200 - 500 лв бих направил пълна ревизия. После само каране.
То наистина N42B20 доста са "хвалени" ама вижте на колко км са навъртели.
До инж. Стойчев ако си строителен инженер или какъвто и да си друг завършил в БГ просто си махни надписа.
И нещо друго няма да чуеш от някой кой е най трошливия мотор защото на всеки неговия е най хубав!!!!!
Дори колегата Иво също не се отказва.
Аз също карам N42b18 да мога да кажа че гореше масло имаше висок разход, има теч на масло (който ще оправя като ми остане време)
Но, това се крие под капака и не се вижда при покупка няма как да се знае преди да си го купиш. Все пак е втора ръка.
Колкото до полото със скромните си 115 коня няма шанс на която и да е предавка
И още нещо няма по голям кеф да се кача и да стартирам двигателя, а кефа цена няма

Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани